Kelyje kiekvienas yra pėsčiasis – prisisekite atšvaitą

Kelyje kiekvienas yra pėsčiasis – prisisekite atšvaitą
RGS 13
2019-09-13 17:35 2019

Keliuose prasideda pavojingas eismui laikas

Eismo situacijai keliuose nemažai įtakos daro sezonų pokyčiai. Rudenėjant tamsusis paros metas prasideda anksčiau, kai eisme dalyvauja daugiau žmonių, eismo dalyviai sunkiai adaptuojasi prie pasikeitusių eismo sąlygų ir intensyvumo.

Dieną eismas intensyvesnis, todėl eismo įvykių įvyksta daugiau, o tamsiuoju paros metu didžiausią įtaką eismo saugumui keliuose turi matomumas, kai vairuotojui pastebėti pėsčiąjį tamsoje yra labai sunku. Atkreiptinas dėmesys, kad neapšviestu keliu be atšvaito einantis pėsčiasis rizikuoja gyvybe 8 kartus dažniau, tamsiuoju paros metu žūsta daugiau kaip pusė į eismo įvykį patekusių pėsčiųjų, kas trečias patiria sunkių sužalojimų.

Atšvaitas – pėsčiųjų saugumo garantas

Tyrimai rodo, kad keliuose šviesos atšvaitų tamsoje nenaudoja apie 22 proc. visų pėsčiųjų, dviratininkų ir vadeliotojų. Atšvaitų nenaudoja apie 14 proc. ikimokyklinio amžiaus vaikų, apie 23 proc. vidutinio amžiaus žmonių ir apie 33 proc. senyvo amžiaus žmonių. Atšvaitų tamsoje nenaudoja apie 18 proc. dviratininkų.

Atšvaitų svarba labai aiški, nes pėsčiasis, segintis atšvaitą, dėvintis liemenę ar kitus drabužius su šviesą atspindinčiais elementais, yra pastebimas iš 300 m atstumo, o be atšvaitų – vos 100 m atstumu nuo transporto priemonių su įjungtomis tolimųjų žibintų šviesomis. Kai transporto priemonė važiuoja su įjungtomis artimosiomis žibintų šviesomis, pėsčiasis su šviesą atspindinčiais elementais pastebimas iš 150 m, o be jų – vos iš 50 m atstumo.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2018 metais eismo įvykiuose žuvo daugiausia pėsčiųjų, 68 žmonės, tamsiuoju paros metu buvo sužeista 27 proc. ir žuvo 66 proc. visų pėsčiųjų. Šiais metais keliuose žuvo 118 žmonių, beveik trečdalis visų žuvusiųjų (33 žmonės) buvo pėstieji, 16 žmonių žuvo tamsiuoju paros metu, 7 – pėsčiųjų perėjose.

Kaip užtikrinti matomumą?

Norėdami užtikrinti savęs saugumą ir matomumą, pėstieji turėtų pasirūpinti atšvaitais, žibintuvėliais ar kitais šviečiančiais ir šviesą atspindinčiais elementais, judėti pėsčiųjų takais, šaligatviais, jei jų nėra – kelkraščiais prieš automobilių judėjimo kryptį, o per gatvę ar kelią eiti tik gerai įsitikinę, kad tai daryti yra saugu.

Kelių eismo taisyklių 41 punktas nustato, kad pėstieji, dviračių vairuotojai, vadeliotojai turi laikytis privalomų reikalavimų, numatytų Kelių eismo taisyklėse, tamsiuoju paros metu neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, arba prie drabužių būti prisisegę kitiems eismo dalyviams matomą atšvaitą.

Lietuvos kelių policijos tarnyba primena, kad tėvai ir kiti suaugusieji turėtų pasirūpinti nepilnamečiais vaikais, kad jie turėtų ir segėtų atšvaitus ar dėvėtų drabužius su šviesą atspindinčiais elementais. Taip pat būtina pasirūpinti eisme dalyvaujančiais garbaus amžiaus artimaisiais – patikrinti, ar jie turi atšvaitus, atkreipti dėmesį, ar atšvaitai prikabinti matomoje vietoje, priminti, kaip juos reikia nešioti.

Atšvaitas – tai efektyvi eismo dalyvių saugos priemonė, padedanti jiems būti pastebėtiems laiku ir apsisaugoti nuo nelaimingų eismo įvykių. Reikia pasirūpinti, kad brangūs žmonės atšvaitus naudotų kasdien.

Atšvaitą prie drabužių reikėtų pritvirtinti taip, kad jis būtų matomas iš visų pusių. Patartina tvirtinti atšvaitą ant dešinės rankos ties alkūne ir ant kojos žemiau kelio taip, kad jis būtų matomas. Atšvaitą ant vaikų drabužių reikia pritvirtinti suaugusio žmogaus kelių lygyje. Pakabinamas atšvaitas tvirtinamas prie kuprinės, rankinės ar išorinių drabužių, dešinėje pusėje, automobilio žibintų aukštyje. Esant galimybei, rekomenduojama pasikabinti papildomą atšvaitą ir kairėje kūno pusėje.

Efektyvia priemone, padedančia pagerinti pėsčiojo matomumą kelyje ir išvengti eismo nelaimių, gali tapti šviesą atspindinti liemenė. Ji turi būti ne tik ryškios spalvos (oranžinės, geltonos ar kt.), tačiau ties juosmeniu ant jos turi būti du ar daugiau horizontalūs šviesą atspindintys elementai. Atkreiptinas dėmesys, kad tokią liemenę ar atšvaitus privalo turėti ir vairuotojai – tamsiuoju paros metu kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, priverstinai sustojęs motorinės transporto priemonės vairuotojas, išlipdamas iš transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą.

Ar verta rizikuoti?

Administracinių nusižengimų kodekse yra numatyta atsakomybė už važiuojamosios kelio dalies perėjimą arba ėjimą ja ten, kur draudžiama, nepaklusimą eismo reguliavimo signalams, kelio ženklų, ženklinimo reikalavimų, eismo tvarkos automagistralėse nesilaikymą, Kelių eismo taisyklėse pėstiesiems, dviračių vairuotojams ir vadeliotojams nustatytų elgesio tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui reikalavimų nesilaikymą. Tokie veiksmai užtraukia baudą nuo 20 iki 40 eurų, o eismo įvykio atveju bauda gali siekti 230 eurus, tačiau svarbiausia, kad tvarkai nepaklūstantys pėstieji rizikuoja savo ir kitų žmonių sveikata ir gyvybe. Siekdami išvengti eismo įvykių, į kuriuos patenka pėstieji, tiek jie patys, tiek transporto priemonių ir dviračių vairuotojai, vadeliotojai, turėtų elgtis atsakingiau. Vairuotojai turėtų būti atidesni, atsižvelgti į oro ir eismo sąlygas – pasirinkti saugų važiavimo greitį, kad spėtų laiku sustabdyti transporto priemonę.

Ir užmiesčio keliuose, ir gyvenvietėse, atšvaitus turi turėti ir naudoti visi – pėstieji, dviratininkai, vadeliotojai, transporto priemonių vairuotojai. Primintina, kad tam tikru momentu kelyje kiekvienas yra pėsčiasis.

Nuotraukų galerija

Video

Kelyje kiekvienas yra pėsčiasis – prisisekite atšvaitą

Panašūs straipsniai

Lietuvos keliuose apstu „nematomų“ automobilių

Lietuvos keliuose apstu „nematomų“ automobilių

Rinkdamiesi automobilį Lietuvos gyventojai pirmiausiai vertina techninius jo parametrus ir kainą, o labiausiai mėgstamos spalvos yra tamsios bei konservatyvios. Tai patvirtina ir „Regitros“ duomenys: net 40 p...

Ką reikėtų žinoti apie naminių gyvūnų veisimą?

Ką reikėtų žinoti apie naminių gyvūnų veisimą?

  Norint įsigyti augintinį, kiekvienas žmogus turėtų prieš tai atlikti ,,namų darbus“ ir kuo daugiau pasidomėti, iš kur atkeliaus naujasis šeimos narys, kokių sąlygų jam reikės ir pan. Ne ką mažiau a...

Akcija „Būsiu pirmūnas“ kviečia palengvinti mokslo metų pradžią

Akcija „Būsiu pirmūnas“ kviečia palengvinti mokslo metų pradžią

Šį savaitgalį Jonavoje esančiuose prekybos centruose „Iki“ ir „Norfa“ vyks jau tradicine tapusi socialinėakcija „Būsiu pirmūnas“. Akcija mieste vyksta jau keletą metų ir spėjo tapti gražia tra...

Socialinė kampanija „Rūpestingi tėvai“ skatina būti atidžiais ir dėmesingais savo vaikams

Socialinė kampanija „Rūpestingi tėvai“ skatina būti atidžiais ir dėmesingais savo vaikams

Mokslinių tyrimų išvados ir psichologų, dirbančių su vaikais ir šeimomis, patirtis rodo, kad vaikai pasižymi geresniais mokslo pasiekimais, aukštesne saviverte, atsparumu nesėkmėms, mažiau linkę į destrukcin...

Apklausa: didžiausią spaudimą darbe patiria buvę narkomanai ir nuteistieji

Apklausa: didžiausią spaudimą darbe patiria buvę narkomanai ir nuteistieji

Su neigiamais stereotipais susijusios visuomenės grupės vis dar patiria spaudimą darbe, rodo reprezentatyvi „Spinter tyrimų“ apklausa, atskleidusi, kad šalies gyventojai labiausiai nenorėtų dirbti kartu su an...

Kavos ir deserto harmonija: kaip blogai pasirinktas skanėstas gali sugadinti malonumą

Kavos ir deserto harmonija: kaip blogai pasirinktas skanėstas gali sugadinti malonumą

Kava jau seniai nebėra tik gėrimas, skirtas numalšinti kasdienį kofeino poreikį. Ja vaišiname svečius, ji tampa susitikimų su bičiuliais priežastimi, liudija šalies kultūrą ir pažangą. Tačiau kavos puodelis ...

5 paslaptys, padėsiančios sėkmingai valdyti savo asmeninius finansus

5 paslaptys, padėsiančios sėkmingai valdyti savo asmeninius finansus

Ar nebūtų nuostabu, jei egzistuotų būdas, kuris padėtų niekuomet nebesirūpinti savo asmeniniais finansais ir nė akimirkai nebegalvoti apie pinigus? Net nereikia sakyti, kad tai būtų tikrąja to žodžio prasme –...

Regitros“ egzaminuotojas paneigia 5 gajus mitus apie vairavimo egzaminus

Regitros“ egzaminuotojas paneigia 5 gajus mitus apie vairavimo egzaminus 1

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „Regitra“, kurioje retas nėra buvęs, tad ir įvairių istorijų gausu. O ypač – apie vairavimo egzaminus. Taigi, „Regitros“ egzaminuotojas pasakoja, koki...

Žvilgsnis į 2019-uosius: kontrolierė išskyrė 3 ryškiausias lygių galimybių temas

Žvilgsnis į 2019-uosius: kontrolierė išskyrė 3 ryškiausias lygių galimybių temas

Metų pabaigoje lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė apibendrino ir išrinko 3 reikšmingiausias temas, kurioms visuomenė ir organizacijos šiemet skyrė daugiausiai dėmesio. Kontro...

Socialinių tinklų kultūra: kaip bendraujame gatvėje, taip ir virtualiai?

Socialinių tinklų kultūra: kaip bendraujame gatvėje, taip ir virtualiai?

Socialiniai tinklai – virtualios erdvės, sujungiančios milijonus žmonių iš viso pasaulio. Kaip ir gyvenime, taip ir socialiniuose tinkluose yra tam tikros bendravimo taisyklės. Apie tai, kaip tinkamai juose ...

Prieš 15 metų ir dabar: kaip pasikeitė lietuvių kelionių lėktuvu įpročiai

Prieš 15 metų ir dabar: kaip pasikeitė lietuvių kelionių lėktuvu įpročiai

Kažkada keliauti po pasaulį buvo prabanga, o šiandien lėktuvo bilietas gali nesiekti ir 20 eurų. Pasikeitė ir keliavimo sąlygos bei įpročiai – dabar nemokamas užkandis skrydžio metu yra labiau retenybė, o pasike...

V. Denisenko: informacinis karas, kaip ir realus, gali žudyti

V. Denisenko: informacinis karas, kaip ir realus, gali žudyti

Informacinis karas ir propaganda – reiškiniai, kurie, atrodo, turėtų išskirtinai dominti tik žurnalistus, komunikacijos ar informacijos ekspertus, tačiau šiandien taip nėra. „Su propaganda susid...

Jonavos Justino Vareikio progimnazijoje nesibaiminama įvairovės

Jonavos Justino Vareikio progimnazijoje nesibaiminama įvairovės

Jonavos Justino Vareikio progimnazija – viena iš tų mokyklų, kur gerai jaučiasi visi vaikai. Čia mokosi ne tik specialiųjų poreikių turintys mokiniai, bet ir į Lietuvą sugrįžusių emigrantų vaikai bei besiadaptuo...