Lietuvos keliuose apstu „nematomų“ automobilių

Lietuvos keliuose apstu „nematomų“ automobilių
RGP 20
2019-08-20 09:35 2019

Rinkdamiesi automobilį Lietuvos gyventojai pirmiausiai vertina techninius jo parametrus ir kainą, o labiausiai mėgstamos spalvos yra tamsios bei konservatyvios. Tai patvirtina ir „Regitros“ duomenys: net 40 proc. visų 2018 m. šalyje pirmą kartą registruotų lengvųjų automobilių buvo pilkos spalvos. Antroje vietoje pagal populiarumą yra juoda spalva, o trečioje – mėlyna.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, spalvų pasirinkimas rodo, kad esame praktiškų žmonių tauta, labiau galvojanti apie automobilio priežiūros subtilybes ir tiesiogiai nesiejanti automobilio spalvos su saugumu kelyje.

„Tyrimai apie tai, kaip koreliuoja automobilio spalva ir tikimybė patekti į eismo įvykį, atliekama nuolat. Ko gero paradoksaliausia yra tai, kad galvodami apie automobilio spalvą, mąstome apie praktiškumą, kiek ji yra tepli ir kiek ant jos matysis purvas, dulkės. Bet vairuodami automobilį ar sėdėdami jo viduje mes patys realiai jos juk beveik niekada nematome. Todėl pats svarbiausias kriterijus, kalbant apie spalvą, turėtų būti automobilio matomumas kitiems eismo dalyviams. Sprendžiant pagal naujai registruotų automobilių statistiką atrodo, kad norime tiesiog paskęsti minioje“, – konstatuoja A. Žiukelis.

Ryškūs automobiliai pastebimi geriau

Lietuvos gyventojai mažiau linkę rinktis ryškios spalvos transporto priemones. Pernai šalyje mažiausiai registruota geltonų, oranžinių ir violetinių lengvųjų automobilių. Tiesa, į populiariausių spalvų penketuką papuola ir balta bei raudona.

„Svarbiausia suprasti, kad matomumas matomumui nelygu. Įprastomis sąlygomis visi automobiliai pastebimi aiškiai ir gerai. Tačiau lyjant, apsiniaukus, o ypač tamsiu paros metu spalva tampa svarbiu veiksniu. Australijos Monash universiteto eismo įvykių tyrimų centro mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad, pavyzdžiui, tamsiu paros metu balti, geltoni ir oranžiniai automobiliai yra kur kas geriau matomi nei tamsių bei pilkų atspalvių transporto priemonės. Žinant, kad Lietuvoje daugiau nei pusę metų vyrauja būtent tamsus laikas, į šiuos argumentus verta įsiklausyti“, – aiškina A. Žiukelis.

Tame pačiame tyrime taip pat nurodoma, kad lietingu oru geriausiai pastebimos ryškiai oranžinės ar žaliosios citrinos spalvos transporto priemonės.

Svarbiausias faktorius – atidumas vairuojant

„Dar kartą pasikartosiu, kad vairuotojui nėra skirtumo, kokios spalvos mašiną jis vairuoja. Tačiau faktas, kad dalis eismo įvykių nutinka būtent dėl kitų vairuotojų kaltės ir nepriklauso nuo to, kaip saugiai vairuojame mes patys. Statistiškai, būtent juodos ir pilkos spalvos automobiliai dažniau patenka į eismo įvykius tamsiu paros metu bei lyjant. Jie tiesiog sunkiau pastebimi, apie juos dažniau sakoma „išniro tarsi iš niekur“. Būtent šios spalvos dominuoja ir tarp naujai registruotų transporto priemonių ir tai dar viena priežastis būti itin budriems ir atidiems kelyje“, – sako BTA specialistas.

Draudikai administruodami žalas taip pat mato, jog žmonės ir patys prisipažįsta, jog kartais nepastebi automobilio.

„Ir dažniausiai tai būna pilkos spalvos, kuri ypač prastai pastebima lyjant, bei juodos, kuri tiesiog ištirpsta aplinkoje, kai naktį stovite kelkraštyje be šviesų ir atšvaitų, automobiliai. Įdomu tai, kad net ir baltos spalvos automobilis žiemą, prisnigus ar gausiai sningant tampa mažiau pastebimas. Tuo tarpu, atvejų, kai nepastebėtas lieka ryškios spalvos automobilis savo praktikoje nesu turėjęs”, – aiškina specialistas.

A. Žiukelio teigimu, dėl to, kad kai kurios transporto priemonės dėl savo spalvos yra prasčiau pastebimos labai svarbu visada važinėti įjungtais žibintais, pasirūpinti, kad jie šviestų taip, kaip priklauso. Nemažiau svarbu ir tai, kad tinkamai veiktų visi šviesos, nebūtų perdegusių lempučių.

„Sustojus šalikelėje, o ypač sugedus ar kitaip priverstinai sustojus visada, o ypač tamsiu paros metu būtina pasirūpinti saugumu – ne tik įjungti avarines šviesas, bet ir stovėjimo vietą pažymėti avariniu ženklu, dėvėti liemenę su atšvaitais“, - aiškina specialistas.

Tačiau bet kuriuo atveju pati svarbiausias saugaus eismo sąlyga išlieka pagarba kitiems eismo dalyviams ir koncentracija kelyje.

„Net ir pats ryškiausias automobilis neišgelbės jūsų, jei viršysite greitį, skubėsite, nesilaikysite saugaus atstumo, neprisisegsite saugos diržų ar vairuosite išsiblaškę. Nieko nėra svarbiau už supratimą, kad vairuojant svarbiausia vairuoti, stebėti aplinką, rinktis saugų, o ne leistiną greitį“, – įsitikinęs specialistas.

„BTA Baltic Insurance Company“ inf.

Asociatyvi pixabay.com nuotr.

 

Panašūs straipsniai

Kiek žaliavų išvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Kiek žaliavų išvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi pažaboti plastiko vartojimą, automobilių gamintojas „Ford“ perdirbtus plastikinius butelius naudoja transporto...

Ar privalome segtis saugos diržą autobuse?

Ar privalome segtis saugos diržą autobuse? 1

Įlipę į tarpmiestinį autobusą dažniausiai skubame atsisėsti ir patogiai įsitaisyti. Tačiau vienas pirmųjų veiksmų, kurį turime padaryti prieš pajudant autobusui į kelionę – užsisegti saugos diržą. Deja, bet ...

Pakalbėkime apie stereotipus: ar ,,BMW" – tikrai diagnozė?

Pakalbėkime apie stereotipus: ar ,,BMW" – tikrai diagnozė? 1

Praėjusią savaitę kelyje Jonava - Kurmagala jaunuolių vairuojamas ,,BMW“ rėžėsi į stulpą ir nuvertė jį ant ...

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Griežtėjant ekologinėms normoms, visame pasaulyje daugėja hibridinių automobilių. Ypač Europoje, kur gamintojai siekia pasiruošti 2021 metams, kuomet bus įvestos naujos anglies dvideginio emisijos ribos ir jas v...

Motociklininkų šalmai: kas tinka vienam, netinka kitam

Motociklininkų šalmai: kas tinka vienam, netinka kitam

Net 50–60 km/h greitis motociklininkui be apsaugos priemonių gali būti mirtinas – čia nėra nei saugos diržų, nei oro pagalvių kaip automobilyje. Tuo tarpu tinkamas motociklininko šalmas gali padėti išvengti sunk...

Kas yra Jonavos meras, arba kodėl neverta pasitikėti Vikipedija?

Kas yra Jonavos meras, arba kodėl neverta pasitikėti Vikipedija? 2

Interneto enciklopedija Vikipedija žmonėms suteikia galimybę gauti informaciją, kuri apima daugybę skirtingų sričių. Ne vienas prieš dešimtmetį mokykloje besimokęs asmuo, ko gero, pripažintų, kad rengiant raš...

Neužimtos, bet užstatytos neįgaliųjų vietos privertė imtis veiksmų

Neužimtos, bet užstatytos neįgaliųjų vietos privertė imtis veiksmų

Nors žmonės tampa vis mažiau pakantūs Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams – juos fotografuoja ir viešina socialiniuose tinkluose, taip bandydami prisidėti prie vairavimo kultūros gerinimo, neatsakingų vairuo...

Planuojantiems kelionę lėktuvu su augintinu – svarbūs veterinarės patarimai

Planuojantiems kelionę lėktuvu su augintinu – svarbūs veterinarės patarimai

Naujausiais internetinės kelionių platformos „TripAdvisor“ duomenimis, lėktuvu su savo augintiniais kartu yra keliavę 53 proc. apklaustųjų. Nors analogiškos statistikos apie lietuvių įpročius nėra, ekspertai...

Sodų bendrijų keliai: ministerija neatskleidė esmės, savivaldybė bando judėti iš mirties taško

Sodų bendrijų keliai: ministerija neatskleidė esmės, savivaldybė bando judėti iš mirties taško

Gegužės 8 d. LR Susisiekimo ministerija paskelbė, kad lėšų sodininkų bendrijų keliams ir gatvėms panoro mažiau nei pusė Lietuvos savivaldybių ir dėl tokio savivaldybių pasyvumo apie milijonas eurų liko nepaskirs...

Aukoti negalima išvyti. Kur dėti kablelį?

Aukoti negalima išvyti. Kur dėti kablelį?

J. Basanavičiaus g., Jonavoje esantis prekybos centras „Jonė“ ant sienų iškabinęs perspėjančius skelbimus - jų teritorijoje prekiauti ir elgetauti draudžiama, o nesilaikant perspėjimo, bus kviečiama policija. O ...

Gyvūnų prieglaudoms – jonaviečių pranešimai apie rastus paukščiukus: ar tikrai verta skubėti suteikti pagalbą?

Gyvūnų prieglaudoms – jonaviečių pranešimai apie rastus paukščiukus: ar tikrai verta skubėti suteikti pagalbą?

Pastaruoju metu socialiniame tinkle ,,Facebook“ vis pasirodo jonaviečių įrašai, kuriuose klausiama, kur galima pristatyti rastą paukščio jauniklį? Ne vienas jų buvo perduotas ir į gyvūnų prieglaudos ,,Miesto ...

Žeimiuose paminėta dviguba šventė

Žeimiuose paminėta dviguba šventė

Šių metų kovo 13 dieną Žeimių mokyklos-daugiafunkcio centro sporto salėje vyko tinklinio varžybos, skirtos Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai, Kovo 11- ąjai paminėti. Šio tradicinio renginio diena...

Gegužės 6-ąją prasidėjo išankstinis balsavimas rinkimuose bei referendumuose

Gegužės 6-ąją prasidėjo išankstinis balsavimas rinkimuose bei referendumuose

2019 m. gegužės 6 d. (pirmadienį) prasidėjo išankstinis balsavimas Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimuose ir referendumuose dėl Konstitucijos 12 ir 55 straipsnių pakeitimų. Rinkėjai, kurie dėl įvairi...

Labas vakaras. Gal galite atsakyti į anketos klausimus?

Labas vakaras. Gal galite atsakyti į anketos klausimus? 1

„Labas vakaras. Statistikos departamentas vykdo apklausą. Gal galite atsakyti į anketos klausimus?“, - atidarius duris,  tokius klausimus, it žirnius į sieną,  jau 10 metų Jonavos rajono gyventojams paberia Ilon...

Šiemet mokesčiams dirbome keturiomis dienomis trumpiau nei pernai

Šiemet mokesčiams dirbome keturiomis dienomis trumpiau nei pernai

Gegužės 20-oji šiemet yra simbolinė pirmoji diena metuose, kada pradedame dirbti nebe mokesčiams, o sau. Simbolinė laisvės nuo mokesčių diena šiemet atėjo keturiomis dienomis anksčiau nei pernai ar užpernai. Eko...

Pasirašyta koalicijos sutartis – viešinama keturių metų programa

Pasirašyta koalicijos sutartis – viešinama keturių metų programa

Kaip jau buvo skelbta anksčiau, šiandien, balandžio 8-osios popietę įvyko valdančiosios daugumos sutarties pasirašymas. Savo parašais koalicijos sutartį patvirtino trys politinės partijos. Priedas prie sutarties...