Jonavos politechnikos mokykla patirties sėmėsi užsienyje

Jonavos politechnikos mokykla patirties sėmėsi užsienyje
BIR 12
2018-06-12 15:22 2018

Gegužės mėnesį Jonavos politechnikos mokyklos istorijos mokytojas Egidijus Živaitis lankėsi Estijoje ir Suomijoje. Egidijus Živaitis susipažino su minėtų šalių neformaliojo švietimo sistema, jaunimo centrų veikla. Vizitas buvo vykdomas Europos socialinio fondo finansuojamo projekto „Tobulėk. Auk. Pažink. Kurk.“  (TAPK2) lėšomis. Projektą įgyvendina Švietimo mainų paramos fondas. Vertėtų paminėti, kad Suomijos ir Estijos mokiniai gali didžiuotis savo mokymo pasiekimų rezultatais, nes užima pirmaujančias vietas Europoje, remiantis PISA (Programme for international Student Assessment) tyrimais.

Vizito dalyviams buvo pristatytos neformaliojo švietimo pasirinkimo mokiniams galimybės. Švietimo ministerijose pristatyti pokyčiai, kurie vedė prie esamos neformaliojo švietimo sistemos padėties. Buvo lankomasi Taartu ir Helsinkio jaunimo centruose, kuriuose susipažinta su laisvalaikio praleidimo ir kūrybiškumo vystymo galimybėmis, atsiveriančiomis miesto jaunimui.

Stebino veiklų įvairovė ir pasiūlymų jaunimui gausa, kur kiekvienas gali pasirinkti jam prieinamą saviraiškos formą - nuo meninių, sportinių iki mokslinių veiklų. Aktyvios laisvalaikio leidimo formos leidžia jauniems žmonėms užmegzti stiprius socialinius ryšius ne tik su bendraamžiais, bet ir jaunimo centrų bendradarbiais, kurių nemaža dalis vykdo veiklas savanoriškais pagrindais. Gausinti mokslines žinias bei tyrinėjimo įgūdžius padeda ir privačios mokyklėlės, kuriose vaikai gilina mokykloje gautas žinias, atlikdami savo pirmuosius mokslinius eksperimentus gamtos ir tiksliųjų mokslų srityse. Vienas iš neformalaus švietimo tikslų - padėti vaikui atrasti ir susikurti asmeninę sėkmės istoriją, saviraiškos erdvę, kurioje jis galėtų save realizuoti. Stebina didelis savanorių, kurie dalyvauja neformaliose veiklose, skaičius. Vizitas įkvėpė dalyvius įsivertinti savo vykdomas veiklas bei norą tobulinti Lietuvos švietimo sistemą, kurioje kiekvienas jos dalyvis surastų savirealizacijos erdvę.

Taartu ir Helsinkio jaunimo centruose stebino veiklų įvairovė ir pasiūlymų jaunimui gausa, kur kiekvienas gali pasirinkti jam prieinamą saviraiškos formą.

Tuo tarpu Jonavos politechnikos mokyklos projektų vadovė lankėsi konferencijoje Italijoje. Konferencija Italijoje buvo skirta eTwinning mokyklos temai vystyti. Tai aktuali tema mūsų mokyklai, mokyklos mokytojams. Konferencijoje buvo naudingų patarimų, kaip paskatinti, padrąsinti, motyvuoti mokinius bendrauti tam tikromis temomis užsienio kalba. Reikia pasitelkti į pagalbą eTwinning platformą, susikurti drauge su mokiniais įdomią temą ir dalytis įvairiomis mintimis, laiškais tarpusavyje. Mokiniai būna labiau motyvuoti pvz., rašyti laišką realiam draugui ir gauti realų atsakymą.

Konferencijoje Italijoje buvo naudingų patarimų, kaip paskatinti, padrąsinti, motyvuoti mokinius bendrauti tam tikromis temomis užsienio kalba.

Pirmoji patirtis – tai nuoširdus ir atviras bendravimas, kuris vyko ne tik konferencijos, bet ir įvairių veiklų metu. Mokyklos direktorės Luigi Garioni pranešimas „Iš žemėlapio į Europos centrą: integracijos kultūros kūrimas per eTwinning“ paliko įspūdį ir norą tobulėti, pritaikyti jos patirtį. Bet koks projektas atitinka mūsų poreikius, tai – augimas ir įsitraukimas, inovacijos, IKT kompetencijų tobulinimas, komunikavimas užsienio kalba, ateitis, ryšiai ir t.t.

Kuo daugiau mokytojų bus įtraukti į eTwinning projektus, tuo daugiau mokiniai galės bendrauti  užsienio kalba su savo bendraamžiais, dalintis savo mintimis, patirtimi, pastebėjimais.

Irene Pateraki pristatė pranešimą apie mokymąsi remiantis projektais. Tai padės mokiniui XXI a. kitaip žvelgti į mokymosi procesą, nes gebėjimai apima asmeninę ir socialinę atsakomybę, planavimą, kritinį mąstymą, kūrybiškumą, gerus komunikavimo įgūdžius, tarpkultūrinį supratimą, vizualizavimą ir sprendimų priėmimą, žinoti, kaip ir kada panaudoti technologijas ir atrinkti tinkamą įrankį užduotims atlikti. Toks požiūris į ugdymosi procesą padės mokiniams lengviau įsitraukti į bendradarbiavimą, padrąsins reikšti mintis, jie taps aktyvūs, mokykla labiau atitiks realų gyvenimą.

Taigi, kuo daugiau mokytojų bus įtraukti į eTwinning projektus, tuo daugiau mokiniai galės bendrauti  užsienio kalba su savo bendraamžiais, dalintis savo mintimis, patirtimi, pastebėjimais. Konferencijos metu ne tik pasidalyta patirtimi, bet ir užmegzti kontaktai su konferencijos dalyviais iš Bulgarijos, Švedijos ir Anglijos, su kuriais ateityje bandysime kurti bendrus projektus. 

Jonavos politechnikos mokykla 

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Naujokai Jonavos baldų gamybos rinkoje: „Siūlome darbą, ir galvojame apie įmonės plėtrą“

Naujokai Jonavos baldų gamybos rinkoje: „Siūlome darbą, ir galvojame apie įmonės plėtrą“

Jonavoje Fabriko gatvėje įsikūrusi įmonė „Balda“ jonaviečiams dar nėra gerai pažįstama. Pramoniniame Jonavos rajone įsikūrę baldininkai čia dirba pusantrų metų, tačiau patirties baldų gamyboje ir eksporte turi g...

Povilas Garbauskas: „Baimė gyvenimui suteikia naujų atspalvių“

Povilas Garbauskas: „Baimė gyvenimui suteikia naujų atspalvių“ 1

Jei jonavietį Povilą Garbauską trims mėnesiams palikti negyvenamojoje saloje, jis pradėtų groti akordeonu. Ir tai – ne humoras. Jonavos meno mokykloje akordeono specialybę baigęs P.Garbauskas paskutinį kartą šį ...

Kada galima palikti vaiką be priežiūros?

Kada galima palikti vaiką be priežiūros?

Prasidėję mokslo metai kelia klausimų vaikų tėvams ir globėjams, kada galima vaiką palikti vieną namuose, ar galima leisti vienam grįžti iš mokyklos. Civilinis kodeksas įtvirtina, kad tėvai turi teisę ir...

Vaikų ir paauglių įdarbinimas: ką reikia žinoti

Vaikų ir paauglių įdarbinimas: ką reikia žinoti

Dažnas paauglys savo vasaros atostogas pasiryžta „paaukoti“ dėl pinigų. Neretai socialiniuose tinkluose išvystame ir skelbimų, kuriuose nepilnamečiai vasaros metu ieškosi darbo. Tokie papildomi laikini darbuotoj...

Vijolė Šadauskienė: „Kas rytą su vyru išsiskiriame savaip: jis – į dešinę, aš – į kairę“

Vijolė Šadauskienė: „Kas rytą su vyru išsiskiriame savaip: jis – į dešinę, aš – į kairę“

Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Vijolė Šadauskienė sako Jonavą prisijaukinusi palengva, nors prieš maždaug aštuonerius metus tuometinė darbo vieta Užusaliuose jai buvo visai ...

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba: štai, kas šiemet domina gyventojus

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba: štai, kas šiemet domina gyventojus 1

Kiekvienais metais Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba sulaukia ne tik oficialių skundų, bet ir daugybės paklausimų, kurių turinys nevirsta nei naujienomis, nei pranešimais spaudai. Norėdami pasidalyti gyvent...

Į Kembridžą pakviestas jonavietis pataria, kaip tapti geidžiamu kandidatu

Į Kembridžą pakviestas jonavietis pataria, kaip tapti geidžiamu kandidatu 1

„Šimtmečio Maximalisto“ stipendiją už pasiekimus mokslo srityje gavęs jonavietis Emilis Kaziukėnas finansinę paramą skirs studijoms Kembridžo  universitete, į kurį Jonavos Jeronimo Ralio gimnazijos absolventas b...

Akordeono ir motociklo ritmu

Akordeono ir motociklo ritmu

Iš pirmo žvilgsnio  Elegijus ir Rasa Laimikiai atrodo labai skirtingi, tikros priešingybės. Jei Elegijų aplinkiniai įpratę matyti ramų, net kiek melancholiškai nusiteikusį, tai Rasa – tikras „gyvsidabris“, miela...

Birutė Gailienė: „Kartais liekame neįvykusiu savo paties stebuklu“

Birutė Gailienė: „Kartais liekame neįvykusiu savo paties stebuklu“ 2

Nuolat – su šypsena ir gerai nusiteikusi. Žvelgiant iš šalies – pernelyg moteriška, kad galėtų kovoti už save. Tokia atrodo Birutė Gailienė. Tačiau tai – tik paradinė pusė. Viena tris vaikus auginanti Birutė nes...