Gera pradžia – pusė darbo: kaip suformuluoti reikalavimą pardavėjui/paslaugos teikėjui?

Gera pradžia – pusė darbo: kaip suformuluoti reikalavimą pardavėjui/paslaugos teikėjui?
SPA 14
2019-10-14 14:54 2019

Kai mūsų netenkina prekės ar paslaugos kokybė, verslininkas nevykdo įsipareigojimų, arba pageidaujame pasinaudoti prekės grąžinimo teise – pirmiausia turime kreiptis į pardavėją/paslaugos teikėją raštu ir nurodyti savo reikalavimą. Tinkamai suformuluotas reikalavimas ne tik padeda verslininkui geriau suprasti, kokie yra vartotojo lūkesčiai, bet ir leidžia įvertinti reikalavimo pagrįstumą tuo atveju, kai vartotojui dėl ginčo sprendimo tenka kreiptis į vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją.

 

Pagrindinė taisyklė – keliamas reikalavimas turi būti aiškus, konkretus bei kilti iš sutartinių santykių su pardavėju/paslaugos teikėju. Svarbu atminti, kad netinkamai suformuluotas reikalavimas gali būti priežastimi, dėl kurios vartojimo ginčus nagrinėjanti institucija gali atsisakyti nagrinėti ginčą, todėl venkite nekonkrečių bei labai abstrakčių reikalavimų. Teikiame kelis tinkamai suformuluoto reikalavimo pavyzdžius:

  • prašau pakeisti netinkamos kokybės prekę/paslaugą tinkamos kokybės preke/paslauga;
  • prašau neatlygintinai pašalinti prekės/paslaugos trūkumus;
  • prašau sumažinti prekės/paslaugos kainą (nurodyti konkrečią sumą);
  • prašau nutraukti prekės/paslaugos pirkimo–pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus;
  • prašau pakeisti pardavėjo/paslaugos teikėjo prarastą ar sugadintą daiktą, ar medžiagą lygiaverčiais/atlyginti daikto ar medžiagos vertę;
  • prašau nutraukti agresyvius pardavėjo/paslaugos teikėjo veiksmus ir pan.

 

Netinkamai suformuluoto reikalavimo pavyzdžiai:

  • prašau išnagrinėti (tam tikrą) prekės pirkimo ar paslaugos teikimo situaciją, dėl kurios patyriau žalą;
  • prašau apginti mano teises;
  • prašau paaiškinti, kodėl mano atžvilgiu pasielgta (vienaip ar kitaip), ar tai yra teisėta ir pan.

 

Jeigu jus tenkina net keli galimi ginčo sprendimo variantai, pašyme galite nurodyti ir keletą reikalavimų, tačiau tokiu atveju rekomenduojame reikalavimus išdėstyti prioriteto tvarka arba aiškiai nurodyti, kuriam iš reikalavimų teikiate pirmenybę.

 

Primename, kad nesutikdamas su vartotojo reikalavimu, verslininkas privalo ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti išsamų, motyvuotą ir dokumentais pagrįstą rašytinį atsakymą. Jeigu verslininkas neatsako per nurodytą terminą arba atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka.

VVTAT inf.

Panašūs straipsniai

Nei prekių, nei pinigų: nubaustos internetu prekiaujančios bendrovės

Nei prekių, nei pinigų: nubaustos internetu prekiaujančios bendrovės

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) skyrė sankcijas MB „Riešutaujam“ ir UAB „Stirna“ – elektroninę prekybą vykdančios bendrovės pažeidė Civilinio kodekso nuostatas dėl prekių pris...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Informacija nukentėjusiems dėl atšaukto arba atidėto skrydžio

Informacija nukentėjusiems dėl atšaukto arba atidėto skrydžio

Reaguodama į viešai paskelbtą informaciją apie oro linijų bendrovės „GetJet Airlines“ atšauktą bei oro linijų bendrovės „Corendon Europe“ vėlavusį skrydžius, Valstybinė vartotojų...

Ginekologo ir urologo paslaugos teikiamos skirtingai. Ar tai yra diskriminacija?

Ginekologo ir urologo paslaugos teikiamos skirtingai. Ar tai yra diskriminacija?

Vyrai, norėdami apsilankyti pas urologą, privalo gauti šeimos gydytojo siuntimą. Moterims vizitui pas akušerį ginekologą siuntimo nereikia. Ši situacija atkreipė vieno gyventojo dėmesį, tad jis pateikė skund...

Koronavirusas, darbas ir šeima – kokie klausimai dažniausiai kyla lietuviams

Koronavirusas, darbas ir šeima – kokie klausimai dažniausiai kyla lietuviams

Lietuvoje jau savaitę dėl koronaviruso (COVID-19) grėsmės paskelbta ekstremali situacija, identifikuotas vienas virusu užsikrėtęs asmuo. Tai lemia, kad gyventojams kyla vis daugiau klausimų, susijusių ne tik...

Šventi​nis laikotarpis: ką svarbu žinoti dirbant papildomai ar atostogaujant

Šventi​nis laikotarpis: ką svarbu žinoti dirbant papildomai ar atostogaujant

Artėjant metų pabaigos šventėms, vienose srityse darbai intensyvėja, ieškoma papildomų darbuotojų, padaugėja laikino darbų pasiūlymų. Tuo tarpu kitose srityse darbų mažėja, klientai įspėjami dėl pasikeitusio...

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

Pastarosiomis dienomis Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia nemažai vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl MB Sakalo grupė valdomoje internetinėje parduotuvėje www.todo.lt už...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

Į gyvūnų prieglaudą paskambinęs rukliškis sugiedojo ,,Amžinąjį atilsį“ ir liepė pasiimti šunis

Į gyvūnų prieglaudą paskambinęs rukliškis sugiedojo ,,Amžinąjį atilsį“ ir liepė pasiimti šunis 4

,,Atvažiuokit pasiimkit šuniukų mamą ir šuniukus, nes pakarsiu juos, užkasiu“, - toks grasinimas tiesiai iš Ruklos penktadienį, gruodžio 13-ąją, pasiekė VšĮ ,,Penkta koja“ savanorius. Grasinimai...

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Nuo 2020 metų įsigaliojo sprendimai, kurie gali būti aktualūs negalią turintiems vaikams, dirbantiesiems ar pensinio amžiaus žmonėms: paaugo kai kurios išmokos, keičiasi įdarbinimo rėmimo tvarka bei reikalav...

Šventėms artėjant, didesnis dėmesys žuvų produktų kokybei

Šventėms artėjant, didesnis dėmesys žuvų produktų kokybei

Ruošiantis intensyviausiam prekybos žuvininkystės produktais metui, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) inspektoriai lapkričio mėnesį vykdė neplaninius patikrinimus mažmeninės prekybos įmonės...

Atleidus ilgai dirbusį darbuotoją, jam priklauso išmoka: apskaičiuoti ilgalaikį stažą bus paprasčiau

Atleidus ilgai dirbusį darbuotoją, jam priklauso išmoka: apskaičiuoti ilgalaikį stažą bus paprasčiau

Ilgiau nei 5 metus pas vieną darbdavį dirbusiam darbuotojui, kuris atleidžiamas darbdavio iniciatyva be paties darbuotojo kaltės, priklauso ne tik įprasta nedarbo socialinio draudimo išmoka, bet ir ilgalaiki...

Vyriausybė siūlo patobulinti Darbo kodeksą: aktualu sunkiai susirgusiems

Vyriausybė siūlo patobulinti Darbo kodeksą: aktualu sunkiai susirgusiems

Vyriausybė vakar pritarė Darbo kodekso pataisoms, kuriomis numatomos geresnės sąlygos darbuotojams, susidūrusiems su sveikatos problemomis, plečiamos galimybės pameistrystei, ilginamas laikotarpis, kuriam galima...

Darbo ginčų komisijos darbuotojų naudai priteisė beveik 8,5 milijonų eurų

Darbo ginčų komisijos darbuotojų naudai priteisė beveik 8,5 milijonų eurų

Darbo ginčų komisijos prie Valstybinės darbo inspekcijos per 2019 m. gavo 7579 prašymus nagrinėti darbo ginčus. Tai 12 proc. daugiau nei 2018 m. Beveik pusė prašymų buvo visiškai ar iš dalies patenkinti. Žym...

Mobilioji komanda savo veiklą vadina greitąja pagalba šeimai

Mobilioji komanda savo veiklą vadina greitąja pagalba šeimai

Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus (VTAS) mobilioji komanda tęsia ciklą susitikimų su socialiniais partneriais rajonuose. Apie mobiliosios komandos darbo sėkmę geriausiai byloja statistika...

A. Balutienės atsakas dėl situacijos Jonavos ligoninėje

A. Balutienės atsakas dėl situacijos Jonavos ligoninėje

Apie VŠĮ „Jonavos ligoninė“ ir jos finansinę duobę jau skelbta šių m...