Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio
GEG 11
2020-05-11 10:25 2020

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi skaičius išaugo 8 proc. Labiausiai VVTAT susirūpinimą kėlė vartotojų ginčai dėl elektrotechnikos prekių.

Kovo mėnesį, šalyje paskelbus karantiną, laisvalaikio paslaugų sektoriuje fiksuotas rekordinis vartotojų pasiteiravimų dėl kelionių ir renginių šuolis – suteiktos 1 002 konsultacijos. Tačiau, vertinant ne teismo tvarka išnagrinėtus vartojimo ginčus, pagal jų skaičių pirmą vietą užima elektrotechnikos prekių sektorius. Vartotojai dažniausiai skundėsi mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių bei įvairių buitinių prietaisų kokybe. Iki tol ilgą laiką didžiąją išnagrinėjamų vartojimo ginčų dalį sudarė ginčai dėl avalynės bei drabužių. 

„2019 m. su avalynės prekybininkais organizuotas susitikimų ciklas davė vaisių – šiemet 12 proc. sumažėjo vartojimo ginčų dėl avalynės ir drabužių. Situacija eletrotechnikos prekių sektoriuje rodo, kad reikia tęsti šių metų pradžioje Teisingumo ministerijoje pradėtą diskusiją su elektrotechnikos prekybininkais ir kartu ieškoti būdų efektyviau nagrinėti vartojimo ginčus bei mažinti jų skaičių“,  – teigia VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

Susitikimų  su elektrotechnikos pardavėjais ciklas startuoja š. m. gegužės 21 d. Kiekvieno susitikimo metu vartojimo ginčų problemos bus aptariamos su atskiromis bendrovėmis.

Paslaugų sektoriuje didelę išnagrinėtų ginčų dalį sudarė ginčai dėl būsto priežiūros ir renovavimo paslaugų, taip pat – dėl turizmo ir pramogų paslaugų, renginių organizavimo. Vartotojai dažniausiai skundėsi, kad negrąžinami pinigai už nesuteiktas paslaugas. Atsižvelgiant į gaunamų skundų dėl turizmo ir renginių tendencijas, prognozuojama, kad ateityje didės šiose srityse išnagrinėtų vartojimo ginčų.

Reikšmingas pokytis stebėtas ir analizuojant vartojimo ginčų sprendimo rezultatus. Taikiai išspręstų ginčų 2020 m. I ketv. sumažėjo net 17 proc., ir  sudarė 37 proc.  visų išnagrinėtų ginčų. Tokią situaciją galėjo lemti išaugęs nepagrįstų vartotojų prašymų skaičius (2020 m. I ketv. jis išaugo 9 proc.), dėl ko verslininkai buvo linkę rečiau taikiai spręsti kilusius ginčus.

VVTAT pažymi, kad vartotojai turėtų atsakingai vertinti savo pareigas, o taip pat fiksuoti ir saugoti ginčo aplinkybes pagrindžiančius įrodymus.

Išsamiau susipažinti su rezultatais galima:

2020 m. I ketv. asmenų prašymų ir pasiteiravimų analizės ataskaita

VVTAT inf.

 

Panašūs straipsniai

Ragina taisyti, o  ne perdirbti išmaniuosius telefonus

Ragina taisyti, o ne perdirbti išmaniuosius telefonus

Nevyriausybinės organizacijos ir Europos Parlamentas ragina nustatyti išmaniųjų telefonų gamybai reikalavimus, kurie leistų pratęsti šių įrenginių eksploatavimo laiką. Skaičiuojama, kad daugiau nei 600 mln. ...

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

Siekdama užtikrinti tinkamą vartotojų  interesų apsaugą šiuo sudėtingu laikotarpiu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebi būtiniausių prekių rinką ir ypač didelį dėmesį skiria p...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos įstatymo nuostatas pažeidė ž...

Ką daryti, kad kuo mažiau kalėdinių dovanų patektų į sąvartyną

Ką daryti, kad kuo mažiau kalėdinių dovanų patektų į sąvartyną

Elektroninė įranga, kosmetika ir žaislai yra vienos populiariausių dovanų Kalėdoms. Arsusimąstome, kad neretai išpakuotos kalėdinės dovanos taip ir lieka nepanaudotos arba netpa...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Užblokuota internetinė parduotuvė www.svajoniuspinta.lt

Užblokuota internetinė parduotuvė www.svajoniuspinta.lt 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) nurodymu užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės parduotuvės www.svajoniuspinta.lt. Kraštutin...

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Pastaruoju metu internete daugėja apgaulingų teiginių ir reklamos, susijusios su COVID-19 infekcija bei pardavėjų siūlomais produktais. Melagingi teiginiai apima tokias šiuo metu aktualias prekes, kaip medic...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

Kodėl elektroninės cigaretės sukuria perdirbimo sunkumus?

Kodėl elektroninės cigaretės sukuria perdirbimo sunkumus?

Sparčiai plintančios elektroninės cigaretės kelia klausimų ne tik dėl jų galimo neigiamo poveikio sveikatai. Vis garsiau kalbama, kad kasmet milijonai elektroninių cigarečių pašalinama netinkamai ir tokiu bū...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Elektroninėje prekyboje vis didesnį vaidmenį atlieka socialiniai tinklai. Kol vieni čia parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (...

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) atliko tyrimus dėl keturių skirtingų bendrovių Reklamos įstatymo pažeidimų – neturėdamos reklamos vartotojų sutikimo bendrovės skleidė nepageidau...