Dėl elektrinių paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme

Dėl elektrinių paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme
LIE 16
2019-07-16 11:06 2019

Elektriniai paspirtukai, vis labiau populiarėjanti transporto priemonė miestuose, suteikia ne tik patogumo kasdienėse kelionėse, bet gali kelti ir pavojų eismo saugai. Ieškodama būdų užtikrinti, kad aplinkai draugiškos transporto priemonės plistų miestuose, tačiau nekeltų chaoso ir pavojaus eismo dalyviams, Susisiekimo ministerija kviečia į diskusiją savivaldybes bei laukia idėjų iš visuomenės.

Pastaruoju metu daugėjant e-paspirtukų, padaugėjo ir su jais susijusių eismo įvykių. Taip pat girdimas pėsčiųjų nepasitenkinimas, kad šaligatviais važiuojantys e-paspirtukai kelia grėsmę tiek pėsčiųjų, tiek pačių e-paspirtukų vairuotojų saugai. Pastebima, kad tam tikrais atvejais e-paspirtukų vairuotojai arba nežino, arba nepaiso teisės aktais nustatytos eismo tvarkos.

Susisiekimo ministerija kreipiasi į visas šalies savivaldybes kviesdama diskutuoti dėl elektrinių paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme tvarkos. Laukiama ir gyventojų nuomonės: savo idėjas galima teikti el. paštu konsultacijos@sumin.lt.

Ministerija taip pat kviečia savivaldybes vykdyti aktyvią švietėjišką mokomąją veiklą ir eismo dalyvių priežiūrą bei kurti dviračiams pritaikytą infrastruktūrą, sudarančią sąlygas saugiam dviračių ir e-paspirtukų eismui.

Apie elektrinių paspirtukų vairuotojų teises ir pareigas. Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 straipsnio 39 dalyje įtvirtinta sąvoka „motorinis dviratis – transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo variklį ar elektros variklį, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h.

Jeigu elektrinių paspirtukų galios ir greičio parametrai atitinka motorinio dviračio apibrėžtyje nurodytus parametrus, šie elektriniai paspirtukai priskiriami prie motorinių dviračių.

Kelių eismo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 66 punkte nustatyta, kad „Taisyklėse nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams“, t. y. reikalavimai, teisės ir pareigos elektriniams paspirtukams ir jų vairuotojams yra tapatūs dviračiams ir jų vairuotojams.

Primename Taisyklėse įtvirtintus reikalavimus dviračių vairuotojams. Pagal Taisyklų 55–57 punktus:

„55. Važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

  1. Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.
  2. Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu. Kai kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio, taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus Taisyklių 106 punkte nurodytus atvejus, taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę. Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.“

Taip pat dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams primintini šie Taisyklių punktai:

„58. Dviračio vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį, jeigu eismo sąlygos to reikalauja.

  1. Dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.
  2. Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.
  3. Dviračių taku ar dviračių juosta dviračio vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau tako ar juostos dešiniojo krašto. Jeigu pėsčiųjų ir dviračių take ar šaligatvyje horizontaliuoju ženklinimu (dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta tako (šaligatvio) dalis, dviračio vairuotojas privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
  4. Vietose, kur eismą reguliuoja šviesoforai, dviračių vairuotojai privalo paisyti šviesoforų su dviračio simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalų.“

Be to, dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams primintini šie Taisyklėse įtvirtinti draudimai, siekiant užtikrinti jų saugą:

„64. Dviračių vairuotojams draudžiama:

64.1. važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus Taisyklėse nustatytus atvejus;

64.2. važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;

64.3. važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo;

64.4. vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų;

64.5. vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;

64.6. būti velkamiems kitų transporto priemonių;

64.7. vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas;

64.8. važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones;

64.9. kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis.“

Papildomai informuojame, kad atmintinę dviračių, paspirtukų ir mopedų vairuotojams galima rasti Lietuvos kelių policijos tarnybos interneto svetainėje: http://lkpt.policija.lrv.lt/lt/naudinga-informacija/atmintine-dviraciu-paspirtuku-ir-mopedu-vairuotojams.

Pažymime, kad Susisiekimo ministerija daug dėmesio skiria saugaus eismo klausimams. Tai aktualu visai visuomenei, nes kiekvienas jos narys yra kelių eismo dalyvis (vairuotojas, keleivis, pėsčiasis). Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti eismo saugą, glaudžiai bendradarbiauja su už eismo saugą atsakingomis institucijomis, ir mus vienija bendras tikslas – išsaugotos eismo dalyvių gyvybės ir sveikata. Tik bendromis pastangomis ir nuosekliu darbu galime sumažinti eismo įvykių, aukų ir sužeistųjų keliuose skaičių.

Susisiekimo ministerijos inf.

 

 

 

 

 

Panašūs straipsniai

Saugaus eismo dieną – dėmesys motociklų vairuotojams

Saugaus eismo dieną – dėmesys motociklų vairuotojams

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių, tačiau jei karantino metu yra būtinybė vykti į darbą ar parduotuvę – primenama nepamiršti saugaus eismo principų ...

Dėl paramos saulės elektrinėms ir naujiems katilams jau kreipėsi beveik 5 tūkst. gyventojų

Dėl paramos saulės elektrinėms ir naujiems katilams jau kreipėsi beveik 5 tūkst. gyventojų

Visą sausį – iki 31 d. – gyventojai gali teikti paraiškas Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (APVA) kompensacinėms išmokoms įsirengiant saulės elektrines ir keičiant neefektyvius kuro ...

Saulės elektrinių bumą skatina brangstanti elektra ir europinės lėšos

Saulės elektrinių bumą skatina brangstanti elektra ir europinės lėšos

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos duomenimis, per 2019 metus saulės elektrą gaminančių vartotojų Lietuvoje padaugėjo 3 kartus – gruodžio pradžioje jų skaičius viršijo 3 tūkstančius. Saulės energijo...

Jonavos teismo bausmė mažametį pėsčiųjų perėjoje parbloškusiam kauniečiui

Jonavos teismo bausmė mažametį pėsčiųjų perėjoje parbloškusiam kauniečiui

Kauno apylinkės teismo Jonavos rūmai nuosprendžiu K. V. pripažino kaltu dėl kelių eismo saugumo taisyklių pažeidimo, dėl ko įvyko eismo įvykis, mažamečiui sukėlęs sunkų sveikatos sutrikdymą. Kal...

„Regitra“ teiks dar daugiau e. paslaugų: bus galima pratęsti tranzitinių numerių galiojimą

„Regitra“ teiks dar daugiau e. paslaugų: bus galima pratęsti tranzitinių numerių galiojimą

Pratęsus karantiną šalyje, „Regitra“ skaitmenizavo dar daugiau savo teikiamų paslaugų tam, kad klientai jas galėtų gauti neišėję iš namų. Jau nuo šiandien, kovo 31 d., internetu galima prasitęsti laikinųjų, ...

Startuoja nauji kvietimai gyventojams ir verslui saulės elektrinėms įsigyti

Startuoja nauji kvietimai gyventojams ir verslui saulės elektrinėms įsigyti

Nuo šiandien gyventojai, norintys įsigyti nutolusią saulės elektrinę iš elektrinių parko, bei privatūs juridiniai asmenys, norintys visuomeninės ar gamybinės paskirties pastatuose įsirengti atsinaujinančius ...

Kelių direkcija vaikus kviečia pasikartoti pagrindines saugaus eismo taisykles

Kelių direkcija vaikus kviečia pasikartoti pagrindines saugaus eismo taisykles

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija), ruošiantis minėti Saugaus eismo dieną, balandžio 6 d., kviečia vaikus kartu su suaugusiais pasikartoti kelių eis...

Neformaliojo švietimo krepšelis pasieks ir nuotolines mokinių veiklas

Neformaliojo švietimo krepšelis pasieks ir nuotolines mokinių veiklas

Neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, kurie negali pasiūlyti užsiėmimų nuotoliniu būdu ir turi priverstinai skelbti prastovą, galės gauti valstybės nustatytas subsidijas. Jei užsiėmimai vyksta nuotoliniu būd...

Veido kaukes dėvintys pėstieji gatvėse turėtų būti budresni

Veido kaukes dėvintys pėstieji gatvėse turėtų būti budresni 1

Vyriausybei švelninant karantino sąlygas daugiau gyvybės atsiranda ir gatvėse bei viešosiose erdvėse. Sveikatos specialistai ir draudikai atkreipia dėmesį į tai, kad galiojant reika...

Saugaus eismo diena Lietuvoje

Saugaus eismo diena Lietuvoje

Balandžio 6-oji – Saugaus eismo diena Lietuvoje. Tai diena, suteikianti galimybę dar kartą kiekvienam visuomenės nariui – eismo dalyviui susimąstyti apie žmogiškąsias vertybes – moralę, atsakomybę, sveikatos...

„ViLTė“ – automatizuotas pokalbių robotas, teikiantis oficialią, su COVID-19 susijusią informaciją

„ViLTė“ – automatizuotas pokalbių robotas, teikiantis oficialią, su COVID-19 susijusią informaciją

Teisinga, patikima ir naujausia informacija apie ekstremaliąją situaciją, karantiną  ir koronavirusą iš oficialių šaltinių šiandien yra nepaprastai svarbi. Siekiant palengvinti tokios informacijos teikimą visuom...

Imamasi iniciatyvų tobulinant odontologijos rinką

Imamasi iniciatyvų tobulinant odontologijos rinką

Atlikta Lietuvos odontologijos rinkos analizė rodo galimai pavojingas tendencijas, kurios atsirado 30 metų nesprendžiant šios rinkos skaidrumo klausimo: odontologijos sritis išlieka viena iš labiausiai probl...

Seimas priėmė rezoliuciją dėl Astravo branduolinės elektrinės keliamos grėsmės

Seimas priėmė rezoliuciją dėl Astravo branduolinės elektrinės keliamos grėsmės 1

Seimas paragino Vyriausybę nedelsiant imtis priemonių dėl elektros energijos iš Baltarusijos nepatekimo į Lietuvos Respublikos elektros energijos rinką ir įgyvendinti visus Būtinųjų priemonių, skirtų apsisau...

Didėja elektronikos atliekų surinkimo ir tvarkymo užduotys

Didėja elektronikos atliekų surinkimo ir tvarkymo užduotys

Dėl griežtėjančių aplinkos apsaugos reikalavimų ir šiemet didėja buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo perdirbimui užduotys. Augant užduotims, gamintojai ir importuotojai priv...

COVID-19 fondo trijų savaičių darbo rezultatai

COVID-19 fondo trijų savaičių darbo rezultatai

Prezidentės Dalios Grybauskaitės vadovaujamas COVID-19 pasekmių mažinimo fondas jau tris savaites perka įvairias apsaugai ir gydymui skirtas prekes.  Prezidentė dėkoja visiems geros valios žmonė...