Elektrinės transporto priemonės keičia pasaulį

Elektrinės transporto priemonės keičia pasaulį
BIR 06
2018-06-06 07:28 2018

Pernai visame pasaulyje buvo parduota 1,2 mln. elektrinių transporto priemonių. Nors ličio jonų baterijų varomų elektromobilių akumuliatoriai kelia žymiai mažesnę grėsmę aplinkai nei daugelis kitų baterijų, jas vis tiek svarbu perdirbti. 

Pasaulinė tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Frost & Sullivan“ prognozuoja, kad elektrinių transporto priemonių rinka šiais metais išaugs iki 1,6 mln., o kitąmet – iki maždaug 2 mln. transporto priemonių. 2017 metais visame pasaulyje buvo parduota 1,2 mln. elektrinių transporto priemonių. Pernai 48 proc. visos rinkos atiteko Kinijai, po jos sekė Europa (26 proc. rinkos). 

Lietuvos elektromobilių rinka taip pat auga. „Regitros“ duomenimis, 2017 metais Lietuvoje elektra varomų lengvųjų automobilių (M1 kategorijos) skaičius pasiekė 651, per metus jų padaugėjo 1,8 karto. 

Elektrinių transporto priemonių rinką augina nuolat mažėjanti ličio jonų baterijų kaina, automobilių gamintojų investicijos į naujos technologijos baterijas, įkrovimo stotis ir naujų transporto priemonių kūrimą. Elektra varomų automobilių populiarumą itin skatina ir visuotinis susidomėjimas klimato kaita, nes benzinu ir dyzelinu varomos transporto priemonės kur kas daugiau prisideda prie oro taršos, eismo spūsčių ir triukšmo. 

Be to, draugiškų aplinkai automobilių savininkai daugelyje šalių turi įvairių lengvatų: įsigijusiems tokį automobilį nereikia mokėti pridėtinės vertės ar importo mokesčių, netaikomi mokesčiai už elektromobilio parkavimą mieste ar važiavimą keliais, leidžiama važiuoti atskiromis juostomis ar nemokamai krautis baterijas. 

Vis daugiau šalių, tarp kurių yra Austrija, Danija, Japonija, Korėja, Nyderlandai, Ispanija ir Portugalija, nustatė elektrinių transporto priemonių pardavimo tikslus. Jungtinė Karalystė ir Prancūzija nori, kad visi nauji automobiliai būtų elektriniai jau iki 2040 metų. Auga ir įkrovimo vietų skaičius: šiuo metu pasaulyje yra daugiau nei 90 tūkst. viešų įkrovimo stočių, jų skaičius šiais metais turėtų viršyti 120 tūkst., nors šių vietų vis dar bus nepakankama. 

„Regitros“ duomenimis, 2017 metais Lietuvoje elektra varomų lengvųjų automobilių (M1 kategorijos) skaičius pasiekė 651, per metus jų padaugėjo 1,8 karto. 

Rinkos tendencijos skatina automobilių gamintojus peržiūrėti gamybą. Pavyzdžiui, „Porsche“ paskelbė, kad iki 2023 metų pusę visų gaminamų automobilių bus varomi elektra. Didžiausias Jungtinės Karalystės automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ planuoja iki 2020-ųjų visiškai pereiti prie elektrinių ir hibridinių transporto priemonių. „General Motors“, „Toyota“ ir „Volvo“ iki 2025 metų tikisi kartu parduoti apie 1 mln. elektromobilių. Nuo rinkos tendencijų neatsilieka ir BMW ar „Renault Nissan & Mitsubishi“ aljansas. „Nissan“ netgi apskaičiavo, kad 2025 metais elektrinės transporto priemonės ir tradiciniai automobiliai kainuos maždaug tiek pat. 

„Lietuvoje elektromobilių skaičius dar nėra didelis, tačiau jis didėja kartais ir tuo galima tik pasidžiaugti. Teisės aktai numato, kad Europos Sąjungos  šalyse už automobilių akumuliatorių perdirbimą yra atsakingi gamintojai ir importuotojai“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) bei Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis. 

Ličio jonų baterijų varomų elektromobilių akumuliatorių perdirbimas yra kur kas sudėtingesnis nei įprastinių vidaus variklių varomų automobilių akumuliatorių, tačiau elektra varomi automobiliai neturi tokių atliekų, kaip filtrai ar tepalai, kurie tinkamai nesutvarkyti teršia aplinką. 

Bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomosios direktorės Kristinos Štelmokaitienės teigimu, atliekų perdirbėjai jau dabar yra pasiruošę pasirūpinti ne tik vidaus degimo variklių varomomis transporto priemonėmis, bet ir elektromobiliais bei juose įmontuotų akumuliatorių atliekomis. 

Ličio jonų baterijų varomų elektromobilių akumuliatorių perdirbimas yra kur kas sudėtingesnis nei įprastinių vidaus variklių varomų automobilių akumuliatorių, tačiau elektra varomi automobiliai neturi tokių atliekų, kaip filtrai ar tepalai, kurie tinkamai nesutvarkyti teršia aplinką. 

Kita vertus, automobilių gamybos gigantai ieško būdų, kaip atpiginti elektromobilių baterijas ir pratęsti šių baterijų tarnavimo laiką. Vienas iš tokių pavyzdžių – šių metų gegužę startavusi bendra „Nissan“ ir „Sumitomo Corp“ įmonė „4R Energy Corporation“, kuri parduos atnaujintas panaudotas ličio jonų baterijas naujosios kartos „Nisan Leaf“ elektromobiliams. 

Gamintojai investuoja ir į kitas elektra varomas transporto priemones – lėktuvus ar jūrų transportą. 

 

Gamintojų ir importuotojų asociacija (GIA)

VšĮ Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija (EGIO)

Panašūs straipsniai

TOP 5 „Regitros“ patarimai perkantiems automobilį

TOP 5 „Regitros“ patarimai perkantiems automobilį

Šiemet per pirmąjį pusmetį, įtarus vagysčių ir klastojimo atvejus, „Regitroje“ atsisakyta įregistruoti netoli 180 transporto priemonių. Kaip užbėgti įvykiams už akių ir neįsigyti...

Kiek žaliavų išvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Kiek žaliavų išvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi pažaboti plastiko vartojimą, automobilių gamintojas „Ford“ perdirbtus plastikinius butelius naudoja transporto...

Elektriniai paspirtukai ir eismo sauga: Susisiekimo ministerija kviečia į diskusiją

Elektriniai paspirtukai ir eismo sauga: Susisiekimo ministerija kviečia į diskusiją

Elektriniai paspirtukai, vis labiau populiarėjanti transporto priemonė miestuose, suteikia ne tik patogumo kasdienėse kelionėse, bet gali kelti ir pavojų eismo saugai. Ieškodama būdų užtikrinti, kad aplinkai dra...

Lietuvos keliuose apstu „nematomų“ automobilių

Lietuvos keliuose apstu „nematomų“ automobilių

Rinkdamiesi automobilį Lietuvos gyventojai pirmiausiai vertina techninius jo parametrus ir kainą, o labiausiai mėgstamos spalvos yra tamsios bei konservatyvios. Tai patvirtina ir „Regitros“ duomenys: net 40 p...

Kelyje kiekvienas yra pėsčiasis – prisisekite atšvaitą

Kelyje kiekvienas yra pėsčiasis – prisisekite atšvaitą

Keliuose prasideda pavojingas eismui laikas Eismo situacijai keliuose nemažai įtakos daro sezonų pokyčiai. Rudenėjant tamsusis paros metas prasideda anksčiau, kai eisme dalyvauja daugiau...

VšĮ ,,Miesto katė“ globoje - ant Jonavos tilto sugautas viščiukas

VšĮ ,,Miesto katė“ globoje - ant Jonavos tilto sugautas viščiukas

Vakar, gegužės 21-ąją, VšĮ ,,Miesto katė“ gavo išskirtinį prašymą – priglausti ant Jonavos tilto sugautą viščiuką. Šiandien geltonsnapis jau saugus, tačiau be jo prieglaudos globoje – ir daugybė kitų gyvūnų, ...

V. Denisenko: informacinis karas, kaip ir realus, gali žudyti

V. Denisenko: informacinis karas, kaip ir realus, gali žudyti

Informacinis karas ir propaganda – reiškiniai, kurie, atrodo, turėtų išskirtinai dominti tik žurnalistus, komunikacijos ar informacijos ekspertus, tačiau šiandien taip nėra. „Su propaganda susid...

Pakalbėkime apie stereotipus: ar ,,BMW" – tikrai diagnozė?

Pakalbėkime apie stereotipus: ar ,,BMW" – tikrai diagnozė? 1

Praėjusią savaitę kelyje Jonava - Kurmagala jaunuolių vairuojamas ,,BMW“ rėžėsi į stulpą ir nuvertė jį ant ...

M. Libas pristato pirmąjį savo singlą ,,She does“

M. Libas pristato pirmąjį savo singlą ,,She does“

Jonavietis Marius Libas (20 m.) – muzikalus vaikinas, studijuojantis populiariąją muziką Pietų Anglijoje, Falmouth Universitete (daugiau...

5 dalykai, apie kuriuos tolimojo susisiekimo autobuse geriau pamiršti

5 dalykai, apie kuriuos tolimojo susisiekimo autobuse geriau pamiršti

Autobuso stoties kasose nusipirkote bilietą maršrutu Vilnius–Klaipėda, susirandate savo vietą ir lyg niekur nieko per kompiuterį pasileidžiate filmą, skambinate draugui, pas kurį keliaujate, ar tiesiog patog...

Apklausa: didžiausią spaudimą darbe patiria buvę narkomanai ir nuteistieji

Apklausa: didžiausią spaudimą darbe patiria buvę narkomanai ir nuteistieji

Su neigiamais stereotipais susijusios visuomenės grupės vis dar patiria spaudimą darbe, rodo reprezentatyvi „Spinter tyrimų“ apklausa, atskleidusi, kad šalies gyventojai labiausiai nenorėtų dirbti kartu su an...

Prieš 15 metų ir dabar: kaip pasikeitė lietuvių kelionių lėktuvu įpročiai

Prieš 15 metų ir dabar: kaip pasikeitė lietuvių kelionių lėktuvu įpročiai

Kažkada keliauti po pasaulį buvo prabanga, o šiandien lėktuvo bilietas gali nesiekti ir 20 eurų. Pasikeitė ir keliavimo sąlygos bei įpročiai – dabar nemokamas užkandis skrydžio metu yra labiau retenybė, o pasike...

Karjeros konsultantas pateikia tris esminius žingsnius, renkantis profesiją

Karjeros konsultantas pateikia tris esminius žingsnius, renkantis profesiją

Psichologijos paslaugų centro 2018 m. inicijuoto tyrimo duomenimis, Lietuvoje net pusė abiturientų jaučiasi visiškai nepasirengę arba silpnai pasirengę savo karjeros planavimui. Kaip išvengti tokios situacij...

Kokių iššūkių kelia elektromobilių ličio jonų baterijos?

Kokių iššūkių kelia elektromobilių ličio jonų baterijos?

Mobiliosios technologijos ir mažesnė anglies dioksido tarša aplinkai neįsivaizduojama be ličio jonų baterijų. Auganti elektra varomų transporto priemonių paklausa didina ličio jonų baterijų poreikį, o kartu ...

Jei įsidarbinti nori asmuo iki 18 metų. Patarimai tėvams, vaikams, darbdaviams

Jei įsidarbinti nori asmuo iki 18 metų. Patarimai tėvams, vaikams, darbdaviams

Vasaros metu vaikai ir paaugliai vis aktyviau ieškosi sezoninių darbų. Nenuostabu, kad įsidarbinant ar jau įsidarbinus kyla neaiškumų, taip pat tiek tėvams, vaikams, o ir darbdaviams rūpimų klausimų. ...

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Griežtėjant ekologinėms normoms, visame pasaulyje daugėja hibridinių automobilių. Ypač Europoje, kur gamintojai siekia pasiruošti 2021 metams, kuomet bus įvestos naujos anglies dvideginio emisijos ribos ir jas v...