Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais

Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais
RGP 23
2019-08-23 17:25 2019

Pikapas yra komercinis automobilis. Nepaisant Lietuvoje dar girdimo painiojimo su universalu, tai yra visiškai skirtingi automobiliai, turintys savo unikalias istorijas ir paskirtį. Manoma, kad terminas „pikapas“ (angl. pickup truck) pradėtas vartoti dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą ir pirmaisiais gamybos dešimtmečiais suvoktas kaip komercinis automobilis dideliems ir sunkiems kroviniams vežti. 

Daugiau nei šimto metų istorija 

JAV pikapai paskirtį pakeitė šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje – jie priimti ne tik kaip komercinės veiklos, bet ir kasdienio gyvenimo palydovai. Mike‘as Muelleris knygoje „The American Pickup Truck“ rašo, jog praėjusio amžiaus pabaigoje vos 15 proc. amerikiečių nurodė juos naudojantys darbui. 

Vis daugiau automobilių gamintojų skiria pajėgumų pikapams kurti

Nepaisant populiarumo JAV, europiečiai pikapus priima ne taip noriai. Tai lemia ir praktinės priežastys (Europoje tiesiog nėra tiek vietos dideliems automobiliams), ir įpročiai (jie neužtikrina tokio komforto kaip visureigiai, tačiau šioje srityje pastaraisiais metais sparčiai evoliucionavo). 

„Vis daugiau automobilių gamintojų skiria pajėgumų pikapams kurti. Tai – augantis automobilių segmentas: klientai nori aktyviai leisti laisvalaikį, o šiuolaikiniais pikapais į sudėtingai pasiekiamas vietas galima nuvykti bagažinėje vežant keturratį, motociklą ar kitą transporto priemonę. Itin išaugęs jų komfortas, galia bei papildomos įrangos gausa leidžia pikapą vertinti kaip gerą visureigio alternatyvą“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis. 

Evoliuciją pradėjo nepriklausomo tipo pakaba 

Vadinamosios lingės (angl. leaf springs) yra senas, patikimas ir tvirtas visų transporto priemonių pakabų sprendimas. Tačiau tai nėra komfortiška, tad į lengvuosius asmeninius automobilius jau daugybę metų jos montuojamos retai. Komerciniam transportui, kuriam komfortas mažiau aktualus, šis sprendimas tinka. 

Prieš kelerius metus išpopuliarėjo pikapai, kurių galinė pakaba yra nepriklausoma daugiasvirtė – tokio paties tipo, kaip ir komfortiškų asmeninių automobilių. Inžinieriai sugebėjo pasiekti, kad tokia pakaba nesumažintų apkrovos galimybių ir tai turi didžiulės teigiamos įtakos komfortui. 

Vienas tokių pikapų – „Mercedes-Benz“ X klasė. Komfortiškesnis toli gražu nereiškia, kad daugiau nei 5 metrų ilgio pikapo viduje galima pasijusti tarsi S klasės sedane, tačiau skirtumas nuo kitų rinkoje esančių pikapų su lingėmis galinėje pakaboje – milžiniškas. Prie išaugusio komforto prisideda ir ilgesnė nei įprasta ratų bazė – net 3 150 mm. 

Pikapo galimybės dėl to nė kiek nesumažėjo. Į X klasės bagažinę galima pakrauti daugiau nei 1 000 kg ir traukti iki 3 500 kg sveriančią priekabą, o jo savybės bekelėje taip pat nekelia abejonių: tai yra rėminės (angl. ladder frame) konstrukcijos automobilis, kurio prošvaisa – 202 mm (papildomai užsakoma iki 222 mm). „Mercedes-Benz“ pikapo užvažiavimo kampas – 29 laipsniai, nuvažiavimo – 24, o rampos įveikimo – 20,4, jis taip pat gali įveikti iki 60 cm gylio vandens telkinį. 

Tokie duomenys patvirtina, kad nepaisant į komfortišką važiavimą orientuotos galinės pakabos, pikapas vis dar yra tikras bekelės galiūnas, prastuose keliuose patikimesnis nei daugelis visureigių. 

Gausi papildoma įranga 

Pikapų salono erdvė neatsilieka nuo didelių visureigių, o bagažo skyriaus talpa – gerokai lenkia. Pravažumu bei savybėmis bekelėje – taip pat. Važiavimo komforto lygmeniu daugiasvirtės pakabos montavimas priartino pikapus prie visureigių, tačiau jie dar atsilieka variklių, pavarų dėžių ir papildomos įrangos pasirinkimo gausa. 

X klasė šį skirtumą gerokai sumažino – į jį montuojami V6 dyzeliniai varikliai, o papildomos įrangos sąraše pasirinkimų ne ką mažiau nei „Mercedes-Benz“ sedanų ar visureigių kainoraščiuose. 

„Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC“ pasiekia 190 kW (258 AG) pajėgumą ir 550 Nm sukimo momentą, variklio apsisukimams esant vos 1 400 aps./min. – tai užtikrina, kad 4 varančių ratų pavarą turintis pikapas iki 100 km/val. įsibėgėtų per 7,9 sek. Modelio su tokiu varikliu vidutinės degalų sąnaudos – 8,8–9 l/100 km, o CO2 emisija – 230–236 g/km. 

Europiečiai pamažu atranda patvarių, pasižyminčių išskirtiniu pravažumu ir talpių automobilių privalumus 

Papildomos įrangos gausa pikapai taip pat neprimena ūkyje naudojamų darbinių arklių. Daugelis dabar parduodamų gali būti komplektuojami su šildomomis sėdynėmis, lietimui jautriais ekranais, klimato kontrolės sistema, lengvojo lydinio ratlankiais ir daugeliu kitų funkcijų. „Mercedes-Benz“ X klasė priskiriama prabangių pikapų kategorijai, tad jo įrangos sąraše yra priekiniai LED žibintai, 360 laipsnių vaizdo kameros, 19 colių ratlankiai ir kiti privalumai. 

Europiečiai pamažu atranda patvarių, pasižyminčių išskirtiniu pravažumu ir talpių automobilių privalumus – kone visi gamintojai skaičiuoja šio segmento augimą. Kita vertus, Senajame žemyne pikapo kėbulą turintis automobilis dėl kultūrinių skirtumų greičiausiai niekada netaps perkamiausiu kaip yra JAV.

Velocita Media

Nuotraukų autorius – „Daimler“ koncernas

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Žvilgsnis į 2019-uosius: kontrolierė išskyrė 3 ryškiausias lygių galimybių temas

Žvilgsnis į 2019-uosius: kontrolierė išskyrė 3 ryškiausias lygių galimybių temas

Metų pabaigoje lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė apibendrino ir išrinko 3 reikšmingiausias temas, kurioms visuomenė ir organizacijos šiemet skyrė daugiausiai dėmesio. Kontro...

Kavos ir deserto harmonija: kaip blogai pasirinktas skanėstas gali sugadinti malonumą

Kavos ir deserto harmonija: kaip blogai pasirinktas skanėstas gali sugadinti malonumą

Kava jau seniai nebėra tik gėrimas, skirtas numalšinti kasdienį kofeino poreikį. Ja vaišiname svečius, ji tampa susitikimų su bičiuliais priežastimi, liudija šalies kultūrą ir pažangą. Tačiau kavos puodelis ...

Gražiausios bei šauniausios kaimo merginos konkurse – ir kraštietė Leta Dagilytė

Gražiausios bei šauniausios kaimo merginos konkurse – ir kraštietė Leta Dagilytė 1

Trąšų tiekėja „Timac Agro Lietuva“ ir portalas „Agroeta.lt“ liepos pradžioje paskelbė vieno įspūdingiausių šių metų socialinių projektų – „Mis Timac Agro – Agroeta.lt“ rinkimus. Pastaruosiuose dėl gražiausios...

Kodėl kyla mintys apie savižudybę?

Kodėl kyla mintys apie savižudybę?

Š. m. rugsėjo 10 d. minima tarptautinė savižudybių prevencijos diena. Pasaulinės sveikatos organizacijos vertinimu, pasaulyje kasmet nusižudo apie 800 tūkst. žmonių. Tikėtina, kad per metus iš gyvenimo pasitrauk...

V. Denisenko: informacinis karas, kaip ir realus, gali žudyti

V. Denisenko: informacinis karas, kaip ir realus, gali žudyti

Informacinis karas ir propaganda – reiškiniai, kurie, atrodo, turėtų išskirtinai dominti tik žurnalistus, komunikacijos ar informacijos ekspertus, tačiau šiandien taip nėra. „Su propaganda susid...

Padėti kitiems nusprendęs jonavietis: ,,Gera daryti gerą“

Padėti kitiems nusprendęs jonavietis: ,,Gera daryti gerą“ 3

Praėjusią savaitę vienoje iš ,,Facebook“ grupių buvo paskelbtas įrašas, sulaukęs daugybės internautų palaikymo – jonavietis Arvydas Barauskas (31 m.) prašė rekomenduoti šeimą, su kuria galėtų pasidalinti gaus...

Vaikas bėga iš namų: bausti ar padėti?

Vaikas bėga iš namų: bausti ar padėti?

Rodos, šeimai nieko netrūksta, bet staiga žinia lyg iš giedro dangaus – vaikas pabėgo iš namų. Kodėl vaikas, paauglys taip elgiasi, ką savo elgesiu nori pasakyti, ar vaikai bėga iš namų, kuriuose gera, kaip ...

„Tik Tok“ – kuo šis naujasis socialinis tinklas žavi jaunimą?

„Tik Tok“ – kuo šis naujasis socialinis tinklas žavi jaunimą?

„Tik Tok“ – kuo šis naujasis socialinis tinklas žavi jaunimą? Praėjo vos metai, kai atsirado programėlė „TikTok“, tačiau ji jau buvo atsisiųsta daugiau kartų nei populiariosios „Facebook“, „Snapchat“ ir „Ins...

Mokytojų apklausa: paauglių ekonomikos žinios vis dar šlubuoja, mokyti pradedama per vėlai

Mokytojų apklausa: paauglių ekonomikos žinios vis dar šlubuoja, mokyti pradedama per vėlai

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad lietuvių – tiek suaugusiųjų, tiek paauglių – ekonominis raštingumas yra menkas. Tai patvirtina ir ekonomikos mokytojų apklausa. Iš apklausoje dalyvavusių trečdalio šalies ekon...

Saulės elektrinės savininkė skaičiuoja, kad šaltuoju sezonu sutaupys apie 45 eurus per mėnesį

Saulės elektrinės savininkė skaičiuoja, kad šaltuoju sezonu sutaupys apie 45 eurus per mėnesį

Gaminančia vartotoja tapusi Valė Urbonienė, pasakoja, kad nuo kovo mėnesio iš elektros tiekėjo nepirko nei kilovatvalandės elektros – viską pagamino jos saulės elektrinė. Ir dar daugiau – nuo balandžio pagam...

Kiek žaliavų išvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Kiek žaliavų išvaistoma neperdirbant automobilio atliekų?

Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi pažaboti plastiko vartojimą, automobilių gamintojas „Ford“ perdirbtus plastikinius butelius naudoja transporto...

Organų donorystės procesas buvo koordinuojamas ir kruvinąją sausio naktį

Organų donorystės procesas buvo koordinuojamas ir kruvinąją sausio naktį

Nuo tragiškųjų 1991 metų sausio13-osios nakties įvykių prabėgo 29 metai. Kasmet minėdami šią skaudžią sukaktį, prisimename už Lietuvos laisvę kritusius kovotojus, pagerbiame gynėjus. Tačiau mažai kas žino, ka...

Z karta „įsitinklino“ – socialiniais tinklais naudojasi 99 proc. jos atstovų

Z karta „įsitinklino“ – socialiniais tinklais naudojasi 99 proc. jos atstovų

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje  naudojosi 77 proc. gyventojų, o Z kartoje – tokių naudotojų net 99 proc., rodo naujausias „Kantar“ Digital tyrimas. „Facebook“ toliau išlieka po...

Regitros“ egzaminuotojas paneigia 5 gajus mitus apie vairavimo egzaminus

Regitros“ egzaminuotojas paneigia 5 gajus mitus apie vairavimo egzaminus 1

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „Regitra“, kurioje retas nėra buvęs, tad ir įvairių istorijų gausu. O ypač – apie vairavimo egzaminus. Taigi, „Regitros“ egzaminuotojas pasakoja, koki...

Judėjimo negalią turintis Viktoras: niekada nesijaučiau „kitokiu“

Judėjimo negalią turintis Viktoras: niekada nesijaučiau „kitokiu“

Krepšinis, pergalės laurai pasaulio fitneso ir kultūrizmo čempionate, akrobatiniai triukai, breikas, asmeninio tobulėjimo konsultavimas – 27-erių Viktorui Topol neįgaliojo vežimėlis tobulėti netrukdo....

Naujai pastatytoje „Fredos“ gamykloje krizė negresia – atlyginimai viršija 1000 eurų

Naujai pastatytoje „Fredos“ gamykloje krizė negresia – atlyginimai viršija 1000 eurų

Šių metų kovą duris atvėrusi įmonei „Freda“ priklausanti nauja baldų gamykla jau gali pasigirti puikiais rezultatais. Čia dirba geriausi savo srities specialistai, įdiegtos pažangiausios technologijos....