Pamatykite kaip galėtų atrodyti „Rail Baltica“ infrastruktūra

Pamatykite kaip galėtų atrodyti „Rail Baltica“ infrastruktūra
VAS 28
2020-02-28 14:23 2020

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės dvikelis. Projekto statybos, kurių suplanuota įgyvendinimo vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

„Rail Baltica“ pristatė pirmąsias ateities infrastruktūros elementų – pėsčiųjų viadukų ir tunelių, triukšmo barjerų, perėjų gyvūnams ir regioninių stočių – vizualizacijas. 

Bendras „Rail Baltica“ ilgis per tris valstybes siekia 870 kilometrų: Lietuvoje – 392, Latvijoje – 265, o Estijoje – 213. Lietuvoje europinė trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernų ir Taliną. „Rail Baltica“ projektas taip pat numato dvi atskiras atšakas: Lietuva išsikovojo, kad būtų pastatyta nauja iki 249 km/val. greičio Kaunas–Vilnius geležinkelio linija, o Latvija ketina sujungti Rygą su oro uostu.

Projekto „Rail Baltica“ pirmąjį etapą Lietuva įgyvendino 2015 metais – europinės vėžės geležinkelio linija buvo nutiesta nuo Lenkijos-Lietuvos sienos iki Kauno. Šio etapo metu įrengta 123 km ilgio europinio standarto tarpvalstybinis geležinkelis, kuriuo tarp Kauno ir Balstogės kursuoja keleiviniai traukiniai. Ateityje šis ruožas bus modernizuotas, kad keleiviniai traukiniai, kaip visoje „Rail Baltica“, galėtų važiuoti maksimaliu 249 km/h greičiu.

Šiuo metu aktyvūs „Rail Baltica“ statybos darbai vyksta Kauno geležinkelio mazge, kuriuos užbaigus iš Kauno į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europą galės vykti krovininiai traukiniai.

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ yra projekto „Rail Baltica“ vykdytoja Lietuvoje, atsakinga už europinio geležinkelio infrastruktūros statybas šalyje.

„Rail Baltica“ pristatė pirmąsias ateities infrastruktūros elementų – pėsčiųjų viadukų ir tunelių, triukšmo barjerų, perėjų gyvūnams ir regioninių stočių – vizualizacijas. „Rail Baltica“ skaitmeniniame informaciniame centre kiekvienas gali susipažinti su šių elementų išvaizda, funkcijomis ir dizaino bei vizualinio identiteto parengimo procesu.

Kaip atrodys pėsčiųjų viadukai ir tuneliai, triukšmo barjerai, regioninės stotys ir stotelės? Spustelkite čia ir sužinokite!

Panašūs straipsniai

Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva kartu su projekto partneriais pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Infrastruktūros tinklų priemonės ES paramą „Rail Baltica“ projekto veikloms. Bendras visų šalių paraiškoje nurodytas projekto f...

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Strateginę reikšmę Lietuvai turinčio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas sparčiai juda į priekį – įsibėgėja antrojo etapo darbai. Jau šiais metais geležinkelio vėžė bus sujungta su Kauno intermodaliniu ter...

„Rail Baltica“ mažins CO2 išmetimą ir automagistralių apkrovas

„Rail Baltica“ mažins CO2 išmetimą ir automagistralių apkrovas

Kaip vienas pagrindinių argumentų projektuojant „Rail Baltica“ europinės vėžės geležinkelio liniją, buvo įvardijama ekonominė nauda, tarp jų ne tik finansiniai, bet ir aplinkosauginiai faktoriai. Pagal moksl...

Užbaigti „Rail-Baltica“ ruožo Kaunas-Ramygala tyrinėjimai

Užbaigti „Rail-Baltica“ ruožo Kaunas-Ramygala tyrinėjimai 1

„Rail Baltica“ vėžės nuo Kauno iki Latvijos sienos detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos įmonė IDOM, kartu su Lietuvos UAB „Kelprojektas“, užbaigė pirmojo etapo tyrinėjimus. Anot bendros Baltijo...

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą projekto „Rail Baltica“ finansavimui

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą projekto „Rail Baltica“ finansavimui

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą strateginės reikmės projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimui, skirstant ateinančios Europos Sąjungos (ES) perspektyvos finansavimą. Projekto finansavimo klausimą s...

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Siekdama labiau saugoti aplinką ir mažinti poveikį klimato kaitai, Susisiekimo ministerija ketina kartu su universitetais ieškoti būdų, kaip sumažinti transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų ...

Lietuva sieks skatinti naujos kartos judriojo ryšio 5G diegimą ir plėtrą

Lietuva sieks skatinti naujos kartos judriojo ryšio 5G diegimą ir plėtrą

Susisiekimo ministerijos iniciatyva parengtos Lietuvos naujos kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 2020–2025 m. gairės, taip pat numatytos priemonės šiam tikslui reikalingai teisinei ir investicinei aplinkai k...

Lietuva ruošiasi 5G ryšio plėtrai

Lietuva ruošiasi 5G ryšio plėtrai

Aiški 5G ryšio plėtros vizija ir koordinuoti veiksmai padės Lietuvai siekti lyderystės 5G ryšio technologijoje tarp kitų Europos Sąjungos valstybių. Lietuva, įdiegusi šią naujos kartos technologiją, gali tik...

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rekonstruos svarbiausią tiltą pagrindinėje šalies geležinkelio magistralėje

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rekonstruos svarbiausią tiltą pagrindinėje šalies geležinkelio magistralėje

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ infrastruktūros bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rekonstruos vieną svarbiausių šalies geležinkelio tiltų. Tuo tikslu „L...

Lietuvai – plačiajuosčio ryšio apdovanojimas

Lietuvai – plačiajuosčio ryšio apdovanojimas

Viešosios įstaigos „Plačiajuostis internetas“ įgyvendintas projektas „Parama plačiajuosčio ryšio infrastruktūrai (II etapas)“ Briuselyje vykusiame  konkurse „European Broadband Awards 2019“ pelnė tarptautinį...

Oro kokybė šalyje 2019 metais

Oro kokybė šalyje 2019 metais

Oro kokybė daugelyje šalies miestų, ypač Vilniuje ir Klaipėdoje, Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, pernai buvo geresnė negu 2018-aisiais – sumažėjo vidutinė metinė kietųjų dalelių (KD10 ir KD2,5) ir az...

Kelių direkcija imasi inventorizuoti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą prie valstybinės reikšmės kelių

Kelių direkcija imasi inventorizuoti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą prie valstybinės reikšmės kelių

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) imasi nuosekliai planuoti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą prie valstybinės reikšmės kelių. Per 2020 metus minėti...

Jonavos r. PK viršininko ir opozicijos susitikime - kamerų perdavimo, nusikalstamumo bei kiti svarbūs klausimai

Jonavos r. PK viršininko ir opozicijos susitikime - kamerų perdavimo, nusikalstamumo bei kiti svarbūs klausimai

Vakar, lapkričio 11-ąją, Jonavos rajono policijos komisariate vyko opozicijos bei komisariato viršininko Šarūno Martinkėno susitikimas. Jame aptarta  nusikalstamumo situacija mieste bei rajone, Rukloje įreng...

Sprendžiami geležinkelių infrastruktūros ir traukinių pritaikymo neįgaliesiems klausimai

Sprendžiami geležinkelių infrastruktūros ir traukinių pritaikymo neįgaliesiems klausimai

Susisiekimo ministerija siekia užtikrinti, kad šalies geležinkelių infrastruktūra ir traukiniai būtų kuo geriau pritaikyti neįgaliesiems ir ribotos judėsenos žmonėms. Atsižvelgiant į Europos Sąjungos reikala...

Organų donorystė – stebuklas: mirtis gali dovanoti gyvenimą

Organų donorystė – stebuklas: mirtis gali dovanoti gyvenimą

Artėjant Mirusiųjų atminimo (Vėlinių) dienai, Nacionalinis transplantacijos biuras kviečia prasmingo pokalbio apie mirtį. Pašnekovė – psichologė, Lietuvos psichologų sąjungos prezidentė Valija Šap....

Kelininkai pasiruošę žiemos sezonui

Kelininkai pasiruošę žiemos sezonui

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos kelių dangos būklę, meteorologines prognozes ir yra pasirengę bet kurią akimirką siųsti kelių priežiūros techniką. Pasiru...