Dviratininkų saugumui ir patogumui – gatvėse pažymėtos dviračių pervažos

Dviratininkų saugumui ir patogumui – gatvėse pažymėtos dviračių pervažos
LIE 23
2019-07-23 09:23 2019

Susisiekimo ministerija, atsiliepdama į pastaruoju metu viešojoje erdvėje vykstančias diskusijas dėl teisės dviračiams važiuoti pėsčiųjų perėjomis, atkreipia dėmesį į pėsčiųjų ir dviratininkų saugai svarbius aspektus ir kviečia savivaldybes plėsti dviračiams būtiną atskirą infrastruktūrą. Horizontalusis dviračių pervažų ženklinimas gatvėse – viena iš nebrangiai įgyvendinamų ir eismo saugai svarbių priemonių.

„Eismo saugos atžvilgiu svarbu, kad pėsčiųjų ir dviratininkų srautai, kertantys važiuojamąją kelio dalį, būtų išskirti – nekeltų pavojaus vieni kitiems ir būtų laiku pastebimi transporto priemonių vairuotojams. Atkreipiame dėmesį, kad važiavimo dviračiu per pėsčiųjų perėją nenumato nei Kelių eismo konvencija, nei Kelio ženklų ir signalų konvencija. Susisiekimo ministerija palaiko šiose konvencijose įtvirtintą sisteminį požiūrį – pėsčiųjų perėjos yra išskirtinai numatytos pėstiesiems, pervažos – važiuojantiems transporto priemonėmis“, – sako Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Dmitrij Bial.

Pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą pėsčiųjų perėja yra išskirtinai pėstiesiems numatytas kelio elementas, kuriame eismo dalyviai kerta važiuojamąją kelio dalį eidami. Atsižvelgiant į tai, Kelių eismo taisyklėse (KET) nustatyta, kad dviračių vairuotojams draudžiama kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis. Nenulipant nuo dviračio kirsti važiuojamąją kelio dalį galima tik specialiose pervažose, kurių horizontalusis ženklinimas – dvi lygiagrečios linijos, sudarytos iš kvadratų, žymi vietą, kur dviračių takas, dviračių juosta kerta važiuojamąją dalį.

Svarbu atsiminti, kad dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu.

Be to, dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.

„Dviračių vairuotojų, pėsčiųjų, kitų pažeidžiamiausių eismo dalyvių saugumas ir savitarpio pagarbos bei drausmingo dalyvavimo eisme ugdymas, saugumą keliuose užtikrinančių reikalavimų laikymosi skatinimas yra vienas iš policijos prioritetų eismo saugumo srityje. Didėjantis eismo įvykių, kuriuose dalyvauja dviračiai, skaičius skatina priimti aktualius sprendimus, kad dviračių vairuotojai (jų keleiviai), kaip ir pėstieji kelyje jaustųsi saugiai“, – teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

„Dviratininkai, artėdami prie sunkvežimio arba autobuso, turi suprasti, kad yra tam tikros vietos, kuomet jie tampa nematomi. Tokia vieta vadinama akląja zona. Pasekmės gali būti tragiškos, nes transporto priemonės vairuotojui dviratininkas tiesiog išnyksta iš matymo zonos. Vairuotojai dviratininkų dažnai nepastebi ne tik manevruojant keliuose, bet ir vykdant pasikrovimo/išsikrovimo darbus, kuomet sunkvežimis juda atbulas. Be to, dviratininkui, artėjant prie pėsčiųjų perėjos būtina įvertinti, kad sunkvežimį ar autobusą sustabdyti yra sunkiau nei lengvąjį automobilį“, – apie grėsmes dviratininkams kalba Lietuvos transporto saugos administracijos vyriausiasis inspektorius Romas Vyšniauskas.

Susisiekimo ministerijos nuomone, nepriimtina siekti didesnio dviračių transporto patrauklumo ir patogumo, atsisakant eismo saugą užtikrinančių reikalavimų ir rizikuojant eismo dalyvių gyvybe ar sveikata. Kaip rodo kitų valstybių patirtis, dviračių transporto populiarumas ir eismo saugos reikalavimai yra suderinami ir vienas kitam netrukdo, tinkamai įrengiant naują ar rekonstruojant esamą kelių infrastruktūrą, mažinant konfliktinių taškų skaičių ir priimant šiuolaikiškus eismo organizavimo sprendimus keliuose. Pažymėtina, kad kelio savininkams tinkamai įrengus dviračių infrastruktūrą keliuose – įrengiant dviračių takus, dviračių juostas, dviračių pervažas, atskiriant pėsčiųjų ir dviratininkų eismo srautus – dviračių važiavimo pėsčiųjų perėjomis klausimas tampa neaktualus.

„Mūsų nuomone, visos dviračių transporto entuziastų ir valstybės institucijų pastangos turėtų būti nukreiptos ne į teisės aktų pakeitimus, kuriais siekiama, kad pėstieji ir dviratininkai eisme dalyvautų bendrame sraute, o į tai, kad savivaldybės imtųsi esminių pokyčių įrengiant ir plečiant dviračių transportui būtiną atskirą infrastruktūrą, pradedant pažymėtomis dviračių pervažomis, kas reikalauja minimalių išlaidų horizontaliajam ženklinimui, ir baigiant dviračių takais ir dviračių juostomis. Atsižvelgiant į kitų eismo saugoje pažangių valstybių patirtį, tik tokiu atveju bus padidintas dviračių transporto patrauklumas ir užtikrinta visų eismo dalyvių sauga“, – sako Susisiekimo ministerijos saugaus eismo ekspertas Dmitrij Bial.

Susisiekimo ministerijos inf.

Panašūs straipsniai

„Lietuvos geležinkeliai“ primena: pervažose – pats svarbiausias dienos sustojimas

„Lietuvos geležinkeliai“ primena: pervažose – pats svarbiausias dienos sustojimas

Geležinkelio, kelių transporto sektorių įvairių institucijų atstovai bendradarbiauja formuodami pervažų naudotojų saugaus elgesio įpročius ir akcentuodami, kad sustojimas ir didesnis atidumas geležinkelio pe...

Kokie darbai vykdomi Jonavos mieste

Kokie darbai vykdomi Jonavos mieste 1

Šiltasis metų laikas palankus įvairioms statyboms, rekonstrukcijoms ar modernizacijoms. Tą patvirtina ir Jonavos miesto seniūnija, trumpai apžvelgdama kelis šiuo metu mieste vykdomus darbus. Ben...

Veido kaukes dėvintys pėstieji gatvėse turėtų būti budresni

Veido kaukes dėvintys pėstieji gatvėse turėtų būti budresni 1

Vyriausybei švelninant karantino sąlygas daugiau gyvybės atsiranda ir gatvėse bei viešosiose erdvėse. Sveikatos specialistai ir draudikai atkreipia dėmesį į tai, kad galiojant reika...

J. Narkevič: Dėmesys pėsčiųjų ir dviračių takams

J. Narkevič: Dėmesys pėsčiųjų ir dviračių takams

Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič savo įsakymu iki 22,9 ml...

Joninių slėnyje planuojama įrengti Kalnų dviračių trasas - visuomenė kviečiama aptarti projektinius pasiūlymus

Joninių slėnyje planuojama įrengti Kalnų dviračių trasas - visuomenė kviečiama aptarti projektinius pasiūlymus

Informuojama, kad yra  parengti  Kalnų  dviračių  trasų  Joninių slėnyje statybos projekto projektiniai pasiūlymai ir visuomenė kviečiama dalyvauti juos svarstant. Planuojama, kad Joninių slėnyj...

Saugaus eismo dieną – dėmesys motociklų vairuotojams

Saugaus eismo dieną – dėmesys motociklų vairuotojams

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių, tačiau jei karantino metu yra būtinybė vykti į darbą ar parduotuvę – primenama nepamiršti saugaus eismo principų ...

Šiltuoju metu laiku Jonavoje toliau bus plėtojamas pėsčiųjų/dviračių takų tinklas

Šiltuoju metu laiku Jonavoje toliau bus plėtojamas pėsčiųjų/dviračių takų tinklas

Sporto miestu vis dažniau vadinama Jonava toliau stiprins šio titulo pozicijas - Centriniame viešųjų pirkimų portale (CVPP) patalpinti skelbimai rodo, kad netrukus bus atnaujinti pėsčiųjų bei dviračių takų t...

Patvirtinta „Vizija 0“: siekis – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose

Patvirtinta „Vizija 0“: siekis – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose

Siekiant saugoti gyvybes keliuose, šiandien ministrų kabinetas patvirtino Susisiekimo ministerijos parengtą ambicingą Valstybinę  eismo saugumo programą „Vizija 0“. Šios programos vizija – iki 2050 m. nulis ...

Sukurta mobilioji programėlė, leisianti klausos negalią turintiems asmenims lengviau išsikviesti skubią pagalbą

Sukurta mobilioji programėlė, leisianti klausos negalią turintiems asmenims lengviau išsikviesti skubią pagalbą

Nuo šių metų liepos 1 d. pradės veikti Skubiosios pagalbos tarnybų telefono numerio 112 mobilioji programėlė. Klausos negalią turintiems asmenims skirta programėlė birželio 26 d. pristatyta Vidaus reikalų mi...

Karo policijos pareigūnams suteikiami platesni įgaliojimai administracinių nusižengimų tyrimo, paramos saugumui ir mobilumui srityse

Karo policijos pareigūnams suteikiami platesni įgaliojimai administracinių nusižengimų tyrimo, paramos saugumui ir mobilumui srityse 2

Lietuvos Respublikos Vyriausybė pritarė įstatymų projektams, pagal kuriuos išplečiami Lietuvos kariuomenės Karo policijos įgaliojimai administracinių nusižengimų tyrimo, paramos saugumui bei mobilumui sritys...

Miesto jubiliejui artėjant - gimtadienio vaizdo įrašas: gal jame atrasite save ar savo namus?

Miesto jubiliejui artėjant - gimtadienio vaizdo įrašas: gal jame atrasite save ar savo namus? 1

Šiais metais Jonavai sukaks gražus jubiliejus - 270 metų. Jo šventė vyks net keletą dienų. Tačiau jubiliejaus proga jonavieičių laukia ir daugiau staigmenų. Viena jų - specialus gimtadienio vaizdo įrašas, kurį g...

Elektros energijos neturėjo apie 2 tūkst. Jonavos r. namų ūkių

Elektros energijos neturėjo apie 2 tūkst. Jonavos r. namų ūkių

Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) interaktyviajame žemėlapyje, kuriame realiu laiku skelbiama informacija apie elektros skirstymo tinklo darbą, gausiai pažymėtos teritorijos, kuriose dėl gedi...

Daugiau kaip pusė tikrintų internetinės prekybos įmonių pažeidžia reikalavimus

Daugiau kaip pusė tikrintų internetinės prekybos įmonių pažeidžia reikalavimus

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) departamentų inspektoriai tikrino, kaip teisės aktų reikalavimų laikosi internetu veiklą vykdančios maisto tvarkymo įmonės. Patikros visoje Lietuvoje – tie...

VVKT įspėja: internetu vaistus, kurie neva gali išgydyti COVID-19 sukeltą infekciją, pardavinėja sukčiai

VVKT įspėja: internetu vaistus, kurie neva gali išgydyti COVID-19 sukeltą infekciją, pardavinėja sukčiai

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT) kartu su Europos vaistų agentūra (EVA) įsp...

Vaistų nuo koronaviruso kol kas nėra. Kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

Vaistų nuo koronaviruso kol kas nėra. Kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT) įspėja, kad virtualioje erdvėje jau atsirado siūlymų įsigyti vaistų bei maisto papildų koronaviruso (COVID-19) sukeltai infekcijai gydyti bei jos profilaktikai. Inf...

Saugaus eismo stotelėse – patarimai, kaip saugiai elgtis kelyje

Saugaus eismo stotelėse – patarimai, kaip saugiai elgtis kelyje

Š. m. rugpjūčio 17 – rugsėjo 3 dienomis Lietuvos miestuose ir miesteliuose veiks 62 saugaus eismo stotelės. Jose lauks Kelių direkcijos saugaus eismo specialistai, kurie lankytojus konsultuos saugaus eismo t...