Atvėsus orams – patarimai cheminio valymo paslaugų vartotojams

Atvėsus orams – patarimai cheminio valymo paslaugų vartotojams
SPA 08
2019-10-08 08:27 2019

Keičiantis sezonui po truputį traukiame giliau spintoje sudėtus šiltesnius drabužius, ruošiamės atvėsusiems orams, o prireikus – naudojamės cheminio valymo įmonių paslaugomis. Kokios yra cheminio valymo paslaugų subtilybės ir ką, prieš kreipdamasis į verslininką, turėtų žinoti kiekvienas vartotojas? 

Detaliai aptarkite paslaugų teikimo sąlygas 

Kiekvieno verslininko pareiga – prieš sudarant sutartį su vartotoju aiškiai ir suprantamai informuoti apie teikiamas paslaugas. Neįvykdęs šios pareigos verslininkas turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius. Prieš paliekant gaminį valymui, vartotojas ir verslininkas turėtų sudaryti raštišką paslaugų teikimo sutartį (tai gali būti užsakymo kvitas ar panašus dokumentas), kurioje kiek įmanoma aiškiau ir konkrečiau aprašomos paslaugų teikimo sąlygos bei valymui pateikto gaminio būklė, savybės. Taip ginčo atveju bus galima įrodyti, dėl kokių paslaugų teikimo sąlygų ir kiek išsamiai jūs susitarėte. Pasirašant cheminio valymo paslaugų sutartį patariame atidžiai įvertinti šią joje fiksuojamą informaciją:

  • pasirinktą paslaugos rūšį (skalbimas, cheminis valymas, tik džiovinimas ir pan.);
  • ant gaminio pateikiamą būtiną priežiūros informaciją (grafinius simbolius);
  • gaminio aprašymą priėmimo metu, t. y. gaminio pagrindinių charakteristikų (atpažinimo požymių, savybių) ir esamų defektų (dėvėjimo požymių) nurodymą (apibūdinimą);
  • išskirtinių gaminio savybių ar išskirtinių detalių (kailinės ar kitokios apdailos, furnitūros, puošybos elementų, gaminių su specialia apdaila ir pan.) galimos rizikos nustatymą;
  • gaminio nusidėvėjimo lygį (procentais);
  • paslaugos teikimo sąlygas, terminus, garantijas ir kt.

Paslaugų teikimo sutartyje taip pat rekomenduojama nurodyti pirminę gaminio įsigijimo vertę, kuri, kilus ginčui, galėtų gerokai palengvinti susitarimą dėl kompensacijos. Abi sutarties šalys turėtų patvirtinti sutarties sąlygas parašais. 

Fiksuokite valymui perduodamų gaminių būklę 

Neretai Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tenka nagrinėti ginčus, kylančius dėl galimai po cheminio valymo paslaugos atsiradusių gaminio trūkumų. Tokiais atvejais dažnai sudėtinga nustatyti kada ir dėl kieno kaltės atsirado šie trūkumai, todėl ypač svarbu, kad gaminio priėmimo metu, dalyvaujant vartotojui ir paslaugos teikėjui, būtų atlikta gaminio apžiūra, o gaminio priėmimo dokumente būtų aiškiai užfiksuoti visi plika akimi matomi gaminio ypatumai (defektai, jų kilmė, gaminio dėvėjimo požymiai, gaminio medžiagos ir kt.). Paslaugos teikėjas, kaip savo srities profesionalas, turėtų užtikrinti, kad vartotojai būtų informuojami apie būdingas ir įprastas natūralių pluoštų ar kitų medžiagų savybes, galinčias išryškėti po paslaugų, pavyzdžiui, kad natūralūs pluoštai (medvilnė, linas, vilna, šilkas ir pan.) veikiami drėgmės gali trauktis, vilna gali veltis ar susitraukti ir pan. 

Pamestas arba sugadintas drabužis – kaip elgtis? 

Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, žalą, padarytą asmeniui bei jo turtui, privalo visiškai atlyginti atsakingas asmuo. Turėtumėte pagrįsti patirtų nuostolių dydį, pateikdami gaminio įsigijimo dokumentą ar kitą prekės vertę įrodantį dokumentą bei išdėstyti savo reikalavimą paslaugos teikėjui raštu. Paslaugos teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti jūsų kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos, pateikti išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojas, nesutikdamas su paslaugos teikėjo atsakymu, turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka. 

Siekiant išvengti įrodinėjimo naštos bei ginčų su paslaugos teikėju, kaskart atsiimant išvalytą gaminį gerai jį apžiūrėkite ir, dalyvaujant paslaugų teikėjui, įvertinkite atliktų paslaugų kokybę, o pastebėję trūkumus – pateikite raštišką prašymą, nurodydami paslaugos trūkumus bei savo reikalavimą. Vartotojas, kuriam buvo suteikta netinkamos kokybės cheminio valymo paslauga, gali pasinaudoti Civiliniame kodekse įtvirtintomis pirkėjo teisėmis ir savo pasirinkimu pareikšti paslaugų teikėjui reikalavimą pašalinti paslaugos trūkumus, sumažinti kainą, grąžinti sumokėtus pinigus ir kt. Svarbu nepamiršti, kad kreiptis į paslaugos teikėją su pretenzija vartotojas turi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos inf. 

Panašūs straipsniai

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

VERT: kovo mėn. vidutinė šilumos kaina 18 proc. mažesnė nei pernai

VERT: kovo mėn. vidutinė šilumos kaina 18 proc. mažesnė nei pernai

Vidutinė šilumos kaina Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) skelbia, kad kovo mėn. vidutinė centralizuotai tiekiamos šilumos kaina Lietuvoje yra 4,49 ct/kWh (be PVM). Palygin...

Nuo sausio 1 d. brangs daugiabučių patalpų valymas ir teritorijų tvarkymas

Nuo sausio 1 d. brangs daugiabučių patalpų valymas ir teritorijų tvarkymas 4

Šiandien, gruodžio 19 d. rajono tarybos posėdyje patvirtinti nauji maksimalūs administruojamų daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo patalpų valymo  ir daugiabučiams namams priskirtų teritorijų tvark...

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Parama buitinių nuotekų valymo įrenginių bandomiesiems projektams

Parama buitinių nuotekų valymo įrenginių bandomiesiems projektams

Balandžio 1 d. startuos nauja bandomoji buitinių nuotekų tvarkymo kaimo gyvenamosiose vietovėse priemonė. Įgyvendinant bandomuosius projektus namų ūkiuose bus siekiama išbandyti naują/alternatyvų buitinių nu...

Netikėtos žiemos Jonavoje nebus?

Netikėtos žiemos Jonavoje nebus? 1

Šviečiamojo pobūdžio puslapis „Orai ir klimatas Lietuvoje“ spalio 29 d. vakarą paskelbė, kad Utenos, Zarasų, Ignalinos, Anykščių rajonus užklupo trumpas, bet smarkus sniegas. Vietomis ant kelių netgi susidar...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Atsižvelgdama į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) prašo vartotojų supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus dėl atša...

UAB „Techmada“ už nepristatomas prekes nubausta trečią kartą

UAB „Techmada“ už nepristatomas prekes nubausta trečią kartą

Jau du kartus už vartotojams nepristatomas prekes bausta UAB „Techmada“ pakartotinai pažeidė Civilinio kodekso nuostatas. Dar 2019 m. įmonei buvo skirtos sankcijos už internetinė...

Imituota didelė nelaimė ,,Achemoje": išsiliejo amoniakas, gaudė sirenos, gelbėti nukentėjusieji

Imituota didelė nelaimė ,,Achemoje": išsiliejo amoniakas, gaudė sirenos, gelbėti nukentėjusieji

AB ,,Achema" teritorijoje grėsmingai gaudžia sirenos - izoterminėje amoniako saugykloje pažeista siurblių linija, išsiliejo iki 50 tonų amoniako. Skubiai stabdomas amoniakinis siurblys, uždaroma elektros skl...

Dovanų kuponai ir bilietai į renginį – patarimai sėkmingai dovanų idėjai

Dovanų kuponai ir bilietai į renginį – patarimai sėkmingai dovanų idėjai

Dovanų kuponas arba bilietai į renginį – puiki išeitis, kai kalėdinių dovanų pirkimas tampa tikru iššūkiu, baiminamės padovanoti nereikalingą ir tik vietos namuose užimanti daiktą, ar dovanų paieškai paprasč...

Paukščių gripas nesitraukia iš Europos: Lenkijoje ir Bulgarijoje užregistruoti nauji ligos židiniai

Paukščių gripas nesitraukia iš Europos: Lenkijoje ir Bulgarijoje užregistruoti nauji ligos židiniai

Nors daugelyje Europos valstybių yra taikomos apsaugos ir prevencijos priemonės, paukščių gripas toliau plinta, daugiausia šios ligos atvejų patvirtinta kaimyninės Lenkijos naminių paukščių ūkiuose, kuriuose...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Tarptautinė saugesnio interneto diena – kaip būti saugesniems?

Tarptautinė saugesnio interneto diena – kaip būti saugesniems?

Saugesnio interneto diena, tai daugelyje pasaulio šalių minima iniciatyva, kuri tapo svarbiu įvykiu informacinio raštingumo kalendoriuje. Tarptautinė saugesnio interneto diena įsteigta Europos komisijos ...

Gauti bendrovių „NAPC“ ir „JUMPS“ vandens mėginių tyrimai dėl naftos produktų išleidimo

Gauti bendrovių „NAPC“ ir „JUMPS“ vandens mėginių tyrimai dėl naftos produktų išleidimo

Praeitų metų gruodžio 17 dieną skelbėm publikacijas apie UAB „JUMPS“ vykdomą veiklą. Tuomet rašėme, kad minima bendrovė plauna vagonus ir viską pila į bendras lietaus nuotekas, taip galimai darydama aplinkosaugi...