Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą
KOV 18
2020-03-18 11:51 2020

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai?

  • Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arba atidedamus renginius bei pinigų grąžinimą.
  • Įvertinkite savo galimybes dalyvauti renginyje nukėlus jį vėlesniam laikui, pasibaigus karantino ribojimams, jei paslaugų teikėjas numato tokią galimybę, ar priimti kitokį renginio organizatoriaus pasiūlymą (pavyzdžiui, stebėti renginį virtualiai ir pan.).
  • Nesant galimybių renginį surengti vėliau ar atsisakius alternatyvaus pasiūlymo, raštu kreipkitės į renginio organizatorių dėl pinigų grąžinimo.
  • Nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (toliau – VVTAT). Šiuo atveju reikia pateikti prašymą, kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją, bilietų kopijas bei pinigų sumokėjimą už paslaugas patvirtinančio dokumento kopiją el. paštu tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius. Pavyzdinė prašymo VVTAT forma: http://vvtat.lt/vartotojams/kaip-pateikti-prasyma/431.

 

Kokios vartotojų teisės, jeigu įsigyta kelionė lėktuvu buvo atšaukta?

  • Sekite paslaugų teikėjų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamas arba atidedamas paslaugas bei pinigų grąžinimą.
  • Kreipkitės į oro vežėją dėl galimybės atidėti kelionę, pakeisti kelionės kryptį ar priimti kitą kompensacijos pasiūlymą, jei paslaugos teikėjas numato tokią galimybę.
  • Vartotojui ir oro vežėjui neradus kitos alternatyvos, vartotojas turi teisę susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą.

Toks įvykis kaip koronavirusas, kuris sukelia kelionių nesklandumus, yra priskiriamas ypatingosioms aplinkybėms, kurių paslaugų teikėjai negali kontroliuoti. Skrydžio atšaukimo ar jo atidėjimo dėl ypatingųjų aplinkybių atvejais kompensacija, kuri yra įtvirtinta Reglamente Nr. 261/2004, keleiviams gali būti neišmokama. Daugiau apie savo teises keliaujant lėktuvu skaitykite Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje https://ecc.lt/lt/rights/travel/plane/cancellation/.

 

Kokios vartotojų teisės, jeigu įsigyta kelionė sausuma ar jūra buvo atšaukta? 

Jeigu atšaukiama kelionė sausuma ar jūra ir vartotojui nepavyksta rasti kitos alternatyvos, t. y. kelionės atidėjimo ar kt., vartotojas turi teisę į maršruto pakeitimą arba pinigų susigrąžinimą. Daugiau apie vartotojų teises keliaujant autobusais, traukiniais ir vandens transportu skaitykite Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje https://ecc.lt/lt/rights/travel/other_transport/bus/.

 

Kokios vartotojų teisės, įsigijus sveikatingumo, grožio, su sportu, laisvalaikiu ir pomėgiais susijusias bei kultūros pramogų paslaugas, kurios buvo atšauktos?

  • Sekite paslaugų teikėjų viešai skelbiamą informaciją.
  • Ieškokite kompromiso su paslaugų teikėju, įvertinkite savo galimybes atidėti paslaugos teikimą pasibaigus karantino ribojimams, jei paslaugų teikėjas numato tokią galimybę, ar priimti kitokį kompensacijos pasiūlymą.
  • Nepasiekus kompromiso su paslaugų teikėju, raštu kreipkitės į paslaugų teikėją ir nurodykite konkretų savo reikalavimą.
  • Nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT. Šiuo atveju reikia pateikti prašymą, kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją, sutarties kopiją bei pinigų sumokėjimą už paslaugas patvirtinančio dokumento kopiją el. paštu tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius.

 

Kur kreiptis kilus problemoms dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių paslaugų teikėjų veiklos?

Lietuvos vartotojai dėl problemų, kilusių dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių pardavėjų ar paslaugų teikėjų veiklos, gali kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt, tel. 8 659 71 837, el. p. ECCNET-LT@ec.europa.eu). Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Kur kreiptis, kilus ginčui dėl Lietuvoje veikiančio paslaugų teikėjo?

Pirmiausia vartotojas su konkrečiu reikalavimu turi raštu kreiptis į paslaugos teikėją, pateikdamas reikalavimą pagrindžiančius įrodymus. Nepavykus susitarti dėl problemos sprendimo, vartotojas dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka turi teisę kreiptis į VVTAT (www.vvtat.lt). Detalesnė informacija šiais klausimais koronaviruso plitimo laikotarpiu teikiama tel.: 8 659 37 569, 8 659 63 543, 8 659 93 678.

 

Taip pat kviečiame sekti nuolat atnaujinamą informaciją Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje (https://sam.lrv.lt/lt/).

VVTAT inf.

Panašūs straipsniai

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikė ...

Klaidinančios informacijos apie koronavirusą sumažėjo dvigubai, tačiau svarbu išlikti budriems

Klaidinančios informacijos apie koronavirusą sumažėjo dvigubai, tačiau svarbu išlikti budriems

Šalies informacinę erdvę stebintys Lietuvos kariuomenės (LK) ekspertai atkreipia dėmesį, kad Lietuvai panaikinus karantiną ir suvaldžius pirmąją koronaviruso (COVID-19) bangą, pastarąjį mėnesį fiksuojama du ...

Seimas apsisprendė atidėtų renginių bilietų klausimu

Seimas apsisprendė atidėtų renginių bilietų klausimu

Seimas reglamentavo teisines priemones, kuriomis siekiama padėti kultūros sektoriui, dėl naujojo koronaviruso (COVID-19) sukeltų priežasčių susiduriančiam su dideliais sunkumais. „Vartotojų ir p...

Ministras A. Veryga ragina gydymo įstaigas kuo greičiau atnaujinti paslaugų teikimą

Ministras A. Veryga ragina gydymo įstaigas kuo greičiau atnaujinti paslaugų teikimą 3

Sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas Aurelijus Veryga kreipiasi į šalies savivaldybes ir joms priklausančias gydymo įstaigas, ragindamas susite...

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų skundų dėl savavališkai sporto klubų pratęsiamų paslaugų teikimo sutarčių, kurios karantino apribojimų metu buvo laikin...

Sušlubavo sveikata per karantiną – kur kreiptis?

Sušlubavo sveikata per karantiną – kur kreiptis?

Nuo karantino Lietuvoje pradžios nuolat apie jį išsamiai informuojant, daugumai gyventojų aišku, kaip elgtis atsiradus COVID-19 simptomų ar po kontakto su tikėtinu koronaviruso nešiotoju. Tačiau vis dar dažn...

„ViLTė“ – automatizuotas pokalbių robotas, teikiantis oficialią, su COVID-19 susijusią informaciją

„ViLTė“ – automatizuotas pokalbių robotas, teikiantis oficialią, su COVID-19 susijusią informaciją

Teisinga, patikima ir naujausia informacija apie ekstremaliąją situaciją, karantiną  ir koronavirusą iš oficialių šaltinių šiandien yra nepaprastai svarbi. Siekiant palengvinti tokios informacijos teikimą visuom...

Lietuvos banko tyrimas: ar vartotoją pasiekia tiksli ir objektyvi informacija apie mokėjimo paslaugų įkainius

Lietuvos banko tyrimas: ar vartotoją pasiekia tiksli ir objektyvi informacija apie mokėjimo paslaugų įkainius

Gyventojui renkantis mokėjimo paslaugų teikėją, svarbu, kad jis galėtų paprastai ir aiškiai palyginti paslaugų įkainius. Dėl to visi mokėjimo paslaugų teikėjai turi pateikti standartizuotą informaciją vienod...

Jonavos PSPC veikla po karantino atšaukimo

Jonavos PSPC veikla po karantino atšaukimo 1

Planinės paslaugos gydymo įstaigose buvo sustabdytos, siekiant užkirsti kelią koronavirusinės infekcijos (COVID-19) plitimo rizikoms, tačiau vis daugiau sveikatos priežiūros įstaigų grįžta į iki karantininį ...

Finansinių ataskaitų teikimas: dažniausiai pasitaikantys klausimai ir atsakymai

Finansinių ataskaitų teikimas: dažniausiai pasitaikantys klausimai ir atsakymai

Gegužės pabaigoje įprastai suaktyvėja finansinių ataskaitų teikimas. Ne išimtis ir šie metai - nors karantinas šį procesą galbūt šiek tiek apsunkino, tačiau kasdien augantys pateikiamų naujų ataskaitų už pra...

Smulkiosios ir vidutinės įmonės galės imti lengvatinę paskolą, kuri palengvins apyvartinių lėšų trūkumą, atsiradusį dėl sutrikusio atsiskaitymo

Smulkiosios ir vidutinės įmonės galės imti lengvatinę paskolą, kuri palengvins apyvartinių lėšų trūkumą, atsiradusį dėl sutrikusio atsiskaitymo

Startavo nauja finansinė priemonė, skirta teikti lengvatinių paskolų paraiškas smulkiosioms ir vidutinėms įmonėms, pritrūkusioms apyvartinių lėšų sutrikus atsiskaitymams iš įmonių pirkėjų, kurių veikla dėl k...

Ligonių kasos: pacientai nebebus skirstomi pagal zonas – galios viena gydymo sutartis

Ligonių kasos: pacientai nebebus skirstomi pagal zonas – galios viena gydymo sutartis

Jau kitąmet pacientai sveikatos priežiūros paslaugas galės gauti bet kurioje sveikatos priežiūros įstaigoje, turinčioje sutartį su bet kuria teritorine ligonių kasa (TLK). Šią naujovę numato iš esmės keičiam...

Po svarstymo pritarta siūlymui suvienodinti pagal Išmokų vaikams įstatymą mokamų išmokų tvarką

Po svarstymo pritarta siūlymui suvienodinti pagal Išmokų vaikams įstatymą mokamų išmokų tvarką

Seimas po svarstymo pritarė Išmokų vaikams įstatymo pataisoms (projektas Nr. XIIIP-4461(2), kuriomis siūloma nuo liepos 1 d. suvienodinti pagal šį įstatymą mokamų išmokų tvar...

Pasitarime gydymo įstaigos paragintos greičiau atnaujinti paslaugų teikimą

Pasitarime gydymo įstaigos paragintos greičiau atnaujinti paslaugų teikimą

Gydymo įstaigos ir toliau turėtų teikti  prioritetą pacientų aptarnavimui nuotoliniu būdu, kai nėra būtinybės gyvai konsultacijai. Tačiau poliklinikos privalo užtikrinti gyventojų p...

SAM: Liepą gydymo įstaigose suteikta daugiau „gyvų“ konsultacijų

SAM: Liepą gydymo įstaigose suteikta daugiau „gyvų“ konsultacijų

Naujausi duomenys rodo, kad vis daugiau mūsų šalies gydymo įstaigų atnaujina paslaugų teikimą pacientams, kad jie galėtų gyvai lankytis įstaigose ir tiesiogiai bendrauti su medikais...

Sparčiai augo skambučių ir interneto paslaugų apimtys

Sparčiai augo skambučių ir interneto paslaugų apimtys

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia elektroninių ryšių rinkos 2020 m. II ketvirčio duomenis, kuriems įtakos turėjo Lietuvoje paskelbtas karantinas dėl Covid-19 pandemijos. Karantino ...