„Pigu“ skelbtomis akcijomis klaidino vartotojus

„Pigu“ skelbtomis akcijomis klaidino vartotojus
KOV 26
2018-03-26 11:02 2018

Konkurencijos taryba pripažino, kad internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleista trijų prietaisų reklama klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei „Pigu“ skirta 4 500 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje pigu.lt, užfiksavo, kad kavamalei (smulkintuvui) „ProfiCook“, kavamalei „Maestro“ ir ventiliatoriui „Volteno“ skelbiamos riboto laikotarpio akcijos, tačiau nurodytam laikui pasibaigus, beveik iš karto vėl būdavo pateikiami tokie patys pasiūlymai.

Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 m. gegužės 15 d. iki liepos 7 d. minėtoms prekėms skelbtos akcijos trukdavo 1, 2, 4 arba 5 dienas, kurioms praėjus, po kelių dienų ar netgi kitą dieną analogiški akcijų pasiūlymai buvo pradedami skleisti iš naujo. Tokios besikartojančios akcijos, pažymėtos mažėjantį laiką skaičiuojančiu laikrodžiu, skelbtos nuo 4 iki 9 kartų.

Anot Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojo Elono Šato, tokie „Pigu“ veiksmai vertintini kaip apgaulingi – sudarantys įspūdį, jog prekę už akcinę kainą bus galima įsigyti tik gana trumpu laikotarpiu, taip siekiant paskatinti vidutinį vartotoją kuo greičiau priimti sprendimą dėl prekės įsigijimo.

„Pastaruoju metu pastebime nemažai atvejų, kuomet reklamuojamos akcijos kelia panašaus pobūdžio įtarimų dėl jų „trumpalaikiškumo“. Tikimės, kad šis sprendimas atgrasys ne tik pačią „Pigu“, bet ir kitas įmones nuo panašių vartotojus klaidinančių reklamų skleidimo“, – sakė E. Šatas. 

Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad tokia prekių reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių. Tokia veikla pasireiškia apgaulingu tvirtinimu, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, taip siekiant paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą.

Pripažinus bendrovės „Pigu“ reklamą klaidinančia ir pažeidžiančia Reklamos įstatymą, įvertinus pažeidimo trukmę ir mastą, įmonei skirta 4 500 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Tai ne pirmas kartas, kai internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleidžiama reklama pripažinta klaidinančia. Už Reklamos įstatymo pažeidimus bendrovei „Pigu“ Konkurencijos taryba 2015 m. skyrė 7 360 Eur, 2016 m. – 5 400 Eur baudą.

Reklamos įstatyme numatyta, kad už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8 688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34 754 Eur bauda. Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį ir atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą.

Konkurencijos tarybos komunikacijos sk.informacija

worten.pt nuotrauka

Panašūs straipsniai

Skubančių pasinaudoti patraukliu pasiūlymu nuostabai – nesibaigianti akcija

Skubančių pasinaudoti patraukliu pasiūlymu nuostabai – nesibaigianti akcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymą skyrė baudą UAB „Odomena“ – bendrovė klaidino dėl prekėms taikomų akcijų ir prekių savybių.  Ti...

UAB „New Nordic" reklamoje klaidino dėl maisto papildų savybių

UAB „New Nordic" reklamoje klaidino dėl maisto papildų savybių

UAB „New Nordic“ skleista maisto papildų reklama pažeidė Reklamos įstatymo nuostatas – tokį sprendimą, įvertinusi bylos aplinkybes, priėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT)....

Išaugę Jonavoje veikiančių ,,Maximų" pardavimai -  informacijos srauto apie koronavirusą pasekmė?

Išaugę Jonavoje veikiančių ,,Maximų" pardavimai - informacijos srauto apie koronavirusą pasekmė? 3

Informacijos apie koronaviruso srautui nemažėjant, išaugo ,,Jonavoje" veikiančių ,,Maximų" pardavimai. Kaip pasakoja pastarosiose dirbančios pardavėjos, jonaviečių pirkimo įpročiai pakito prieš dvi dienas. ...

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas skelbia: informaciniai lapeliai cigarečių pakeliuose apie pavadinimo pasikeitimą – reklama

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas skelbia: informaciniai lapeliai cigarečių pakeliuose apie pavadinimo pasikeitimą – reklama

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT), išnagrinėjęs UAB „Mineraliniai vandenys“ apeliacinį skundą dėl gautos 2 000 Eur baudos už bendrovės pardavinėtas cigaretes PALL MALL Longs Blue su pakeli...

Kontrolės duomenys rodo – lietuviška paukštiena išsiskiria ir savo kokybe, ir sauga

Kontrolės duomenys rodo – lietuviška paukštiena išsiskiria ir savo kokybe, ir sauga

Lietuvoje ketvirtą savaitę dėl koronaviruso infekcijos besitęsiant karantinui, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) inspektoriai nenutraukia patikrų rizikingiausiose maisto gamybos grandinės s...

Maisto papildų reklamoje - maistui nebūdingos savybės

Maisto papildų reklamoje - maistui nebūdingos savybės

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „Innovative Pharma Baltics“ interneto tinklalapyje skleidžiamą reklamą ir nustatė, jog bendrovė naudojo draudžiamus teiginius apie maisto pap...

SAM informuoja apie jau rytoj įsigaliojančius naujus reikalavimus

SAM informuoja apie jau rytoj įsigaliojančius naujus reikalavimus

Fiksuojant augantį koronaviruso infekcijos (COVID-19) atvejų skaičių šalyje ir siekiant užtikrinti žmonių saugumą nuo infekcijos plitimo, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pareng...

Daugiau dėmesio - vaikiškų drabužių saugai ir kieto kuro katilams

Daugiau dėmesio - vaikiškų drabužių saugai ir kieto kuro katilams

Rugpjūčio mėnesį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pradeda vykdyti dvi tikrinimų programas – bus tikrinama vaikiškų drabužių sauga ir kietojo kuro katilų atitiktis ženklinimo, saugos ir en...

„Kietaviškių gausa“ rems „Maisto banką“ daržovėmis ir viso 2020-ųjų metų sezono metu.

„Kietaviškių gausa“ rems „Maisto banką“ daržovėmis ir viso 2020-ųjų metų sezono metu.

Nuo 2020 m. liepos 20 dienos visose prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse startuoja „Kietaviškių gausa“ socialinė akcija „Kiek pomidorų perki, tiek jų dovanojame „Maisto bankui“. Kartu kviečiame pirkti akcij...

NKSC rekomenduoja pasikeisti maršrutizatorių gamyklinius slaptažodžius

NKSC rekomenduoja pasikeisti maršrutizatorių gamyklinius slaptažodžius

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos nustatė (NKSC), kad Lietuvoje interneto vartotojų plačiai naudojami tinklo maršrutizatoriai turi pažeidžiamumą, kuriuo pasinaudojus...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

Susisiekimo ministerija: įsisenėjusios LAKD problemos tęsiasi metų metus

Susisiekimo ministerija: įsisenėjusios LAKD problemos tęsiasi metų metus 1

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) vėluoja atlikti numatytus darbus ir tinkamai nesprendžia kilusių problemų, kurios kasmet kartojasi – parodė Susisiekimo ministerijos atliktas LAKD vidaus auditas....

Po naujausių VMVT patikrų rinkoje neleista realizuoti 9 t nesaugios vartoti paukštienos

Po naujausių VMVT patikrų rinkoje neleista realizuoti 9 t nesaugios vartoti paukštienos

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) informuoja, kad tęsia sustiprintą įvežamų ir lietuviškų gyvūninių produktų kontrolę, kurios metu atlieka patikrinimus tiek paukštienos išpjaustymo įmonėse, t...

Daugiau kaip pusė tikrintų internetinės prekybos įmonių pažeidžia reikalavimus

Daugiau kaip pusė tikrintų internetinės prekybos įmonių pažeidžia reikalavimus

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) departamentų inspektoriai tikrino, kaip teisės aktų reikalavimų laikosi internetu veiklą vykdančios maisto tvarkymo įmonės. Patikros visoje Lietuvoje – tie...

Atsakyk į klausimą – laimėk lietuviškų maisto produktų rinkinį

Atsakyk į klausimą – laimėk lietuviškų maisto produktų rinkinį

Žemės ūkio ministerija ragina vartotojus rinktis lietuviškus produktus ir tokiu būdu ne tik dar sykį įsitikinti puikia lietuviškų maisto produktų kokybe, bet ir šiuo nelengvu metu  solidariai padėti Lietuvos...

Maisto papildų reklamoje - klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Maisto papildų reklamoje - klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) nustatė, kad UAB „Laktopolis“ siūlomų maisto papildų reklamose vartoti draudžiami teiginiai apie maisto papildų maistingumą ir sveikatingumą....