„Pagalbos vaikams linija“ nuo savo veiklos pradžios atsakė į 76 tūkstančius skambučių

  „Pagalbos vaikams linija“ nuo savo veiklos pradžios atsakė į 76 tūkstančius skambučių
RGS 16
2019-09-16 09:45 2019

Šiandien jubiliejinę – dešimties metų – veiklos sukaktį mini Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje prie SADM (toliau – Tarnyba) veikianti „Pagalbos vaikams linija“. Jos konsultantai konsultuoja vaikus bei dėl vaikų besikreipiančius suaugusiuosius, kai situacijai išspręsti reikalinga kitų įstaigų ar organizacijų pagalba (pavyzdžiui, vaikas patiria smurtą mokykloje ar namuose, yra neprižiūrimas, mato kitą skriaudžiamą vaiką ar kt.). Nuo savo veiklos pradžios 2009 m. rugsėjo 14 d. „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai atsakė į apie 76 000 vaikų ir suaugusiųjų skambučių bei per 1 000 besikreipiančiųjų elektroninių laiškų.

„Pagalbos vaikams linijos“ tikslas – sustiprinti vaiko teisių apsaugą Lietuvoje bei padidinti informacijos apie socialines paslaugas sklaidą ir prieinamumą.

„Pagalbos vaikams liniją“ kūrėme galvodami apie vaikus. Norėtųsi, kad kiekvienas vaikas Lietuvoje turėtų tėvus ar kitus artimus žmones, į kuriuos galėtų kreiptis, kai jam sunku, kai susiduria su problemomis, kurių vienas išspręsti negali. Deja, ne kiekvienas vaikas turi tokius artimuosius.  „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai ir vaikui, ir suaugusiajam pataria nuo kopradėti sprendžians iškilusius sunkumus, pasidalija kitų specialistų kontaktais, o taip pat – ir palaiko emociškai“, – sako Tarnybos direktorė Alina Jakavonienė.

Kaip pastebi „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai, vaikai daugiausia praneša apie patiriamą smurtą šeimoje ir patyčias ugdymo įstaigoje, sudėtingus santykius su šeimos nariais. Tuo tarpu suaugusieji dažniausiai kreipiasi dėl smurto prieš vaikus atvejų.

„Vaikų linijos“ konsultantai pirmieji priima skambučius telefono numeriu 116 111 ir, prireikus kitų institucijų ar organizacijų specialistų pagalbos, skambinančiuosius, jiems sutikus, sujungia su „Pagalbos vaikams linija“ tolimesniam pagalbos organizavimui. Į „Pagalbos vaikams liniją“ galima kreiptis ir elektroniniu paštu info@pagalbavaikams.lt bei skyrybos@pagalbavaikams.lt. Taip pat vaikams bei suaugusiesiems sudaryta galimybė bendrauti su „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantu tiesiogiai internetu per linijos interneto svetainę www.pagalbavaikams.lt.

Taip pat interneto svetainėje www.pagalbavaikams.lt pateikiami fizinio ir seksualinio smurto, patyčių, alkoholio vartojimo ir priklausomybės nuo narkotikų, nėštumo bei sudėtingų šeimos santykių aprašymai, pagrindiniai požymiai bei būdai, kurie padėtų pačiam  vaikui ir (ar) jo tėvams spręsti iškilusias problemas, ieškoti, kas ir kaip galėtų padėti.

„Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai su skambinančiojo sutikimu, neminint, kas pranešė apie situaciją, kreipiasi į vaiko teisių apsaugos specialistus, mokyklų administracijas, savivaldybių administracijų švietimo skyrius, policiją ir kt., prašant atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją bei imtis priemonių, rekomenduojant galimus problemų sprendimo būdus.

Vaiko teisių apsaugos specialistai, gavę pranešimą, aiškinasi nurodytas aplinkybes, tarpininkauja ir padeda šeimai priimti sprendimus, geriausiai atitinkančius vaiko interesus. Taip pat specialistai inicijuoja reikalingos pagalbos šeimai teikimą (pavyzdžiui, psichologinės, socialinės ar kt.) ir (ar) imasi kitų, teisės aktuose numatytų priemonių vaiko teisėms ir geriausiems interesams užtikrinti.

„Pagalbos vaikams linija“ Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje nemokamu telefono numeriu 116 111 pagalbą vaikams telefonu teikti pradėjo 2009 m. rugsėjo 14 d. Nuo 2011 m. vasario 14 d. pradėta bendradarbiauti su nevyriausybine organizacija „Vaikų linija“. Taip pat perduoti atitinkamus skambučius linijai turi galimybę ir Jaunimo (8 800 28888), Pagalbos moterims (8 800 66366) bei Vilties (116 123) linijos.

 Asociatyvi pixabay.com. nuotr.

Panašūs straipsniai

Karštoji koronos linija 1808 sulaukia rekordinio skambučių skaičiaus

Karštoji koronos linija 1808 sulaukia rekordinio skambučių skaičiaus

Vakar karštojoje koronos linijoje 1808 budėjusi gydytojų ir savanorių komanda atsakė į 13 280 skambučių, dieną prieš, trečiadienį, – 17 804, o antradienį – 16 481. Tokio skambučių antplūdžio sulaukta dėl gau...

Emocinę pagalbą specialistai ir savanoriai suteikė beveik trims tūkstančiams žmonių

Emocinę pagalbą specialistai ir savanoriai suteikė beveik trims tūkstančiams žmonių

Išklausymas sunkiu metu, patarimai, kaip į užklupusias problemas pažvelgti kitaip, ir net išgelbėtos gyvybės – tokią pagalbą specialistai ir savanoriai karantino metu suteikė beveik trims tūkstančiams žmonių...

Pristatyta svetainė Pagalbasau.lt apie emocinę sveikatą ir pagalbos galimybes

Pristatyta svetainė Pagalbasau.lt apie emocinę sveikatą ir pagalbos galimybes

Aktuali ir patikima informacija apie emocinę sveikatą ir psichologinės ar dvasinės pagalbos galimybes nuo šiol pasiekiama naujoje svetainėje www.pagalbasau.lt. S...

„Tėvų linijoje“ budi daugiau psichologų ir ilgėja darbo laikas

„Tėvų linijoje“ budi daugiau psichologų ir ilgėja darbo laikas

Profesionalių psichologų konsultacijos telefonu „Tėvų linijoje“ nuo liepos pradžios teikiamos ir rytais – nuo 9 val. Nemokamai ir anonimiškai pasitarti su psichologu įvairiais vaikų auklėjimo klausimais galė...

Nuo pandemijos nukentėjęs verslas įmokas „Sodrai“ galės sumokėti per 5 metus

Nuo pandemijos nukentėjęs verslas įmokas „Sodrai“ galės sumokėti per 5 metus

„Sodra“ jau laukia verslo prašymų supaprastinta tvarka atidėti dėl karantino ir ekstremalios situacijos nesumokėtas įmokas. COVID-19 poveikį patyręs verslas įmokų gali nemokėti nuo karantino pradžios ir dar ...

Sukurta mobilioji programėlė, leisianti klausos negalią turintiems asmenims lengviau išsikviesti skubią pagalbą

Sukurta mobilioji programėlė, leisianti klausos negalią turintiems asmenims lengviau išsikviesti skubią pagalbą

Nuo šių metų liepos 1 d. pradės veikti Skubiosios pagalbos tarnybų telefono numerio 112 mobilioji programėlė. Klausos negalią turintiems asmenims skirta programėlė birželio 26 d. pristatyta Vidaus reikalų mi...

Trumpinamas NVSC karštosios linijos darbo laikas

Trumpinamas NVSC karštosios linijos darbo laikas

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai nuo pat koronaviruso epidemijos pradžios paskelbtais telefono numeriais konsultuoja visą parą. Mažėjant besikreipiančiųjų skaičiui, konsultantų da...

Daugėja psichologinės pagalbos galimybių visuomenei ir medikams

Daugėja psichologinės pagalbos galimybių visuomenei ir medikams

Koronaviruso infekcijos (COVID-19) pandemijos metu prieinamą ir konfidencialią psichologinę pagalbą visuomenei aktyviau teiks psichikos sveikatos centrų psichologai ir emocinės paramos linijos. Taip pat star...

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Nuo 2020 metų įsigaliojo sprendimai, kurie gali būti aktualūs negalią turintiems vaikams, dirbantiesiems ar pensinio amžiaus žmonėms: paaugo kai kurios išmokos, keičiasi įdarbinimo rėmimo tvarka bei reikalav...

Parengtos rekomendacijos, kaip saugiai organizuoti vaikų stovyklas

Parengtos rekomendacijos, kaip saugiai organizuoti vaikų stovyklas

Švelnėjant karantino sąlygoms, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) parengė rekomendacijas, kaip saugiai organizuoti vaikų poilsio stovyklų edukacines programas. Visų pirma, stovyklose gali daly...

Vaiko teisių specialistai per karantiną sulaukia neįprastai daug skambučių

Vaiko teisių specialistai per karantiną sulaukia neįprastai daug skambučių

Vaiko teisių specialistai per karantiną sulaukia neįprastai daug skambučių: tenka raminti tėvus ir paaiškinti dokumentų išdavimo tvarkas.Nuotoliniu būdu dirbantys Jonavos rajono vaiko teisių special...

Minint Alkoholikų vaikų savaitę, pokalbis su psichologe apie tai, ką patiria vaikas augdamas „neblaivioje“ šeimoje

Minint Alkoholikų vaikų savaitę, pokalbis su psichologe apie tai, ką patiria vaikas augdamas „neblaivioje“ šeimoje

Kokį vaidmenį šeimoje teks priimti vaikui? Didvyrio, juokdario, „atpirkimo ožio“, o gal teks tapti nematomu? Nesaugumas, gėda, baimė, nusivylimas, tai tik menka dalis jausmų, kuriuos patiria alkoholiu piktna...

Automobilių sėdynės – augantis atliekų srautas ir sąvartynuose

Automobilių sėdynės – augantis atliekų srautas ir sąvartynuose

Automobilių sėdynės ir automobilinės kėdutės vaikams – augantis neigiamų atliekų srautas, kurį vis sunkiau sutvarkyti. Dėl to įvairiose šalyse daugėja raginimų įtvirtinti gamintojams atsakomybę už šių atliek...

COVID-19 poveikį patyrusiam verslui – du mėnesiai atidėti įsipareigojimus „Sodrai“

COVID-19 poveikį patyrusiam verslui – du mėnesiai atidėti įsipareigojimus „Sodrai“

Pasibaigus karantinui „Sodra“ laukia COVID-19 poveikį patyrusio verslo prašymų supaprastinta tvarka atidėti karantino laikotarpiu nesumokėtų įmokų mokėjimą. Tai galima padaryti per du artimiausius mėnesius, ...

Karantino metu gyventojams įkurta nacionalinė vieninga emocinės paramos telefonu linija 1809

Karantino metu gyventojams įkurta nacionalinė vieninga emocinės paramos telefonu linija 1809

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), bendradarbiaudama su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir Vyriausybe, įkūrė nemokamą nacionalinę vieningą emocinės paramos telefonu liniją. Paskambinę numeriu 180...

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Strateginę reikšmę Lietuvai turinčio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas sparčiai juda į priekį – įsibėgėja antrojo etapo darbai. Jau šiais metais geležinkelio vėžė bus sujungta su Kauno intermodaliniu ter...