„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose
aktualijos 2020-06-23 2020-06-23 08:31 2020 jonavoszinios.lt

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gaires, kuriose pateikė rekomendacijas, kaip nuomonės formuotojams teisingai rengti, skelbti ir žymėti reklamą – net tais atvejais, jei už ją nėra piniginio atlygio, o suteikiamas tam tikras produktas ar paslauga.
Stebėdama nuomonės formuotojų skleidžiamą informaciją socialiniuose tinkluose, VVTAT pastebi, kad vis dar pasitaiko atvejų, kai nuomonės formuotojai reklamą žymi netinkamai, o kartais – ir išvis pamiršta tai padaryti. Dažniausiai pastebima, kad nėra žymimi „Stories“ įrašai, taip pat nėra žymima produktų reklama, kuriuos parduoda patys nuomonės formuotojai. Be to, pamirštama, kad jei yra gauta dovana, būtina apie tai informuoti vartotojus, pavyzdžiui, nurodant „dėkoju (įmonės pavadinimas) už nemokamą produktą“ ir pan.
Kita vertus, galima pasidžiaugti, kad daugelis nuomonės formuotojų vadovaujasi VVTAT gairėmis ir reklaminius įrašus žymi teisingai, naudodami grotažymes #reklama, #dovana, #apmokėta.
Primename, jog žymenys „Reklama“, „Dovana“ ir pan. neturėtų būti pasislėpę tarp kitų žymenų ar uždengti kitais pavadinimais ar ženklais (pavyzdžiui, „Instagram“ atveju ženklų „See more“, „Send message“, „Share“ ir pan.). Jie turi būti pateikti prieš kitas grotažymes, išsiskirti spalviškai, būti aiškiai matomi ir lengvai įskaitomi.
Jei nuomonės formuotojas minimo prekės ženklo prekes ar paslaugas įsigijo savo lėšomis (ir turi tai pagrindžiančius įrodymus), skelbiamo įrašo kaip „reklama“ ar „dovana“ žymėti nereikia.
VVTAT taip pat pažymi, jog reklaminis įrašas turi atitikti ir kitus Reklamos įstatyme bei Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nustatytus reikalavimus: reklama turi būti išsami, aiški ir neklaidinanti, ypatingas dėmesys turi būti skiriamas reklamai vaikams (pavyzdžiui, reklamoje vaikams nenaudojamas tiesioginis raginimas pirkti), neklaidinama dėl maisto, maisto papildų ir kosmetikos produktų savybių.
Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gaires galite rasti: http://vvtat.lt/veiklos-sritys/reklama-ir-nesazininga-komercine-veikla/reklamos-draudimai-ir-reikalavimai-jai/188
VVTAT inf. ir nuotrauka
Nuotraukų galerija
Skaitytojų nuotraukos
Panašūs straipsniai
Ne vaistas, bet gydo: maisto papildų reklamoje nustatyta draudžiamų teiginių
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „Aukštėja“ ir UAB „CRB Konsultacijos“ skleistą maisto papildų reklamą. Bendrovių reklamose nustatyti draudžiami teiginiai apie ligų gydymo be...
Vis dar pasitaiko atvejų, kuomet būsimi vairuotojai bando sukčiauti
Vis dar pasitaiko atvejų, kuomet būsimi vairuotojai vietoj to, kad savo laiką skirtų mokymuisi ir įgūdžių tobulinimui, renkasi, jų manymu, paprastesnį būdą – sukčiavimą. Vieni bando naudotis nelegalia įran...
Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „BNO“ bei UAB „Pigu“ skleistą reklamą. Reklamuodamos maisto papildus bendrovės klaidino vartotojus dėl papildams nebūdingų gydomųjų savybių....
UAB „Top sport“ įspėta dėl draudžiamos lyginamosios reklamos
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Top sport“ Reklamos įstatymo pažeidimo – skleisdama reklamą bendrovė darė užuominą į konkurentų prekės ženklą ir galėjo daryti į...
Lietuvos zoologijos sode gyvūnams pradedamos dalinti Kalėdinės dovanos
Tikriausiai, visi esame susidūrę su problema, kai nežinome, ką dovanoti artimajam Kalėdų proga. Įsivaizduokite, jei reikėtų sugalvoti dovanų sąrašą gyvūnams, kurių yra virš tūkstančio! Būtent tiek gyvūnų šiu...
Auga dezinformacijos kiekis, nukreiptas prieš kaukių dėvėjimą
Šalies viešojoje informacinėje erdvėje pastebimas didėjantis klaidingos informacijos, susijusios su koronavirusu, srautas. Situaciją stebintys Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento (LK)...
Pradėtas tyrimas, ar vandens, neva apsaugančio nuo COVID-19, gamintojai nepažeidė įstatymų
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), reaguodama į viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją ir sunerimusių vartotojų pranešimus, pradėjo tyrimą dėl galimai klaidinančios reklaminės kampanijos...
Žeminantys politikų pasisakymai: kam galima apie juos pranešti?
Artėjant Seimo rinkimams, politikų elgesys bei pasisakymai stebimi tarsi su padidinamuoju stiklu. Nors Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba ...
Socialdemokratų dovana padės pamatyti miestą iš „paukščio skrydžio“ 1
Jonavos 270-ojo gimtadienio proga Jonavos socialdemokratai tęsė tradicija įteikti miestui dovaną. Nuo šiol ir jonaviečiai, ir svečiai galės pasimėgauti įspūdinga miesto panorama, atsiveriančia nuo Rimkų kaln...
Per 2020 metų III ketvirtį RRT gavo 208 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete
Per 2020 m. III ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija „Švarus internetas“ gavo 208 pranešimus ...
Į Šventosios upę išleista 20 tūkst. aštriašnipių eršketų šiųmetukų
Sėkmingai baigti šių metų spalio 8 d. pradėti aštriašnipių eršketų išleidimo į Lietuvos vandens telkinius darbai. Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos specialistai šiomis ...
Rinkėjai raginami susilaikyti nuo pažymėtų biuletenių nuotraukų publikavimo
Stebėdama atvejus, kai prasidėjus balsavimui užsienyje, rinkėjai savo socialiniuose tinkluose ėmė dalintis pažymėtų balsavimo biuletenių nuotraukomis, Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) rekomenduoja nuo toki...
2020 metai – gausiausi neįtikėtinais Lietuvos rekordais metai
Žygis į 2020 metų Lietuvos rekordus prasidėjo 2019 m. gruodžio 31 d. Būtent tos dienos vakarą Kaune gyvenantis švėkšniškis Kęstutis Pricevičius pasinėręs į bangas atvirame vandens telkinyje maudynes baigė tik su...
SAM pataria: kokie dokumentai įrodo, kad darbuotojas yra pasveikęs nuo koronaviruso
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) informuoja, kad informacijos apie tai, jog darbuotojas yra persirgęs ir pasveikęs, o tai reiškia – ir neužkrečiamas, gali būti prašoma 2 atvejai...
Pakeista kosmetikos gaminių galiojimo laiko registravimo tvarka
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC) Kauno departamento Jonavos skyrius informuoja, kad nuo rugpjūčio 26 d. pakeista kosmetikos gaminių galiojimo laik...
,,Juodojo penktadienio" išvakarėse - rekomendacijos atsakingam verslui
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ragina verslininkus laikytis profesinio atidumo reikalavimų ir teikia rekomendacijas, kaip užtikrinti aiškią ir neklaidinančią informaciją vartotojams apie taikom...