Informacija nukentėjusiems dėl atšaukto arba atidėto skrydžio

Informacija nukentėjusiems dėl atšaukto arba atidėto skrydžio
GRU 09
2019-12-09 15:19 2019

Reaguodama į viešai paskelbtą informaciją apie oro linijų bendrovės „GetJet Airlines“ atšauktą bei oro linijų bendrovės „Corendon Europe“ vėlavusį skrydžius, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba primena, kaip elgtis ir ko galima tikėtis, kai numatytas skrydis buvo atšauktas arba atidėtas.

Pirmas žingsnis – prašymas oro vežėjui

Jei numatytas skrydis buvo atšauktas arba atidėtas daugiau nei 3 valandoms, vartotojas pirmiausia turėtų raštu kreiptis į skrydį vykdžiusį oro vežėją ir sulaukti jo atsakymo. Pretenzijoje vartotojas turėtų nurodyti savo kontaktinę informaciją, skrydžio numerį bei konkrečias įvykio aplinkybes – koks skrydis buvo atidėtas arba kiek laiko vėlavo lėktuvas, kiek laiko vartotojas vėlavo atvykti į paskirties vietą ir pan. Svarbu suformuluoti aiškų reikalavimą, pavyzdžiui, kad vartotojas reikalauja jam priklausančios kompensacijos, nuostolių atlyginimo ir pan. Kartu su pretenzija svarbu pateikti aplinkybes pagrindžiančius įrodymus: bilietų kopijas, bilietų apmokėjimo dokumento kopijas, o jei vartotojas patyrė papildomų nuostolių – šiuos nuostolius pagrindžiančius dokumentus. Oro vežėjas raštišką atsakymą turėtų pateikti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo vartotojo pretenzijos gavimo. Jei atšauktas arba atidėtas skrydis buvo pagal sudarytą organizuotos turistinės kelionės sutartį, papildomai vartotojas turėtų kreiptis ir į kelionių organizatorių. Jei vartotojui kyla klausimų dėl pretenzijos rengimo – nemokamą pagalbą bei konsultacijas teikia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba bei Lietuvos transporto saugos administracija. 

Skrydžio alternatyvos ir nemokama pagalba

Atšaukto arba daugiau nei 3 valandoms atidėto skrydžio atveju oro vežėjas vartotojui privalo pasiūlyti vieną iš šių alternatyvų:

  • per 7 dienas nuo pretenzijos gavimo dienos grąžinti visą už bilietą sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį/dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį/dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės;
  • pasiūlyti kaip galima greitesnį skrydį į pirmąją išvykimo vietą;
  • pasiūlyti kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis;
  • pakeisti skrydį panašiomis sąlygoms kitu jums tinkamu laiku.

Jei skrydis atidėtas 2 ar daugiau valandų, vartotojui taip pat gali priklausyti nemokama pagalba: maistas bei gaivieji gėrimai, 2 skambučiai arba galimybė išsiųsti 2 elektroninius laiškus, apgyvendinimas viešbutyje (kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau, nei buvo numatyta), transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.

Teisė į kompensaciją

Kompensacija keleiviui priklauso nepriklausomai nuo to, ar jam buvo pasiūlytas alternatyvus skrydis ir/ar viešbutis. Kai nustatoma, kad keleivis turi teisė į kompensaciją, ši skaičiuojama pagal skrydžio atstumą:

  • iki 1500 km – 250 eurų;
  • daugiau nei 1500 km ES viduje ir nuo 1500 iki 3500 km skrendant kitur – 400 eurų;
  • didesnio atstumo atveju – 600 eurų.

Paskaičiuoti vartotojui priklausančią kompensaciją taip pat galima Europos vartotojų centrų tinklo skrydžio skaičiuoklėje.

Pažymėtina, kad kompensacija keleiviui nepriklauso, jei skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebuvo galima išvengti (oro sąlygos, pavojus saugumui ir pan.) ir aviakompanija gali tai įrodyti. Taip pat keleivis netenka teisės į kompensaciją, jeigu:

  • apie atšaukimą buvo pranešta mažiausiai prieš 2 savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko;
  • apie atšaukimą pranešta ne daugiau kaip prieš 2 savaites ir ne mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 2 valandomis anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti mažiau kaip 4 valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką;
  • apie atšaukimą pranešta mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 1 valandą anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti mažiau kaip 2 valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką.

Kaip elgtis, jeigu oro vežėjas atsisako mokėti kompensaciją?

Jeigu oro vežėjas neatsako į pretenziją arba nepagrįstai atsisako tenkinti keliamus reikalavimus, vartotojas gali kreiptis į Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento Nr. 261/2004 įgyvendinimą prižiūrinčią instituciją priklausomai nuo to, kurioje šalyje įvyko skrydžio nesklandumas. Kai atidėtas arba atšauktas skrydis turėjo vykti iš Lietuvos, vartotojas turėtų kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją. Lietuvos transporto saugos administracijai nustačius, kad keleiviui priklauso kompensacija, tačiau Lietuvoje registruotai aviakompanijai nesutinkant jos išmokėti, vartotojai turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri nagrinės tarp vartotojo ir aviakompanijos, o jei skrydis buvo pagal sudarytą organizuotos turistinės kelionės sutartį – su kelionių organizatoriumi kilusį ginčą ne teismo tvarka. Ginčo nagrinėjimo procedūra vartotojui yra nemokama. Į Europos vartotojų centrą, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos padalinį, vartotojai turi teisę kreiptis tada, kai skrydį vykdė/turėjo vykdyti kitoje ES šalyje registruotas oro vežėjas.

VTAT inf.

 

Panašūs straipsniai

Priverstiniame karantine esantys iš užsienio parvykę jonaviečiai: „Nuotaikos įvairios, bet žmonės pikti“

Priverstiniame karantine esantys iš užsienio parvykę jonaviečiai: „Nuotaikos įvairios, bet žmonės pikti“ 5

Po visą pasaulį išsibarstę lietuviai grįžta namo. Į gimtąją Jonavą bando parvykti ir jonaviečiai, bet šiuo momentu jiems, kaip ir visiems kitiems pargrįžtantiems, galioja priverstinis karantinas.  Kovo 25 d....

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Finansiškai nukentėjusiems paskolų turėtojams – papildomos išlygos

Finansiškai nukentėjusiems paskolų turėtojams – papildomos išlygos 1

Gyventojai, kurie neteko darbo arba ne mažiau nei trečdalio įprastai gaunamų pajamų, tačiau turi būsto ar vartojimo paskolą, gali kredito davėjo prašyti atidėti įmokų mokėjimą 3 mėnesiams. Tai numatyta nauju...

Dėmesio jonaviečiai! Skelbiamos vietos, kur lankėsi korona virusu užsikrėtę asmenys

Dėmesio jonaviečiai! Skelbiamos vietos, kur lankėsi korona virusu užsikrėtę asmenys 12

Siekdamas suvaldyti naujojo koronaviruso sukeltos infekcijos plitimą Lietuvoje, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) vykdo visų koronavirusu (COVID-19) užsikrėtusių žmonių epidemiologinius tyrimus. T...

Pirmąją 2020-ųjų dieną užregistruota daugiau nei 5 tūkstančiai pagalbos prašymų

Pirmąją 2020-ųjų dieną užregistruota daugiau nei 5 tūkstančiai pagalbos prašymų

2020 metų sausio 1-ąją dieną Bendrasis pagalbos centras užregistravo 5261 pagalbos prašymą. Šis skaičius viršija iki šiol buvusį rekordinį 2017 metų sausio 1-osios dienos pagalbos prašymų skaičių daugiau nei...

Darbo santykiai ekstremaliomis sąlygomis, parama darbuotojams ir darbdaviams

Darbo santykiai ekstremaliomis sąlygomis, parama darbuotojams ir darbdaviams

Valstybėje paskelbus ekstremalią situaciją ir karantiną, Seimas ypatingos skubos tvarka priėmė pakeitimus, skirtus išsaugoti darbo vietas ir padėti gyventojams, kurie užvėrus dienos centrus turi rūpintis neg...

Kibernetiniame pasaulyje nusikaltimai vyksta taip pat dažnai kaip ir gatvėse

Kibernetiniame pasaulyje nusikaltimai vyksta taip pat dažnai kaip ir gatvėse

Lietuvoje kiekvieną valandą įvykdomos maždaug 6 kibernetinės atakos. Nacionalinio kibernetinio saugumo centro duomenimis, kasmet mūsų šalyje registruojama arti 55 tūkst. kibernetini...

Priimti visi pasiūlymai: kokią paramą gaus darbuotojai, darbdaviai ir prižiūrintys artimuosius

Priimti visi pasiūlymai: kokią paramą gaus darbuotojai, darbdaviai ir prižiūrintys artimuosius

Valstybėje paskelbus ekstremalią situaciją ir karantiną, Seimas ypatingos skubos tvarka priėmė pakeitimus, skirtus išsaugoti darbo vietas ir padėti gyventojams, kurie užvėrus dienos centrus turi rūpintis neg...

Paramai plėsti ekonominę veiklą – rekordinė suma

Paramai plėsti ekonominę veiklą – rekordinė suma

Vakar pradėtos rinkti paraiškos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (KPP) priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos srities „Parama investicijoms, skirtoms ne ž...

Vienoje vietoje - visa informacija skirtingoms asmenų grupėms apie JKKSC veiklą

Vienoje vietoje - visa informacija skirtingoms asmenų grupėms apie JKKSC veiklą

Lietuvos Respublikos Vyriausybei nuo kovo 16 dienos paskelbus karantiną visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje keičiasi kasdienis įprastas mūsų gyvenimas, tame tarpe – ir Jonavos kūno kultūros ir sporto ce...

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Nuo 2020 metų įsigaliojo sprendimai, kurie gali būti aktualūs negalią turintiems vaikams, dirbantiesiems ar pensinio amžiaus žmonėms: paaugo kai kurios išmokos, keičiasi įdarbinimo rėmimo tvarka bei reikalav...

Ar jonaviečiai turi teisę žinoti, kiek ir kam išleidžia jų išrinkti politikai?

Ar jonaviečiai turi teisę žinoti, kiek ir kam išleidžia jų išrinkti politikai?

Jonavos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamente numatytas su tarybos nario veikla susijusių išlaidų kompensavimas, kurio maksimali suma per mėnesį – 416, 25 eur. Šie pinigai gali būti panaudojami kance...

Tarptautinė saugesnio interneto diena – kaip būti saugesniems?

Tarptautinė saugesnio interneto diena – kaip būti saugesniems?

Saugesnio interneto diena, tai daugelyje pasaulio šalių minima iniciatyva, kuri tapo svarbiu įvykiu informacinio raštingumo kalendoriuje. Tarptautinė saugesnio interneto diena įsteigta Europos komisijos ...

Dovanų kuponai ir bilietai į renginį – patarimai sėkmingai dovanų idėjai

Dovanų kuponai ir bilietai į renginį – patarimai sėkmingai dovanų idėjai

Dovanų kuponas arba bilietai į renginį – puiki išeitis, kai kalėdinių dovanų pirkimas tampa tikru iššūkiu, baiminamės padovanoti nereikalingą ir tik vietos namuose užimanti daiktą, ar dovanų paieškai paprasč...

Vėlų vakarą pranešta apie 19 naujų koronaviruso atvejų, iš viso kovo 23-iąją – 36

Vėlų vakarą pranešta apie 19 naujų koronaviruso atvejų, iš viso kovo 23-iąją – 36

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad kovo 23 d., pirmadienio, vėlų vakarą patvirtinti dar 19 infekuotųjų koronaviruso infekcija (COVID-19) atvejų. Iš viso šiandien užfiksuoti 36 atve...