Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos
BAL 15
2020-04-15 09:52 2020

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaunamus pranešimus. Nuo kovo mėnesio pradžios VVTAT pradėjo 53 preliminarius tyrimus bei atliko 64 patikrinimus rinkoje (tikrintas parduodamas dezinfekcinis skystis bei apsauginės kaukės). Net 40 proc. tyrimų pradėta dėl klaidinančios reklamos, trečdaliu atveju inicijuoti tyrimai dėl galimai nepagrįstai padidintų kainų, taip pat nustatyta agresyvios veiklos požymių.

Klaidinančios reklamos atvejais vartotojams internete buvo siūloma įsigyti apsaugines kaukes, maisto papildus bei vandens filtrus, nurodant, kad šie turi antibakterinių savybių ar netgi apsaugo nuo COVID-19 viruso. Plovikliai ar kosmetikos produktai buvo reklamuojami kaip dezinfekantai. Gauta pranešimų ir apie vaistus, tariamai gydančius nuo koronaviruso.

Kainų srityje daugiausiai pranešimų sulaukta dėl dezinfekcinio skysčio, kiek mažiau – dėl apsauginių kaukių bei respiratorių galimai nepagrįstai padidintų kainų. Sulaukta ir vartotojų pranešimų dėl padidintų maisto produktų, ypač mėsos, kainų. VVTAT taip pat savo iniciatyva atliko tam tikrų internete parduodamų prekių kainų pokyčio stebėseną. Dvi savaites buvo stebimos medicininių kaukių, dezinfekcinių prekių, higienos prekių bei kai kurių maisto produktų kainos, tačiau stebėjimo laikotarpiu kainų pokytis nebuvo nustatytas, kainos išliko pakankamai stabilios.

10 proc. VVTAT pradėtų tyrimų susiję su klaidinančia ir agresyvia veikla. Vartotojai buvo suklaidinti dėl aprašymo neatitikusių kaukių, dėl paviršiams dezinfekuoti skirto skysčio, kuris parduodamas, kaip dezinfekantas rankoms, dėl kitokių, nei žadėta, pristatytų respiratorių ir pan. VVTAT savo iniciatyva pradėjo 3 tyrimus dėl apgaulingų tvirtinimų, kad produktą bus galima įsigyti tik per ypač trumpą laikotarpį. Tokie tvirtinimai buvo susiję su ypač šiuo metu paklausių kaukių bei respiratorių pardavimu, naudojant tokius teiginius kaip „Nelauk, kol bus per vėlu“, „Dar turime“, „Ypač ribotas kiekis“.

Taip pat pradėti tyrimai dėl internetu įsigytų kaukių nepristatymo bei kaukių ir dezinfekcinio skysčio grąžinimo. Pastebėta, kad prekių nepristatymas arba žymus vėlavimas tampa vis dažnesnis – pastarosiomis dienomis VVTAT sulaukia daug vartotojų skundų dėl šių problemų.

Už vartotojų teisių pažeidimus vartotojų teisių apsaugos srityje VVTAT gali taikyti poveikio priemones – skirti sankcijas, kaip numatyta Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo, Reklamos ar Vartotojų teisių apsaugos įstatymuose.

Daugiau informacijos ir patarimų apie apgaules internete kviečiame sekti VVTAT tinklalapyje http://vvtat.lt/apgavysciu-internete-prevencijos-savaite/685 bei Europos vartotojų centro Lietuvoje tinklalapyje www.ecc.lt.

 

Panašūs straipsniai

Išmokos smulkiesiems ūkininkams: kam priklauso, kur kreiptis ir kada pasieks pinigines

Išmokos smulkiesiems ūkininkams: kam priklauso, kur kreiptis ir kada pasieks pinigines

Švelnindama karantino padarinius Vyriausybė parengė įvairių pagalbos priemonių dirbantiems pagal darbo sutartis ir savarankiškai, taip pat verslui, netekusiems darbo, šeimoms su vaikais, pensinio amžiaus gyv...

,,PILDYK" paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

,,PILDYK" paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tele2“ judriojo telefono ryšio ir duomenų perdavimo išankstinio mokėjimo paslaugos „PILDYK“ teikimo tai...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS – tai vartotojų teisių informacinė sistema (toliau -VTIS), kurioje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina galimybę vartotojams kilusius ginčus su pardavėjais ir paslaugų teikėjais nagrin...

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Vartotojai turėtų atkreipti dėmesį, jog kilus ginčui dėl įsigytos prekės ar paslaugos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai svarbu pateikti pirkimą patvirtinančius dokumentus. Vi...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

VMVT nustačius kokybės neatitikimų, aukščiausios rūšies alyvuogių aliejaus gamintojui Italijoje pritaikytos sankcijos

VMVT nustačius kokybės neatitikimų, aukščiausios rūšies alyvuogių aliejaus gamintojui Italijoje pritaikytos sankcijos

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) informuoja, kad Italijos Maisto klastočių kompetentinga institucija pastarąją savaitę patvirtino, kad vienam alyvuogių aliejaus gamintojui dėl vartotojų klai...

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Gegužės 21 d. įvyko pirmasis iš numatomų susitikimų su elektrotechnikos prekybininkais – Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) ir UAB „Pigu“ atstovai aptarė vartotojų ginčų dėl elektrotechni...

Nuo pandemijos nukentėjęs verslas įmokas „Sodrai“ galės sumokėti per 5 metus

Nuo pandemijos nukentėjęs verslas įmokas „Sodrai“ galės sumokėti per 5 metus

„Sodra“ jau laukia verslo prašymų supaprastinta tvarka atidėti dėl karantino ir ekstremalios situacijos nesumokėtas įmokas. COVID-19 poveikį patyręs verslas įmokų gali nemokėti nuo karantino pradžios ir dar ...

Laukiantiems siuntos. Atsakymai į 5 dažniausiai užduodamus klausimus

Laukiantiems siuntos. Atsakymai į 5 dažniausiai užduodamus klausimus

3000 skambučių, 900 laiškų ir 300 žinučių per socialinius tinklus – maždaug tiek užklausų iš klientų kasdien sulaukia AB Lietuvos paštas klientų aptarnavimo centras. Per visą karantino laikotarpį buvo dienų,...

Europos „darknet“ interneto platformose augo prekyba kanapėmis COVID-19 metu

Europos „darknet“ interneto platformose augo prekyba kanapėmis COVID-19 metu

Europos narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centras (ENNSC) vykdė narkotikų pasiūlos tamsiajame internete tyrimą ir parengė trumpą ataskaitą apie COVID-19 poveikį internetinei nark...

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų skundų dėl savavališkai sporto klubų pratęsiamų paslaugų teikimo sutarčių, kurios karantino apribojimų metu buvo laikin...

Ankstinami kvietimai saulės elektrinėms įsirengti ir seniems šildymo katilams – paraiškas bus galima teikti jau po savaitės

Ankstinami kvietimai saulės elektrinėms įsirengti ir seniems šildymo katilams – paraiškas bus galima teikti jau po savaitės

Jau nuo kitos savaitės – rugsėjo 21 d. – gyventojai galės teikti paraiškas ir gauti finansavimą nedidelės galios (iki 10 kW) saulės elektrinėms įsirengti arba saulės parkuose įsigyti bei seniems šildymo kati...

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Į šiuo metu jau vykstantį pirmąjį visuomeninio tiekėjo monopolinių sąlygų atsisakymo etapą patenka daugiausiai elektros energijos suvartojantys gyventojai – daugiau nei 5000 kWh per metus. Liekant kiek daugi...

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Techmada“ Civilinio kodekso 6.359 straipsnio pažeidimo – prekiaudama internetinėje parduotuvėje www.pigunamams.lt bendrovė pažei...

„Sodra“: COVID-19 smukdė gyventojų pajamas, tačiau jau ryškėja atsigavimo ženklai

„Sodra“: COVID-19 smukdė gyventojų pajamas, tačiau jau ryškėja atsigavimo ženklai

COVID-19 poveikis sulėtino gyventojų vidutinių darbo pajamų augimą antrąjį šių metų ketvirtį, tačiau tik karantino laikotarpiu, nes birželį pajamos augo taip pat sparčiai, kaip ir metų pradžioje. Lėčiau atsi...