Atvėsus orams – patarimai cheminio valymo paslaugų vartotojams

Atvėsus orams – patarimai cheminio valymo paslaugų vartotojams
SPA 08
2019-10-08 07:27 2019

Keičiantis sezonui po truputį traukiame giliau spintoje sudėtus šiltesnius drabužius, ruošiamės atvėsusiems orams, o prireikus – naudojamės cheminio valymo įmonių paslaugomis. Kokios yra cheminio valymo paslaugų subtilybės ir ką, prieš kreipdamasis į verslininką, turėtų žinoti kiekvienas vartotojas? 

Detaliai aptarkite paslaugų teikimo sąlygas 

Kiekvieno verslininko pareiga – prieš sudarant sutartį su vartotoju aiškiai ir suprantamai informuoti apie teikiamas paslaugas. Neįvykdęs šios pareigos verslininkas turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius. Prieš paliekant gaminį valymui, vartotojas ir verslininkas turėtų sudaryti raštišką paslaugų teikimo sutartį (tai gali būti užsakymo kvitas ar panašus dokumentas), kurioje kiek įmanoma aiškiau ir konkrečiau aprašomos paslaugų teikimo sąlygos bei valymui pateikto gaminio būklė, savybės. Taip ginčo atveju bus galima įrodyti, dėl kokių paslaugų teikimo sąlygų ir kiek išsamiai jūs susitarėte. Pasirašant cheminio valymo paslaugų sutartį patariame atidžiai įvertinti šią joje fiksuojamą informaciją:

  • pasirinktą paslaugos rūšį (skalbimas, cheminis valymas, tik džiovinimas ir pan.);
  • ant gaminio pateikiamą būtiną priežiūros informaciją (grafinius simbolius);
  • gaminio aprašymą priėmimo metu, t. y. gaminio pagrindinių charakteristikų (atpažinimo požymių, savybių) ir esamų defektų (dėvėjimo požymių) nurodymą (apibūdinimą);
  • išskirtinių gaminio savybių ar išskirtinių detalių (kailinės ar kitokios apdailos, furnitūros, puošybos elementų, gaminių su specialia apdaila ir pan.) galimos rizikos nustatymą;
  • gaminio nusidėvėjimo lygį (procentais);
  • paslaugos teikimo sąlygas, terminus, garantijas ir kt.

Paslaugų teikimo sutartyje taip pat rekomenduojama nurodyti pirminę gaminio įsigijimo vertę, kuri, kilus ginčui, galėtų gerokai palengvinti susitarimą dėl kompensacijos. Abi sutarties šalys turėtų patvirtinti sutarties sąlygas parašais. 

Fiksuokite valymui perduodamų gaminių būklę 

Neretai Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tenka nagrinėti ginčus, kylančius dėl galimai po cheminio valymo paslaugos atsiradusių gaminio trūkumų. Tokiais atvejais dažnai sudėtinga nustatyti kada ir dėl kieno kaltės atsirado šie trūkumai, todėl ypač svarbu, kad gaminio priėmimo metu, dalyvaujant vartotojui ir paslaugos teikėjui, būtų atlikta gaminio apžiūra, o gaminio priėmimo dokumente būtų aiškiai užfiksuoti visi plika akimi matomi gaminio ypatumai (defektai, jų kilmė, gaminio dėvėjimo požymiai, gaminio medžiagos ir kt.). Paslaugos teikėjas, kaip savo srities profesionalas, turėtų užtikrinti, kad vartotojai būtų informuojami apie būdingas ir įprastas natūralių pluoštų ar kitų medžiagų savybes, galinčias išryškėti po paslaugų, pavyzdžiui, kad natūralūs pluoštai (medvilnė, linas, vilna, šilkas ir pan.) veikiami drėgmės gali trauktis, vilna gali veltis ar susitraukti ir pan. 

Pamestas arba sugadintas drabužis – kaip elgtis? 

Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, žalą, padarytą asmeniui bei jo turtui, privalo visiškai atlyginti atsakingas asmuo. Turėtumėte pagrįsti patirtų nuostolių dydį, pateikdami gaminio įsigijimo dokumentą ar kitą prekės vertę įrodantį dokumentą bei išdėstyti savo reikalavimą paslaugos teikėjui raštu. Paslaugos teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti jūsų kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos, pateikti išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojas, nesutikdamas su paslaugos teikėjo atsakymu, turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka. 

Siekiant išvengti įrodinėjimo naštos bei ginčų su paslaugos teikėju, kaskart atsiimant išvalytą gaminį gerai jį apžiūrėkite ir, dalyvaujant paslaugų teikėjui, įvertinkite atliktų paslaugų kokybę, o pastebėję trūkumus – pateikite raštišką prašymą, nurodydami paslaugos trūkumus bei savo reikalavimą. Vartotojas, kuriam buvo suteikta netinkamos kokybės cheminio valymo paslauga, gali pasinaudoti Civiliniame kodekse įtvirtintomis pirkėjo teisėmis ir savo pasirinkimu pareikšti paslaugų teikėjui reikalavimą pašalinti paslaugos trūkumus, sumažinti kainą, grąžinti sumokėtus pinigus ir kt. Svarbu nepamiršti, kad kreiptis į paslaugos teikėją su pretenzija vartotojas turi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos inf. 

Panašūs straipsniai

Išplečiami vartotojų teises ginančios institucijos įgaliojimai

Išplečiami vartotojų teises ginančios institucijos įgaliojimai

Praėjusią savaitę Seimo posėdyje priimtos Vartotojų teisių apsaugos įstatymo ir dar penkių su juo susijusių įstatymų pataisos. Jos Teisingumo ministerijos buvo parengtos įgyvendinant Europos Parlamento ir Ta...

UAB „Jonavos vandenys“ vykdys tęstinį projektą – Sodų g. bus statomi nuotekų (lietaus) valymo įrenginiai ir tinklai

UAB „Jonavos vandenys“ vykdys tęstinį projektą – Sodų g. bus statomi nuotekų (lietaus) valymo įrenginiai ir tinklai

Šiuo metu Sodų g. yra įrengtas paviršinių (lietaus) nuotekų tinklas ir išleistuvas į Varnakos upelį, tačiau nėra įrengta paviršinių nuotekų valymo įrenginių. Įvertinus esamą situaciją ir šiuo metu galiojanči...

Netikėtos žiemos Jonavoje nebus?

Netikėtos žiemos Jonavoje nebus? 1

Šviečiamojo pobūdžio puslapis „Orai ir klimatas Lietuvoje“ spalio 29 d. vakarą paskelbė, kad Utenos, Zarasų, Ignalinos, Anykščių rajonus užklupo trumpas, bet smarkus sniegas. Vietomis ant kelių netgi susidar...

VVTAT: apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams

VVTAT: apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams

Nuo šių metų pradžios turizmo paslaugų teikėjų veiklą prižiūrinti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) primena, kad visi apgyvendinimo paslaugas Lietuv...

Dovanų kuponai ir bilietai į renginį – patarimai sėkmingai dovanų idėjai

Dovanų kuponai ir bilietai į renginį – patarimai sėkmingai dovanų idėjai

Dovanų kuponas arba bilietai į renginį – puiki išeitis, kai kalėdinių dovanų pirkimas tampa tikru iššūkiu, baiminamės padovanoti nereikalingą ir tik vietos namuose užimanti daiktą, ar dovanų paieškai paprasč...

Naujos galimybės vartotojams: įsigalioja ES vartotojų apsaugos stiprinimo taisyklės

Naujos galimybės vartotojams: įsigalioja ES vartotojų apsaugos stiprinimo taisyklės

Š. m. sausio 7 d. įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos Direktyva (ES) 2019/2161, įtvirti...

Pieno produktai prekybos vietose – saugūs vartoti

Pieno produktai prekybos vietose – saugūs vartoti 1

Vartotojams nereikėtų nerimauti dėl pieno ir pieno produktų, esančių parduotuvių lentynose, jie yra visiškai saugūs vartoti, – informuoja Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT). VMVT ...

Kas slypi po viešbučių žvaigždutėmis?

Kas slypi po viešbučių žvaigždutėmis?

Atostogų metu kiekvienas trokštame komforto bei kokybiško poilsio, todėl natūralu, kad tokius lūkesčius keliame ir apgyvendinimo įs...

Būkite atsargūs: piktavaliai atakuoja .lt domenų turėtojus

Būkite atsargūs: piktavaliai atakuoja .lt domenų turėtojus

KTU Interneto paslaugų centras, administruojantis .lt aukščiausio lygio domeną, įspėja domenų turėtojus būti atsargius ir neužkibti ant piktavalių, siekiančių priversti registruoti interneto vardus kituose a...

VVTAT: kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai

VVTAT: kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai

Maždaug pusė Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) išnagrinėjamų vartotojų ir verslininkų ginčų išsprendžiama taikiai, t. y. radus abi ginčo šalis t...

Kad Vėlinių ugnelės degtų saugiai: patarimai perkantiems žvakes

Kad Vėlinių ugnelės degtų saugiai: patarimai perkantiems žvakes

Visai netrukus žiebsime Vėlinių ugneles, lankysime artimųjų kapus ir minėsime Mirusiųjų atminimo dieną. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) pataria, kaip saugiai ir praktiškai nau...

Pradedamas šildymo sezonas

Pradedamas šildymo sezonas 15

Jonavos rajone, visose įstaigose ir gyvenamuosiuose namuose,  nuo šiandien pradedamas šildymo sezonas. Kaip informuoja Jonavos rajono savivaldybė, šilumos vartotojams leidžiama, esant techninėms...

Nauji VVTAT įgaliojimai – vartotojų teisių apsaugos stiprinimui

Nauji VVTAT įgaliojimai – vartotojų teisių apsaugos stiprinimui

Šių metų rugsėjo 1 d. įsigalioja Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pataisos, kuriomis Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau – Tarnyba) suteikiami nauji įgaliojimai – kontroliniai (slapto pi...

Laikinai neteikiamos VMI konsultacijos telefonu

Laikinai neteikiamos VMI konsultacijos telefonu

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informuoja, jog dėl techninio sutrikimo paslaugų tiekėjo infrastruktūroje šiuo metu gyventojams laikinai nepasiekiamas Mokesčių...

UAB „Techmada“ pakartotinai nubausta už nepristatomas prekes

UAB „Techmada“ pakartotinai nubausta už nepristatomas prekes

Dar šių metų birželį už vartotojams nepristatomas prekes nubausta UAB „Techmada“ pakartotinai pažeidė Civilinio kodekso nuostatas. Šį kartą į Valstybinės vartotojų teisių apsaugo...

Gauti bendrovių „NAPC“ ir „JUMPS“ vandens mėginių tyrimai dėl naftos produktų išleidimo

Gauti bendrovių „NAPC“ ir „JUMPS“ vandens mėginių tyrimai dėl naftos produktų išleidimo

Praeitų metų gruodžio 17 dieną skelbėm publikacijas apie UAB „JUMPS“ vykdomą veiklą. Tuomet rašėme, kad minima bendrovė plauna vagonus ir viską pila į bendras lietaus nuotekas, taip galimai darydama aplinkosaugi...