Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos
BAL 15
2020-04-15 08:52 2020

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaunamus pranešimus. Nuo kovo mėnesio pradžios VVTAT pradėjo 53 preliminarius tyrimus bei atliko 64 patikrinimus rinkoje (tikrintas parduodamas dezinfekcinis skystis bei apsauginės kaukės). Net 40 proc. tyrimų pradėta dėl klaidinančios reklamos, trečdaliu atveju inicijuoti tyrimai dėl galimai nepagrįstai padidintų kainų, taip pat nustatyta agresyvios veiklos požymių.

Klaidinančios reklamos atvejais vartotojams internete buvo siūloma įsigyti apsaugines kaukes, maisto papildus bei vandens filtrus, nurodant, kad šie turi antibakterinių savybių ar netgi apsaugo nuo COVID-19 viruso. Plovikliai ar kosmetikos produktai buvo reklamuojami kaip dezinfekantai. Gauta pranešimų ir apie vaistus, tariamai gydančius nuo koronaviruso.

Kainų srityje daugiausiai pranešimų sulaukta dėl dezinfekcinio skysčio, kiek mažiau – dėl apsauginių kaukių bei respiratorių galimai nepagrįstai padidintų kainų. Sulaukta ir vartotojų pranešimų dėl padidintų maisto produktų, ypač mėsos, kainų. VVTAT taip pat savo iniciatyva atliko tam tikrų internete parduodamų prekių kainų pokyčio stebėseną. Dvi savaites buvo stebimos medicininių kaukių, dezinfekcinių prekių, higienos prekių bei kai kurių maisto produktų kainos, tačiau stebėjimo laikotarpiu kainų pokytis nebuvo nustatytas, kainos išliko pakankamai stabilios.

10 proc. VVTAT pradėtų tyrimų susiję su klaidinančia ir agresyvia veikla. Vartotojai buvo suklaidinti dėl aprašymo neatitikusių kaukių, dėl paviršiams dezinfekuoti skirto skysčio, kuris parduodamas, kaip dezinfekantas rankoms, dėl kitokių, nei žadėta, pristatytų respiratorių ir pan. VVTAT savo iniciatyva pradėjo 3 tyrimus dėl apgaulingų tvirtinimų, kad produktą bus galima įsigyti tik per ypač trumpą laikotarpį. Tokie tvirtinimai buvo susiję su ypač šiuo metu paklausių kaukių bei respiratorių pardavimu, naudojant tokius teiginius kaip „Nelauk, kol bus per vėlu“, „Dar turime“, „Ypač ribotas kiekis“.

Taip pat pradėti tyrimai dėl internetu įsigytų kaukių nepristatymo bei kaukių ir dezinfekcinio skysčio grąžinimo. Pastebėta, kad prekių nepristatymas arba žymus vėlavimas tampa vis dažnesnis – pastarosiomis dienomis VVTAT sulaukia daug vartotojų skundų dėl šių problemų.

Už vartotojų teisių pažeidimus vartotojų teisių apsaugos srityje VVTAT gali taikyti poveikio priemones – skirti sankcijas, kaip numatyta Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo, Reklamos ar Vartotojų teisių apsaugos įstatymuose.

Daugiau informacijos ir patarimų apie apgaules internete kviečiame sekti VVTAT tinklalapyje http://vvtat.lt/apgavysciu-internete-prevencijos-savaite/685 bei Europos vartotojų centro Lietuvoje tinklalapyje www.ecc.lt.

 

Panašūs straipsniai

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Per tris šių metų ketvirčius Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė rekordinio vartotojų ir verslininkų kreipimųsi skaičiaus – beveik 30 000. Asmenys kreipėsi net 27 proc. dažniau, nei ...

Išmokos smulkiesiems ūkininkams: kam priklauso, kur kreiptis ir kada pasieks pinigines

Išmokos smulkiesiems ūkininkams: kam priklauso, kur kreiptis ir kada pasieks pinigines

Švelnindama karantino padarinius Vyriausybė parengė įvairių pagalbos priemonių dirbantiems pagal darbo sutartis ir savarankiškai, taip pat verslui, netekusiems darbo, šeimoms su vaikais, pensinio amžiaus gyv...

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Vartotojai turėtų atkreipti dėmesį, jog kilus ginčui dėl įsigytos prekės ar paslaugos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai svarbu pateikti pirkimą patvirtinančius dokumentus. Vi...

,,PILDYK" paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

,,PILDYK" paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tele2“ judriojo telefono ryšio ir duomenų perdavimo išankstinio mokėjimo paslaugos „PILDYK“ teikimo tai...

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė UAB „Pigu“ apeliacinį skundą, kuriuo bendrovė prašė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl baudos už klaidinimą dė...

Teismas: sankcija už UAB ,,Palink" vartotojų klaidinimą pagrįsta

Teismas: sankcija už UAB ,,Palink" vartotojų klaidinimą pagrįsta

Teismas atmetė UAB „Palink“ skundą, kuriuo prašyta panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl sankcijos už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą. 2018 m. spali...

Mokslininkai: pradeda dominuoti nevaldomi COVID-19 židiniai, gali laukti Čekijos likimas

Mokslininkai: pradeda dominuoti nevaldomi COVID-19 židiniai, gali laukti Čekijos likimas

Šiuo metu Lietuvoje galimi net keturi koronaviruso epidemijos vystymosi scenarijai. Vadovaujantis pačiu pesimistiškiausiu, jau lapkričio pradžioje reikėtų ruoštis griežtoms karantino priemonėms, pastebi Liet...

Ankstinami kvietimai saulės elektrinėms įsirengti ir seniems šildymo katilams – paraiškas bus galima teikti jau po savaitės

Ankstinami kvietimai saulės elektrinėms įsirengti ir seniems šildymo katilams – paraiškas bus galima teikti jau po savaitės

Jau nuo kitos savaitės – rugsėjo 21 d. – gyventojai galės teikti paraiškas ir gauti finansavimą nedidelės galios (iki 10 kW) saulės elektrinėms įsirengti arba saulės parkuose įsigyti bei seniems šildymo kati...

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Į šiuo metu jau vykstantį pirmąjį visuomeninio tiekėjo monopolinių sąlygų atsisakymo etapą patenka daugiausiai elektros energijos suvartojantys gyventojai – daugiau nei 5000 kWh per metus. Liekant kiek daugi...

„Sodra“: COVID-19 smukdė gyventojų pajamas, tačiau jau ryškėja atsigavimo ženklai

„Sodra“: COVID-19 smukdė gyventojų pajamas, tačiau jau ryškėja atsigavimo ženklai

COVID-19 poveikis sulėtino gyventojų vidutinių darbo pajamų augimą antrąjį šių metų ketvirtį, tačiau tik karantino laikotarpiu, nes birželį pajamos augo taip pat sparčiai, kaip ir metų pradžioje. Lėčiau atsi...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų dėl įvairiose socialinių tinklų paskyrose bei skelbimų portaluose įsigyjamų prekių. Vartotojai kreipiasi dėl prekių nepri...

VERT: toliau auga elektros energiją gaminančių vartotojų skaičius

VERT: toliau auga elektros energiją gaminančių vartotojų skaičius

Per metus (2019 m. rugpjūtis / 2020 m. rugpjūtis) iš atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) elektrą gaminančių vartotojų skaičius išaugo 3  kartus – nuo 2212 iki 6674, skelbia Valstybinė energetikos reguli...

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...

„Vartotojo atmintinė“ – kas keičiasi karantino metu

„Vartotojo atmintinė“ – kas keičiasi karantino metu

Teisingumo ministerija kartu su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba parengė „Vartotojo atmintinę“, kuri padės gyventojams geriau užtikrinti savo teises karantino metu, ypač dabar – kai neteikiamos g...

2020 m. pirmasis pusmetis: Nesaugūs gaminiai iš Kinijos ir pavojų sveikatai keliantys žaislai

2020 m. pirmasis pusmetis: Nesaugūs gaminiai iš Kinijos ir pavojų sveikatai keliantys žaislai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) per 2020 m. pirmąjį pusmetį atliko daugiau nei 2500 įvairių gaminių patikrinimus, iš kurių beveik 35 proc. patikrinimo metu buvo nustatyti teisės aktų paž...