Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete
BAL 08
2020-04-08 10:37 2020

Pastaruoju metu internete daugėja apgaulingų teiginių ir reklamos, susijusios su COVID-19 infekcija bei pardavėjų siūlomais produktais. Melagingi teiginiai apima tokias šiuo metu aktualias prekes, kaip medicininės kaukės, respiratoriai, dezinfekavimo priemonės ir kt. Reaguodama į tai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) įspėja apie dažniausius prekybininkų triukus.

Klaidina dėl savybių

Kai kurie pardavėjai nepagrįstai priskiria prekei savybes, kurių prekė neturi. Pavyzdžiui, kaukės iš audinių (neopreno, lino, trikotažo) pristatomos kaip galinčios apsaugoti nuo virusų ir COVID-19, nors iš tiesų šios negali būti prilyginamos medicininėms kaukėms ir nuo virusų neapsaugo. Kosmetikos gaminiai reklamuojami kaip turintys dezinfekcinių savybių, nors šiomis savybėmis nepasižymi. Maisto papildai ir kiti produktai reklamuojami kaip turintys prevencinių ar nuo COVID-19 gydančių savybių, nors gydomosiomis ir ligų prevencinėmis savybėmis gali pasižymėti tik vaistiniai preparatai. VVTAT primena, kad patikrinti informaciją apie vaisto registraciją galima vaistinių preparatų informacinėje sistemoje: https://vapris.vvkt.lt/vvkt-web/public/medications.

 

Skatina kuo greičiau nusipirkti

Jei reklamoje pastebimi raginimai kuo skubiau įsigyti prekę, pavyzdžiui, internetinės parduotuvės svetainėje rodomas tiksintis laikrodis, arba reklamoje naudojami tokie teiginiai kaip „Nelauk, kol bus per vėlu“, „Dar turime!“ ir pan., tokie veiksmai gali turėti agresyvios komercinės veiklos požymių ir tokiu pardavėju geriau nepasikliauti.

 

Išskiria prekę iš kitų

Nepagrįstas prekių išskyrimas iš kitų panašių prekių yra draudžiamas, tačiau kai kurie paradvėjai siekia sustiprinti reklamuojamo produkto naudą ir nepaiso šio draudimo. Pavyzdžiui, reklamose naudojami tokie teiginiai, kaip „šis respiratorius padės“, „geriausia kaina“, „garantuojame geriausią kainą“ ir kt. Kiekvienu atveju pardavėjas privalo pagrįsti tokius teiginius konkrečiais įrodymais.

Naudojasi gydytojų ar žymių asmenų atvaizdais

VVTAT įspėja vengti pardavėjų, kurie siūlo prekes bei paslaugas, žadančias apsaugoti arba pagydyti nuo COVID-19. Tokių prekių ir paslaugų reklamose dažnai pasinaudojama tariamų gydytojų ar medicinos įstaigų rekomendacijomis, naudojami žinomų asmenų vardai bei atvaizdai.

 

Daugiau informacijos ir patarimų apie apgaules internete kviečiame sekti VVTAT svetainėje http://vvtat.lt/apgavysciu-internete-prevencijos-savaite/685 bei Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje www.ecc.lt.

VVTAT inf.

 

Panašūs straipsniai

Nepageidaujamą reklamą siuntusi UAB „Draugas.lt projektai“ sulaukė įspėjimo

Nepageidaujamą reklamą siuntusi UAB „Draugas.lt projektai“ sulaukė įspėjimo

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) gavo vartotojo prašymą dėl UAB „Draugas.lt projektai“ teiktos nepageidaujamos reklamos. Neturėdama vartotojo sutikimo, bendrovė siuntė reklaminius praneši...

Elektroninės patyčios plinta žaibiškai - ,,Vaikų linija"kviečia sužinoti, kaip jas sustabdyti

Elektroninės patyčios plinta žaibiškai - ,,Vaikų linija"kviečia sužinoti, kaip jas sustabdyti

Kovą „Vaikų linija“ skelbia Sąmoningumo didinimo mėnesiu BE PATYČIŲ, šiemet kviesdama visuomenę sutelkti dėmesį į patyčias virtualioje erdvėje. Kas trečias tėvas teigia nežinantis, kaip reikėtų reaguoti, jei...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Per 2020 metų I ketvirtį RRT gavo 383 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2020 metų I ketvirtį RRT gavo 383 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2020 m. I ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija „Švarus internetas“ gavo 383 pranešimus ap...

LVAT: Maksimalių nuolaidų netaikiusios „Elektromarkt“ e. parduotuvės reklama klaidino vartotojus

LVAT: Maksimalių nuolaidų netaikiusios „Elektromarkt“ e. parduotuvės reklama klaidino vartotojus

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) galutine ir neskundžiama nutartimi paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, kuriuo buvo atmestas „GV Group“ skundas ir pripažin...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

LVAT: alkoholio reklama su Žalgirio mūšio istorijos fragmentais – neteisėta ir klaidinanti

LVAT: alkoholio reklama su Žalgirio mūšio istorijos fragmentais – neteisėta ir klaidinanti

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, išnagrinėjęs AB „Volfas Engelman“ apeliacinį skundą, pakeitė žemesnės instancijos teismo sprendimą ir konstatavo, kad bendrovei paskirta 5 800 Eur bauda už Alko...

Skubančių pasinaudoti patraukliu pasiūlymu nuostabai – nesibaigianti akcija

Skubančių pasinaudoti patraukliu pasiūlymu nuostabai – nesibaigianti akcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymą skyrė baudą UAB „Odomena“ – bendrovė klaidino dėl prekėms taikomų akcijų ir prekių savybių.  Ti...

VVTAT įspėja dėl melagingos reklamos internete

VVTAT įspėja dėl melagingos reklamos internete 1

Reaguodama į apgaulingus pranešimus bei reklamą internete, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) įspėja vartotojus ir verslininkus dėl dažniausių pastaruoju metu naudojamų melagingų r...

Europos „darknet“ interneto platformose augo prekyba kanapėmis COVID-19 metu

Europos „darknet“ interneto platformose augo prekyba kanapėmis COVID-19 metu

Europos narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centras (ENNSC) vykdė narkotikų pasiūlos tamsiajame internete tyrimą ir parengė trumpą ataskaitą apie COVID-19 poveikį internetinei nark...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

Kibernetiniame pasaulyje nusikaltimai vyksta taip pat dažnai kaip ir gatvėse

Kibernetiniame pasaulyje nusikaltimai vyksta taip pat dažnai kaip ir gatvėse

Lietuvoje kiekvieną valandą įvykdomos maždaug 6 kibernetinės atakos. Nacionalinio kibernetinio saugumo centro duomenimis, kasmet mūsų šalyje registruojama arti 55 tūkst. kibernetini...

 Išsikrausčius į internetą – prioritetas miegui ir e. saugumui

Išsikrausčius į internetą – prioritetas miegui ir e. saugumui

Taip ryžtingai visame pasaulyje vienu metu su veiklomis ir pramogomis į internetą dar nejudėjome: prisijungti kviečia nuotolinio darbo ar mokymosi platformos, įrankiai, virtualūs turai po pasaulio muziejus i...

Ar galima nusipirkti narkotikų paviršiniame internete vieno mygtuko paspaudimu?

Ar galima nusipirkti narkotikų paviršiniame internete vieno mygtuko paspaudimu?

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente (NTAKD) nuo 2019 m. sausio mėn. įdiegta informacijos apie narkotikus paviršiniame internete paieškos priemonė - narkotikų automatinė monitoringo sistema ...

Maisto papildų reklamoje - klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Maisto papildų reklamoje - klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) nustatė, kad UAB „Laktopolis“ siūlomų maisto papildų reklamose vartoti draudžiami teiginiai apie maisto papildų maistingumą ir sveikatingumą....

Maisto papildų reklamoje – klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Maisto papildų reklamoje – klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nustatė, kad UAB „Laktopolis“ siūlomų maisto papildų reklamose vartoti draudžiami teiginiai apie maisto papildų maistingumą ir sveikatingumą.  ...