Lietuvos banko tyrimas: ar vartotoją pasiekia tiksli ir objektyvi informacija apie mokėjimo paslaugų įkainius

Lietuvos banko tyrimas: ar vartotoją pasiekia tiksli ir objektyvi informacija apie mokėjimo paslaugų įkainius
LIE 08
2020-07-08 10:39 2020

Gyventojui renkantis mokėjimo paslaugų teikėją, svarbu, kad jis galėtų paprastai ir aiškiai palyginti paslaugų įkainius. Dėl to visi mokėjimo paslaugų teikėjai turi pateikti standartizuotą informaciją vienoda forma. Tikrindamas, ar šio reikalavimo laikomasi, Lietuvos bankas atliko tyrimą.

„Iš viso patikrinome 19 finansų rinkos dalyvių – atrankos būdu atsirinktus bankus, kredito unijas ir elektroninių pinigų įstaigas. Penkių mokėjimo paslaugų teikėjų dokumentai iš esmės neatitiko teisės aktų reikalavimų, todėl įpareigojome juos nedelsiant tai ištaisyti“, – sako Lietuvos banko Kredito ir mokėjimo paslaugų priežiūros skyriaus viršininkė Rasa Cicėnienė.

Iki sudarydamas su klientu sutartį mokėjimo paslaugų teikėjas privalo jam raštu popieriuje ar kitoje patvarioje laikmenoje pateikti informacijos apie komisinį atlyginimą dokumentą, kuriame pateikiamas tipiškiausių su mokėjimo sąskaita susijusių paslaugų sąrašas ir nurodomas kiekvienos paslaugos įkainis ir standartizuotų sąvokų žodyną. 

Tyrimo metu nustatyta atvejų, kai dokumentai neatitiko tam tikrų teisės aktuose nustatytų reikalavimų, turėjo trūkumų. Pavyzdžiui, mokėjimo paslaugų teikėjai patvirtintose dokumentų formose keitė jų pavadinimą, panaikindavo neteikiamų paslaugų eilutes, išbraukdami šių paslaugų aprašymus ir iš standartizuotų sąvokų žodyno. Dėl to vartotojai netekdavo galimybės objektyviai palyginti skirtingų mokėjimo paslaugų teikėjų paslaugas.

Taip pat kai kurie mokėjimo paslaugų teikėjai savo interneto svetainėse paslaugų sąrašą ir žodyną buvo patalpinę skirtingose vietose, taip apsunkindami vartotojams galimybę rasti šiuos abu dokumentus. 

Tiesa, tyrimo metu pasitaikė nemažai ir gerosios praktikos pavyzdžių – kai klientų labui mokėjimo paslaugų teikėjai pasistengdavo labiau nei reikalauja teisės aktai. Pavyzdžiui, kad vartotojui būtų suprantamiau ir aiškiau, standartizuotų sąvokų žodyne šalia kiekvienos sąvokos pateikdavo konkretesnę informaciją apie tai, kas į tą paslaugą įeina. Interneto svetainėje pasirinkus peržiūrai informacinį komisinio atlyginimo dokumentą, jame buvo pateikta ne tik informacija apie komisinį atlyginimą, bet ir standartizuotų sąvokų žodynas. Tai vartotojui leidžia gauti visą informaciją vieno mygtuko paspaudimu. Taip pat kai kurie mokėjimo paslaugų teikėjai vartotojams yra sudarę sąlygas susipažinti su dokumentais ne tik lietuvių, bet ir užsienio kalbomis. 

Lietuvos bankas primena: 

mokėjimo paslaugų teikėjai privalo užtikrinti, kad minėti dokumentai atitiktų visus teisės aktuose nustatytus reikalavimus ir kad vartotojams jie būtų pateikiami teisės aktuose numatytais terminais, būdais ir formomis;

kartu su informacijos apie komisinį atlyginimą dokumentu mokėjimo paslaugų teikėjai vartotojui turi pateikti ir standartizuotų sąvokų žodyną; 

interneto svetainėje abu dokumentai turi būti talpinami vienas šalia kito; 

abu dokumentai turi būti prieinami ir klientų aptarnavimo vietose;

informacijos apie komisinį atlyginimą dokumentas turi būti išdėstytas lietuvių kalba arba kita kalba, jeigu dėl to susitarė mokėjimo paslaugų teikėjas ir vartotojas.

Lietuvos banko inf. ir nuotrauka 

Panašūs straipsniai

Mokėjimų tarybos siūlymai: skatinti atsiskaitymus negrynaisiais pinigais mokyklų valgyklose ir plėtoti atvirąją bankininkystę

Mokėjimų tarybos siūlymai: skatinti atsiskaitymus negrynaisiais pinigais mokyklų valgyklose ir plėtoti atvirąją bankininkystę

Mokėjimų taryba, vienijanti viešojo ir privačiojo sektoriaus partnerius, parengė rekomendacijas, kaip pasiekti, kad per penkerius metus bent 80 proc. visų mokyklų valgyklose būtų galima atsiskaityti ir negry...

Bankai paslaugas šv. Velykų savaitgalį teiks kaip įprastai

Bankai paslaugas šv. Velykų savaitgalį teiks kaip įprastai

Lietuvoje veikiantys bankai paslaugas per šv. Velykas teiks kaip įprastai. Atsižvelgiant į karantiną dėl koronaviruso, klientams šiuo metu rekomenduojama rinktis elektronines mokėjimo priemones ir nuotolines...

„Sodros“ išmokos rugpjūtį: Beveik dvigubai daugiau mokėjimų

„Sodros“ išmokos rugpjūtį: Beveik dvigubai daugiau mokėjimų

„Sodra“ ketvirtadienį pradėjo mokėti  vienkartines 200 eurų išmokas. Jos pasieks pensininkus, neįgaliuosius ir šalpos išmokų gavėjus kartu su periodiniais mokėjimais, todėl pervedimų skaičius šį mėnesį bus b...

SEB įspėja apie sukčių platinamas melagingas neva iš banko siunčiamas SMS žinutes

SEB įspėja apie sukčių platinamas melagingas neva iš banko siunčiamas SMS žinutes

SEB bankas sulaukė pranešimų apie tariamai banko vardu siunčiamas trumpąsias žinutes. Jose sukčiai informuoja žmones apie neva iš banko gautą pranešimą ir atsiunčia nuorodą į netikrą interneto banko svetainę...

Sprendimas priimtas: kaip nuo liepos bus išmokama antroje pakopoje sukaupta pensija?

Sprendimas priimtas: kaip nuo liepos bus išmokama antroje pakopoje sukaupta pensija?

Seimas priėmė Pensijų kaupimo įstatymo pakeitimus, kurie reglamentuoja „Sodros“ funkcijas ir atsakomybę, pensijų anuitetų fondo priežiūros funkcijas vykdysiančios Pensijų anuitetų tarybos formavimą,...

„IKI dovanų kortelė“ priskirta prie riboto naudojimo mokėjimų priemonių

„IKI dovanų kortelė“ priskirta prie riboto naudojimo mokėjimų priemonių

Lietuvos banko Priežiūros tarnyba, atsižvelgdama į UAB „PALINK“ pranešimą dėl jos leidžiamos atsiskaitymo priemonės „IKI dovanų kortelė“, patvirtino, kad ši kortelė patenka į Mokėjimų įstatymo taikymo išimtį...

Tyrimas: kiek turto yra sukaupę gyventojai ir kokia yra turto nelygybė Lietuvoje

Tyrimas: kiek turto yra sukaupę gyventojai ir kokia yra turto nelygybė Lietuvoje

Lietuvos istorijoje iki šiol nėra vertintas viso namų ūkių turto pasiskirstymas. Dalinę informaciją apie turtą Lietuvoje pateikia visuomenėje populiarūs turtingiausių Lietuvos piliečių sąrašai, dalį informac...

Šiaulių banko skyriai atveria duris klientams

Šiaulių banko skyriai atveria duris klientams

Švelnėjant karantino sąlygoms nuo gegužės 11 dienos Šiaulių bankas atnaujina dar 12 klientų aptarnavimo padalinių veiklą. Iš viso šalyje veiks jau 41 klientų aptarnavimo padalinys. Skyriuose kli...

SEB įspėja apie sukčių platinamas melagingas SMS žinutes

SEB įspėja apie sukčių platinamas melagingas SMS žinutes

SEB bankas sulaukė pranešimų apie šiuo metu sukčių siunčiamas trumpąsias SMS žinutes. Jose sukčiai informuoja žmones apie neva iš banko gautą pranešimą ar kviečia atnaujinti programėlės „Smart-ID“ paskyrą ir...

LAKD žada rekonstruoti Žeimių ir Kosmonautų gatvių sankryžą

LAKD žada rekonstruoti Žeimių ir Kosmonautų gatvių sankryžą 2

Žeimių ir Kosmonautų gatvių sankryža dėl savo avaringumo jau kurį laiką kelia aistras viešojoje erdvėje – vieni vairuotojai aiškina, kad dėl eismo įvykių kaltas neatidumas, kiti yra įsitikinę, jog sankryžos ...

Karantinas parodė, kad internetinės paslaugos vyresniems žmonėms – vis dar iššūkis

Karantinas parodė, kad internetinės paslaugos vyresniems žmonėms – vis dar iššūkis

Koronaviruso rizikos grupei priklausančių vyresnio amžiaus žmonių gyvenimas karantino metu sustojo – įvairios organizacijos jiems veža maistą ir vaistus, kad jie tik nekištų nosies ...

Ministras A. Veryga ragina gydymo įstaigas kuo greičiau atnaujinti paslaugų teikimą

Ministras A. Veryga ragina gydymo įstaigas kuo greičiau atnaujinti paslaugų teikimą 3

Sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas Aurelijus Veryga kreipiasi į šalies savivaldybes ir joms priklausančias gydymo įstaigas, ragindamas susite...

Laukiantiems siuntos. Atsakymai į 5 dažniausiai užduodamus klausimus

Laukiantiems siuntos. Atsakymai į 5 dažniausiai užduodamus klausimus

3000 skambučių, 900 laiškų ir 300 žinučių per socialinius tinklus – maždaug tiek užklausų iš klientų kasdien sulaukia AB Lietuvos paštas klientų aptarnavimo centras. Per visą karantino laikotarpį buvo dienų,...

Finansiškai nukentėjusiems paskolų turėtojams – papildomos išlygos

Finansiškai nukentėjusiems paskolų turėtojams – papildomos išlygos 1

Gyventojai, kurie neteko darbo arba ne mažiau nei trečdalio įprastai gaunamų pajamų, tačiau turi būsto ar vartojimo paskolą, gali kredito davėjo prašyti atidėti įmokų mokėjimą 3 mėnesiams. Tai numatyta nauju...

Mažės dauguma Registrų centro paslaugų įkainių

Mažės dauguma Registrų centro paslaugų įkainių

Įregistruoti nuosavybės teisę į butą ar namą, įkeisti nekilnojamą turtą kainuos gerokai pigiau negu iki šiol. Būtent šiomis Registrų centro paslaugomis dažniausiai naudojasi gyventojai. Šiandien Vyriausybės ...

Inspektavimo metu SEB banke buvo nustatyta trūkumų

Inspektavimo metu SEB banke buvo nustatyta trūkumų

Lietuvos bankas 2020 m. sausio–kovo mėn. atliko AB SEB banko planinį tikslinį inspektavimą. Jo metu vertino, kaip šis bankas valdo su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu susijusias rizikas, įgyvendina kl...