Kas slypi po viešbučių žvaigždutėmis?

Kas slypi po viešbučių žvaigždutėmis?
RGP 01
2019-08-01 08:19 2019

Atostogų metu kiekvienas trokštame komforto bei kokybiško poilsio, todėl natūralu, kad tokius lūkesčius keliame ir apgyvendinimo įstaigai. Užsakydami 4 žvaigždučių viešbutį tikimės atitinkamos paslaugų kokybės, tačiau verta žinoti, kad 4 žvaigždutės Graikijoje nebūtinai atitiks 4 žvaigždutes Turkijoje. Kodėl? Atsakymas paprastas – skirtingose šalyse taikomos skirtingos viešbučių klasifikavimo sistemos.

Lietuvoje ir dar 16 Europos šalių (Austrija, Belgija, Čekija, Danija, Estija, Vokietija, Graikija, Vengrija, Latvija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Malta, Olandija, Slovėnija, Švedija, Šveicarija) viešbučiai klasifikuojami pagal Hotelstars Union Europos klasifikavimo sistemą, kuri nustato vieningą apgyvendinimo paslaugų standartą visoms šalims narėms. Pagal teikiamų paslaugų kokybę ir įvairovę šių šalių viešbučių kokybės lygis vertinamas žvaigždutėmis, kur aukščiausias lygis – 5 (plius) žvaigždutės, o žemiausias – 1 žvaigždutė. Taigi, rinkdamiesi Hotelstars Union sertifikatą turintį 5 žvaigždučių viešbutį, kiekvienoje šalyje narėje galite pagrįstai tikėtis vienodos paslaugų kokybės, pavyzdžiui: seifo kambaryje, 24 valandas per parą dirbančios registratūros, drabužių lyginimo bei batų valymo paslaugų ir kt.

Kadangi visame pasaulyje veikia dešimtys viešbučių klasifikavimo sistemų, būtina atkreipti dėmesį, kad skirtingose šalyse tuo pačiu žvaigždučių kiekiu pažymėtos apgyvendinimo paslaugos gali skirtis kambarių skaičiumi, plotu, personalo paslaugumu, maitinimo pasirinkimu, teikiamų paslaugų spektru ir kt.

Viešbučių įvertinimas gali skirtis ne tik tarp šalių, bet ir šalies viduje, kadangi viešbučių kokybę vertina ne tik tarptautinės ar nacionalinės institucijos, bet ir kelionių organizatoriai ar viešbučių rezervavimo sistemos, kurios, pasitelkdamos klientų atsiliepimus, dažnai nusistato subjektyvius viešbučių kokybės vertinimo kriterijus. Pavyzdžiui, tai, kad pernai atostogavote 3 žvaigždučių viešbutyje Stambule dar nereiškia, kad šiemet, pasirinkę 3 žvaigždučių viešbutį tame pačiame mieste, sulauksite tokios pačios kokybės paslaugų. Arba, jei kelionių organizatorius skelbia, kad pagal subjektyvų kelionių organizatoriaus vertinimą viešbutis atitinka 5 snaigutes (gaubliukus, žąseles ir pan.), tai dar nereiškia, kad šis viešbutis atitiks Hotelstars Union keliamus kokybės reikalavimus, gali būti ir taip, kad viešbutis iš viso nėra oficialiai klasifikuotas savo šalyje. Norint įsitikinti, kad pasirinktas viešbutis atitiks jūsų lūkesčius, kiekvienu atveju verta gerai susipažinti su viešbučio teikiamų paslaugų sąrašu, apie viešbutį pateikiama informacija bei kitų keliautojų paliktais atsiliepimais įvairiuose internetiniuose portaluose („TripAdvisor“, „Booking.com“ ir pan.)  ir tik tada priimti galutinį sprendimą.

Taigi, prieš užsakydami viešbučio paslaugas gerai įvertinkite informaciją apie viešbučio klasifikavimą, pasidomėkite, kokius viešbučių klasifikavimo kriterijus taiko konkreti šalis ir atkreipkite dėmesį, ar pateikiamas įvertinimas nėra subjektyvus.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos inf.

Panašūs straipsniai

Nacionalinis meniu – balsavimas prasideda

Nacionalinis meniu – balsavimas prasideda

Vystydama gastronominį turizmą Lietuvoje, nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ kviečia visus prisidėti sudarant nacionalinį meniu – šiandien prasideda ...

Kaip pasirūpinti augintiniais karantino metu

Kaip pasirūpinti augintiniais karantino metu

Plintanti koronaviruso COVID-19 pandemija ir griežtėjančios karantino sąlygos šalyje stipriai keičia ne tik kasdienius visuomenės įpročius, bet ir netiesiogiai veikia įprastą mūsų augintinių gyvenimą. Todėl ...

Privačių visuomeninės ir gamybinės paskirties pastatų renovacijai – valstybės parama

Privačių visuomeninės ir gamybinės paskirties pastatų renovacijai – valstybės parama

Nuo š. m. birželio 15 d. Būsto energijos taupymo agentūra (BETA) priima paraiškas privačių juridinių asmenų visuomeninės ir gamybinės paskirties pastatų renovacijai. Pagal šį kvietimą į valstybė...

Atnaujinti reikalavimai žmonių izoliavimui savivaldybių patalpose

Atnaujinti reikalavimai žmonių izoliavimui savivaldybių patalpose

Nuo birželio 1 dienos įsigalioja atnaujinti reikalavimai sąlytį su koronavirusu infekuotais žmonėmis turėjusių gyventojų izoliavimui savivaldybės patalpose. Savivaldybės, gavusios p...

Parengtos rekomendacijos apgyvendinimo paslaugų teikėjams

Parengtos rekomendacijos apgyvendinimo paslaugų teikėjams

Švelninant karantino sąlygas ir vis labiau augant apgyvendinimo paslaugų poreikiui, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) parengė rekomendacijas viešbučių, svečių namų, motelių, kaimo turizmo sodybų ir kitų a...

Pandemijos laikotarpiu - rekordinis vartotojų skundų skaičius

Pandemijos laikotarpiu - rekordinis vartotojų skundų skaičius

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) pastebi, kad susiklosčius sudėtingai situacijai dėl koronaviruso pandemijos ir su tuo susijusių karantino apribojimų, šiai dienai sulaukta beveik...

Meras M. Sinkevičius: turime įveikti virusą ir susigrąžinti savo gyvenimus

Meras M. Sinkevičius: turime įveikti virusą ir susigrąžinti savo gyvenimus 2

Jonavoje, kaip ir visame likusiame pasaulyje, pastaruoju metu dažniausiai girdimas žodis – korona. Virusas, dėl kurio šalyje įvestas karantinas, kone per vieną naktį apvertė aukštyn kojomis įprastą gyvenimą....

Pagalba po karantino: kas priklauso negalią turintiems žmonėms

Pagalba po karantino: kas priklauso negalią turintiems žmonėms

Valstybės pagalbos priemonės po karantino yra skirtos įvairioms visuomenės grupėms – darbdaviams, dirbantiems pagal darbo sutartis, dirbantiems savarankiškai, bedarbiams, nepasiturintiems žmonėms, vaikams, s...

„Viešoje nuomonėje“ apie nuotolinį mokymąsi – mokiniams per sunku, tėvai moko be atskiro pasiruošimo

„Viešoje nuomonėje“ apie nuotolinį mokymąsi – mokiniams per sunku, tėvai moko be atskiro pasiruošimo 1

Kovo 30-oji, pirmoji nuotolinio mokymo diena. Kaip daugelis sakė tuo metu – TA diena tapo tikru košmaru vaikams, tėvams ir mokytojams. Gal būt šiandien, balandžio 8-ąją, daugelis tą dieną atsimena miglotai, ...

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Nuo 2020 metų įsigaliojo sprendimai, kurie gali būti aktualūs negalią turintiems vaikams, dirbantiesiems ar pensinio amžiaus žmonėms: paaugo kai kurios išmokos, keičiasi įdarbinimo rėmimo tvarka bei reikalav...

Etikos komisiją pasiekia netiksli informacija?

Etikos komisiją pasiekia netiksli informacija? 1

Po to, kai sausio 24-ąją buvo paskelbta, jog Jonavos rajono savivaldybės tarybos etikos komisijai (Komisija) darbo netrūksta ir jų akiratyje atsidūrė net 13 tarybos narių, vienas jų teigia, kad Komisiją pasi...

Mokinių kūrybos pavasaris Jonavoje

Mokinių kūrybos pavasaris Jonavoje 1

Šiais metais sausio – gegužės mėn. Jonavos Justino Vareikio progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros  mokytojų iniciatyva vyko rajoninis bendrojo lavinimo mokyklų 5-10 kl. mokinių savos kūrybos knygos ko...

Kas labiau pasiteisina: skaitmeninis ar tradicinis mokymas?

Kas labiau pasiteisina: skaitmeninis ar tradicinis mokymas? 1

Karantinui užsitęsus mokyklos jau priprato dirbti nuotoliniu būdu, tam pasitelkė naujų, iki šiol mažiau naudotų ugdymo būdų ir priemonių. Dėl to net galima buvo išgirsti švietimo atstovus teigiant, esą skait...

Ligoninės užkulisiai: „nematomas“ skyrius, be kurio stotų ligoninės darbas

Ligoninės užkulisiai: „nematomas“ skyrius, be kurio stotų ligoninės darbas

Nors daugeliui yra tekę lankytis ligoninėje, tik labai maža dalis žmonių patenka į jos sterilizacinę. Respublikinės Kauno ligoninės Centralizuotos sterilizacinės darbuotoja papasakojo, kaip vyksta darbas vie...

Planinės gydymo paslaugos bus atnaujintos įstaigoms tinkamai pasiruošus

Planinės gydymo paslaugos bus atnaujintos įstaigoms tinkamai pasiruošus

Didžioji dalis planinių paslaugų gydymo įstaigose bus atnaujintos artimiausiu metu, kai tam tinkamai pasiruoš pačios ligoninės ir poliklinikos. Tai reiškia, kad pacientai jau artimiausiu metu, šią arba kitą ...