Motociklininkų šalmai: kas tinka vienam, netinka kitam

Motociklininkų šalmai: kas tinka vienam, netinka kitam
GEG 08
2019-05-08 08:34 2019

Net 50–60 km/h greitis motociklininkui be apsaugos priemonių gali būti mirtinas – čia nėra nei saugos diržų, nei oro pagalvių kaip automobilyje. Tuo tarpu tinkamas motociklininko šalmas gali padėti išvengti sunkių sužalojimų ir netgi mirčių eismo įvykių metu.

Rinkdamiesi motociklininkų aprangą žmonės daugiausia dėmesio skiria stiliui, tačiau šiuo atveju turėtų nusverti saugumas

Šalmai yra viena pagrindinių motociklininkų saugumo priemonių. Tačiau tik tuo atveju, kai motociklininkai juos pasirenka tinkamai.

„Rinkdamiesi motociklininkų aprangą žmonės daugiausia dėmesio skiria stiliui, tačiau šiuo atveju turėtų nusverti saugumas: kalbant apie motociklininkų šalmus svarbiausia įsidėmėti, kad nėra tokio šalmo, kuris tiktų visiems. Universalus dydis reiškia, kad motociklininkas rizikuoja savo ar su juo vykstančiojo gyvybe“, – šiltuoju sezonu motociklais mėgstančių važinėti dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos vyriausiasis inspektorius Tomas Šalaševičius.

Pasak eksperto, renkantis tinkamą šalmą, reikia išmatuoti galvos apimtį. Tam tiks centimetrinė juostelė. Reikėtų išmatuoti aplink galvą – maždaug 2 cm virš antakių. Matavimo rezultatus reikia palyginti su motociklo šalmo gamintojo dydžių lentele. Tuomet bus lengviau pasirinkti reikiamo dydžio šalmą.

Siekdamas įsitikinti, ar šalmas ne per didelis, žmogus gali paprašyti draugo ar paties pardavėjo, kad jis palaikytų po smakru esantį dirželį, kol pats sukiodamas galvą į šalis pajudins šalmą. 

„Renkantis šalmą be galo svarbi ir žmogaus galvos forma. Paprastai ji skirstoma į tris kategorijas: pailgą ovalią, tarpinę ovalią ir apvalią ovalią. Norėdami sužinoti, kokios formos jūsų galva, paprašykite draugo nufotografuoti jus iš viršaus. Motociklininko šalmas turi idealiai atitikti žmogaus galvos formą“, – sako T. Šalaševičius. Pasak pašnekovo,  išsirinkus galvos dydį ir formą atitinkantį šalmą, vienintelis būdas sužinoti, ar motociklininko šalmas tinka, – jį išbandyti. Matuodamasis šalmą žmogus daugiausia dėmesio turi skirti komfortui ir patogumui. Šalmas neturėtų ant galvos užsimauti tarsi kepurė – jei taip, neabejotinai šalmas žmogui per didelis. Norėdamas šalmą nusiimti, žmogus turi panaudoti šiek tiek jėgos.

Siekdamas įsitikinti, ar šalmas ne per didelis, žmogus gali paprašyti draugo ar paties pardavėjo, kad jis palaikytų po smakru esantį dirželį, kol pats sukiodamas galvą į šalis pajudins šalmą. Tinkamas motociklininko šalmas turi tvirtai laikytis ant skruostų ir kaktos, tuo tarpu blogas šalmas bus lengvai nustumiamas į šoną.

Siekdami patikrinti šalmo dydį taip pat galite pabandyti įkišti keturis pirštus prie skruostų.  Jei galite tai padaryti, tuomet šalmas tikriausiai jums per didelis. Tą patį bandymą galite pakartoti ir kaktos srityje. Jei užfiksavus šalmo dirželį, bandant šalmą pakelti į viršų, tai pavyksta padaryti, jis tikrai per didelis. 

Motociklininkai turėtų neužmiršti, kad saugumui įtakos turi ir stiklas, jei šalme jis yra. Jei stiklo pralaidumas šviesai mažesnis nei 80 proc., tokį šalmą galima naudoti tik dieną. Visi dienai pritaikyti šalmai žymimi saulutės simboliu ir turi užrašą „Naudoti tik dieną“ (angl. DAYTIME USE ONLY).

Gamintojai šalmus rekomenduoja keisti kas  5 metus nuo pagaminimo datos.

„Daug kam atrodo, kad šalmas gali būti naudojamas neribotą laiką, tačiau taip tikrai nėra.  Jei  eismo įvykio metu šalmui teko smūgis ar  jis tiesiog buvo nukritęs ant žemės, motociklininkas turėtų rimtai apsvarstyti, ar nevertėtų jo pakeisti. Tai ypač svarbu dėl paties žmogaus saugumo“, – pabrėžia LTSA pareigūnas. Pasak T. Šalaševičiaus, siekdami saugumo motociklininkai turėtų dėvėti tik sertifikuotus ir  paženklintus šalmus, su kuriais atlikti visi reikalaujami stiprumo ir patvarumo bandymai, patikrinta, ar išlaikytos geometrinės formos ir naudojamos saugios žmogaus odai medžiagos.

Gamintojai šalmus rekomenduoja keisti kas  5 metus nuo pagaminimo datos. Daugelis šalmų turi pagaminimo datos spaudą. Šalmo saugumas taip pat priklauso nuo jo priežiūros ir eksploatacijos. Taigi kiekvienas motociklininkas šalmui turėtų skirti ypatingą dėmesį, nes kovo mėnesį Lietuvos keliuose sužeista 13 motociklų vairuotojų, 5 mopedų vairuotojai ir 3 motociklų keleiviai.

Lietuvos transporto saugos administracija  

Panašūs straipsniai

Ragožiuose naujus namus atrado egzotiškas Kamerūno ožiukas vardu Dzingulis

Ragožiuose naujus namus atrado egzotiškas Kamerūno ožiukas vardu Dzingulis

Kaip skelbia Lietuvos zoologijos sodas, Kamerūninės ožkos daug kur laikomos kaip augintiniai ar kompanionai, tačiau puikiai tinka ir ūkinėms reikmėms. Tai labai mažos ožkytės, kurios užauga tik iki 58 cm dydžio,...

,,Facebook“ užblokavo jonaviečių, šiurkščiai komentavusių nuomonę apie LGBT, anketas

,,Facebook“ užblokavo jonaviečių, šiurkščiai komentavusių nuomonę apie LGBT, anketas 5

Vakar, birželio 10–ąją, paskelbus jaunuolio nuomonę apie LGBT eiseną ir komentarus socialiniuose tinkluose, tarp jonaviečių užvirė diskusija. Ją stebėję asmenys, ko gero, sutiktų, kad pastarojoje netrūko šiur...

Kiek žaliavų išvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Kiek žaliavų išvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi pažaboti plastiko vartojimą, automobilių gamintojas „Ford“ perdirbtus plastikinius butelius naudoja transporto...

Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais

Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais

Pikapas yra komercinis automobilis. Nepaisant Lietuvoje dar girdimo painiojimo su universalu, tai yra visiškai skirtingi automobiliai, turintys savo unikalias istorijas ir paskirtį. Manoma, kad terminas „pikapas...

Z karta „įsitinklino“ – socialiniais tinklais naudojasi 99 proc. jos atstovų

Z karta „įsitinklino“ – socialiniais tinklais naudojasi 99 proc. jos atstovų

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje  naudojosi 77 proc. gyventojų, o Z kartoje – tokių naudotojų net 99 proc., rodo naujausias „Kantar“ Digital tyrimas. „Facebook“ toliau išlieka po...

Kas slypi po vaiko ištartu „nenoriu mokytis“?

Kas slypi po vaiko ištartu „nenoriu mokytis“?

Jūsų vaikui trūksta atkaklumo mokantis naujų dalykų? Jis nenori atlikti namų darbų, o neišmoktas pamokas lydi suprastėję pažymiai? Gal vaikas nuolat priešgyniauja ir namai tamp...

Ką reikėtų žinoti apie naminių gyvūnų veisimą?

Ką reikėtų žinoti apie naminių gyvūnų veisimą?

  Norint įsigyti augintinį, kiekvienas žmogus turėtų prieš tai atlikti ,,namų darbus“ ir kuo daugiau pasidomėti, iš kur atkeliaus naujasis šeimos narys, kokių sąlygų jam reikės ir pan. Ne ką mažiau a...

3 vairuotojų grupės, kurioms miegas ypač svarbus

3 vairuotojų grupės, kurioms miegas ypač svarbus

Kaip dažnai vairuojant automobilį, ilgesnį atstumą, imate žiovauti, tampa sunku sutelkti dėmesį į vairavimą ar miegas suima taip, jog atrodo tuoj užmigsite? Miegas vairuojant visų į kelią išsiruošusių vairuo...

Vaikas bėga iš namų: bausti ar padėti?

Vaikas bėga iš namų: bausti ar padėti?

Rodos, šeimai nieko netrūksta, bet staiga žinia lyg iš giedro dangaus – vaikas pabėgo iš namų. Kodėl vaikas, paauglys taip elgiasi, ką savo elgesiu nori pasakyti, ar vaikai bėga iš namų, kuriuose gera, kaip ...