Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos
VAS 28
2020-02-28 09:23 2020

Lietuva kartu su projekto partneriais pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Infrastruktūros tinklų priemonės ES paramą „Rail Baltica“ projekto veikloms. Bendras visų šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo iš ES poreikis siekia 664,1 mln. eurų, iš kurių Lietuvos dalis – 278,9 mln. eurai. ES institucijų sprendimo dėl finansavimo patvirtinimo laukiama 2020 m. birželio – liepos mėn. 

„Norėdami pasiekti užsibrėžtą tikslą, iki 2026 metų įgyvendinti projektą, turime sudarę aiškų veiklų įgyvendinimo planą, pagal kurį šio periodo veikloms, kurioms dar nėra skirtas finansavimas, įgyvendinti, reikės 328,1 mln. eurų, iš kurių ES parama turėtų siekti 278,9 mln. eurų. Likusi dalis bus finansuojama nacionaliniais finansiniais ištekliais. Tikimės, kad ES vykdys savo įsipareigojimą finansuoti projektą ir skirs tinkamą finansavimą, kitu atveju kyla rizika nespėti projektą įgyvendinti laiku“, – sako susisiekimo viceministras Gytis Mažeika. 

Gavus šias lėšas iki 2023 metų pabaigos numatoma įrengti geležinkelio sankasą nuo Kauno iki Panevėžio ir nutiesti europinio standarto 1435 mm pločio geležinkelio dvikelį pirmuosius 60 km nuo Palemono Kaune į šiaurę link Panevėžio. 

Tai bus dalis numatomos visiškai naujos geležinkelio linijos, kuri sujungs Kauną su Panevėžiu, Ryga ir Talinu, o per jį – ir su Helsinkiu. Šiame ruože Lietuva atsakinga už „Rail Baltica“ atkarpos nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos įrengimą. 

2017 metais Vyriausybė patvirtino specialųjį planą, pradėta žemės paėmimo visuomenės poreikiams „Rail Baltica“ geležinkelio vėžei procedūra šiuo metu jau praktiškai baigta. Šiuo metu vyksta „Rail Baltica“ linijos nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos projektavimo bei žemės, reikalingos privažiavimo keliams prie „Rail Baltica“ geležinkelio įrengti, žemės paėmimo visuomenės poreikiams  procedūros. 

2019 m. bendra Baltijos šalių bendrovė „RB Rail“ įgaliota infrastruktūros valdytojo AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pasirašė dvi sutartis su ispanų bendrove „IDOM Consulting, Engineering, Architecture“ dėl detaliojo techninio projektavimo darbų atkarpoje nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos. Pagal vieną sutartį bus projektuojama atkarpa nuo Kauno iki Ramygalos, pagal antrąją – nuo Ramygalos iki Lietuvos-Latvijos sienos. 

Numatoma, kad projektavimo darbai bus baigti šių metų antrąjį pusmetį, taip pat šiemet bus pradėtos pirkimų statybos darbams procedūros ir tikimąsi pasirašyti sutartis. 

Pagal preliminarų projektą, atkarpoje nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos, kurios ilgis 169 km, bus pastatytas 21 kelio viadukas, 31 geležinkelio viadukas, 7 žalieji tiltai ir 7 geležinkelio tiltai.

Planuojamos bent 3 regioninės stotys prie Jonavos, Kėdainių ir Joniškėlio. 

Atliekant darbus bus pastatytas ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse, kuris virš Neries upės nusidrieks daugiau nei 1,7 km, taip pat įrengta tarptautinė Panevėžio geležinkelio stotis bei planuojamos bent 3 regioninės stotys prie Jonavos, Kėdainių ir Joniškėlio. 

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės modernus dvikelis. Projekto statybos, kurių suplanuota įgyvendinimo vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione bei prisidėti prie neigiamo poveikio aplinkai mažinimo. 

Šiuo metu aktyvūs „Rail Baltica“ statybos darbai vyksta Kauno geležinkelio mazge, kuriuos užbaigus iš Kauno į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europą galės vykti krovininiai traukiniai. Vykdant „Rail Baltica“ projektą, be jau pastatytos jungties su Lenkija, 2018 metais buvo užbaigta vieno europinio kelio statyba Jiesia-Rokai atkarpoje ir vyksta europinio kelio statyba Kaunas-Palemonas atkarpoje. Šiuose ruožuose bendra statybos darbų vertė siekia 75,6 mln. eurų, iš kurių iki 2020 m. sausio pabaigos atlikta darbų už daugiau nei 44,3 mln. eurų. 

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ yra infrastruktūros valdytoja ir projekto „Rail Baltica“ vykdytoja Lietuvoje, atsakinga už europinio geležinkelio infrastruktūros statybas šalyje.

 

Susisiekimo ministerijos inf. ir nuotrauka 

Panašūs straipsniai

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Strateginę reikšmę Lietuvai turinčio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas sparčiai juda į priekį – įsibėgėja antrojo etapo darbai. Jau šiais metais geležinkelio vėžė bus sujungta su Kauno intermodaliniu ter...

Pamatykite kaip galėtų atrodyti „Rail Baltica“ infrastruktūra

Pamatykite kaip galėtų atrodyti „Rail Baltica“ infrastruktūra

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės dvikelis. P...

„Rail Baltica“ mažins CO2 išmetimą ir automagistralių apkrovas

„Rail Baltica“ mažins CO2 išmetimą ir automagistralių apkrovas

Kaip vienas pagrindinių argumentų projektuojant „Rail Baltica“ europinės vėžės geležinkelio liniją, buvo įvardijama ekonominė nauda, tarp jų ne tik finansiniai, bet ir aplinkosauginiai faktoriai. Pagal moksl...

Užbaigti „Rail-Baltica“ ruožo Kaunas-Ramygala tyrinėjimai

Užbaigti „Rail-Baltica“ ruožo Kaunas-Ramygala tyrinėjimai 1

„Rail Baltica“ vėžės nuo Kauno iki Latvijos sienos detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos įmonė IDOM, kartu su Lietuvos UAB „Kelprojektas“, užbaigė pirmojo etapo tyrinėjimus. Anot bendros Baltijo...

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą projekto „Rail Baltica“ finansavimui

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą projekto „Rail Baltica“ finansavimui

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą strateginės reikmės projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimui, skirstant ateinančios Europos Sąjungos (ES) perspektyvos finansavimą. Projekto finansavimo klausimą s...

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Siekdama labiau saugoti aplinką ir mažinti poveikį klimato kaitai, Susisiekimo ministerija ketina kartu su universitetais ieškoti būdų, kaip sumažinti transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų ...

Seniūnai vieningi – seniūnijų puošybai reiktų lėšų

Seniūnai vieningi – seniūnijų puošybai reiktų lėšų

Opozicinių frakcijų seniūnai kreipėsi į rajono merą Mindaugą Sinkevičių su prašymu nediskriminuoti kaimiškų seniūnijų ir skirti joms lėšų šventinėms puošmenoms. Apklausus visų kaimiškų seniūnijų seniūnus paa...

Elektroninės patyčios plinta žaibiškai - ,,Vaikų linija"kviečia sužinoti, kaip jas sustabdyti

Elektroninės patyčios plinta žaibiškai - ,,Vaikų linija"kviečia sužinoti, kaip jas sustabdyti

Kovą „Vaikų linija“ skelbia Sąmoningumo didinimo mėnesiu BE PATYČIŲ, šiemet kviesdama visuomenę sutelkti dėmesį į patyčias virtualioje erdvėje. Kas trečias tėvas teigia nežinantis, kaip reikėtų reaguoti, jei...

Per 2-ejus metus „Tėvų linijos“ psichologai padėjo beveik 2,5 tūkst. tėvų

Per 2-ejus metus „Tėvų linijos“ psichologai padėjo beveik 2,5 tūkst. tėvų

Galimybė visos Lietuvos tėvams gauti profesionalią psichologo pagalbą atsirado prieš 2-ejus metus, startavus „Tėvų linijai“. Paskambinus nemokamu numeriu 8 800 900 12, su psichologu galima konsultuotis įvairiais...

Lietuva atnaujins sienų kontrolę

Lietuva atnaujins sienų kontrolę

Siekiant suvaldyti COVID-19 viruso keliamas grėsmes Lietuva atstatys laikiną kontrolę prie vidinių Europos Sąjungos sienų. Sienų kontrolė bus atstatyta nuo šeštadienio 18 val. 10 dienų laikotarpiui. „Val...

Lietuva ruošiasi 5G ryšio plėtrai

Lietuva ruošiasi 5G ryšio plėtrai

Aiški 5G ryšio plėtros vizija ir koordinuoti veiksmai padės Lietuvai siekti lyderystės 5G ryšio technologijoje tarp kitų Europos Sąjungos valstybių. Lietuva, įdiegusi šią naujos kartos technologiją, gali tik...

Lietuva sieks skatinti naujos kartos judriojo ryšio 5G diegimą ir plėtrą

Lietuva sieks skatinti naujos kartos judriojo ryšio 5G diegimą ir plėtrą

Susisiekimo ministerijos iniciatyva parengtos Lietuvos naujos kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 2020–2025 m. gairės, taip pat numatytos priemonės šiam tikslui reikalingai teisinei ir investicinei aplinkai k...

Vyriausybė nusprendė: karantinas tęsiamas iki balandžio 13 dienos

Vyriausybė nusprendė: karantinas tęsiamas iki balandžio 13 dienos

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į kintančią situaciją ir epidemiologų rekomendacijas, nusprendė pratęsti karantino laikotarpį iki balandžio 13 dienos. Viešose vietose rekomenduojama būti tik su bu...

Mokymai mokytojams bei trečiasis ERASMUS+ KA2 projekto partnerių susitikimas

Mokymai mokytojams bei trečiasis ERASMUS+ KA2 projekto partnerių susitikimas

Mąstyk globaliai – veik lokaliai... Toks Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos mokytojų komandos credo, sugrįžus iš mokymų Latvijoje pagal Erasmus+ KA2 projektą „Sveika ir saugi ugdymosi a...

Oro kokybė šalyje 2019 metais

Oro kokybė šalyje 2019 metais

Oro kokybė daugelyje šalies miestų, ypač Vilniuje ir Klaipėdoje, Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, pernai buvo geresnė negu 2018-aisiais – sumažėjo vidutinė metinė kietųjų dalelių (KD10 ir KD2,5) ir az...

Darbo santykiai ekstremaliomis sąlygomis, parama darbuotojams ir darbdaviams

Darbo santykiai ekstremaliomis sąlygomis, parama darbuotojams ir darbdaviams

Valstybėje paskelbus ekstremalią situaciją ir karantiną, Seimas ypatingos skubos tvarka priėmė pakeitimus, skirtus išsaugoti darbo vietas ir padėti gyventojams, kurie užvėrus dienos centrus turi rūpintis neg...