Po Lietuvos banko tyrimo netinkamai informuotiems klientams AB „Swedbank“ atlygins galimus nuostolius

Po Lietuvos banko tyrimo netinkamai informuotiems klientams AB „Swedbank“ atlygins galimus nuostolius
BAL 23
2018-04-23 09:08 2018

Po Lietuvos banko atlikto tikslinio tyrimo „Swedbank“, AB, įsipareigojo atlyginti nuostolius savo klientams, kuriuos netinkamai informavo apie kredito kortelės sutarties keitimo metu padidintą kredito kortelės palūkanų normą.

Lietuvos bankas praėjusių metų antrojoje pusėje atliko „Swedbank“, AB, tikslinį tyrimą ir jo metu nustatė atvejų, kai klientai, kuriems bankas padidino kredito kortelės limitą, nebuvo tinkamai informuoti apie tai, kad keičiant sutarties sąlygas jiems buvo padidintas ne tik kredito limitas, bet ir kredito palūkanų norma.

2016 m. sausio mėn.– 2017 m. gegužės mėn. buvo pakeista beveik 14 tūkst. kredito kortelės sutarčių: 11 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, palūkanų norma nesikeitė arba buvo sumažinta, tačiau beveik 3 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, buvo padidinta ir palūkanų norma. Pagal Vartojimo kredito įstatymą, vartojimo kredito davėjas privalo iki sutarties sudarymo suteikti klientui pakankamai informacijos ir paaiškinimų apie esmines vartojimo kredito sąlygas, tarp kurių – ir vartojimo kredito palūkanų norma.

Siekdami išsiaiškinti, ar „Swedbank“, AB, šią pareigą įvykdė tinkamai, Lietuvos banko specialistai atrinko 2017 m. kovo–gegužės mėn. sudarytas 278 kredito kortelės sutartis, kuriose palūkanų norma buvo padidinta 0,5–5 proc. punkto. Lietuvos bankas kreipėsi į šiuos klientus, prašydamas atsakyti į klausimą, ar prieš pasirašydami sutartį jie buvo informuoti, kad keisis ir palūkanų norma.

Apklausoje dalyvavo 122 banko klientai, iš kurių 63 atsakė žinoję, o 50 – nežinoję, kad jiems, didinant kredito limitą, buvo nustatyta ir didesnė, palyginti su nustatyta pradinėje kredito kortelės sutartyje, palūkanų norma.

Tyrimas parodė, kad visi šie 50 banko klientų, prieš pasirašydami vartojimo kredito sutartį, pasirašė ir standartinės informacijos lapą, kuriame buvo nurodyta nauja palūkanų norma. Tačiau tyrimo metu nustatyta, kad kai kuriais atvejais banko darbuotojų klientams teikiama informacija žodžiu arba raštu buvo netiksli arba neišsami ar netgi klaidinanti.

Pažymėtina, kad tyrimo metu „Swedbank“, AB, aktyviai bendradarbiavo su tyrimą atliekančiais Lietuvos banko darbuotojais, ir dar iki tyrimo pabaigos ėmėsi tobulinti klientų aptarnavimą, siekdamas užtikrinti, kad klientai apie esminius vartojimo kredito sutarties sąlygų pasikeitimus ateityje būtų informuojami tinkamai.

Įvertinęs visus veiksnius, Lietuvos bankas įpareigojo „Swedbank“, AB, nutraukti nustatytus Vartojimo kredito įstatymo pažeidimus. Tai bankas jau atliko.

Klientai, kuriems, nuo 2016 m. sausio mėn. keičiant kredito kortelės sutartį, buvo padidinta palūkanų norma, ir manantys, kad bankas juos apie kredito kortelių palūkanų normos pokyčius informavo netinkamai, turėtų kreiptis į „Swedbank“, AB.

Pastarasis, įvertinęs kiekvieno kliento atvejį atskirai, nuspręs, ar jis buvo tinkamai informuotas apie palūkanų normos pasikeitimą, ir priims sprendimą dėl nuostolių kompensavimo. Lietuvos bankas dar kartą ragina visus gyventojus prieš pasirašant sutartis dėl finansinių produktų ypač atidžiai išnagrinėti jų sąlygas.

Lietuvos banko informacija

Panašūs straipsniai

„Swedbank“ fiksuoja naują sukčių laiškų ataką

„Swedbank“ fiksuoja naują sukčių laiškų ataką

Banką pasiekė informacija, kad „Swedbank“ klientai gauna el. pašto pranešimus, turinčius sukčiavimo požymių. Sukčių siunčiamuose laiškuose rašoma:...

SEB banko klientai pirmieji Lietuvoje gali tvarkyti savo sąskaitas per kito banko elektroninę bankininkystę

SEB banko klientai pirmieji Lietuvoje gali tvarkyti savo sąskaitas per kito banko elektroninę bankininkystę

Nuo rugsėjo 14 d., įsigaliojus ES Mokėjimo paslaugų direktyvai, bankų klientai galės valdyti savo banko sąskaitas per licencijuotus finansinių paslaugų teikėjus, jei klientas duos sutikimą tai daryti. Tokią ...

Skelbia pabaigą kodų kortelėms: greitai prisijungti nebepavyks

Skelbia pabaigą kodų kortelėms: greitai prisijungti nebepavyks

Nuo rugsėjo 10 d. Luminor klientai prisijungti prie banko internete bei tvirtinti mokėjimus galės naudodamiesi tik nemokama programėle „Smart-ID“, mobiliuoju parašu, elektroniniu parašu arba kodų generatoriumi. ...

Už netinkamą klientų lėšų laikymą Lietuvos bankas SatchelPay skyrė baudą

Už netinkamą klientų lėšų laikymą Lietuvos bankas SatchelPay skyrė baudą

Lietuvos banko Priežiūros tarnyba nustatė, kad elektroninių pinigų įstaiga SatchelPay, UAB, netinkamai apsaugojo dalį iš klientų gautų lėšų. Už šį pažeidimą skyrė jai piniginę baudą. Pagal Elekt...

Sukčiai vėl platina neva iš banko siunčiamas SMS žinutes

Sukčiai vėl platina neva iš banko siunčiamas SMS žinutes

SEB bankas vėl sulaukė pranešimų apie sukčių tariamai banko vardu Lietuvos gyventojams siunčiamas trumpąsias žinutes su nuoroda, vedančia į suklastotą interneto banko svetainę. ...

SEB bankas įspėja apie sukčius

SEB bankas įspėja apie sukčius

SEB bankas sulaukė pranešimų apie tariamai banko vardu siunčiamas trumpąsias žinutes. Jose sukčiai informuoja žmones apie neva iš banko gautą pranešimą, kuris yra atsiųstoje nuorodoje, vedančioje į netikrą i...

Tyrimas: šiemet lietuvių Kalėdos bus ir turtingesnės, ir išmanesnės

Tyrimas: šiemet lietuvių Kalėdos bus ir turtingesnės, ir išmanesnės

Šių metų Kalėdoms gyventojai žada išleisti daugiau nei ankstesniais metais. „Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atlikta gyventojų apklausa rodo, kad nuo 2016-ųjų metų du kartus iki 20 proc. padaugėjo gyven...

Jau visai netrukus - nepasiturintiems padėti kvies „Maisto banko“ akcija

Jau visai netrukus - nepasiturintiems padėti kvies „Maisto banko“ akcija 1

Artėjant šaltajam metų laikotarpiui, šimtai socialinių organizacijų rengiasi pasirūpinti, kad skurdžiai gyvenančių žmonių stalas neliktų tuščias. Spalio 25-26 dienomis labdaros ir paramos fondas...

„Swedbank“ saugumo ekspertai: 5 būdai, kaip atpažinti sukčių siunčiamus laiškus

„Swedbank“ saugumo ekspertai: 5 būdai, kaip atpažinti sukčių siunčiamus laiškus

„Swedbank“ saugumo ekspertai pastebi, kad pastaraisiais metais interneto sukčiai gerokai patobulino savo taktiką ir sukčiavimo būdus. Vienas pavyzdžių – prieš savaitę šalies gyventojus pasiekę suklastoti ban...

„Snoro“ kreditoriai atgavo dar beveik 20 milijonų eurų

„Snoro“ kreditoriai atgavo dar beveik 20 milijonų eurų

BAB „Snoras“ sąskaita pasipildė 19 497 320,9 euro, kuriuos pervedė Latvijoje registruota oro bendrovė „AirBaltic Corporation AS“. „Snoro“ bankroto administratoriaus ir Latvijos bendrovės susitarimu, „AirBalt...

Brangsta pagrindinių bankų paslaugų krepšelis

Brangsta pagrindinių bankų paslaugų krepšelis

Lietuvos banko valdyba patvirtino 2020 metais galiosiantį maksimalų mėnesinį komisinį atlyginimą už pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugą – 1,52 Eur, o socialinę paramą gaunantiems asmenims galios per pusę...

Tūkstantinės baudos "Senukams" ir A.Žuko įmonei

Tūkstantinės baudos "Senukams" ir A.Žuko įmonei

Nesaugius produktus platinusioms įmonėms skirtos baudos – produktų saugos reikalavimų neatitiko Artūro Žuko įmonės platintas trišakis ir UAB „Kesko Senukai Lithuania“ rinkai tiekti klijai.  Vals...

Mokėjimų rinkoje daugiausia auga mokėjimai kortelėmis ir kredito pervedimai

Mokėjimų rinkoje daugiausia auga mokėjimai kortelėmis ir kredito pervedimai

Lietuvos mokėjimų negrynaisiais pinigais rinka sparčiai auga – tam įtakos turi naujos, patogesnės mokėjimo paslaugos, inovacijos, kurias taiko ir rinkos senbuviai bankai, ir rinkos naujokės FinTech įmonės. ...

FNTT ragina gyventojus būti budrius

FNTT ragina gyventojus būti budrius

Raginame gyventojus būti budrius ir jokiomis aplinkybėmis neatskleisti savo ar įmonės banko sąskaitos duomenų, kitos svarbios asmeninės informacijos sukčiams.  Sukčiautojai dažnai gąsdina, ...

Bus skiriamos išmokos pranešėjams už įrodymus apie galimus konkurenciją ribojančius susitarimus

Bus skiriamos išmokos pranešėjams už įrodymus apie galimus konkurenciją ribojančius susitarimus

Nuo liepos 1 d. asmenys, pateikę Konkurencijos tarybai įrodymus apie galimus konkurenciją ribojančius susitarimus, galės gauti piniginę išmoką. Tokia galimybė turėtų paskatinti gyventojus aktyviau pranešti insti...

VDI baigė tyrimą dėl AB ,,Achema“ teritorijoje nukentėjusio UAB ,,Iremas“ darbuotojo: konstatuota darbdavio kaltė

VDI baigė tyrimą dėl AB ,,Achema“ teritorijoje nukentėjusio UAB ,,Iremas“ darbuotojo: konstatuota darbdavio kaltė

Dar liepos 9-ąją rašėme, kad tądien AB ,,Achema“ teritorijoje nukentėjo  UAB ,,Iremas“ darbuotojas. Nelaimė nutiko tuomet, kai karbamido ceche buvo atliekami agregatų remonto darbai. Kaip skelbt...