LVAT: Maksimalių nuolaidų netaikiusios „Elektromarkt“ e. parduotuvės reklama klaidino vartotojus
aktualijos 2020-06-11 2020-06-11 09:01 2020 jonavoszinios.lt

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) galutine ir neskundžiama nutartimi paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, kuriuo buvo atmestas „GV Group“ skundas ir pripažinta, kad Konkurencijos taryba pagrįstai skyrė bendrovei 3 600 Eur baudą už jos valdomos elektroninės parduotuvės www.elektromarkt.lt skleistą klaidinančią reklamą.
2019 m. Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje www.elektromarkt.lt skleistos reklamos apie tam tikroms prekėms taikomas iki 40 proc. nuolaidas klaidino vartotojus.
Tyrimas buvo pradėtas gavus skundą iš vartotojo dėl svetainėje www.elektromarkt.lt reklamuojamos akcijos „Kiečiausias velykinis išpardavimas! Nuolaidos iki 40 %!“. Aktyvavus reklaminę nuorodą, naujame lange buvo skelbiama informacija, jog kavos aparatams, kompiuteriams ir planšetėms taikomos nuolaidos iki 30 proc., o laikrodžiams – iki 40 proc., tačiau realiai šios prekės siūlytos su gerokai mažesnėmis nuolaidomis.
Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad akcijos metu – nuo 2018 m. kovo 26 d. iki balandžio 5 d. – nebuvo planšečių, kompiuterių ir kavos aparatų, kuriuos būtų galima įsigyti su maksimalia 30 proc. nuolaida, o iš 17 laikrodžių tik vienas buvo parduodamas didesne nei 40 proc. nuolaida.
LVAT pripažino, kad atsižvelgiant į tai, jog maksimali 30 proc. nuolaida reklamos skleidimo metu nebuvo taikyta nė vienam kavos aparatui, kompiuteriui ar planšetei, reklama pagrįstai buvo pripažinta klaidinančia. Be to, vertinant reklamą, kurioje nurodoma, kad laikrodžiams taikoma iki 40 proc. dydžio nuolaida, informacija apie paslaugos kainą yra esminė, daranti įtaką vartotojo ekonominiam elgesiui, o skleidžiamoje reklamoje nesant jokios papildomos informacijos apie prekių kiekį, kuriam tokia nuolaida taikoma, vartotojas galėjo pagrįstai tikėtis, kad ši nuolaida bus taikoma tam tikram prekių kiekiui, t. y. daugiau nei vienai prekei. Teisėjų kolegija sutiko su Konkurencijos tarybos ir pirmosios instancijos teismo vertinimu, kad pagal Reklamos įstatymą tokia reklama klaidino vartotojus, todėl konstatavo, jog bendrovei „GV Group“ skirta 3 600 Eur bauda yra proporcinga padarytam pažeidimui.
Konkurencijos taryba primena, kad nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, institucijos vykdytas klaidinančios ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Konkurencijos taryba iki 2019 m. pabaigos baigė vykdyti visus tyrimus dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų ir šiuo metu tik atstovauja teismuose, kurie nagrinėja skundus dėl institucijos priimtų sprendimų.
LVAT
Skaitytojų nuotraukos
Panašūs straipsniai
Koronavirusu užsikrėtė 12 „Maximos“ darbuotojų, kasdien daugėja ir pasveikusiųjų 2
Per praėjusią parą iš 1983 naujų COVID-19 atvejų – 12 susirgimų nustatyta „Maximos“ darbuotojams. Taip pat prekybos tinklas „Maxima“ praneša, kad kasdien daugėja pasveikusiųjų ir pe...
Teismas patvirtino: UAB ,,Samsonas" mėsos gaminių reklama klaidino vartotojus
Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė UAB „Samsonas“ skundą, kuriuo bendrovė prašė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl baudos už klaidinančią informacij...
Maisto papildų reklamose nustatyta klaidinančių teiginių
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylas dėl MB „Ofella“, UAB „Acorus calamus“ ir UAB „Silicio biotechnologijos“ maisto papildų reklamose naudotų draudžiamų teiginių. ...
Ne vaistas, bet gydo: maisto papildų reklamoje nustatyta draudžiamų teiginių
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „Aukštėja“ ir UAB „CRB Konsultacijos“ skleistą maisto papildų reklamą. Bendrovių reklamose nustatyti draudžiami teiginiai apie ligų gydymo be...
UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – internetinės parduotuvės www.avitela.lt pasiūlymas klaidino dėl prekės kiekio. VVTAT sula...
Aiškėja, kokios bus maksimalios techninės apžiūros kainos. LTSA teikia projektą susipažinti
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pagal Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodiką apskaičiavo, kiek nuo 2021 m. pavasario transporto priemonių s...
UAB „Top sport“ įspėta dėl draudžiamos lyginamosios reklamos
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Top sport“ Reklamos įstatymo pažeidimo – skleisdama reklamą bendrovė darė užuominą į konkurentų prekės ženklą ir galėjo daryti į...
„Maxima“ įvardijo: kur ir kada apsipirkti, kad viruso plitimo rizika būtų mažesnė
Apsipirkimų planavimas ir atsakingas pirkėjų elgesys turi svarbios įtakos kovojant su viruso plitimu, tačiau neretai parduotuvių lankytojams tampa sunku įvertinti, kur ir kada geria...
„Maximos“ prašymas pirkėjams: į parduotuves eikite kuo rečiau 2
Pandemijos akivaizdoje atsakomybė ir atsakingas elgesys tampa gyvybiškai svarbūs, todėl svarbu ne tik įvertinti, ko galima atsisakyti, kad viruso plitimas būtų sumažintas, bet ir ap...
Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?
Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...
,,Juodojo penktadienio" išvakarėse - rekomendacijos atsakingam verslui
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ragina verslininkus laikytis profesinio atidumo reikalavimų ir teikia rekomendacijas, kaip užtikrinti aiškią ir neklaidinančią informaciją vartotojams apie taikom...
Dalį gyvenimo džiaugsmo sergantiems vėžiu padės susigražinti nemokamos grožio paslaugos
Sergantieji dažnai susiduria ne tik su medicininėmis problemomis, bet ir su išvaizdos pokyčiais į blogąją pusę. Kaip padėti sergantiems susigražinti bent dalį gyvenimo džiaugsmo? Atsakymą turi Jonavos onkolo...
Griežtėjant karantino reikalavimams – pokyčiai „Maximos“ parduotuvėse
Nuo šiandien įsigaliojant Vyriausybės priimtiems griežtesniems karantino laikymosi reikalavimams prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse keičiasi klientų srautų reguliavimo tvarka bei...
Maisto papildų reklamoje - maistui nebūdingos savybės
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „Innovative Pharma Baltics“ interneto tinklalapyje skleidžiamą reklamą ir nustatė, jog bendrovė naudojo draudžiamus teiginius apie maisto pap...
„Barbora“: per dieną įvykdome daugiau nei 11 000 užsakymų ir srautas toliau auga
Artėjančios žiemos šventės ir sugriežtintos karantino sąlygos dar daugiau gyventojų nukreipė į elektroninės prekybos platformas. Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „...
COVID-19 pandemijos valdymo priemonės (informacija atnaujinta)
COVID-19 pandemijos valdymo priemonės: Judėjimas leidžiamas tik esant būtinybei Palikti gyvenamąją vietą leidžiama: vykstant į darbą (darbo reikalais); vyks...