Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio
GEG 11
2020-05-11 10:25 2020

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi skaičius išaugo 8 proc. Labiausiai VVTAT susirūpinimą kėlė vartotojų ginčai dėl elektrotechnikos prekių.

Kovo mėnesį, šalyje paskelbus karantiną, laisvalaikio paslaugų sektoriuje fiksuotas rekordinis vartotojų pasiteiravimų dėl kelionių ir renginių šuolis – suteiktos 1 002 konsultacijos. Tačiau, vertinant ne teismo tvarka išnagrinėtus vartojimo ginčus, pagal jų skaičių pirmą vietą užima elektrotechnikos prekių sektorius. Vartotojai dažniausiai skundėsi mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių bei įvairių buitinių prietaisų kokybe. Iki tol ilgą laiką didžiąją išnagrinėjamų vartojimo ginčų dalį sudarė ginčai dėl avalynės bei drabužių. 

„2019 m. su avalynės prekybininkais organizuotas susitikimų ciklas davė vaisių – šiemet 12 proc. sumažėjo vartojimo ginčų dėl avalynės ir drabužių. Situacija eletrotechnikos prekių sektoriuje rodo, kad reikia tęsti šių metų pradžioje Teisingumo ministerijoje pradėtą diskusiją su elektrotechnikos prekybininkais ir kartu ieškoti būdų efektyviau nagrinėti vartojimo ginčus bei mažinti jų skaičių“,  – teigia VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

Susitikimų  su elektrotechnikos pardavėjais ciklas startuoja š. m. gegužės 21 d. Kiekvieno susitikimo metu vartojimo ginčų problemos bus aptariamos su atskiromis bendrovėmis.

Paslaugų sektoriuje didelę išnagrinėtų ginčų dalį sudarė ginčai dėl būsto priežiūros ir renovavimo paslaugų, taip pat – dėl turizmo ir pramogų paslaugų, renginių organizavimo. Vartotojai dažniausiai skundėsi, kad negrąžinami pinigai už nesuteiktas paslaugas. Atsižvelgiant į gaunamų skundų dėl turizmo ir renginių tendencijas, prognozuojama, kad ateityje didės šiose srityse išnagrinėtų vartojimo ginčų.

Reikšmingas pokytis stebėtas ir analizuojant vartojimo ginčų sprendimo rezultatus. Taikiai išspręstų ginčų 2020 m. I ketv. sumažėjo net 17 proc., ir  sudarė 37 proc.  visų išnagrinėtų ginčų. Tokią situaciją galėjo lemti išaugęs nepagrįstų vartotojų prašymų skaičius (2020 m. I ketv. jis išaugo 9 proc.), dėl ko verslininkai buvo linkę rečiau taikiai spręsti kilusius ginčus.

VVTAT pažymi, kad vartotojai turėtų atsakingai vertinti savo pareigas, o taip pat fiksuoti ir saugoti ginčo aplinkybes pagrindžiančius įrodymus.

Išsamiau susipažinti su rezultatais galima:

2020 m. I ketv. asmenų prašymų ir pasiteiravimų analizės ataskaita

VVTAT inf.

 

Panašūs straipsniai

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Techmada“ Civilinio kodekso 6.359 straipsnio pažeidimo – prekiaudama internetinėje parduotuvėje www.pigunamams.lt bendrovė pažei...

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

Siekdama užtikrinti tinkamą vartotojų  interesų apsaugą šiuo sudėtingu laikotarpiu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebi būtiniausių prekių rinką ir ypač didelį dėmesį skiria p...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Pastaruoju metu internete daugėja apgaulingų teiginių ir reklamos, susijusios su COVID-19 infekcija bei pardavėjų siūlomais produktais. Melagingi teiginiai apima tokias šiuo metu aktualias prekes, kaip medic...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

„Sodros“ išmokos rugpjūtį: Beveik dvigubai daugiau mokėjimų

„Sodros“ išmokos rugpjūtį: Beveik dvigubai daugiau mokėjimų

„Sodra“ ketvirtadienį pradėjo mokėti  vienkartines 200 eurų išmokas. Jos pasieks pensininkus, neįgaliuosius ir šalpos išmokų gavėjus kartu su periodiniais mokėjimais, todėl pervedimų skaičius šį mėnesį bus b...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Elektroninėje prekyboje vis didesnį vaidmenį atlieka socialiniai tinklai. Kol vieni čia parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (...

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) atliko tyrimus dėl keturių skirtingų bendrovių Reklamos įstatymo pažeidimų – neturėdamos reklamos vartotojų sutikimo bendrovės skleidė nepageidau...

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikė ...