Parengtos rekomendacijos, kaip užtikrinti grožio paslaugų teikėjų ir klientų apsaugą

Parengtos rekomendacijos, kaip užtikrinti grožio paslaugų teikėjų ir klientų apsaugą
GEG 15
2020-05-15 13:20 2020

Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų – plaukų, veido, kūno ir nagų priežiūros, tatuiravimo, ilgalaikio makiažo, papuošalų vėrimo, soliariumo ir kitas. Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) parengė rekomendacijas, kaip užtikrinti grožio paslaugų teikėjų ir klientų apsaugą nuo koronaviruso infekcijos (COVID-19).

Grožio specialistai įpareigojami teikti paslaugas taip, kad klientui būtų skiriamas ne mažesnis kaip 10 kv. metrų paslaugų teikimo patalpos plotas arba vienu metu paslauga būtų teikiama ne daugiau kaip vienam žmogui. Taip pat privalu užtikrinti, kad tarp paslaugų teikėjų darbo vietų būtų ne mažesnis kai 2 metrų atstumas. Jeigu tokio atstumo užtikrinti negalima, leidžiama dirbti tik kas antroje darbo vietoje.

Paslaugų teikėjų darbas turėtų būti organizuojamas taip, kad kuo daugiau darbuotojų laikytųsi saugaus atstumo vienas nuo kito, klientų ir lankytojų (daugiau nei 2 metrų atstumu, trumpiau nei 15 min.) arba nekontaktuotų. Jeigu dirbama pamainomis, pagal galimybes organizuoti darbuotojų, paslaugų teikėjų pamainų pasikeitimą išlaikant saugų atstumą ar be kontakto.

Į paslaugos teikimo vietą turi būti įleidžiami tik apsaugines kaukes arba apsaugines veido priemones dėvintys klientai ir kiti lankytojai. Rekomenduojama skatinti klientus atsiskaityti ne grynaisiais pinigais.

Prie įėjimo į paslaugų teikimo vietą būtina pateikti aktualią informaciją, kad paslaugų teikimo vietoje nerekomenduojama lankytis rizikos grupės žmonėms (vyresniems nei 60 m. amžiaus ar sergantiems lėtinėmis ligomis), taip pat apie klientų asmens higienos laikymosi būtinybę (rankų higiena, kosėjimo, čiaudėjimo etiketas ir kt.). Tai pat reikia tinkamai pasirūpinti klientų ir kitų lankytojų rankų higiena ir (ar) dezinfekcija – prie įėjimo į paslaugų teikimo patalpą ir sanitarinį mazgą gerai matomoje vietoje pakabinti rankų dezinfekcijai skirtą priemonę, esant galimybei prie įėjimo į sanitarinį mazgą padėti vienkartinių pirštinių.

Kai dėl procedūros pobūdžio klientas negali dėvėti kaukės ir paslaugos ar procedūros klientui atliekamos veido, kaklo, krūtinės srityje, grožio specialistas privalo dėvėti vienkartinę medicininę (chirurginę) kaukę ir apsauginį veido skydelį, arba respiratorių FFP2 ir apsauginius akinius. Kitu atveju, jei neatliekamos minėtosios procedūros, tiek klientas, tiek paslaugos teikėjas turi dėvėti kaukes.

Apsauginius akinius, apsauginį veido skydelį grožio specialistas turi dezinfekuoti arba keisti po kiekvieno kliento. Jei naudojama vienkartinė medicininė (chirurginė) kaukė, ją keisti privalu po kiekvieno kliento.

Be to, svarbu laikytis griežtos rankų higienos: ne rečiau kaip kas 2 val. plauti rankas skystu muilu ir šiltu tekančiu vandeniu, dezinfekuoti jas specialiomis rankų dezinfekcinėmis priemonėmis, vengti liesti rankomis veidą, akis, nosį, burną ir kt., laikytis kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo.

Patalpas grožio paslaugas teikiantys darbuotojai privalo vėdinti ne rečiau nei 1 kartą per valandą, paviršius, prie kurių tiesiogiai (oda, plaukai) liečiasi klientas (pavyzdžiui, praustuvės, kėdės, atramos galvai ir kt.), ir paviršius darbo vietoje, ant kurių dedami instrumentai ir kitos darbo priemonės, dezinfekuoti po kiekvieno vartotojo. Dėl to labai svarbu ir planuoti savo laiką – dezinfekcijai užtikrinti tarp klientų turi būti ne mažesnis kaip 15 min. laikotarpis.

Itin svarbu nuolat stebėti savo ir kitų darbuotojų sveikatą. Rekomenduojama matuoti visų vartotojų ir kitų lankytojų kūno temperatūrą prie įėjimo į paslaugos teikimo vietą. Nevykti į darbą ir nedirbti turint viršutinių kvėpavimo takų ligų, ūmių žarnyno infekcijų ir kt. susirgimų požymių (pvz., karščiavimas 37,3 °C ir daugiau, sloga, kosulys, čiaudulys, pasunkėjęs kvėpavimas, viduriavimas, vėmimas ir pan.).

Jei minėta simptomatika pasireiškia darbe, privaloma nedelsiant nusišalinti nuo darbo, konsultuotis Karštąja koronaviruso linija tel. 1808 arba susisiekti su savo šeimos gydytoju konsultacijai nuotoliniu būdu. Sužinojus apie nustatytą koronoviruso infekciją arba paslaugų teikimo vietos administracijai iš paties darbuotojo gavus informaciją apie jam nustatytą koronavirusą, apie tai informuoti Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą (NVSC), bendradarbiauti su NVSC nustatant sąlytį turėjusius žmones ir jiems taikant 14 dienų izoliaciją.

Dirbti izoliacijos laikotarpiu griežtai draudžiama. Taip pat nerekomenduojama, kad paslaugas teiktų rizikos grupei priklausantys darbuotojai.

Be to, paslaugų teikėjai raginami aktyviai nereklamuoti bet kokių paslaugų pardavimus skatinančių priemonių (akcijų, išpardavimų), neorganizuoti nuolaidų valandų, pristatymų ir pan., kurie didintų gyventojų srautus paslaugos teikimo vietoje.

Pilnas rekomendacijas rasite čia.

Visuomenės informavimo grupės (VIG) informacija

Panašūs straipsniai

Dalį gyvenimo džiaugsmo sergantiems vėžiu padės susigražinti nemokamos grožio paslaugos

Dalį gyvenimo džiaugsmo sergantiems vėžiu padės susigražinti nemokamos grožio paslaugos

Sergantieji dažnai susiduria ne tik su medicininėmis problemomis, bet ir su išvaizdos pokyčiais į blogąją pusę. Kaip padėti sergantiems susigražinti bent dalį gyvenimo džiaugsmo? Atsakymą turi Jonavos onkolo...

Jonaviečiai nelinkę skųsti apie nelegalias paslaugas, o grožio meistrai jau planuoja mitinguoti

Jonaviečiai nelinkę skųsti apie nelegalias paslaugas, o grožio meistrai jau planuoja mitinguoti 2

„Darau priauginimą, korekcijas, ilgalaikius lakavimus kviečiu pasigražinti nagučius. Lauksiu žinučių į pm“. „Atvažiuoju ir kerpu namuose. Susidomėjusieji rašykit privačiai“. Čia...

Užimtumo tarnyba fiksavo pasikeitusius klientų įpročius

Užimtumo tarnyba fiksavo pasikeitusius klientų įpročius

Intensyviau naudojamasi internetu ir elektroninėmis paslaugomis, išaugo tiesioginių kontaktų su konsultantais skaičius per el. paslaugų paskyrą ir telefonu. Tai parodė Užimtumo tarnybos klientų apklausa. Tei...

Žadėta – ištesėta. Grožio meistrai ir Jonavoje „palaidojo verslą“

Žadėta – ištesėta. Grožio meistrai ir Jonavoje „palaidojo verslą“ 1

Grožio atstovai sako, jog dėl karantino jų veikla paralyžiuota jau kone metus ir prašo vieno – aiškių taisyklių ir leisti dirbti, o tol, kol šito nėra, penktadienio vidurdienį, daugelyje Lietuvos miestų sure...

VVTAT įspėja dėl socialiniuose tinkluose siūlomų įsigyti kelionių

VVTAT įspėja dėl socialiniuose tinkluose siūlomų įsigyti kelionių

Pastaruoju metu pastebimi atvejai, kai socialiniuose tinkluose įvairūs fiziniai ir juridiniai asmenys siūlo įsigyti keliones, tačiau viešai neskelbia išsamios informacijos apie kelionės paketą (sudėtį), o vi...

Atostogos medikams: priemonei įpusėjus, turizmo paslaugas rezervavo 35 tūkstančiai medikų

Atostogos medikams: priemonei įpusėjus, turizmo paslaugas rezervavo 35 tūkstančiai medikų

Rugsėjo 1 d. startavusi priemonė „Atostogos medikams“ įpusėjo, o ją administruojanti nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“  turizmo paslaugų teikėjams jau išmokėjo beveik 3 mln. eurų. Iš...

Pagal priemonę „Atostogos medikams“ jau išmokėta daugiau nei 50 tūkst. eurų

Pagal priemonę „Atostogos medikams“ jau išmokėta daugiau nei 50 tūkst. eurų

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos iniciatyva šių metų rugsėjo 1 d. pradėta įgyvendinti priemonė „Atostogos medikams“ jau per pirmąją savaitę sulaukė tiek medikų, tiek turizmo paslaugų teikėjų susidomėjimo...

Registrų centro e. paslaugų naudojimas šiemet išaugo 1,5 karto

Registrų centro e. paslaugų naudojimas šiemet išaugo 1,5 karto

Šalį sukausčiusi koronaviruso pandemija ir karantinas paskatino daugelį sričių persikelti į skaitmeninę erdvę. Ne išimtis ir viešąsias bei administracines paslaugas gyventojams, verslui ir viešajam sektoriui...

Tyrimas: pandemija keitė dalies gyventojų mokėjimo įpročius

Tyrimas: pandemija keitė dalies gyventojų mokėjimo įpročius

Vienas iš keturių Lietuvos gyventojų dėl COVID-19 pandemijos dažniau moka negrynaisiais pinigais – dėl to reikšmingai didėja ne tik mokėjimo kortelių, bet ir mobiliųjų telefonų naudojimas atsiskaitymams.  ...

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro

Jau netrukus įsigalios naujoji Registrų centro paslaugų kainodara. Dėl numatytų tvarkomų registrų ir informacinių sistemų pritaikymo naujajai kainodarai darbų klientai raginami susiplanuoti savo laiką ir nea...

ES auditoriai tikrina oro transporto keleivių teisių apsaugą Covid-19 krizės metu

ES auditoriai tikrina oro transporto keleivių teisių apsaugą Covid-19 krizės metu

Europos audito rūmai pradėjo auditą, kad įvertintų, ar Europos Komisija veiksmingai saugo piliečių, kurie koronaviruso krizės metu keliavo lėktuvais arba užsakė skrydžius, teises. Auditoriai tikrins, ar esam...

Išaugo gyventojų pasitikėjimas vartotojų teisių apsauga

Išaugo gyventojų pasitikėjimas vartotojų teisių apsauga

Visuomenės nuomonių tyrimas atskleidė, jog gyventojai ir verslininkai vartotojų teisių apsaugą Lietuvoje vertina vis geriau – teigiamai vertina 51 proc. gyventojų ir 62 proc. verslininkų. Toks visuomenės ver...

„Vartotojo atmintinė“ – kas keičiasi karantino metu

„Vartotojo atmintinė“ – kas keičiasi karantino metu

Teisingumo ministerija kartu su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba parengė „Vartotojo atmintinę“, kuri padės gyventojams geriau užtikrinti savo teises karantino metu, ypač dabar – kai neteikiamos g...

„Sodros“ konsultacijos telefonu – daugiau gyventojų

„Sodros“ konsultacijos telefonu – daugiau gyventojų

„Sodros“ konsultantai kasdien telefonu aptarnauja apie 5 tūkstančius klientų. Karantino metu skambučių srautas trumpuoju numeriu 1883 arba (8-5) 250 0883 išaugo kelis kartus. Reaguodama į pokyčius „Sodra“ įk...

NVSC patikrinimai Jonavoje: ar rasta pažeidimų?

NVSC patikrinimai Jonavoje: ar rasta pažeidimų?

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai praėjusią savaitę visoje Lietuvoje tikrino ūkinės veiklos vietas. Prioritetas, renkantis tikrinamus objektus, teiktas veiklą atnaujinusioms grožio...

Išmokas gyventojams laiškininkai įteiks saugesniu būdu

Išmokas gyventojams laiškininkai įteiks saugesniu būdu

Lapkričio 10-ąją prasideda socialinių išmokų mokėjimo laikotarpis. Siekdamas užtikrinti tiek jas priimančių gyventojų, tiek išmokas pristatančių laiškininkų saugumą, Lietuvos paštas nežymiai keičia išmokų įt...