Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio
GEG 11
2020-05-11 09:25 2020

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi skaičius išaugo 8 proc. Labiausiai VVTAT susirūpinimą kėlė vartotojų ginčai dėl elektrotechnikos prekių.

Kovo mėnesį, šalyje paskelbus karantiną, laisvalaikio paslaugų sektoriuje fiksuotas rekordinis vartotojų pasiteiravimų dėl kelionių ir renginių šuolis – suteiktos 1 002 konsultacijos. Tačiau, vertinant ne teismo tvarka išnagrinėtus vartojimo ginčus, pagal jų skaičių pirmą vietą užima elektrotechnikos prekių sektorius. Vartotojai dažniausiai skundėsi mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių bei įvairių buitinių prietaisų kokybe. Iki tol ilgą laiką didžiąją išnagrinėjamų vartojimo ginčų dalį sudarė ginčai dėl avalynės bei drabužių. 

„2019 m. su avalynės prekybininkais organizuotas susitikimų ciklas davė vaisių – šiemet 12 proc. sumažėjo vartojimo ginčų dėl avalynės ir drabužių. Situacija eletrotechnikos prekių sektoriuje rodo, kad reikia tęsti šių metų pradžioje Teisingumo ministerijoje pradėtą diskusiją su elektrotechnikos prekybininkais ir kartu ieškoti būdų efektyviau nagrinėti vartojimo ginčus bei mažinti jų skaičių“,  – teigia VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

Susitikimų  su elektrotechnikos pardavėjais ciklas startuoja š. m. gegužės 21 d. Kiekvieno susitikimo metu vartojimo ginčų problemos bus aptariamos su atskiromis bendrovėmis.

Paslaugų sektoriuje didelę išnagrinėtų ginčų dalį sudarė ginčai dėl būsto priežiūros ir renovavimo paslaugų, taip pat – dėl turizmo ir pramogų paslaugų, renginių organizavimo. Vartotojai dažniausiai skundėsi, kad negrąžinami pinigai už nesuteiktas paslaugas. Atsižvelgiant į gaunamų skundų dėl turizmo ir renginių tendencijas, prognozuojama, kad ateityje didės šiose srityse išnagrinėtų vartojimo ginčų.

Reikšmingas pokytis stebėtas ir analizuojant vartojimo ginčų sprendimo rezultatus. Taikiai išspręstų ginčų 2020 m. I ketv. sumažėjo net 17 proc., ir  sudarė 37 proc.  visų išnagrinėtų ginčų. Tokią situaciją galėjo lemti išaugęs nepagrįstų vartotojų prašymų skaičius (2020 m. I ketv. jis išaugo 9 proc.), dėl ko verslininkai buvo linkę rečiau taikiai spręsti kilusius ginčus.

VVTAT pažymi, kad vartotojai turėtų atsakingai vertinti savo pareigas, o taip pat fiksuoti ir saugoti ginčo aplinkybes pagrindžiančius įrodymus.

Išsamiau susipažinti su rezultatais galima:

2020 m. I ketv. asmenų prašymų ir pasiteiravimų analizės ataskaita

VVTAT inf.

 

Panašūs straipsniai

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Per tris šių metų ketvirčius Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė rekordinio vartotojų ir verslininkų kreipimųsi skaičiaus – beveik 30 000. Asmenys kreipėsi net 27 proc. dažniau, nei ...

Šiandien dėmesio centre – elektronikos atliekos

Šiandien dėmesio centre – elektronikos atliekos

Šiandien, pažymint Tarptautinę elektros ir elektronikos atliekų dieną, Aplinkos ministerija kviečia visuomenę keisti vartojimo įpročius ir skatina sugedusią elektros ir elektronikos įrangą taisyti ir pakarto...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

„Sodros“ išmokos rugpjūtį: Beveik dvigubai daugiau mokėjimų

„Sodros“ išmokos rugpjūtį: Beveik dvigubai daugiau mokėjimų

„Sodra“ ketvirtadienį pradėjo mokėti  vienkartines 200 eurų išmokas. Jos pasieks pensininkus, neįgaliuosius ir šalpos išmokų gavėjus kartu su periodiniais mokėjimais, todėl pervedimų skaičius šį mėnesį bus b...

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino 2020 m. III ketvirčio kelionių organizatorių finansines ataskaitas. Daugiausia dėmesio skirta įvertinti COVID-19 viruso bei su tuo susijusių drau...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

NKSC rekomenduoja pasikeisti maršrutizatorių gamyklinius slaptažodžius

NKSC rekomenduoja pasikeisti maršrutizatorių gamyklinius slaptažodžius

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos nustatė (NKSC), kad Lietuvoje interneto vartotojų plačiai naudojami tinklo maršrutizatoriai turi pažeidžiamumą, kuriuo pasinaudojus...

VVKT įspėja dėl neaiškios kilmės produkto

VVKT įspėja dėl neaiškios kilmės produkto

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VVKT) įspėja dėl internete siūlomo įsigyti produkto – kremo „Psorilin“. VVKT informuoja, kad šis produktas nėra registruotas vaistinių pr...

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „BNO“ bei UAB „Pigu“ skleistą reklamą. Reklamuodamos maisto papildus bendrovės klaidino vartotojus dėl papildams nebūdingų gydomųjų savybių....

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino AB „Lietuvos draudimas“ Asmens draudimo liudijimą ir Asmens draudimo taisykles. VVTAT komisija ...

Skubančių pasinaudoti patraukliu pasiūlymu nuostabai – nesibaigianti akcija

Skubančių pasinaudoti patraukliu pasiūlymu nuostabai – nesibaigianti akcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymą skyrė baudą UAB „Odomena“ – bendrovė klaidino dėl prekėms taikomų akcijų ir prekių savybių.  Ti...

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...

Teismas: sankcija už UAB ,,Palink" vartotojų klaidinimą pagrįsta

Teismas: sankcija už UAB ,,Palink" vartotojų klaidinimą pagrįsta

Teismas atmetė UAB „Palink“ skundą, kuriuo prašyta panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl sankcijos už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą. 2018 m. spali...