Pandemijos laikotarpiu - rekordinis vartotojų skundų skaičius

Pandemijos laikotarpiu - rekordinis vartotojų skundų skaičius
BAL 23
2020-04-23 10:37 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) pastebi, kad susiklosčius sudėtingai situacijai dėl koronaviruso pandemijos ir su tuo susijusių karantino apribojimų, šiai dienai sulaukta beveik trečdaliu daugiau vartotojų skundų, nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Reikšmingas vartotojų skundų šuolis ypač pastebimas turizmo ir renginių sektoriuose.

Nuo šių metų pradžios VVTAT sulaukė 2964 vartotojų skundų, kai 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu buvo gauti 2269 vartotojų skundai. Nors tam tikros tendencijos išliko panašios, vartotojų skundų dėl neįvykusių kultūros ir pramogų renginių sulaukta beveik 3 kartus daugiau, o vartotojų skundų dėl atšauktų kelionių gauta beveik 8 kartus daugiau, nei pernai.

Be minimų paslaugų taip pat pastebėtas beveik du kartus išaugęs vartotojų skundų dėl su sportu ir pomėgiais susijusių paslaugų skaičius, gauti 54 vartotojų skundai (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 23 vartotojų skundai). Taip pat daugiau nei du kartus išaugo vartotojų skundų dėl viešbučių ir kitų apgyvendinimo paslaugų Lietuvoje – 34 vartotojų skundai (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 14 vartotojų skundų).

Prekių srityje situacija išliko panaši. Kaip ir ankstesniais metais, daugiausia vartotojų skundų sulaukta dėl avalynės ir drabužių – 596 (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 479), taip pat dėl elektrotechnikos prekių – 413 (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 486). 

Pažymėtina, kad 2020 metų I ketvirtyje reikšmingai išaugo elektroniniu būdu sudarytų sandorių, kurie sudarė 34 proc. visų gautų skundų (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 26 proc.). Augant elektroninės prekybos naudojimui, VVTAT stebi ir augantį vartotojų nusiskundimų skaičių. Dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl iš anksto apmokėtų, tačiau vėluojančių arba visai nepristatomų prekių, gautų ne tų prekių, pardavėjų ribojimo atsisakyti nuotolinės sutarties per 14 dienų ir pardavėjų neteikiamų atsakymų į pretenzijas. Šiuo metu VVTAT nagrinėja daugiau nei 150 tokio pobūdžio vartotojų skundų.

Panašūs straipsniai

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Vartotojų asociacijoms skirs lėšų ginti teisme vartotojų grupių interesus

Vartotojų asociacijoms skirs lėšų ginti teisme vartotojų grupių interesus

Vakar Vyriausybė nusprendė dalį vartotojų asociacijoms skiriamo valstybės finansavimo numatyti grupės ieškinio ir vartotojų viešojo intereso gynimui. ...

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Naujausias Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) užsakymu atliktas vartotojų nuomonių tyrimas parodė, kad gyventojai, kurių interesai buvo pažeisti, 201...

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Šių metų gegužės mėnesį 27 už vartotojų teisių apsaugą atsakingos Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijos tikrino tarptautinėse internetinėse platformose vartotojams teikiamą informaciją apie su COVID-19...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) ragina nuotolinę prekybą vykdančius verslininkus ir didžiuosius prekybos tinklus atsakingai vertinti savo prekių pristatymo galimybes bei užtikri...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Minime Medicinos darbuotojų dieną: ko pandemijos metu vieni kitiems linki medikai?

Minime Medicinos darbuotojų dieną: ko pandemijos metu vieni kitiems linki medikai?

Šiuo metu apie medikus, besikaunančius su koronavirusu, rašoma daug: pandemija primena, koks svarbus yra jų darbas ir kokia trapi gali būti sveikatos sistema. Minėdami Medicinos dar...

Rekomendacijos medicinos įstaigų personalui, kaip palaikyti gerą savijautą

Rekomendacijos medicinos įstaigų personalui, kaip palaikyti gerą savijautą

Dėl paskelbtos koronaviruso pandemijos medicinos įstaigų darbuotojams gali blogėti psichologinė savijauta, o dėl didėjančio darbo krūvio ir neįprastų sąlygų – daugėti stresinių situ...

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Gegužės 21 d. įvyko pirmasis iš numatomų susitikimų su elektrotechnikos prekybininkais – Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) ir UAB „Pigu“ atstovai aptarė vartotojų ginčų dėl elektrotechni...

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

Pristatyta svetainė Pagalbasau.lt apie emocinę sveikatą ir pagalbos galimybes

Pristatyta svetainė Pagalbasau.lt apie emocinę sveikatą ir pagalbos galimybes

Aktuali ir patikima informacija apie emocinę sveikatą ir psichologinės ar dvasinės pagalbos galimybes nuo šiol pasiekiama naujoje svetainėje www.pagalbasau.lt. S...

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skundų ir pasiteiravimų dėl kai kurių kelionių organizatorių galimai neetiškos veiklos. Kelionių organizatoriai raginami elgti...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

Naujos galimybės vartotojams: įsigalioja ES vartotojų apsaugos stiprinimo taisyklės

Naujos galimybės vartotojams: įsigalioja ES vartotojų apsaugos stiprinimo taisyklės

Š. m. sausio 7 d. įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos Direktyva (ES) 2019/2161, įtvirti...