Gera pradžia – pusė darbo: kaip suformuluoti reikalavimą pardavėjui/paslaugos teikėjui?

Gera pradžia – pusė darbo: kaip suformuluoti reikalavimą pardavėjui/paslaugos teikėjui?
SPA 14
2019-10-14 14:54 2019

Kai mūsų netenkina prekės ar paslaugos kokybė, verslininkas nevykdo įsipareigojimų, arba pageidaujame pasinaudoti prekės grąžinimo teise – pirmiausia turime kreiptis į pardavėją/paslaugos teikėją raštu ir nurodyti savo reikalavimą. Tinkamai suformuluotas reikalavimas ne tik padeda verslininkui geriau suprasti, kokie yra vartotojo lūkesčiai, bet ir leidžia įvertinti reikalavimo pagrįstumą tuo atveju, kai vartotojui dėl ginčo sprendimo tenka kreiptis į vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją.

 

Pagrindinė taisyklė – keliamas reikalavimas turi būti aiškus, konkretus bei kilti iš sutartinių santykių su pardavėju/paslaugos teikėju. Svarbu atminti, kad netinkamai suformuluotas reikalavimas gali būti priežastimi, dėl kurios vartojimo ginčus nagrinėjanti institucija gali atsisakyti nagrinėti ginčą, todėl venkite nekonkrečių bei labai abstrakčių reikalavimų. Teikiame kelis tinkamai suformuluoto reikalavimo pavyzdžius:

  • prašau pakeisti netinkamos kokybės prekę/paslaugą tinkamos kokybės preke/paslauga;
  • prašau neatlygintinai pašalinti prekės/paslaugos trūkumus;
  • prašau sumažinti prekės/paslaugos kainą (nurodyti konkrečią sumą);
  • prašau nutraukti prekės/paslaugos pirkimo–pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus;
  • prašau pakeisti pardavėjo/paslaugos teikėjo prarastą ar sugadintą daiktą, ar medžiagą lygiaverčiais/atlyginti daikto ar medžiagos vertę;
  • prašau nutraukti agresyvius pardavėjo/paslaugos teikėjo veiksmus ir pan.

 

Netinkamai suformuluoto reikalavimo pavyzdžiai:

  • prašau išnagrinėti (tam tikrą) prekės pirkimo ar paslaugos teikimo situaciją, dėl kurios patyriau žalą;
  • prašau apginti mano teises;
  • prašau paaiškinti, kodėl mano atžvilgiu pasielgta (vienaip ar kitaip), ar tai yra teisėta ir pan.

 

Jeigu jus tenkina net keli galimi ginčo sprendimo variantai, pašyme galite nurodyti ir keletą reikalavimų, tačiau tokiu atveju rekomenduojame reikalavimus išdėstyti prioriteto tvarka arba aiškiai nurodyti, kuriam iš reikalavimų teikiate pirmenybę.

 

Primename, kad nesutikdamas su vartotojo reikalavimu, verslininkas privalo ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti išsamų, motyvuotą ir dokumentais pagrįstą rašytinį atsakymą. Jeigu verslininkas neatsako per nurodytą terminą arba atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka.

VVTAT inf.

Panašūs straipsniai

Koronavirusas, darbas ir šeima – kokie klausimai dažniausiai kyla lietuviams

Koronavirusas, darbas ir šeima – kokie klausimai dažniausiai kyla lietuviams

Lietuvoje jau savaitę dėl koronaviruso (COVID-19) grėsmės paskelbta ekstremali situacija, identifikuotas vienas virusu užsikrėtęs asmuo. Tai lemia, kad gyventojams kyla vis daugiau klausimų, susijusių ne tik...

Šventi​nis laikotarpis: ką svarbu žinoti dirbant papildomai ar atostogaujant

Šventi​nis laikotarpis: ką svarbu žinoti dirbant papildomai ar atostogaujant

Artėjant metų pabaigos šventėms, vienose srityse darbai intensyvėja, ieškoma papildomų darbuotojų, padaugėja laikino darbų pasiūlymų. Tuo tarpu kitose srityse darbų mažėja, klientai įspėjami dėl pasikeitusio...

Ginekologo ir urologo paslaugos teikiamos skirtingai. Ar tai yra diskriminacija?

Ginekologo ir urologo paslaugos teikiamos skirtingai. Ar tai yra diskriminacija?

Vyrai, norėdami apsilankyti pas urologą, privalo gauti šeimos gydytojo siuntimą. Moterims vizitui pas akušerį ginekologą siuntimo nereikia. Ši situacija atkreipė vieno gyventojo dėmesį, tad jis pateikė skund...

Įsigaliojo įstatymas dėl atšauktų renginių kompensavimo

Įsigaliojo įstatymas dėl atšauktų renginių kompensavimo

Vakar įsigaliojo įstatymas dėl COVID-19 paskelbto karantino sukeltų pasekmių poveikio vartojimo sutarčių dėl renginių organizavimo paslaugų teikimo vykdymui (...

Nepanaudotos kasmetinės atostogos po 2020 metų liepos 1 dienos

Nepanaudotos kasmetinės atostogos po 2020 metų liepos 1 dienos

Valstybės tarnybos įstatymo (VTĮ) 6 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad darbo santykius ir socialines garantijas reglamentuojantys įstatymai ir kiti teisės aktai valstybės tarnautojams taikomi tiek, kiek jų statu...

Vyriausybė siūlo patobulinti Darbo kodeksą: aktualu sunkiai susirgusiems

Vyriausybė siūlo patobulinti Darbo kodeksą: aktualu sunkiai susirgusiems

Vyriausybė vakar pritarė Darbo kodekso pataisoms, kuriomis numatomos geresnės sąlygos darbuotojams, susidūrusiems su sveikatos problemomis, plečiamos galimybės pameistrystei, ilginamas laikotarpis, kuriam galima...

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Nuo 2020 metų įsigaliojo sprendimai, kurie gali būti aktualūs negalią turintiems vaikams, dirbantiesiems ar pensinio amžiaus žmonėms: paaugo kai kurios išmokos, keičiasi įdarbinimo rėmimo tvarka bei reikalav...

Informacija nukentėjusiems dėl atšaukto arba atidėto skrydžio

Informacija nukentėjusiems dėl atšaukto arba atidėto skrydžio

Reaguodama į viešai paskelbtą informaciją apie oro linijų bendrovės „GetJet Airlines“ atšauktą bei oro linijų bendrovės „Corendon Europe“ vėlavusį skrydžius, Valstybinė vartotojų...

Atleidus ilgai dirbusį darbuotoją, jam priklauso išmoka: apskaičiuoti ilgalaikį stažą bus paprasčiau

Atleidus ilgai dirbusį darbuotoją, jam priklauso išmoka: apskaičiuoti ilgalaikį stažą bus paprasčiau

Ilgiau nei 5 metus pas vieną darbdavį dirbusiam darbuotojui, kuris atleidžiamas darbdavio iniciatyva be paties darbuotojo kaltės, priklauso ne tik įprasta nedarbo socialinio draudimo išmoka, bet ir ilgalaiki...

Patikrinimo teisė: kaip deramai apžiūrėti prekę karantino metu

Patikrinimo teisė: kaip deramai apžiūrėti prekę karantino metu

Prieš įsigyjant prekę labai svarbu ją apžiūrėti ir patikrinti, kadangi laiku nepastebėjus prekės trūkumų, rizika dėl šių trūkumų gali likti vartotojo atsakomybei. Kadangi karantino metu reikia vengti bet kok...

Darbo ginčų komisijos darbuotojų naudai priteisė beveik 8,5 milijonų eurų

Darbo ginčų komisijos darbuotojų naudai priteisė beveik 8,5 milijonų eurų

Darbo ginčų komisijos prie Valstybinės darbo inspekcijos per 2019 m. gavo 7579 prašymus nagrinėti darbo ginčus. Tai 12 proc. daugiau nei 2018 m. Beveik pusė prašymų buvo visiškai ar iš dalies patenkinti. Žym...

Užimtumo tarnyba turi savo paaiškinimą, kodėl Jonavoje nuolat auga registruoto nedarbo rodiklis

Užimtumo tarnyba turi savo paaiškinimą, kodėl Jonavoje nuolat auga registruoto nedarbo rodiklis

Kaip rodo viešai skelbiami Užimtumo tarnybos duomenys, 2020 m. kovo 1 d. Jonavos raj. savivaldybėje darbo ieškojo 3,1 tūkst. asmenų, t. y. 117 asmenų arba 3,9 proc. daugiau nei vasario 1 d.  Iš jų – 51,1 pro...

Ministras L. Kukuraitis: siūlomas pagalbos priemonių planas po karantino – nuo naujų išmokų iki subsidijų pratęsimo

Ministras L. Kukuraitis: siūlomas pagalbos priemonių planas po karantino – nuo naujų išmokų iki subsidijų pratęsimo 2

Švelnėjant karantinui Socialinės apsaugos ir darbo ministerija rengia pagalbos priemonių planą gyventojams bei darbdaviams, kuris padėtų greičiau atsitiesti pasibaigus karantinui. Penktadienį siūlymai pateik...

Savarankiškai dirbantiems asmenims pradedamos mokėti išmokos už balandį

Savarankiškai dirbantiems asmenims pradedamos mokėti išmokos už balandį

Savarankiškai dirbantiems asmenims šią savaitę pradedamos mokėti 257 eurų dydžio išmokos už balandžio mėnesį. Prašymus Užimtumo tarnybai jau anksčiau pateikusių ir teisę į išmoką turinčių gyventojų sąskaitas...

Nuotolinio mokymosi  platformos neatlaikė – lūžo sistemos

Nuotolinio mokymosi platformos neatlaikė – lūžo sistemos 1

Kovo 30-ąją visos švietimo įstaigos perėjo prie nuotolinio ugdymo. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija akcentavo, kad dauguma mokyklų jau yra pasiruošusios nuotoliniam mokymui, tačiau didelių lankytojų ap...

„Regitra“ atnaujina visų kategorijų egzaminus ir vairuotojo pažymėjimų išdavimą padaliniuose

„Regitra“ atnaujina visų kategorijų egzaminus ir vairuotojo pažymėjimų išdavimą padaliniuose

Nuo gegužės 4-osios „Regitra“ pradės egzaminuoti visų kategorijų, įskaitant ir B, būsimus vairuotojus. Į teorijos ir praktikos egzaminus bus galima užsiregistruoti jau nuo pirmadienio, t. y. balandžio 27 d. ...