Nepaisydami slidžių kelių vairuoja automobilius net plikomis padangomis

Nepaisydami slidžių kelių vairuoja automobilius net plikomis padangomis
SAU 17
2019-01-17 11:19 2019

Nors sausis prasidėjo skaudžiais eismo įvykiais, iš patikrinimų keliuose matyti, kad vairuotojai nesisaugo patys ir nesaugo kitų eismo dalyvių – važinėja automobiliais, kurių padangų protektorius mažesnis, nei leistina, ir nesisega saugos diržų.

Iš viso buvo patikrinta apie 2 000 lengvųjų automobilių.

Lietuvos transporto saugos administracijos organizuoto ir kartu su Lietuvos policijos pareigūnais vykdyto reido metu praėjusią savaitę tikrinta lengvųjų automobilių techninė būklė – padangų ir saugos diržų naudojimas, atitiktis nustatytiems reikalavimams. Iš viso buvo patikrinta apie 2 000 lengvųjų automobilių. Dėl keleivių diržų segėjimo taip pat patikrinta 919 priekyje ir 314 gale sėdinčių keleivių. Tikrintas ir sėdimose vietose įrengtų saugos diržų veikimas.

Nustatyti 7 atvejai, kai vairuotojai nesegėjo automobilio saugos diržų, ir 6 atvejai, kai greta vairuotojo sėdintys keleiviai nesegėjo automobilio saugos diržų. Patikrinimų metu taip pat nustatyti 94 atvejai, kai automobilio gale sėdintys keleiviai nesegėjo saugos diržų. Nustatyti 8 atvejai, kai saugos diržai apskritai neveikė ir net 133 atvejai, kai jie buvo užkišti po galinėmis keleivių sėdynėmis ir nenaudojami. Taigi, automobiliui patekus į eismo įvykį, galima daryti prielaidą, kad toks eismo įvykis būtų pasibaigęs skaudžiais sužalojimais ar net žūtimis.

Tikrinant automobilių padangų protektorių, nustatyta, kad 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis, nei leistina, arba automobiliuose buvo sumontuotos vasarinės padangos. Šių automobilių vairuotojams pareigūnai anuliavo privalomosios techninės apžiūros galiojimą ir skyrė baudas. Pašalinę trūkumus automobilių savininkai techninės apžiūros stotyje šiems automobiliams privalės iš naujo atlikti techninę apžiūrą, kad būtų leista vėl dalyvauti eisme. 

„Analizuojant kai kuriuos eismo įvykius ir apžiūrint automobilius, pastebėta, kad gale sėdėję ir diržų neprisisegę keleiviai ne tik susižaloja patys, bet ir smūgio metu sunkiai traumuoja priekyje sėdintį vairuotoją arba keleivį. Pavyzdžiui, Japonijoje atliktas tyrimas rodo, kad rizika žūti automobilių susidūrimo metu išauga net penkis kartus, jei gale sėdintys keleiviai nesegi saugos diržų“, – vairuotojų ir automobiliais keliaujančiųjų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.

Pašnekovo teigimu, japonų atliktas tyrimas rodo, kad, jei automobilio gale sėdintys keleiviai būtų segėję saugos diržus, net 80 proc. priekyje sėdinčių vairuotojų ar keleivių būtų išvengę mirties avarijos metu. Yra apskaičiuota, kad automobiliui važiuojant apie 50 km/h greičiu ir patyrus priešpriešinį smūgį gale neprisisegęs keleivis trenkiasi į priekinį stiklą arba sėdynę tokiu pačiu smūgiu, kokį patirtų nukritęs nuo 3 aukštų pastato.

Lietuvoje patikrinimai vykdyti siekiant keleto tikslų.

„Kuo didesnis neprisisegusio keleivio svoris, tuo didesne jėga smūgio metu jis juda į priekį. Didžiojoje Britanijoje kasmet apie 40 automobilių vairuotojų ir priekyje sėdinčių keleivių eismo įvykių metu žūva dėl gale neprisisegusių keleivių“, – Didžiosios Britanijos transporto departamento statistiką apibendrina ekspertas. Pasak jo, jei automobiliuose visi vairuotojai ir keleiviai segėtų diržus, tai kasmet padėtų išvengti 120 žūčių ir 1 000 rimtų sužeidimų. 

Lietuvoje patikrinimai vykdyti siekiant keleto tikslų. Pirmiausia siekiant atkreipti keleivių ir vairuotojų dėmesį į kylančias grėsmes dėl saugos diržų nesegėjimo – nustačius pažeidimus paaiškinama apie galimas pasekmes, kurios gali kilti eismo įvykių metu, jeigu vairuotojai ir keleiviai, ypač sėdintys gale, bus neprisisegę. Antra, siekiama pašalinti iš eismo automobilius su padangomis, kurios neatitinka nustatytų reikalavimų ir kelia grėsmę visiems eismo dalyviams.

Taip pat siekta sužinoti, kiek vairuotojų ir keleivių važiuoja nesegėdami saugos diržų. Paskutiniais turimais duomenimis, kuriuos skelbia Europos transporto saugumo taryba, Lietuvoje 2014 m. saugos diržus segėsi tik 33 proc. gale važiuojančių keleivių ir Lietuva buvo ketvirta nuo galo tarp visų Europos Sąjungos šalių už savęs palikdama tik Kroatiją, Italiją ir Serbiją. 

Praėjusios savaitės patikrinimų duomenimis, saugos diržus šalyje segi jau apie 70 proc. gale sėdinčių keleivių. Situacija, palyginti su 2014 m., gerokai pagerėjusi, tačiau, palyginti su priekyje sėdinčiais vairuotojais ir keleiviais, tarp kurių diržų nesisegančiųjų skaičius nesiekia 1 proc., vis dar stebimas žymus atotrūkis. Todėl sėsdami prie vairo vairuotojai pirmiausia turi pagalvoti apie diržo prisisegimą ir keliaujančiųjų paraginimą tą padaryti. 

Lietuvos transporto saugos administracija

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Kelių policija primena: pasirinktas saugus važiavimo greitis, atsakingumas, dėmesys kitiems – užtikrins mūsų saugumą kelyje

Kelių policija primena: pasirinktas saugus važiavimo greitis, atsakingumas, dėmesys kitiems – užtikrins mūsų saugumą kelyje

Lietuvos kelių policijos tarnyba primena, kad nuo balandžio 1 dienos (iki spalio 31 d.) įsigalioja sezoniniai Kelių eismo taisyklių reikalavimai. Padangos Nuo balandžio 1 d. (iki...

Tilto per Šventosios upę Upninkuose remontas atsieis 1,5 mln. eurų

Tilto per Šventosios upę Upninkuose remontas atsieis 1,5 mln. eurų 2

Praėjusią savaitę, birželio 12 ąją, Lietuvos automobilių kelių direkcija ( LAKD) pasirašė sutartį su rangovais, kurie atliks tilto per Šventosios upę Upninkuose kapitalinio remonto darbus. Paaiškė...

Apklausa: kokį susisiekimo būdą vietoje nuosavo automobilio rinktumėtės kasdieninėms kelionėms?

Apklausa: kokį susisiekimo būdą vietoje nuosavo automobilio rinktumėtės kasdieninėms kelionėms?

Rengiantis apmokestinti taršius automobilius, viešojoje erdvėje vis pasigirsta diskusijos ir dėl būtinybės skatinti gyventojus keisti įpročius – dažniau rinktis viešąjį transportą bei kitas susisiekimo priemones...

Seniūnijoms paskirstytos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos

Seniūnijoms paskirstytos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktorius Vitalijus Andrejevas 2019 m. kovo 29 d. pasirašė įsakymą, kuriuo šalies savivaldybėms paskirstė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo (KPPP) l...

Šalia Jonavos rajono savivaldybės - vietos šeimų automobiliams

Šalia Jonavos rajono savivaldybės - vietos šeimų automobiliams

Nuo šiol į Jonavos rajono savivaldybę atvykusioms šeimoms nebereiks sukti galvos, kur patogiai palikti savo automobilius - savivaldybės aikštelėje pažymėtos dvi specialios vietos joms. ,,Į saviv...

Keičiu automobilio padangas. Ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

Keičiu automobilio padangas. Ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

Lietuvoje vis dar dažni atvejai, kai senos transporto priemonių padangos yra kaupiamos ar mėtosi neleistinoje vietoje. Ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas, keičiantis padangas ar norintis atsikratyti senų? ...

Informacija dėl Joninių šventės

Informacija dėl Joninių šventės

Jau birželio 23 d. Joninės. Kad renginys vyktų sklandžiai ir nesukeltų nemalonių netikėtumų, iš anksto informuojame, jog: • nuo birželio 22 d. vakaro iki pat šventės pabaigos bus draudžiamas stovėjimas S...

Ukmergiškių padėka Jonavos kelių policijos pareigūnams

Ukmergiškių padėka Jonavos kelių policijos pareigūnams 4

Norime labai padėkoti Jonavos r. kelių policijos pareigūnams Edvardui Šatui ir Inesai Bielskytei už š. m. balandžio 27 d. apie 18-19 val. suteiktą pagalbą kelyje, sugedus automobiliui „Škoda“.  Nuoširdus...

Tilto per Šventąją kapitalinio remonto klausimas pajudėjo iš mirties taško

Tilto per Šventąją kapitalinio remonto klausimas pajudėjo iš mirties taško

1963 metais pastatytas tiltas per Šventosios upę Upninkuose, Jonavos rajone, jau ne vienerius metus kelia vairuotojų  pyktį – vis atsirandančios naujos duobės ir po nuolatinio kosmetinio remonto liekantys statūs...

Pasiruošimas kapitaliniam remontui įsibėgėja: tiltas (ne)bus uždaromas?

Pasiruošimas kapitaliniam remontui įsibėgėja: tiltas (ne)bus uždaromas? 1

Jau rašėme, kad Upninkuose prasidėjo tilto per Šventosios upę kapitalinio remonto pasiruošimo darbai. Ši žinia, ko gero, pradžiugino ne vieną, tačiau paaiškėjus, kad rangovai kalba apie tilto uždarymą, užvir...

Elektrinis paspirtukas irgi transporto priemonė

Elektrinis paspirtukas irgi transporto priemonė

Gatves, šaligatvius ir pėsčiųjų zonas vis dažniau okupuojant elektriniams paspirtukams jais važinėjantys turėtų atkreipti dėmesį, kad vairuoja motorinę transporto priemonę. Išriedant į gatvę kiekvieno elektrinio...

Svarbi informacija dėl miesto šventės

Svarbi informacija dėl miesto šventės

Mieli jonaviečiai, Jau rugpjūčio 3 d. Miesto šventė. Kad renginys vyktų sklandžiai ir nesukeltų nemalonių netikėtumų, iš anksto informuojame, jog: nuo rugpjūčio 2 d. vakaro iki pat šventės...

Svarbi informacija dėl miesto šventės

Svarbi informacija dėl miesto šventės

Jau šeštadienį vyks miesto šventė ,,Mes mylim Jonavą". Kad renginys vyktų sklandžiai ir nesukeltų nemalonių netikėtumų, Jonavos kultūros centras (JKC) informuoja, kad: nuo rugpjūčio 2 d. vakaro ik...

STT analizė leidžia kryptingai judėti teisinga linkme

STT analizė leidžia kryptingai judėti teisinga linkme

Žiniasklaidoje buvo paskelbta žinutė, kad Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnai (STT) išanalizavo bendrovės „Kelių priežiūra“ korupcijos rizikas dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose ir nustatė, kad trūksta skaid...

Ar policijos pareigūnai, vykdantys pareigas, gali pažeisti kelių eismo taisykles?

Ar policijos pareigūnai, vykdantys pareigas, gali pažeisti kelių eismo taisykles?

Lietuvos policija dažnai sulaukia klausimų, ar policijos pareigūnai, vykdantys pareigas, gali pažeisti kelių eismo taisykles? Dėl to gyventojams primenama, kad atsakymas į šį klausimą yra teigiamas....

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui papildomai skiriama 10 mln. eurų

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui papildomai skiriama 10 mln. eurų

Šiais metais savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui papildomai skirta 10 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Skiriamą finansavimą savivaldybės galės panaudoti jų valdomų vietinės reikšmės ž...