Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos
BAL 15
2020-04-15 09:52 2020

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaunamus pranešimus. Nuo kovo mėnesio pradžios VVTAT pradėjo 53 preliminarius tyrimus bei atliko 64 patikrinimus rinkoje (tikrintas parduodamas dezinfekcinis skystis bei apsauginės kaukės). Net 40 proc. tyrimų pradėta dėl klaidinančios reklamos, trečdaliu atveju inicijuoti tyrimai dėl galimai nepagrįstai padidintų kainų, taip pat nustatyta agresyvios veiklos požymių.

Klaidinančios reklamos atvejais vartotojams internete buvo siūloma įsigyti apsaugines kaukes, maisto papildus bei vandens filtrus, nurodant, kad šie turi antibakterinių savybių ar netgi apsaugo nuo COVID-19 viruso. Plovikliai ar kosmetikos produktai buvo reklamuojami kaip dezinfekantai. Gauta pranešimų ir apie vaistus, tariamai gydančius nuo koronaviruso.

Kainų srityje daugiausiai pranešimų sulaukta dėl dezinfekcinio skysčio, kiek mažiau – dėl apsauginių kaukių bei respiratorių galimai nepagrįstai padidintų kainų. Sulaukta ir vartotojų pranešimų dėl padidintų maisto produktų, ypač mėsos, kainų. VVTAT taip pat savo iniciatyva atliko tam tikrų internete parduodamų prekių kainų pokyčio stebėseną. Dvi savaites buvo stebimos medicininių kaukių, dezinfekcinių prekių, higienos prekių bei kai kurių maisto produktų kainos, tačiau stebėjimo laikotarpiu kainų pokytis nebuvo nustatytas, kainos išliko pakankamai stabilios.

10 proc. VVTAT pradėtų tyrimų susiję su klaidinančia ir agresyvia veikla. Vartotojai buvo suklaidinti dėl aprašymo neatitikusių kaukių, dėl paviršiams dezinfekuoti skirto skysčio, kuris parduodamas, kaip dezinfekantas rankoms, dėl kitokių, nei žadėta, pristatytų respiratorių ir pan. VVTAT savo iniciatyva pradėjo 3 tyrimus dėl apgaulingų tvirtinimų, kad produktą bus galima įsigyti tik per ypač trumpą laikotarpį. Tokie tvirtinimai buvo susiję su ypač šiuo metu paklausių kaukių bei respiratorių pardavimu, naudojant tokius teiginius kaip „Nelauk, kol bus per vėlu“, „Dar turime“, „Ypač ribotas kiekis“.

Taip pat pradėti tyrimai dėl internetu įsigytų kaukių nepristatymo bei kaukių ir dezinfekcinio skysčio grąžinimo. Pastebėta, kad prekių nepristatymas arba žymus vėlavimas tampa vis dažnesnis – pastarosiomis dienomis VVTAT sulaukia daug vartotojų skundų dėl šių problemų.

Už vartotojų teisių pažeidimus vartotojų teisių apsaugos srityje VVTAT gali taikyti poveikio priemones – skirti sankcijas, kaip numatyta Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo, Reklamos ar Vartotojų teisių apsaugos įstatymuose.

Daugiau informacijos ir patarimų apie apgaules internete kviečiame sekti VVTAT tinklalapyje http://vvtat.lt/apgavysciu-internete-prevencijos-savaite/685 bei Europos vartotojų centro Lietuvoje tinklalapyje www.ecc.lt.

 

Panašūs straipsniai

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) ragina nuotolinę prekybą vykdančius verslininkus ir didžiuosius prekybos tinklus atsakingai vertinti savo prekių pristatymo galimybes bei užtikri...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Šių metų gegužės mėnesį 27 už vartotojų teisių apsaugą atsakingos Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijos tikrino tarptautinėse internetinėse platformose vartotojams teikiamą informaciją apie su COVID-19...

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Darbo santykiai ekstremaliomis sąlygomis, parama darbuotojams ir darbdaviams

Darbo santykiai ekstremaliomis sąlygomis, parama darbuotojams ir darbdaviams

Valstybėje paskelbus ekstremalią situaciją ir karantiną, Seimas ypatingos skubos tvarka priėmė pakeitimus, skirtus išsaugoti darbo vietas ir padėti gyventojams, kurie užvėrus dienos centrus turi rūpintis neg...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS – tai vartotojų teisių informacinė sistema (toliau -VTIS), kurioje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina galimybę vartotojams kilusius ginčus su pardavėjais ir paslaugų teikėjais nagrin...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

Automobilių techninė apžiūra karantino laikotarpiu: kada ir kodėl galima atidėti vizitą į TA stotį?

Automobilių techninė apžiūra karantino laikotarpiu: kada ir kodėl galima atidėti vizitą į TA stotį?

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija paskelbė keičianti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarką. Automobiliams, k...

Nuo pandemijos nukentėjęs verslas įmokas „Sodrai“ galės sumokėti per 5 metus

Nuo pandemijos nukentėjęs verslas įmokas „Sodrai“ galės sumokėti per 5 metus

„Sodra“ jau laukia verslo prašymų supaprastinta tvarka atidėti dėl karantino ir ekstremalios situacijos nesumokėtas įmokas. COVID-19 poveikį patyręs verslas įmokų gali nemokėti nuo karantino pradžios ir dar ...

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Gegužės 21 d. įvyko pirmasis iš numatomų susitikimų su elektrotechnikos prekybininkais – Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) ir UAB „Pigu“ atstovai aptarė vartotojų ginčų dėl elektrotechni...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

Laukiantiems siuntos. Atsakymai į 5 dažniausiai užduodamus klausimus

Laukiantiems siuntos. Atsakymai į 5 dažniausiai užduodamus klausimus

3000 skambučių, 900 laiškų ir 300 žinučių per socialinius tinklus – maždaug tiek užklausų iš klientų kasdien sulaukia AB Lietuvos paštas klientų aptarnavimo centras. Per visą karantino laikotarpį buvo dienų,...

Europos „darknet“ interneto platformose augo prekyba kanapėmis COVID-19 metu

Europos „darknet“ interneto platformose augo prekyba kanapėmis COVID-19 metu

Europos narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centras (ENNSC) vykdė narkotikų pasiūlos tamsiajame internete tyrimą ir parengė trumpą ataskaitą apie COVID-19 poveikį internetinei nark...