Laukiantiems siuntos. Atsakymai į 5 dažniausiai užduodamus klausimus

Laukiantiems siuntos. Atsakymai į 5 dažniausiai užduodamus klausimus
GEG 04
2020-05-04 09:57 2020

3000 skambučių, 900 laiškų ir 300 žinučių per socialinius tinklus – maždaug tiek užklausų iš klientų kasdien sulaukia AB Lietuvos paštas klientų aptarnavimo centras. Per visą karantino laikotarpį buvo dienų, kai užklausos pasiekdavo ir 5000. Siekiant atsakyti į kuo daugiau užklausų, į pagalbą klientų aptarnavimo konsultantams skuba ir kitų Lietuvos pašto skyrių bei administracijos darbuotojai. Ko klausiama dažniausiai ir kokie atsakymai į šiuos klausimus?

„Turbūt nieko per daug nenustebinsime tuo, kad pagrindinis klausimas, slypintis po klientų užklausomis, yra vienas ir tas pats – kur mano siunta? Karantino laikotarpiu siuntų kiekiai vidaus rinkoje išaugo dvigubai, tuo tarpu užsienio siuntos susidūrė su dideliais logistiniais iššūkiais visame pasaulyje, todėl siuntų pristatymo procesai yra šiek tiek išsitęsę. Galiausiai, siekiant tiek gyventojų, tiek pašto darbuotojų saugumo, keitėsi ir siuntų pristatymo procesas. Natūralu, kad žmonėms kyla klausimų. Kartais sulaukiame užklausų, nors siunta dar nevėluoja, – sako Lietuvos pašto korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė.  –  Visa komanda stengiasi, kad nei vienas klientas neliktų nežinioje. Šiai dienai pavyksta išlaikyti klientų aptarnavimo standartą – į daugiau nei 70 proc. skambučių atsakome per 30 sekundžių. Tikėtina, kad artimiausiu metu užklausų skaičiai po truputį ims mažėti, o atsakytų užklausų rodikliai gerės.“

Lietuvos paštas dalijasi dažniausiai klientų užduodamais klausimais ir atsakymais į juos.

1. Kada gausiu siuntą?

Siuntų pristatymas, priklausomai nuo miesto, vyksta pirmadieniais – šeštadieniais, išskyrus šventines dienas. Siuntos pristatomos eilės tvarka. Lietuvos pašto statistika rodo, kad daugiau nei 90 proc. LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalais siunčiamų siuntų pavyksta pristatyti kitą dieną. Tik maža dalis gali vėluoti iki penkių darbo dienų. Dažniausiai vėluoja siuntos, ant kurių neteisingai nurodytas gavėjo pašto kodas, pagal kurį vyksta pirminis siuntų skirstymas, taip pat  nenurodžius gavėjo telefono numerio, kas itin aktualu karantino metu. Dabar net ir registruotos siuntos, kurios paprastai įteikiamos į rankas, jeigu telpa, metamos į pašto dėžutes, o jeigu netelpa, dažnai nukreipiamos į LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalus. Gavėjas apie gautą siuntą informuojamas SMS žinute, tad telefono numeris labai svarbus.

Primenama, kad visas registruotas siuntas, taip pat siunčiamas per terminalus, galima sekti Lietuvos pašto internetiniame puslapyje, suvedus siuntos numerį. 

2. Kada galiu tikėtis siuntos iš užsienio?

Įprastai, siuntos iš užsienio keliauja nuo 9 iki 12 dienų. Iš Kinijos, kai siunta jau perduota išsiuntimui, gavėją Lietuvoje ji pasiekia maždaug per tris – keturias savaites, o atkeliavus į Lietuvą, gavėjui ji perduodama kitą dieną. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, kovo mėnesį dėl pasaulį sukausčiusio karantino, o kartu ir sulėtėjusių tarptautinių logistikos procesų, vidutinis pristatymo terminas buvo keliomis savaitėmis ilgesnis nei įprastai.

Dabartiniu metu situacija jau gerėja. Siuntos, išsiųstos kovo mėnesį, po truputį pasiekia gavėjus užsienio šalyse. Į Lietuvą jau atvyko antras pašto traukinys iš Kinijos su siuntomis visai Europai, taip pat ir Lietuvai – gavėjus Lietuvoje siuntos jau pasiekia.

Kokia situacija konkrečioje šalyje galima sužinoti čia.

Jeigu ruošiatės siųsti siuntą į užsienį, rekomenduojama siųsti registruotas arba pirmenybines siuntas, nes kai kurios pasaulio šalys karantino laikotarpiu priima tik jas.

3. Nespėjau atsiimti siuntos. Kaip ją galiu atsiimti?

Karantino laikotarpiu nespėtos laiku atsiimti siuntos iki šiol buvo saugojamos pašte ir buvo planuojama jas saugoti dar 30 dienų po karantino, tačiau karantinui švelnėjant, klientai jau pradedami informuoti apie galimybę atsiimti siuntą iš pašto.  Gavėjai apie siuntos atsiėmimą bus informuoti SMS žinute arba informaciniu pranešimu į pašto dėžutę. Gavus pranešimą, siuntą reikės atvykti atsiimti į pašto skyrių per 7 dienas nuo pranešimo gavimo.

Planuojama grįžti ir prie įprastos siuntų saugojimo tvarkos, kai laiškininkui ar kurjeriui nepristačius siuntos, arba gavėjui jos neatsiėmus, siunta įprastai saugoma pašte mėnesį, o jeigu neatsiimama ir per šį laiką, siunčiama atgal siuntėjui. Kiek tiksliai laiko siunta saugojama pašte priklauso nuo siuntos rūšies. Terminalinės siuntos pirmas 15 dienų saugomos logistikos centre, tada 15 dienų perduodamos saugoti Lietuvos paštui, neatsiėmus per tą laiką jos grąžinamos siuntėjui.

4. Siunčiu brangų daiktą. Kaip užtikrinti jos saugumą?

Įvedus karantiną buvo pakeista siuntų pristatymo tvarka – net ir registruotos siuntos, jeigu telpa į pašto dėžutę, dedamos ten, o jeigu netelpa ir ant jų nurodytas telefono numeris, esant galimybei, nukreipiamos į siuntų terminalus. Tik labai maža dalis siuntų įteikiama gavėjui tiesiai į rankas. Tokia tvarka gali neraminti klientus, ypač, kai siunta nedidelė ir paliekama pašto dėžutėje. Šie pokyčiai yra laikini ir bus taikomi tik karantino laikotarpiu, siekiant apsaugoti tiek pašto klientų, tiek darbuotojų sveikatą.

Pasak V. Budrienės, siųsti brangų daiktą visada, ne tik karantino laikotarpiu, rekomenduojama registruota siunta, ją papildomai apdraudžiant. Siunčiant registruotą siuntą, priešingai nei paprastą, galima sekti jos kelią. Karantino metu registruotą siuntą įmetus į pašto dėžutę, sekimo sistemoje paliekama žyma, kad siunta pristatyta. Jeigu siunta nukreipiama į terminalą, apie tai gavėjas informuojamas SMS žinute. Siuntą apdraudus, jos dingimo atveju, pateikus siuntos vertę įrodančius dokumentus, garantuojamas 100 proc. žalos atlyginimas. 

5. Siunta dingo. Ką daryti?

Pirmiausia, reikėtų įsitikinti, ar siunta tikrai dingo – galbūt ji vėluoja? Rekomenduojama susisiekti su siuntėju ir pasidomėti, ar jis tikrai jau išsiuntė siuntą; jeigu siunta turi registracijos numerį, galima pasitikrinti informaciją siuntų sekimo platformoje – ten galima sekti siuntos kelionę. Jeigu siunta jau pas kurjerį ar laiškininką, ji turėtų būti pristatyta artimiausiomis dienomis.

Deja, kad ir kaip būtų nemalonu, kartais pasitaiko atvejų, kai siuntos pasimeta ar būna sugadintos. Tokiu atveju visada galima reikšti pretenziją. Ją galima pateikti per 6 mėnesius nuo pašto siuntos išsiuntimo dienos. Kiekvienas atvejis analizuojamas ir sprendžiamas individualiai.

Jeigu kyla daugiau klausimų, rekomenduojama atsakymo paieškoti tarp dažniausiai užduodamų klausimų, o jeigu  rasti nepavyko ir visgi nusprendžiama susisiekti su klientų aptarnavimo specialistais, tam pasirinkti vieną labiausiai priimtiną kanalą – skambinti, siųsti el. laišką arba pateikti užklausą per Facebook. V. Budrienė pabrėžia, kad pateikus tris skirtingas užklausas, atsakymo nepavyks gauti greičiau, priešingai – taip išilginama užklausų eilė ir atsakymo gali tekti palaukti ilgiau.

Lietuvos pašto inf.

Panašūs straipsniai

Lietuvos paštas pilnu pajėgumu pradeda automatizuotą skirstymą

Lietuvos paštas pilnu pajėgumu pradeda automatizuotą skirstymą

Kovo 1-oji diena svarbi diena Lietuvos paštui – šiandien naujajame Vilniaus logistikos centre pilnai pereita prie išmanaus skirstymo. Nuo šiol didžioji dalis siuntų bei laiškų yra skirstoma automatizuotai. S...

Nuo pirmadienio grįžta įprastas registruotų siuntų pristatymas

Nuo pirmadienio grįžta įprastas registruotų siuntų pristatymas

Laisvėjant karantinui, nuo vasario 15 d., pirmadienio Lietuvos paštas keičia ir kai kurių paslaugų teikimo tvarką – grąžinamas įprastas registruotų siuntų bei laiškų pristatymas, kai jie įteikiami gavėjui į ...

„Jonavos autobusai“ plečia paslaugų spektrą siuntų išvežimo srityje: siuntos pasieks kaimus

„Jonavos autobusai“ plečia paslaugų spektrą siuntų išvežimo srityje: siuntos pasieks kaimus 1

Bendrovė „Jonavos autobusai“ nuolat atsinaujina. Jau skelbta, kad prieš pat naujus metus, bendrovė įsigijo du naujus „Iveco“ ir „Isuzu“ autobusus, o netrukus klientams bus pasiūlyta ir dar viena naujovė....

Lietuvos paštas perspėja: siuntos į Jungtinę Karalystę vėluos

Lietuvos paštas perspėja: siuntos į Jungtinę Karalystę vėluos

Jungtinėje Karalystėje nustačius COVID-19 mutacijos atvejus ir dėl to daliai Europos valstybių, tarp jų ir Lietuvai, atšaukus skrydžius į ir iš šios šalies, o taip pat užsidarius ir šios šalies kaimynių sien...

Atsižvelgiant į milžiniškus skambučių srautus, didinamas informaciją teikiančių darbuotojų skaičius

Atsižvelgiant į milžiniškus skambučių srautus, didinamas informaciją teikiančių darbuotojų skaičius

Įvertinus susidariusią situaciją ir milžinišką skambučių kiekį, policija stiprina skambučių centro veiklą. Eilinę darbo dieną jame dirba 10 konsultantų, nuo šios dienos darbuotojų skaičius didinamas daugiau ...

Pagrindinė informacija, susijusi su judėjimo ribojimais

Pagrindinė informacija, susijusi su judėjimo ribojimais

Šiandien Vyriausybėje nuotoliniu būdu vykusioje spaudos konferencijoje vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė ir Lietuvos policijos generalinis komisaras Renatas Požėla pristatė ir plačiau paaiškino nuo treč...

Brexit: prekių deklaravimo ir apmokestinimo pokyčiai siunčiantis prekes iš Jungtinės Karalystės

Brexit: prekių deklaravimo ir apmokestinimo pokyčiai siunčiantis prekes iš Jungtinės Karalystės

Nuo šių metų sausio 1 dienos prekėms, atsisiunčiamoms iš Jungtinės Karalystės (JK), išskyrus Šiaurės Airiją, su tam tikromis išimtimis taikomi tokie patys muitai ir mokesčiai (importo akcizai ir PVM), kaip i...

Užsienio paštai įspėja: siuntos gali vėluoti

Užsienio paštai įspėja: siuntos gali vėluoti

Lietuvos paštas informuoja, kad kasdien sulaukiama vis daugiau oficialių pranešimų iš užsienio paštų apie galimus veiklos sutrikimus – dėl Covid-19 pandemijos antros bangos daugelis šalių susiduria su sunkum...

Išmokas gyventojams laiškininkai įteiks saugesniu būdu

Išmokas gyventojams laiškininkai įteiks saugesniu būdu

Lapkričio 10-ąją prasideda socialinių išmokų mokėjimo laikotarpis. Siekdamas užtikrinti tiek jas priimančių gyventojų, tiek išmokas pristatančių laiškininkų saugumą, Lietuvos paštas nežymiai keičia išmokų įt...

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Į šiuo metu jau vykstantį pirmąjį visuomeninio tiekėjo monopolinių sąlygų atsisakymo etapą patenka daugiausiai elektros energijos suvartojantys gyventojai – daugiau nei 5000 kWh per metus. Liekant kiek daugi...

Savarankiškos įmonės jau gali kreiptis subsidijų

Savarankiškos įmonės jau gali kreiptis subsidijų

Kauno apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – Kauno AVMI) primena, kad savarankiškos įmonės jau gali teikti paraišką vienkartinei negrąžintinai subsidijai gauti. Ekonomikos ir inovacijų ministeri...

Achemietis teigia, kad kontaktavus su Covid sergančiu kolega, įmonė neleido saviizoliuotis: atsakingų įstaigų atsakymai – nesutampa

Achemietis teigia, kad kontaktavus su Covid sergančiu kolega, įmonė neleido saviizoliuotis: atsakingų įstaigų atsakymai – nesutampa 1

Tvyrant tokiai situacijai dėl augančių Covid susirgimų, internetinis portalas jonavoszinios.lt dažnai sulaukia įvairios informacijos iš gyventojų. Vienos jų - pasitvirtina, vienok kitos būna melagingos arba,...

Užsienio šalims pratęsiant karantiną, galimi tarptautinių siuntų vėlavimai

Užsienio šalims pratęsiant karantiną, galimi tarptautinių siuntų vėlavimai 1

Dėl COVID-19 pandemijos antrosios bangos daugelis šalių susiduria su sunkumais, kurie liečia pašto veiklą – auga saugumo reikalavimai, darbuotojų pajėgumai mažėja, o siuntų kiekiai, net ir pasibaigus didžios...

Laikinai sustabdytas skiepijimas vienos siuntos „BioNTech“ ir „Pfizer“ vakcina

Laikinai sustabdytas skiepijimas vienos siuntos „BioNTech“ ir „Pfizer“ vakcina

Trečiadienį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) buvo informuota, kad sausio 12 d.  galimai buvo pažeista šalčio grandinė transportavimo metu, pristatant dviejų farmacijos kompanijų „BioNTech“ ir „Pfizer“ vakcin...

Pastiprinimas medikams: 15 tonų dezinfekcinio skysčio neatlygintinai keliauja į 15 Lietuvos ligoninių

Pastiprinimas medikams: 15 tonų dezinfekcinio skysčio neatlygintinai keliauja į 15 Lietuvos ligoninių

Pasvalio biodegalų gamybos bendrovė „Kurana“ 15 šalies ligoninių dovanoja 15 tūkst. litrų dezinfekcinio skysčio, kuris bus naudojamas medikų ir pacientų higienai, paviršių ir patalpų valymui.  P...

Startuoja naujas projektas: daugiau negu tūkstančiui pradinukų vaizdo pamokas rengs olimpiečiai

Startuoja naujas projektas: daugiau negu tūkstančiui pradinukų vaizdo pamokas rengs olimpiečiai

Visoje šalyje prasideda Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) ir Lietuvos tautiniu olimpiniu komitetu (LTOK) organizuojamas pr...