Kaip gauti kompensaciją, kai Jūsų skrydis atšaukiamas arba atidedamas?

Kaip gauti kompensaciją, kai Jūsų skrydis atšaukiamas arba atidedamas?
GEG 03
2018-05-03 12:27 2018

Dažnas vartotojas yra patekęs į tokią situaciją, kai ilgai lauktų atostogų ar verslo kelionės planus sujaukia atšauktas ar ilgam atidėtas skrydis ir oro uoste tenka užtrukti ilgiau nei tikėtasi. Kiekvienas vartotojas tam tikrais atvejais turi teisę reikalauti kompensacijos už patirtus nepatogumus. 

Ką pirmiausia turi daryti vartotojas? 

Visais skrydžio sutrikimo atvejais keleivis, gindamas savo, kaip keleivio, teises, pirmiausia turi raštu kreiptis į skrydį vykdžiusį oro vežėją ir sulaukti jo atsakymo. Oro vežėjas turi kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per du mėnesius nuo pretenzijos gavimo, raštu atsakyti keleiviui. 

Jeigu oro vežėjas į pateiktą pretenziją neatsako per 4-6 savaites arba atsako, tačiau, keleivio nuomone, oro vežėjas nepagrįstai atsisako tenkinti jo reikalavimus, keleivis gali kreiptis ir pateikti skundą Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento Nr. 261/2004 įgyvendinimą prižiūrinčiai institucijai priklausomai nuo to, kurioje šalyje įvyko skrydžio nesklandumas. Tokiu atveju, kai atidėtas arba atšauktas skrydis turėjo vykti iš Lietuvos, vartotojas turėtų kreiptis į Civilinės aviacijos administraciją. Civilinės aviacijos administracijai nustačius, kad keleiviui priklauso kompensacija, tačiau Lietuvoje registruotai aviakompanijai nesutinkant jos išmokėti, vartotojai turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kuri nagrinės tarp vartotojo ir aviakompanijos kilusį ginčą ne teismo tvarka. Į Europos vartotojų centrą, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos padalinį, vartotojai turi teisę kreiptis tada, kai skrydis atšaukiamas ar atidedamas kitoje Europos Sąjungos šalyje. 

Svarbu pažymėti, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Europos vartotojų centras bei Civilinės aviacijos administracija visais atvejais vartotojams teikia nemokamas konsultacijas ir pagalbą. 

Kokias teises turi vartotojas, kai jo skrydis buvo atšauktas arba atidėtas? 

Vartotojas turi šias 4 pagrindines teises (su tam tikromis išlygomis):

  • Teisę į informaciją;
  • Teisę atgauti už bilietus sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu;
  • Teisę į pagalbą;
  • Teisę į kompensaciją. 

Skrydį vykdantis oro vežėjas turi užtikrinti, kad registracijos vietoje keleiviams būtų suteikiama ši gerai matoma ir lengvai įskaitoma informacija: „Jei jus atsisakoma vežti arba jūsų skrydis atšaukiamas ar atidedamas mažiausiai dviem valandoms, registracijos arba įsodinimo vietoje galite gauti tekstą, kuriame išdėstytos jūsų teisės dėl kompensacijos ir pagalbos.“ 

Jeigu skrydį vykdantis oro vežėjas atsisako vežti arba atšaukia skrydį, jis kiekvienam keleiviui turi pateikti rašytinį pranešimą, kuriame būtų išdėstytos kompensavimo ir pagalbos teikimo taisyklės. Lygiavertis pranešimas turi būti pateikiamas ir kiekvienam keleiviui, kurio skrydis atidedamas mažiausiai dviem valandoms. Taip pat keleiviui raštu turi būti pateikiama Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento Nr. 261/2004 įgyvendinimą prižiūrinčios nacionalinės paskirtos įstaigos kontaktinė informacija. 

Atsisakius vežti, atšaukto skrydžio atveju (arba ilgam atidėto skrydžio atveju. t. y. kai skrydis atidedamas ilgiau nei 3 val.) keleiviai turi teisę atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu:

  • per septynias dienas atgauti visą už bilietą sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės;
  • tam tikrais atvejais kaip galima greičiau skrydį į pirmąją išvykimo vietą;
  • kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis;
  • nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų. 

Atsižvelgiant į laukimo laiką, vartotojams turi būti pasiūlytas maistas ir gaivieji gėrimai, apgyvendinimas viešbutyje, transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal, galimybė du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti fakso pranešimus arba elektroninius laiškus. 

Kokio dydžio kompensacijos gali reikalauti keleivis? 

Jeigu nustatoma, kad keleivis turi teisė į kompensaciją, tai ji turėtų būti tokio dydžio:

  • 250 eurų visų 1,5 tūkst. km ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
  • 400 eurų visų didesnio kaip 1,5 tūkst. km atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1,5 tūkst. – 3,5 tūkst. km atstumo skrydžių atveju;
  • 600 eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju. 

Ar visais atvejais oro vežėjas privalo mokėti kompensaciją? 

Keleiviui kompensacija nepriklauso tokiu atveju, jeigu skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių, ir, jei aviakompanija gali tai įrodyti. Taip pat keleivis netenka teisės į kompensaciją, jeigu:

  • apie atšaukimą buvo pranešta mažiausiai prieš 2 savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko;
  • apie atšaukimą pranešta ne daugiau kaip prieš 2 savaites ir ne mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 2 valandomis anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti į galutinę paskirties vietą mažiau kaip keturiomis valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką;
  • apie atšaukimą pranešta mažiau kaip prieš 7 dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip 1 valandą anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti į galutinę paskirties vietą mažiau kaip 2 valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką. 

Jeigu nežinote, kokios yra Jūsų teisės atšaukus, atidėjus skrydį, jums kyla klausimų ir norite gauti daugiau informacijos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Europos vartotojų centras bei Civilinės aviacijos administracija teikia nemokamas konsultacijas bei pagalbą.

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius

Panašūs straipsniai

Verslo atstovų ir kandidatų į merus debatai Jonavoje

Verslo atstovų ir kandidatų į merus debatai Jonavoje

2019 metų vasario 20 dieną, trečiadienį, 17:00, Jonavos rajono savivaldybės Jeronimo Ralio  salėje,  Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Jonavos filialo iniciatyva, vyks kandidatų į Jonavos rajono savivaldybė...

Lietuvos vartotojai tampa reiklesni prekių ir paslaugų kokybei

Lietuvos vartotojai tampa reiklesni prekių ir paslaugų kokybei

Vartotojai vis aktyviau domisi savo teisėmis ir dažniau konsultuojasi su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Tokios tendencijos išaiškėja, analizuojant užklausų statistiką. Vien per šių...

Kaip sekėsi rinkti parašus Jonavos politinėms partijoms

Kaip sekėsi rinkti parašus Jonavos politinėms partijoms 1

Sausio 17 – oji buvo paskutinė diena parašų rinkimui ir parašų rinkimų lapų grąžinimui. Įstatymas numato, jog partijos, rinkimų komiteto keliamą kandidatų į savivaldybės tarybos narius sąrašą ir kandidatą į savi...

Sodų bendrijų keliai: ministerija neatskleidė esmės, savivaldybė bando judėti iš mirties taško

Sodų bendrijų keliai: ministerija neatskleidė esmės, savivaldybė bando judėti iš mirties taško

Gegužės 8 d. LR Susisiekimo ministerija paskelbė, kad lėšų sodininkų bendrijų keliams ir gatvėms panoro mažiau nei pusė Lietuvos savivaldybių ir dėl tokio savivaldybių pasyvumo apie milijonas eurų liko nepaskirs...

Kada vyks pirmasis naujai išrinktos tarybos posėdis

Kada vyks pirmasis naujai išrinktos tarybos posėdis

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) informuoja, kad naujai išrinkti savivaldybių tarybų nariai visus įgaliojimus įgis, kai jie susirinks į pirmąjį posėdį ir duos priesaiką. Beveik visos 60 Lietuvos saviva...

Išankstinių balsavimų išvakarėse – galimas rinkėjų papirkimas, kitą dieną – įtariami pirmieji pažeidimai

Išankstinių balsavimų išvakarėse – galimas rinkėjų papirkimas, kitą dieną – įtariami pirmieji pažeidimai

Vasario 26 dieną socialiniuose tinkluose išplatintas vaizdo įrašas, kuriame, filmą sukūręs L.T., ragino balsuoti už tam tikrą kandidatą/ę į tarybos narius bei žadėjo, jog jam/jai laimėjus, L.T. rinkėjams dovanos...

Išrauti pataisai gali apkartinti Velykų šventę

Išrauti pataisai gali apkartinti Velykų šventę

Artėjant Velykoms kyla, kaip ir kiekvieną pavasarį, grėsmė pataisams, kurie raunami šventiniam stalui papuošti. Šie labai jautrūs, nykstantys augalai kasmet nukenčia nuo žmogaus rankos. Pataisui išrauti pakanka ...

VRK: Dėl informacijos socialiniuose tinkluose rinkimų agitacijos draudimo laikotarpiu

VRK: Dėl informacijos socialiniuose tinkluose rinkimų agitacijos draudimo laikotarpiu

2019 m. kovo 2 d. 1 val. - kovo 3 d. 20 val. – rinkimų agitacijos draudimo laikotarpis Nuo 2019 m. kovo 2 d. 1 val. iki 2019 m. kovo 3 d. 20 val. negalima jokia rinkimų agi...

Prie balsadėžių – tik su galiojančiais asmens dokumentais

Prie balsadėžių – tik su galiojančiais asmens dokumentais

Artėjant rinkimams į savivaldybių tarybas, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdyba (toliau – Migracijos valdyba) prašo Lietuvos piliečių pasitikrinti asmens tapatybę ir pilietybę...

Motociklininkų šalmai: kas tinka vienam, netinka kitam

Motociklininkų šalmai: kas tinka vienam, netinka kitam

Net 50–60 km/h greitis motociklininkui be apsaugos priemonių gali būti mirtinas – čia nėra nei saugos diržų, nei oro pagalvių kaip automobilyje. Tuo tarpu tinkamas motociklininko šalmas gali padėti išvengti sunk...

Butų nuomos rinka Jonavoje: nuomotojai kratosi ne tik augintinių, bet ir vaikų

Butų nuomos rinka Jonavoje: nuomotojai kratosi ne tik augintinių, bet ir vaikų

Pastaraisiais metais nuomai buto ieškoję jonaviečiai, ko gero, sutiktų, kad nuomos kainos Jonavoje stipriai išaugo, o nuomotojai kelia vis daugiau reikalavimų. Kaip rodo portalo jonavoszinios.lt atliktas tyri...

Fiksuotas rinkimų apgaulės atvejis

Fiksuotas rinkimų apgaulės atvejis

Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK) pasiekė informacija, kad rinkėjai sulaukia asmenų, kurie prisistato rinkimų komisijos nariais, skambučių. Jie siūlosi ateiti į rinkėjo namus, kad rinkėjai juose galėtų balsuoti...

Kaip užtikrinamas skaidrus bylų paskirstymas teismuose?

Kaip užtikrinamas skaidrus bylų paskirstymas teismuose?

Žmonėms, nesusidūrusiems su teismų veikla, teismo procesai išties yra painūs ir sudėtingi. Dažniausiai žmonės žino tik vieną faktą – kad kilus ginčui reikia kreiptis į teismą. O kas toliau? Kaip byla atsiranda a...

2019 metai -  sodų bendrijų kelių problemų sprendimų startas (Politinė reklama)

2019 metai - sodų bendrijų kelių problemų sprendimų startas (Politinė reklama) 1

Ne pirmą dešimtmetį visoje Lietuvoje sodų bendrijose gyvenantys žmonės susiduria su daugybe iššūkių: neasfaltuotos gatvės ir keliai, galimybių jungtis prie nuotekų ir vandentiekio tinklų stoka, gatvių apšvietimo...

Rinkimai baigėsi – laukia nauji iššūkiai

Rinkimai baigėsi – laukia nauji iššūkiai 1

Nors ši rinkimų kampanija įnešė daug suirutės, tačiau jonaviečiai išreiškė savo valią ir dauguma balsavusiųjų savo pripažinimą atidavė  Lietuvos socialdemokratų partijai ir kandidatui į merus, socialdemokratui M...

Jonavos gatvėse pastebėtas bebras: kaip elgtis pamačius laukinį gyvūną mieste?

Jonavos gatvėse pastebėtas bebras: kaip elgtis pamačius laukinį gyvūną mieste?

Vėlyvą penktadienio vakarą mūsų miesto gatvėse sukinėjosi bebras – jonaviečiai pasakoja, kad laukinį gyvūną matė šalia Jonavos rajono savivaldybės, Jonavos kultūros centro, Kosmonautų gatvėje veikiančios pard...