Nepaisydami slidžių kelių vairuoja automobilius net plikomis padangomis

Nepaisydami slidžių kelių vairuoja automobilius net plikomis padangomis
SAU 17
2019-01-17 10:19 2019

Nors sausis prasidėjo skaudžiais eismo įvykiais, iš patikrinimų keliuose matyti, kad vairuotojai nesisaugo patys ir nesaugo kitų eismo dalyvių – važinėja automobiliais, kurių padangų protektorius mažesnis, nei leistina, ir nesisega saugos diržų.

Iš viso buvo patikrinta apie 2 000 lengvųjų automobilių.

Lietuvos transporto saugos administracijos organizuoto ir kartu su Lietuvos policijos pareigūnais vykdyto reido metu praėjusią savaitę tikrinta lengvųjų automobilių techninė būklė – padangų ir saugos diržų naudojimas, atitiktis nustatytiems reikalavimams. Iš viso buvo patikrinta apie 2 000 lengvųjų automobilių. Dėl keleivių diržų segėjimo taip pat patikrinta 919 priekyje ir 314 gale sėdinčių keleivių. Tikrintas ir sėdimose vietose įrengtų saugos diržų veikimas.

Nustatyti 7 atvejai, kai vairuotojai nesegėjo automobilio saugos diržų, ir 6 atvejai, kai greta vairuotojo sėdintys keleiviai nesegėjo automobilio saugos diržų. Patikrinimų metu taip pat nustatyti 94 atvejai, kai automobilio gale sėdintys keleiviai nesegėjo saugos diržų. Nustatyti 8 atvejai, kai saugos diržai apskritai neveikė ir net 133 atvejai, kai jie buvo užkišti po galinėmis keleivių sėdynėmis ir nenaudojami. Taigi, automobiliui patekus į eismo įvykį, galima daryti prielaidą, kad toks eismo įvykis būtų pasibaigęs skaudžiais sužalojimais ar net žūtimis.

Tikrinant automobilių padangų protektorių, nustatyta, kad 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis, nei leistina, arba automobiliuose buvo sumontuotos vasarinės padangos. Šių automobilių vairuotojams pareigūnai anuliavo privalomosios techninės apžiūros galiojimą ir skyrė baudas. Pašalinę trūkumus automobilių savininkai techninės apžiūros stotyje šiems automobiliams privalės iš naujo atlikti techninę apžiūrą, kad būtų leista vėl dalyvauti eisme. 

„Analizuojant kai kuriuos eismo įvykius ir apžiūrint automobilius, pastebėta, kad gale sėdėję ir diržų neprisisegę keleiviai ne tik susižaloja patys, bet ir smūgio metu sunkiai traumuoja priekyje sėdintį vairuotoją arba keleivį. Pavyzdžiui, Japonijoje atliktas tyrimas rodo, kad rizika žūti automobilių susidūrimo metu išauga net penkis kartus, jei gale sėdintys keleiviai nesegi saugos diržų“, – vairuotojų ir automobiliais keliaujančiųjų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.

Pašnekovo teigimu, japonų atliktas tyrimas rodo, kad, jei automobilio gale sėdintys keleiviai būtų segėję saugos diržus, net 80 proc. priekyje sėdinčių vairuotojų ar keleivių būtų išvengę mirties avarijos metu. Yra apskaičiuota, kad automobiliui važiuojant apie 50 km/h greičiu ir patyrus priešpriešinį smūgį gale neprisisegęs keleivis trenkiasi į priekinį stiklą arba sėdynę tokiu pačiu smūgiu, kokį patirtų nukritęs nuo 3 aukštų pastato.

Lietuvoje patikrinimai vykdyti siekiant keleto tikslų.

„Kuo didesnis neprisisegusio keleivio svoris, tuo didesne jėga smūgio metu jis juda į priekį. Didžiojoje Britanijoje kasmet apie 40 automobilių vairuotojų ir priekyje sėdinčių keleivių eismo įvykių metu žūva dėl gale neprisisegusių keleivių“, – Didžiosios Britanijos transporto departamento statistiką apibendrina ekspertas. Pasak jo, jei automobiliuose visi vairuotojai ir keleiviai segėtų diržus, tai kasmet padėtų išvengti 120 žūčių ir 1 000 rimtų sužeidimų. 

Lietuvoje patikrinimai vykdyti siekiant keleto tikslų. Pirmiausia siekiant atkreipti keleivių ir vairuotojų dėmesį į kylančias grėsmes dėl saugos diržų nesegėjimo – nustačius pažeidimus paaiškinama apie galimas pasekmes, kurios gali kilti eismo įvykių metu, jeigu vairuotojai ir keleiviai, ypač sėdintys gale, bus neprisisegę. Antra, siekiama pašalinti iš eismo automobilius su padangomis, kurios neatitinka nustatytų reikalavimų ir kelia grėsmę visiems eismo dalyviams.

Taip pat siekta sužinoti, kiek vairuotojų ir keleivių važiuoja nesegėdami saugos diržų. Paskutiniais turimais duomenimis, kuriuos skelbia Europos transporto saugumo taryba, Lietuvoje 2014 m. saugos diržus segėsi tik 33 proc. gale važiuojančių keleivių ir Lietuva buvo ketvirta nuo galo tarp visų Europos Sąjungos šalių už savęs palikdama tik Kroatiją, Italiją ir Serbiją. 

Praėjusios savaitės patikrinimų duomenimis, saugos diržus šalyje segi jau apie 70 proc. gale sėdinčių keleivių. Situacija, palyginti su 2014 m., gerokai pagerėjusi, tačiau, palyginti su priekyje sėdinčiais vairuotojais ir keleiviais, tarp kurių diržų nesisegančiųjų skaičius nesiekia 1 proc., vis dar stebimas žymus atotrūkis. Todėl sėsdami prie vairo vairuotojai pirmiausia turi pagalvoti apie diržo prisisegimą ir keliaujančiųjų paraginimą tą padaryti. 

Lietuvos transporto saugos administracija

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Šilai ir Rukla dėl neatsakingo rangovo neteko daugiau nei 26 tūkst. eurų

Šilai ir Rukla dėl neatsakingo rangovo neteko daugiau nei 26 tūkst. eurų

Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšomis yra rekonstruojami, tiesiami, taisomi bei prižiūrimi vietinės reikšmės keliai ir gatvės. Šios lėšos yra paskirstomos visoms Jonavos rajono seniūnijoms.  ...

Keletas gudrybių, kad vairuoti per lietų būtų paprasta

Keletas gudrybių, kad vairuoti per lietų būtų paprasta 1

Važiuojant 90 km/h greičiu vieno centimetro vandens sluoksniu padengta kelio danga, slydimo atveju prarasti automobilio kontrolę labai nesudėtinga. Patyrę vairuotojai rekomenduoja ne vieną priemonę, praversianči...

Pradedamas kelių priežiūros žiemos sezonas

Pradedamas kelių priežiūros žiemos sezonas

Nepaisant to, kad už lango vasariška šiluma, kelių valymą, slidumą mažinančių medžiagų barstymą ir kitą priežiūrą užtikrinanti valstybės įmonė „Kelių priežiūra“ spalio 15 d. pradeda žiemos sezoną. Nuo šiandien v...

Kelių direkcija prašo vairuotojų kantrybės

Kelių direkcija prašo vairuotojų kantrybės 3

„Kur pranešimas, kad vykdomi kokie kelio darbai, kiek laiko bus vykdomi? Visą valandą stovime kamštyje nuo Užusalių iki Jonavos. Kelias užtvertas, praleidžia tik po 10 automobilių. Kantrybė nebelaiko. Kas už tai...

Šalies kelių tinklo kokybei gerinti – išmanioji diagnostikos sistema

Šalies kelių tinklo kokybei gerinti – išmanioji diagnostikos sistema

Siekiant iš esmės pagerinti Lietuvos kelių kokybę ir priežiūrą, kelių būklei tirti pasitelkiamos naujausios technologijos. Jau šį pavasarį į šalies kelius išriedės mobili kelių būklės tyrimo laboratorija, kuri p...

Tarybai teikiamas automobilių stovėjimo aikštelių sąrašas, kurias ketinama rekonstruoti

Tarybai teikiamas automobilių stovėjimo aikštelių sąrašas, kurias ketinama rekonstruoti 2

Artimiausiame posėdyje, kuris vyks gruodžio 20 d.,  tarybos nariams teikiamas projektas „Dėl Jonavos rajono vietinės reikšmės kelių, gatvių, automobilių stovėjimo aikštelių, pėsčiųjų ir dviračių takų  sąrašo pat...

Šešėlyje – mažiausiai pusė transporto priemonių sektoriaus Lietuvoje

Šešėlyje – mažiausiai pusė transporto priemonių sektoriaus Lietuvoje

Šešėlinis verslas už pirmą kartą Lietuvoje parduotas naudotas transporto priemones per metus galimai gauna apie 256 mln. eurų neapskaitytų pajamų, dar apie 33 mln. eurų pajamų susižeria iš neteisėtai vykdomos ne...

Jonavos ugniagesiai gelbėtojai surengė parodomąsias gelbėjimo pratybas

Jonavos ugniagesiai gelbėtojai surengė parodomąsias gelbėjimo pratybas

Kaip jau esame skelbę, vasario 14-ąją Kauno PGV Jonavos priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba pakvietė moksleivius bei kitus miesto gyventojus stebėti parodomąsias gelbėjimo pratybas.   Tikimasi,...

Policija rugsėjo mėnesį stiprins patruliavimą

Policija rugsėjo mėnesį stiprins patruliavimą

Rugsėjo mėnesį, prasidėjus naujiems mokslo metams ir keliuose didėjant transporto srautams, šalies policijos pareigūnai, organizuodami prevencines priemones, sieks užtikrinti, kad būtų užtikrintas eismo saugumas...

Atėjo Jonavos šiukšlintojų eros pabaiga – gresia dešimt kartų didesnės baudos

Atėjo Jonavos šiukšlintojų eros pabaiga – gresia dešimt kartų didesnės baudos

Bendrovė „Jonavos paslaugos“ ir Jonavos aplinkosauga suvienijo jėgas – nuo šiol šiukšlintojams nebus skiriamos simbolinės baudos. Už netinkamai atsikratytas šiukšles gresia dešimt kartų didesnės, kelis šimtus eu...

Reido metu „Lietuvos geležinkeliai“ su Lietuvos kelių policija moko vairuotojus nedaryti tragiškų klaidų

Reido metu „Lietuvos geležinkeliai“ su Lietuvos kelių policija moko vairuotojus nedaryti tragiškų klaidų 1

Sausio 22-ąją, antradienį, „Lietuvos geležinkeliai“ drauge su Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnais vykdė saugaus eismo pervažose akciją. Reido Vilniuje, Naujojoje Vilnioje, metu geležinkelių ir policijo...

Savivaldybės pačios spręs dėl lėšų skyrimo vietinės reikšmės keliams

Savivaldybės pačios spręs dėl lėšų skyrimo vietinės reikšmės keliams

Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlomiems Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų skirstymo pakeitimams, kuriais savivaldybėms suteikiama daugiau laisvės pačioms nuspręsti, kuriuos vietinė...

Ką fiksuoja „Baisieji vartai“ – daugiafunkcinė automobilių kontrolės sistema?

Ką fiksuoja „Baisieji vartai“ – daugiafunkcinė automobilių kontrolės sistema?

Nuo 2017 metų kelyje A6 Kaunas – Zarasai – Daugpilis, netoli Jonavos įrengta daugiafunkcinė automobilių kontrolės sistema (DPKS). Ši sistema, gluminusi vairuotojus ir anksčiau praminta „Baisiaisiais vartais“, o ...

Vairuotojų blaivumui tikrinti – bekontakčiai prietaisai

Vairuotojų blaivumui tikrinti – bekontakčiai prietaisai

Šiais metais Lietuvos policija visoje šalyje pradeda naudoti alkoholio detektorius, kurie efektyviai ir greitai padeda pareigūnams nustatyti, ar tikrinamas asmuo yra vartojęs alkoholio. Sausio mėnesį Policijos d...

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti ragina ne tik vairuotojus, bet ir kelininkus. Kaip susidaro šios vairuoti nepalankios sąlygos? Kokių veiksmų, esant minėtiems...

Sugriežtinta neblaivių, pavojingai ir chuliganiškai vairuojančiųjų atsakomybė

Sugriežtinta neblaivių, pavojingai ir chuliganiškai vairuojančiųjų atsakomybė

Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Baudžiamojo kodekso ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kuriomis sugriežtinta atsakomybė už šiurkščiausias, eismo saugumui įtaką darančias veikas – t. y. vairavimą...