Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu
KOV 02
2020-03-02 10:46 2020

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti?

Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kiniją (išsamiau https://keliauk.urm.lt/location/kinija), atitinkamas Šiaurės Italijos savivaldybes (išsamiau https://keliauk.urm.lt/lt/location/italija), Pietų Korėjos Daegu ir Cheongdo miestus (išsamiau https://keliauk.urm.lt/location/korejos-respublika-pietu-koreja) bei pietinėje Tenerifės salos dalyje esantį Adeche miestą ir jo apylinkes (išsamiau http://keliauk.urm.lt/lt/location/ispanija).

Informacija nuolat atnaujinama Užsienio reikalų ministerijos tinklalapyje https://keliauk.urm.lt/lt/location.

Kokias teises turi vartotojai, pageidaujantys atsisakyti organizuotos turistinės kelionės į šalis ar teritorijas, į kurias nerekomenduojama vykti?

Vartotojai gali prašyti kelionių organizatorių nutraukti sutartį ir grąžinti už kelionę į Kiniją,  atitinkamas Šiaurės Italijos savivaldybes (https://keliauk.urm.lt/lt/location/italija), Pietų Korėjos Daegu ir Cheongdo miestus bei pietinėje Tenerifės salos dalyje esantį Adeche miestą ir jo apylinkes (išsamiau http://keliauk.urm.lt/lt/location/ispanija) sumokėtus pinigus, netaikant sutarties nutraukimo mokesčio. Teisė nemokėti sutarties nutraukimo mokesčio taikoma tais atvejais, jeigu kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti kelionę ar nuvežti turistus į kelionės tikslo vietą. Tokiu atveju vartotojas turi teisę reikalauti, kad jam būtų grąžinti už kelionę sumokėti pinigai, tačiau jam nesuteikiama teisė papildomai gauti žalos atlyginimą.

Kokias teises turi vartotojai, pageidaujantys atsisakyti organizuotos turistinės kelionės į šalis ir teritorijas, kurios nepatenka į teritorijų, į kurias nerekomenduojama vykti, sąrašą?

Vadovaujantis sudaryta turizmo paslaugų teikimo sutartimi, vartotojas gali bet kuriuo metu iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti kelionės sutartį sumokėjęs tinkamą ir pagrįstą sutarties nutraukimo mokestį.

Kokios vartotojų teisės, jeigu įsigyta kelionė lėktuvu, sausuma ar jūra buvo atšaukta dėl ypatingų aplinkybių, kurių paslaugų teikėjai negali kontroliuoti?

Toks įvykis kaip koronavirusas, kuris sukelia kelionių nesklandumus, yra priskiriamas ypatingosioms aplinkybėms, kurių paslaugų teikėjai, tokie kaip oro vežėjai, negali kontroliuoti.

Tokiu atveju, jeigu skrydis yra atšaukiamas, keliautojui suteikiama teisė pasirinkti pinigų susigrąžinimą arba nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą. Skrydžio atšaukimo ar jo atidėjimo dėl ypatingųjų aplinkybių atvejais kompensacija, kuri yra įtvirtinta Reglamente Nr. 261/2004, keleiviams gali būti neišmokama. Daugiau apie savo teises keliaujant lėktuvu skaitykite Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje https://ecc.lt/lt/rights/travel/plane/cancellation/.

 

Jeigu atšaukiama kelionė sausuma ar jūra, keleiviai turi teisę į maršruto pakeitimą arba pinigų susigrąžinimą. Daugiau apie vartotojų teises keliaujant autobusais, traukiniais ir vandens transportu skaitykite Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje https://ecc.lt/lt/rights/travel/other_transport/bus/.

Kokios vartotojų, vykstančių į keliones savarankiškai, teisės, jeigu užsakytų paslaugų vartotojas nori atsisakyti savo noru?

Jeigu vartotojai savo noru atsisako užsakyto skrydžio, jie turi teisę į oro uosto mokesčių susigrąžinimą, jeigu atšaukimas atliekamas prieš registruojantis skrydžiui.

Jei vartotojai savo pačių iniciatyva atšaukia užsakytas paslaugas (automobilio nuoma, apgyvendinimo paslaugos ir pan.) tose vietose, kuriose paslaugų teikimas nebuvo nutrauktas, tokiu atveju pinigų grąžinimas priklauso nuo sudarytos sutarties sąlygų. Tai reiškia, kad, jei pagal sutarties sąlygas galimas dalinis ar visiškas pinigų susigrąžinimas, grąžinamosios išmokos dydis bus nustatomas pagal sutarties sąlygas ir nuostatas.

Kur kreiptis, kilus problemoms dėl Lietuvos kelionių organizatorių teikiamų paslaugų?

Pirmiausia vartotojas su konkrečiu reikalavimu turi raštu kreiptis į paslaugos teikėją, pateikdamas reikalavimą pagrindžiančius įrodymus.

Nepavykus susitarti dėl problemos sprendimo, ginčus tarp vartotojų ir Lietuvos kelionių organizatorių nagrinėja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (www.vvtat.lt). Detalesnė informacija šiais klausimais koronaviruso plitimo laikotarpiu teikiama tel.: (8 5) 205 49 48, (8 5) 250 38 81, (8 5) 204 13 42, (8 5) 262 67 60.

Kur kreiptis kilus problemoms dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių paslaugų teikėjų veiklos?

Lietuvos vartotojai dėl problemų, kilusių dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių pardavėjų ar paslaugų teikėjų veiklos, gali kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt, tel. (8 5) 265 03 68, el. p. info@ecc.lt). Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Taip pat kviečiame sekti nuolat atnaujinamą informaciją Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje (https://sam.lrv.lt/lt/).

ATMINTINĖ VARTOTOJAMS

VVTAT inf.

 

Panašūs straipsniai

Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti

Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti

Prieš prasidedant oficialiam šiltojo meto sezonui, portalas jonavoszinios.lt klausė jonaviečių – ar jau planuojate vasaros atostogas? Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti šiais metais....

Visa oficiali informacija dėl COVID-19 – vienoje vietoje

Visa oficiali informacija dėl COVID-19 – vienoje vietoje

Lietuvos piliečiai visą oficialią informaciją apie COVID-19, karantiną ir nurodymus bei rekomendacijas gali rasti adresu ...

Rekomendacijos dėl kelionių kuponų išdavimo ir naudojimo

Rekomendacijos dėl kelionių kuponų išdavimo ir naudojimo

Atsižvelgdama į priimtus Turizmo įstatymo pakeitimus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba parengė rekomendacijas dėl turistui teikiamų kelionių kuponų rekvizitų bei kupono naudojimo sąlygų, kuriomis...

Seimas iš naujo svarstys pataisas dėl neįvykusių turistinių kelionių

Seimas iš naujo svarstys pataisas dėl neįvykusių turistinių kelionių

Seimas nusprendė iš naujo svarstyti Respublikos Prezidento Gitano Nausėdos vetuotas Turizmo įstatymo ir Civilinio kodekso pataisas (Nr. XIIIP-4694 GR, Nr. XIIIP-4693 GR) dėl pinigų ...

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skundų ir pasiteiravimų dėl kai kurių kelionių organizatorių galimai neetiškos veiklos. Kelionių organizatoriai raginami elgti...

EK patvirtino 50 mln. eurų paramos schemą Lietuvos kelionių sektoriui

EK patvirtino 50 mln. eurų paramos schemą Lietuvos kelionių sektoriui

Europos Komisija (EK) patvirtino 50 mln. eurų vertės paramos schemą, skirtą nuo COVID...

Seimas spręs, ar kelionių organizatoriams leisti už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus

Seimas spręs, ar kelionių organizatoriams leisti už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus

Seimas pradėjo svarstyti laikinai ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas einančio energetikos ministro Žygimanto Vaičiūno pristatytas Turizmo įstatymo ir Civilinio kodekso pataisas (projektai Nr. ...

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Reaguodama į Užsienio reikalų ministerijos skelbiamą informaciją dėl šalių bei vietovių, į kurias rekomenduojama laikinai nevykti dėl sparčiai plintančio koronaviruso, Valstybinė...

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skambučių ir pasiteiravimų dėl kelionių atsisakymo ir kelionių organizatoriams sumokėtų pinigų grąžinimo, atsižvelgiant į spar...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Skolą už sveikatos sutrikdymą atidės, bet nenurašys

Skolą už sveikatos sutrikdymą atidės, bet nenurašys

Visi, kurie yra padarę nuostolių Privalomojo sveikatos draudimo fondui (PSDF) ir sudarę sutartis dėl jų atlyginimo dalimis, gali kreiptis į ligonių kasas su prašymu atidėti mokėjimą dėl pablogėjusios turtinė...

Žinia apie Baltijos šalių „kelionių burbulą“ apskriejo pasaulio žiniasklaidą

Žinia apie Baltijos šalių „kelionių burbulą“ apskriejo pasaulio žiniasklaidą

Gegužės 6 d. pasirodžiusi žinia apie trijų Baltijos valstybių planuojamą kurti išskirtinį „kelionių burbulą“ sulaukė išskirtinio pasaulio žiniasklaidos dėmesio – per mažiau nei 2 savaites pasirodė daugiau ne...

Su koronavirusu kovojantiems medikams – 15 proc. didesni atlyginimai

Su koronavirusu kovojantiems medikams – 15 proc. didesni atlyginimai

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga šiandien pasirašė įsakymą ir pakeitė Sveikatos priežiūros paslaugų dėl koronaviruso (COVID-19) organizavimo tvarkos aprašą, papildydama...

Darbo inspekcija stabdo įmonių patikrinimus, konsultacijų linija veiks visą parą

Darbo inspekcija stabdo įmonių patikrinimus, konsultacijų linija veiks visą parą

VDI laikinai stabdo visus inicijuojamus ūkio subjektų planinius ir neplaninius patikrinimus. Į patikrinimus darbo inspektoriai vyks tik išimtinais atvejais pagal pranešimą apie įvykį darbe, dėl kurio darbuot...