Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą
KOV 18
2020-03-18 10:51 2020

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai?

  • Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arba atidedamus renginius bei pinigų grąžinimą.
  • Įvertinkite savo galimybes dalyvauti renginyje nukėlus jį vėlesniam laikui, pasibaigus karantino ribojimams, jei paslaugų teikėjas numato tokią galimybę, ar priimti kitokį renginio organizatoriaus pasiūlymą (pavyzdžiui, stebėti renginį virtualiai ir pan.).
  • Nesant galimybių renginį surengti vėliau ar atsisakius alternatyvaus pasiūlymo, raštu kreipkitės į renginio organizatorių dėl pinigų grąžinimo.
  • Nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (toliau – VVTAT). Šiuo atveju reikia pateikti prašymą, kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją, bilietų kopijas bei pinigų sumokėjimą už paslaugas patvirtinančio dokumento kopiją el. paštu tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius. Pavyzdinė prašymo VVTAT forma: http://vvtat.lt/vartotojams/kaip-pateikti-prasyma/431.

 

Kokios vartotojų teisės, jeigu įsigyta kelionė lėktuvu buvo atšaukta?

  • Sekite paslaugų teikėjų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamas arba atidedamas paslaugas bei pinigų grąžinimą.
  • Kreipkitės į oro vežėją dėl galimybės atidėti kelionę, pakeisti kelionės kryptį ar priimti kitą kompensacijos pasiūlymą, jei paslaugos teikėjas numato tokią galimybę.
  • Vartotojui ir oro vežėjui neradus kitos alternatyvos, vartotojas turi teisę susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą.

Toks įvykis kaip koronavirusas, kuris sukelia kelionių nesklandumus, yra priskiriamas ypatingosioms aplinkybėms, kurių paslaugų teikėjai negali kontroliuoti. Skrydžio atšaukimo ar jo atidėjimo dėl ypatingųjų aplinkybių atvejais kompensacija, kuri yra įtvirtinta Reglamente Nr. 261/2004, keleiviams gali būti neišmokama. Daugiau apie savo teises keliaujant lėktuvu skaitykite Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje https://ecc.lt/lt/rights/travel/plane/cancellation/.

 

Kokios vartotojų teisės, jeigu įsigyta kelionė sausuma ar jūra buvo atšaukta? 

Jeigu atšaukiama kelionė sausuma ar jūra ir vartotojui nepavyksta rasti kitos alternatyvos, t. y. kelionės atidėjimo ar kt., vartotojas turi teisę į maršruto pakeitimą arba pinigų susigrąžinimą. Daugiau apie vartotojų teises keliaujant autobusais, traukiniais ir vandens transportu skaitykite Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje https://ecc.lt/lt/rights/travel/other_transport/bus/.

 

Kokios vartotojų teisės, įsigijus sveikatingumo, grožio, su sportu, laisvalaikiu ir pomėgiais susijusias bei kultūros pramogų paslaugas, kurios buvo atšauktos?

  • Sekite paslaugų teikėjų viešai skelbiamą informaciją.
  • Ieškokite kompromiso su paslaugų teikėju, įvertinkite savo galimybes atidėti paslaugos teikimą pasibaigus karantino ribojimams, jei paslaugų teikėjas numato tokią galimybę, ar priimti kitokį kompensacijos pasiūlymą.
  • Nepasiekus kompromiso su paslaugų teikėju, raštu kreipkitės į paslaugų teikėją ir nurodykite konkretų savo reikalavimą.
  • Nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT. Šiuo atveju reikia pateikti prašymą, kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją, sutarties kopiją bei pinigų sumokėjimą už paslaugas patvirtinančio dokumento kopiją el. paštu tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius.

 

Kur kreiptis kilus problemoms dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių paslaugų teikėjų veiklos?

Lietuvos vartotojai dėl problemų, kilusių dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių pardavėjų ar paslaugų teikėjų veiklos, gali kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt, tel. 8 659 71 837, el. p. ECCNET-LT@ec.europa.eu). Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Kur kreiptis, kilus ginčui dėl Lietuvoje veikiančio paslaugų teikėjo?

Pirmiausia vartotojas su konkrečiu reikalavimu turi raštu kreiptis į paslaugos teikėją, pateikdamas reikalavimą pagrindžiančius įrodymus. Nepavykus susitarti dėl problemos sprendimo, vartotojas dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka turi teisę kreiptis į VVTAT (www.vvtat.lt). Detalesnė informacija šiais klausimais koronaviruso plitimo laikotarpiu teikiama tel.: 8 659 37 569, 8 659 63 543, 8 659 93 678.

 

Taip pat kviečiame sekti nuolat atnaujinamą informaciją Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje (https://sam.lrv.lt/lt/).

VVTAT inf.

Panašūs straipsniai

Gera žinia tėveliams ir pedagogams – knygelė vaikams apie koronavirusą

Gera žinia tėveliams ir pedagogams – knygelė vaikams apie koronavirusą

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) skiria dėmesio vaikų žinioms apie koronavirusą (COVID-19) plėsti ir pristato į lietuvių kalbą išverstą knygelę bei animacinį filmuką „Mano herojus – tai tu“. ...

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro

Jau netrukus įsigalios naujoji Registrų centro paslaugų kainodara. Dėl numatytų tvarkomų registrų ir informacinių sistemų pritaikymo naujajai kainodarai darbų klientai raginami susiplanuoti savo laiką ir nea...

Koks gydymas apmokamas sergantiems ir persirgusiems COVID-19?

Koks gydymas apmokamas sergantiems ir persirgusiems COVID-19?

Ligonių kasos pastaruoju metu vis dažniau sulaukia klausimų, kokie tyrimai COVID-19 liga persirgusiems pacientams medicinos įstaigose turi būti atliekami nemokamai – iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (...

SAM atnaujino rekomendacijas paslaugų teikėjams

SAM atnaujino rekomendacijas paslaugų teikėjams

Siekiant suvaldyti koronaviruso (COVID-19) pandemiją, Sveikatos apsaugos ministerija pateikė rekomendacijas trumpalaikių paslaugų privačiose erdvėse teikėjams. Trumpalaikių paslaugų, pavyzdžiui,...

SAM įspėja: socialiniuose tinkluose daugėja melagingos informacijos apie koronavirusą

SAM įspėja: socialiniuose tinkluose daugėja melagingos informacijos apie koronavirusą

Lietuvai ir visam pasauliui toliau tęsiant kovą su koronaviruso pandemija, Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento analitikai atkreipia dėmesį, jog šiuo metu ypač suaktyvėjo klaidinančią ...

Bausmę atlikusius žmones į gyvenimą laisvėje lydės socialiniai darbuotojai ir nevyriausybinės organizacijos

Bausmę atlikusius žmones į gyvenimą laisvėje lydės socialiniai darbuotojai ir nevyriausybinės organizacijos

Nuo naujų metų kiekvienoje pataisos įstaigoje pradės dirbti kvalifikuoti socialiniai darbuotojai, kurie asmens integracija pradės rūpintis šiam dar tik ruošiantis palikti įkalinimo įstaigą. Visa informacija ...

Atnaujinamas planinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas

Atnaujinamas planinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) nustatė kriterijus, kuriais vadovaujantis vykdomas spartesnis planinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo atnaujinimas. SAM ragina gyventojus, kuriems buvo atid...

Griežtina karantiną: nauji ribojimai verslui, valstybės institucijoms, taip pat šeimos šventėms ir susitikimams

Griežtina karantiną: nauji ribojimai verslui, valstybės institucijoms, taip pat šeimos šventėms ir susitikimams

Įvertinusi šalyje susiklosčiusią epidemiologinę padėtį ir nepakankamai sumažėjusį gyventojų mobilumą, Vyriausybė pirmadienį nutarė pratęsti karantino režimą iki  2020 m. gruodžio  31 d. 24:00 val. ir numatė ...

Aktualu daliai socialinių paslaugų srities darbuotojų: trumpesnis darbo laikas ir daugiau atostogų

Aktualu daliai socialinių paslaugų srities darbuotojų: trumpesnis darbo laikas ir daugiau atostogų

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis kartu su penkiomis socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinėmis sąjungomis ketvirtadienį pasirašė atnaujintą kolektyvinę sutartį. Pagal ją kitąm...

Registrų centro e. paslaugų naudojimas šiemet išaugo 1,5 karto

Registrų centro e. paslaugų naudojimas šiemet išaugo 1,5 karto

Šalį sukausčiusi koronaviruso pandemija ir karantinas paskatino daugelį sričių persikelti į skaitmeninę erdvę. Ne išimtis ir viešąsias bei administracines paslaugas gyventojams, verslui ir viešajam sektoriui...

COVID-19 pandemijos valdymo priemonės (informacija atnaujinta)

COVID-19 pandemijos valdymo priemonės (informacija atnaujinta)

COVID-19 pandemijos valdymo priemonės: Judėjimas leidžiamas tik esant būtinybei Palikti gyvenamąją vietą leidžiama: vykstant į darbą (darbo reikalais); vyks...

Sugriežtinus karantiną – nauji apribojimai

Sugriežtinus karantiną – nauji apribojimai

Atsižvelgiant į nepalankią COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) epidemiologinę situaciją Lietuvoje, Sveikatos apsaugos ministerija siūlė taikyti griežtesnes karantino režimo priemones siekiant sumažinti ...

Karantinas pratęsiamas iki 2021 m. sausio 31 d. 24 val.

Karantinas pratęsiamas iki 2021 m. sausio 31 d. 24 val.

 Sekmadienio vakariniame Vyriausybes posėdyje nutarta pratęsti karantiną bei griežtinti jo sąlygas.  Atsižvelgiant į nepalankią koronaviruso (COVID-19) epidemiologinę situaciją Lietuvoje, Vyriausybė priė...

Užimtumo tarnyba fiksavo pasikeitusius klientų įpročius

Užimtumo tarnyba fiksavo pasikeitusius klientų įpročius

Intensyviau naudojamasi internetu ir elektroninėmis paslaugomis, išaugo tiesioginių kontaktų su konsultantais skaičius per el. paslaugų paskyrą ir telefonu. Tai parodė Užimtumo tarnybos klientų apklausa. Tei...

Sparčiai augo skambučių ir interneto paslaugų apimtys

Sparčiai augo skambučių ir interneto paslaugų apimtys

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia elektroninių ryšių rinkos 2020 m. II ketvirčio duomenis, kuriems įtakos turėjo Lietuvoje paskelbtas karantinas dėl Covid-19 pandemijos. Karantino ...

Darbo inspekcija pataria, kaip išsaugoti darbuotojus ir išvengti neteisėtų atleidimų

Darbo inspekcija pataria, kaip išsaugoti darbuotojus ir išvengti neteisėtų atleidimų

Pasaulinė pandemija ir valstybėje paskelbta ekstremalioji situacija bei karantino režimo ribojimai neišvengiamai padarė įtaką darbo santykiams. Tai rodo ir statistika: 2020 metais Valstybinė darbo inspekcija...