Elektrinės transporto priemonės keičia pasaulį

Elektrinės transporto priemonės keičia pasaulį
BIR 06
2018-06-06 08:28 2018

Pernai visame pasaulyje buvo parduota 1,2 mln. elektrinių transporto priemonių. Nors ličio jonų baterijų varomų elektromobilių akumuliatoriai kelia žymiai mažesnę grėsmę aplinkai nei daugelis kitų baterijų, jas vis tiek svarbu perdirbti. 

Pasaulinė tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Frost & Sullivan“ prognozuoja, kad elektrinių transporto priemonių rinka šiais metais išaugs iki 1,6 mln., o kitąmet – iki maždaug 2 mln. transporto priemonių. 2017 metais visame pasaulyje buvo parduota 1,2 mln. elektrinių transporto priemonių. Pernai 48 proc. visos rinkos atiteko Kinijai, po jos sekė Europa (26 proc. rinkos). 

Lietuvos elektromobilių rinka taip pat auga. „Regitros“ duomenimis, 2017 metais Lietuvoje elektra varomų lengvųjų automobilių (M1 kategorijos) skaičius pasiekė 651, per metus jų padaugėjo 1,8 karto. 

Elektrinių transporto priemonių rinką augina nuolat mažėjanti ličio jonų baterijų kaina, automobilių gamintojų investicijos į naujos technologijos baterijas, įkrovimo stotis ir naujų transporto priemonių kūrimą. Elektra varomų automobilių populiarumą itin skatina ir visuotinis susidomėjimas klimato kaita, nes benzinu ir dyzelinu varomos transporto priemonės kur kas daugiau prisideda prie oro taršos, eismo spūsčių ir triukšmo. 

Be to, draugiškų aplinkai automobilių savininkai daugelyje šalių turi įvairių lengvatų: įsigijusiems tokį automobilį nereikia mokėti pridėtinės vertės ar importo mokesčių, netaikomi mokesčiai už elektromobilio parkavimą mieste ar važiavimą keliais, leidžiama važiuoti atskiromis juostomis ar nemokamai krautis baterijas. 

Vis daugiau šalių, tarp kurių yra Austrija, Danija, Japonija, Korėja, Nyderlandai, Ispanija ir Portugalija, nustatė elektrinių transporto priemonių pardavimo tikslus. Jungtinė Karalystė ir Prancūzija nori, kad visi nauji automobiliai būtų elektriniai jau iki 2040 metų. Auga ir įkrovimo vietų skaičius: šiuo metu pasaulyje yra daugiau nei 90 tūkst. viešų įkrovimo stočių, jų skaičius šiais metais turėtų viršyti 120 tūkst., nors šių vietų vis dar bus nepakankama. 

„Regitros“ duomenimis, 2017 metais Lietuvoje elektra varomų lengvųjų automobilių (M1 kategorijos) skaičius pasiekė 651, per metus jų padaugėjo 1,8 karto. 

Rinkos tendencijos skatina automobilių gamintojus peržiūrėti gamybą. Pavyzdžiui, „Porsche“ paskelbė, kad iki 2023 metų pusę visų gaminamų automobilių bus varomi elektra. Didžiausias Jungtinės Karalystės automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ planuoja iki 2020-ųjų visiškai pereiti prie elektrinių ir hibridinių transporto priemonių. „General Motors“, „Toyota“ ir „Volvo“ iki 2025 metų tikisi kartu parduoti apie 1 mln. elektromobilių. Nuo rinkos tendencijų neatsilieka ir BMW ar „Renault Nissan & Mitsubishi“ aljansas. „Nissan“ netgi apskaičiavo, kad 2025 metais elektrinės transporto priemonės ir tradiciniai automobiliai kainuos maždaug tiek pat. 

„Lietuvoje elektromobilių skaičius dar nėra didelis, tačiau jis didėja kartais ir tuo galima tik pasidžiaugti. Teisės aktai numato, kad Europos Sąjungos  šalyse už automobilių akumuliatorių perdirbimą yra atsakingi gamintojai ir importuotojai“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) bei Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis. 

Ličio jonų baterijų varomų elektromobilių akumuliatorių perdirbimas yra kur kas sudėtingesnis nei įprastinių vidaus variklių varomų automobilių akumuliatorių, tačiau elektra varomi automobiliai neturi tokių atliekų, kaip filtrai ar tepalai, kurie tinkamai nesutvarkyti teršia aplinką. 

Bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomosios direktorės Kristinos Štelmokaitienės teigimu, atliekų perdirbėjai jau dabar yra pasiruošę pasirūpinti ne tik vidaus degimo variklių varomomis transporto priemonėmis, bet ir elektromobiliais bei juose įmontuotų akumuliatorių atliekomis. 

Ličio jonų baterijų varomų elektromobilių akumuliatorių perdirbimas yra kur kas sudėtingesnis nei įprastinių vidaus variklių varomų automobilių akumuliatorių, tačiau elektra varomi automobiliai neturi tokių atliekų, kaip filtrai ar tepalai, kurie tinkamai nesutvarkyti teršia aplinką. 

Kita vertus, automobilių gamybos gigantai ieško būdų, kaip atpiginti elektromobilių baterijas ir pratęsti šių baterijų tarnavimo laiką. Vienas iš tokių pavyzdžių – šių metų gegužę startavusi bendra „Nissan“ ir „Sumitomo Corp“ įmonė „4R Energy Corporation“, kuri parduos atnaujintas panaudotas ličio jonų baterijas naujosios kartos „Nisan Leaf“ elektromobiliams. 

Gamintojai investuoja ir į kitas elektra varomas transporto priemones – lėktuvus ar jūrų transportą. 

 

Gamintojų ir importuotojų asociacija (GIA)

VšĮ Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija (EGIO)

Panašūs straipsniai

Ausinės ausyse – grėsmė gyvybei

Ausinės ausyse – grėsmė gyvybei

Ar kada nors dėdamiesi ausines ar kalbėdami telefonu judrioje, triukšmingoje gatvėje ar artėdami ir eidami per geležinkelio bėgius susimąstėte, kad būtent tuo metu jūsų gyvybė kybo ant plauko? Muzika ar pokalbis...

 „Regitra“ visą mėnesį numerio ženklus į namus pristatys nemokamai

„Regitra“ visą mėnesį numerio ženklus į namus pristatys nemokamai

Nuo šiandien, vasario 7 d., taupydami savo laiką, klientai galės užsisakyti numerio ženklus internetu, kuriuos kurjeris pristatys per 1-2 darbo dienas. Be to, ši paslauga nemokamai bus teikiama visą mėnesį – iki...

"Regitra": nuo egzaminų realiame eisme iki "paslaugos į namus"

"Regitra": nuo egzaminų realiame eisme iki "paslaugos į namus"

2017-ieji „Regitrai“ buvo pokyčių metai. Pirmiausia atsisakyta vairavimo egzaminų aikštelių ir nuo šiol lengvųjų automobilių vairuotojų įgūdžiai tikrinami tik realiame eisme. Be to, buvo įvertintos teikiamos pas...

Į priklausomybės centrus nuvaro „bambaliai“

Į priklausomybės centrus nuvaro „bambaliai“

Alkoholio vartojimo draudimai – vis dar viena iš labiausiai linksniuojamų temų. Esame susipažinę su apmaudžiais statistikos duomenimis, nedžiuginančiais vyrų gyvenimo trukmės rodikliais, apsvaigusiųjų nuo alkoho...

Nuo rizikos niekas neapsaugo, bet nuostolius galima sumažinti draudimu

Nuo rizikos niekas neapsaugo, bet nuostolius galima sumažinti draudimu

Draudimas – populiarus visame pasaulyje, įvairiose srityse. Ne išimtis ir žemės ūkis. Ūkininkas ir verslininkas Andrejus Štombergas, valdantis vieną didžiausių žemės ūkio bendrovių (ŽŪB) Lietuvoje, neslepia – pe...

Ar pažabosime smurtą artimoje aplinkoje?

Ar pažabosime smurtą artimoje aplinkoje?

Apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymas skaičiuoja jau septintus metus. Dar 2011 metais gegužės pabaigoje priimtas įstatymas pareigūnams atvėrė platesnes galimybes. Kaip ir anksčiau, dar prieš priimat A...

Iš Katalonijos – su naujomis gabiųjų ugdymo žiniomis ir praktika

Iš Katalonijos – su naujomis gabiųjų ugdymo žiniomis ir praktika

Ne tik aukštosios, bet ir bendrojo lavinimo mokyklos gauna daug naudos dalyvaudamos Erasmus tarptautinių švietimo mainų programoje. Europos Sąjunga finansuoja ugdymo įstaigų bendradarbiavimo projektus gerosios p...

Kas esi tu? –Lietuvis. - Tavo ženklas? - Baltas Vytis

Kas esi tu? –Lietuvis. - Tavo ženklas? - Baltas Vytis

„Kas esi tu? –Lietuvis. - Tavo ženklas? - Baltas Vytis. - Kur gimei tu? - Lietuvoj. - Kas ji tau? - Šalis gimtoji. - Kas tėvai? - Jie darbštuoliai. - Tai nesi tu prašalietis? - Ne, aš - Lietuvos pilietis.“ - po ...

Prekiauji turguje - gali gauti paramą

Prekiauji turguje - gali gauti paramą

Gamintojai, norintys konkurencingomis kainomis realizuoti savo produkciją, ir vartotojai, ieškantys šviežių, kokybiškų maisto produktų, – tai du segmentai, kuriuos sujungia Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. pr...

Įžūlus išmaldos prašymas: prigimtinė teisė ar visuomenės kantrybės bandymas?

Įžūlus išmaldos prašymas: prigimtinė teisė ar visuomenės kantrybės bandymas? 2

Kai 2011-aisiais tuometis Vilniaus meras Artūras Zuokas uždraudė elgetauti ir dalyti išmaldą, vieni piktinosi ir smerkė tokį sprendimą – juk prašyti ir duoti yra žmogaus teisė. Tuo tarpu kiti džiaugėsi, kad teks...

Mobilioji programėlė suteiks pirmąją pagalbą paaugliams, susidūrusiems su elektroninėmis patyčiomis

Mobilioji programėlė suteiks pirmąją pagalbą paaugliams, susidūrusiems su elektroninėmis patyčiomis

Saugesnio interneto savaitę emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“ pristato Lietuvos vaikams ir paaugliams adaptuotą mobiliąją programėlę „SOS: elektroninės patyčios“. Ši programėlė Vokietijos „Saugesnio intern...

Verslininkams laikas suklusti – kasmet vartotojai vis aktyviau kreipiasi dėl savo teisių gynimo ir pastebėtų pažeidimų

Verslininkams laikas suklusti – kasmet vartotojai vis aktyviau kreipiasi dėl savo teisių gynimo ir pastebėtų pažeidimų

Kiekvienais metais vartotojų teisės sulaukia vis didesnio visuomenės susidomėjimo. Tą liudija ir skaičiai – 2018 m. I ketvirtį Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) gauti 6 597 vart...

Paaiškėjo, ką apie lyčių lygybę mano savivaldybės

Paaiškėjo, ką apie lyčių lygybę mano savivaldybės

 „Man savivaldybėje jokių karjeros galimybių nėra, nes aš esu moteris“, – taip lyčių nelygybės barjerus apibūdino vienos savivaldybės švietimo skyriaus darbuotoja. Tačiau dešimtyje regionų atliktas tyrimas atskl...

T.Petryla: 10 patarimų jaunimui, kaip būti saugesniam internete

T.Petryla: 10 patarimų jaunimui, kaip būti saugesniam internete

Kiekvienas jaunuolis neįsivaizduoja nei vienos dienos be interneto. „Facebook“, „Instagram“, „Snapchat“ yra daugelio jų telefonuose ir dažniausiai per vieną dieną yra atidaromos ne vieną dešimtį kartų. Kuo daugi...