Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais
tema 2019-08-23 2019-08-23 17:25 2019 jonavoszinios.lt

Pikapas yra komercinis automobilis. Nepaisant Lietuvoje dar girdimo painiojimo su universalu, tai yra visiškai skirtingi automobiliai, turintys savo unikalias istorijas ir paskirtį. Manoma, kad terminas „pikapas“ (angl. pickup truck) pradėtas vartoti dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą ir pirmaisiais gamybos dešimtmečiais suvoktas kaip komercinis automobilis dideliems ir sunkiems kroviniams vežti.
Daugiau nei šimto metų istorija
JAV pikapai paskirtį pakeitė šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje – jie priimti ne tik kaip komercinės veiklos, bet ir kasdienio gyvenimo palydovai. Mike‘as Muelleris knygoje „The American Pickup Truck“ rašo, jog praėjusio amžiaus pabaigoje vos 15 proc. amerikiečių nurodė juos naudojantys darbui.
Vis daugiau automobilių gamintojų skiria pajėgumų pikapams kurti
Nepaisant populiarumo JAV, europiečiai pikapus priima ne taip noriai. Tai lemia ir praktinės priežastys (Europoje tiesiog nėra tiek vietos dideliems automobiliams), ir įpročiai (jie neužtikrina tokio komforto kaip visureigiai, tačiau šioje srityje pastaraisiais metais sparčiai evoliucionavo).
„Vis daugiau automobilių gamintojų skiria pajėgumų pikapams kurti. Tai – augantis automobilių segmentas: klientai nori aktyviai leisti laisvalaikį, o šiuolaikiniais pikapais į sudėtingai pasiekiamas vietas galima nuvykti bagažinėje vežant keturratį, motociklą ar kitą transporto priemonę. Itin išaugęs jų komfortas, galia bei papildomos įrangos gausa leidžia pikapą vertinti kaip gerą visureigio alternatyvą“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.
Evoliuciją pradėjo nepriklausomo tipo pakaba
Vadinamosios lingės (angl. leaf springs) yra senas, patikimas ir tvirtas visų transporto priemonių pakabų sprendimas. Tačiau tai nėra komfortiška, tad į lengvuosius asmeninius automobilius jau daugybę metų jos montuojamos retai. Komerciniam transportui, kuriam komfortas mažiau aktualus, šis sprendimas tinka.
Prieš kelerius metus išpopuliarėjo pikapai, kurių galinė pakaba yra nepriklausoma daugiasvirtė – tokio paties tipo, kaip ir komfortiškų asmeninių automobilių. Inžinieriai sugebėjo pasiekti, kad tokia pakaba nesumažintų apkrovos galimybių ir tai turi didžiulės teigiamos įtakos komfortui.
Vienas tokių pikapų – „Mercedes-Benz“ X klasė. Komfortiškesnis toli gražu nereiškia, kad daugiau nei 5 metrų ilgio pikapo viduje galima pasijusti tarsi S klasės sedane, tačiau skirtumas nuo kitų rinkoje esančių pikapų su lingėmis galinėje pakaboje – milžiniškas. Prie išaugusio komforto prisideda ir ilgesnė nei įprasta ratų bazė – net 3 150 mm.
Pikapo galimybės dėl to nė kiek nesumažėjo. Į X klasės bagažinę galima pakrauti daugiau nei 1 000 kg ir traukti iki 3 500 kg sveriančią priekabą, o jo savybės bekelėje taip pat nekelia abejonių: tai yra rėminės (angl. ladder frame) konstrukcijos automobilis, kurio prošvaisa – 202 mm (papildomai užsakoma iki 222 mm). „Mercedes-Benz“ pikapo užvažiavimo kampas – 29 laipsniai, nuvažiavimo – 24, o rampos įveikimo – 20,4, jis taip pat gali įveikti iki 60 cm gylio vandens telkinį.
Tokie duomenys patvirtina, kad nepaisant į komfortišką važiavimą orientuotos galinės pakabos, pikapas vis dar yra tikras bekelės galiūnas, prastuose keliuose patikimesnis nei daugelis visureigių.
Gausi papildoma įranga
Pikapų salono erdvė neatsilieka nuo didelių visureigių, o bagažo skyriaus talpa – gerokai lenkia. Pravažumu bei savybėmis bekelėje – taip pat. Važiavimo komforto lygmeniu daugiasvirtės pakabos montavimas priartino pikapus prie visureigių, tačiau jie dar atsilieka variklių, pavarų dėžių ir papildomos įrangos pasirinkimo gausa.
X klasė šį skirtumą gerokai sumažino – į jį montuojami V6 dyzeliniai varikliai, o papildomos įrangos sąraše pasirinkimų ne ką mažiau nei „Mercedes-Benz“ sedanų ar visureigių kainoraščiuose.
„Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC“ pasiekia 190 kW (258 AG) pajėgumą ir 550 Nm sukimo momentą, variklio apsisukimams esant vos 1 400 aps./min. – tai užtikrina, kad 4 varančių ratų pavarą turintis pikapas iki 100 km/val. įsibėgėtų per 7,9 sek. Modelio su tokiu varikliu vidutinės degalų sąnaudos – 8,8–9 l/100 km, o CO2 emisija – 230–236 g/km.
Europiečiai pamažu atranda patvarių, pasižyminčių išskirtiniu pravažumu ir talpių automobilių privalumus
Papildomos įrangos gausa pikapai taip pat neprimena ūkyje naudojamų darbinių arklių. Daugelis dabar parduodamų gali būti komplektuojami su šildomomis sėdynėmis, lietimui jautriais ekranais, klimato kontrolės sistema, lengvojo lydinio ratlankiais ir daugeliu kitų funkcijų. „Mercedes-Benz“ X klasė priskiriama prabangių pikapų kategorijai, tad jo įrangos sąraše yra priekiniai LED žibintai, 360 laipsnių vaizdo kameros, 19 colių ratlankiai ir kiti privalumai.
Europiečiai pamažu atranda patvarių, pasižyminčių išskirtiniu pravažumu ir talpių automobilių privalumus – kone visi gamintojai skaičiuoja šio segmento augimą. Kita vertus, Senajame žemyne pikapo kėbulą turintis automobilis dėl kultūrinių skirtumų greičiausiai niekada netaps perkamiausiu kaip yra JAV.
Velocita Media
Nuotraukų autorius – „Daimler“ koncernas
Nuotraukų galerija
Skaitytojų nuotraukos
Panašūs straipsniai
Neįgalaus paauglio globėja tapusi Vaida: kitaip negalėjau, jam grėsė globos namai
Tarp Vaidos ir jos globojamo paauglio Pauliaus yra vos dešimties metų amžiaus skirtumas. Jauna, 24-erių metų moteris, ryžosi tapti neįgalaus keturiolikmečio globėja, kai šiam iškilo grėsmė atsidurti vaikų gl...
VU virusologė L. Kalinienė apie koronavirusą: klausimų šiandien daugiau nei atsakymų
Koronaviruso susirgimų atvejams sparčiai augant, naujos informacijos apie šį virusą poreikis tampa vis aktualesnis. Imunologai nuolat apžvelgia padėtį, kuriama nauja vakcina ir problema atrodo kryptingai spr...
Unikalieji Skaruliai: Jonava, senesnė už Jonavą
Yra vietų, kuriuose privalai apsilankyti. Ne todėl, kad užsidėtum eilinį pliusą – buvau ten – ir paskelbtum apie tai socialiniuose tinkluose. Todėl, kad šaukia pasąmonė. Tą šauksmą išgirdau prieš daugiau nei...
Jonavos rajone įsteigta nauja vaikų globos šeimyna
Šių metų pradžioje Jonavos rajono savivaldybės administraciją pasiekė džiugi žinia – išduota licencija naujos „Bitučių šeimynos“ veiklai. Naują šeimyną įsteigė Alexander ir Renata Propletinai. Šeima savo nam...
Gyd. A. Šimkus apie žaidimą šachmatais: „Tai bus geriausia smegenų mankšta“
Šachmatai – tai intelektualaus sporto šaka. Panašūs į šachmatus žaidimai egzistavo jau prieš 5000 metų. Manoma, kad šachmatai buvo išrasti Šiaurės Vakarų Indijoje (Pendžabe) VI amžiuje, vėliau išplito arabų ...
Atsinaujinę „Užuojautos namai“ pasirengę sunkią valandą padėti išlydėti artimuosius
Išreikšti pagarbą mirusiajam – vienas iš pagrindinių artimųjų užduočių, išlydint į paskutinę kelionę draugą, pažįstamą ar šeimos narį. Tačiau tokiomis akimirkomis sunku susitaikyti su netektimi – prarandama...
Reikia pagalbos suvokti, kaip santykiai šeimoje veikia vaikus
Kai į gyvenimo akligatvį patenka šeima, Vaiko teisių apsaugos skyriaus mobiliosios komandos – psichologo, priklausomybės ligų ir socialinės srities specialisto, dažniausiai sulaukia dar tą pačią dieną. Inten...
Ką reikia žinoti apie seksualinį smurtą?
Seksualiniu smurtu yra laikomas bet koks lytinių poreikių tenkinimas su kitu asmeniu prieš šio valią. Naudoti seksualinį smurtą gali ir visiškai svetimas asmuo, tačiau dažnai smurtautojas būna intymus partne...
Pandemija gali sumažinti perdirbamų plastiko atliekų kiekį
Plastikas vaidina svarbų vaidmenį saugant žmones COVID-19 pandemijos metu. Tačiau padidėjęs vienkartinio naudojimo plastiko gaminių poveikis aplinkai bus ilgalaikis, jis grasina sustabd...
Saugumas dviračių take: 8 dalykai, kuriuos privalote žinoti 2
Puikiai žinome, jog dviračiu kertant važiuojamąją dalį ar važiuojant bendrojo naudojimo keliu, reikia būti itin atidžiam, susikoncentruoti į aplinką, numatyti kitų eismo dalyvių vei...