Po Lietuvos banko tyrimo netinkamai informuotiems klientams AB „Swedbank“ atlygins galimus nuostolius

Po Lietuvos banko tyrimo netinkamai informuotiems klientams AB „Swedbank“ atlygins galimus nuostolius
BAL 23
2018-04-23 09:08 2018

Po Lietuvos banko atlikto tikslinio tyrimo „Swedbank“, AB, įsipareigojo atlyginti nuostolius savo klientams, kuriuos netinkamai informavo apie kredito kortelės sutarties keitimo metu padidintą kredito kortelės palūkanų normą.

Lietuvos bankas praėjusių metų antrojoje pusėje atliko „Swedbank“, AB, tikslinį tyrimą ir jo metu nustatė atvejų, kai klientai, kuriems bankas padidino kredito kortelės limitą, nebuvo tinkamai informuoti apie tai, kad keičiant sutarties sąlygas jiems buvo padidintas ne tik kredito limitas, bet ir kredito palūkanų norma.

2016 m. sausio mėn.– 2017 m. gegužės mėn. buvo pakeista beveik 14 tūkst. kredito kortelės sutarčių: 11 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, palūkanų norma nesikeitė arba buvo sumažinta, tačiau beveik 3 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, buvo padidinta ir palūkanų norma. Pagal Vartojimo kredito įstatymą, vartojimo kredito davėjas privalo iki sutarties sudarymo suteikti klientui pakankamai informacijos ir paaiškinimų apie esmines vartojimo kredito sąlygas, tarp kurių – ir vartojimo kredito palūkanų norma.

Siekdami išsiaiškinti, ar „Swedbank“, AB, šią pareigą įvykdė tinkamai, Lietuvos banko specialistai atrinko 2017 m. kovo–gegužės mėn. sudarytas 278 kredito kortelės sutartis, kuriose palūkanų norma buvo padidinta 0,5–5 proc. punkto. Lietuvos bankas kreipėsi į šiuos klientus, prašydamas atsakyti į klausimą, ar prieš pasirašydami sutartį jie buvo informuoti, kad keisis ir palūkanų norma.

Apklausoje dalyvavo 122 banko klientai, iš kurių 63 atsakė žinoję, o 50 – nežinoję, kad jiems, didinant kredito limitą, buvo nustatyta ir didesnė, palyginti su nustatyta pradinėje kredito kortelės sutartyje, palūkanų norma.

Tyrimas parodė, kad visi šie 50 banko klientų, prieš pasirašydami vartojimo kredito sutartį, pasirašė ir standartinės informacijos lapą, kuriame buvo nurodyta nauja palūkanų norma. Tačiau tyrimo metu nustatyta, kad kai kuriais atvejais banko darbuotojų klientams teikiama informacija žodžiu arba raštu buvo netiksli arba neišsami ar netgi klaidinanti.

Pažymėtina, kad tyrimo metu „Swedbank“, AB, aktyviai bendradarbiavo su tyrimą atliekančiais Lietuvos banko darbuotojais, ir dar iki tyrimo pabaigos ėmėsi tobulinti klientų aptarnavimą, siekdamas užtikrinti, kad klientai apie esminius vartojimo kredito sutarties sąlygų pasikeitimus ateityje būtų informuojami tinkamai.

Įvertinęs visus veiksnius, Lietuvos bankas įpareigojo „Swedbank“, AB, nutraukti nustatytus Vartojimo kredito įstatymo pažeidimus. Tai bankas jau atliko.

Klientai, kuriems, nuo 2016 m. sausio mėn. keičiant kredito kortelės sutartį, buvo padidinta palūkanų norma, ir manantys, kad bankas juos apie kredito kortelių palūkanų normos pokyčius informavo netinkamai, turėtų kreiptis į „Swedbank“, AB.

Pastarasis, įvertinęs kiekvieno kliento atvejį atskirai, nuspręs, ar jis buvo tinkamai informuotas apie palūkanų normos pasikeitimą, ir priims sprendimą dėl nuostolių kompensavimo. Lietuvos bankas dar kartą ragina visus gyventojus prieš pasirašant sutartis dėl finansinių produktų ypač atidžiai išnagrinėti jų sąlygas.

Lietuvos banko informacija

Panašūs straipsniai

 „Sodra“ ir Darbo birža klientus konsultuos kartu numeriu 1883

„Sodra“ ir Darbo birža klientus konsultuos kartu numeriu 1883

Nuo rugsėjo 1 d. darbo ieškantiems gyventojams ir darbdaviams konsultacijos apie Darbo biržos paslaugas bus teikiamos paskambinus trumpuoju informaciniu numeriu 1883. Iki šiol šiuo numeriu klientams buvo teikiam...

Kodėl svarbu nedelsti pranešti apie skriaudžiamą vaiką?

Kodėl svarbu nedelsti pranešti apie skriaudžiamą vaiką?

Suprantama, jog vaiko teisių apsaugos institucijai pranešant apie galimus vaiko teisių pažeidimus gali būti neramu neteisingai apkaltinti vaiko tėvus ar kitus atstovus pagal įstatymą, tačiau svarbu pastebėti, jo...

Nubrėžta būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelio kainos riba nesikeis

Nubrėžta būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelio kainos riba nesikeis

Komerciniai bankai ir kredito unijos ir toliau negalės viršyti jau beveik dvejus metus galiojančios gyventojams būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelio kainos, kuri yra 1,5 Eur, o socialinę paramą gaunantiems as...

„Regitra“: sutrikus duomenų bazėms, neteikiama dalis paslaugų

„Regitra“: sutrikus duomenų bazėms, neteikiama dalis paslaugų

Šiandien, rugpjūčio 31 d., nuo ryto sutrikus vidinėms duomenų bazėms, neveikia dalis „Regitros“ paslaugų. Šiuo metu gedimai šalinami ir tikimasi, kad greitu metu – iki 15val. – pavyks išspręsti susidariusią situ...

Vis dar egzistuoja „Telefoninių sąskaitų tuštintojai“?

Vis dar egzistuoja „Telefoninių sąskaitų tuštintojai“?

Ar tiesa, kad net esant šiuolaikinėms technologijoms ir pažangioms apsaugos priemonėms, vis dar egzistuoja „Telefoninių sąskaitų tuštintojai“? Ar čia per Facebook Messenger plinta naujas virusas, ar tai tik - tu...

Antikorupcijos komisijos tyrimo išvados dėl e. sveikatos sistemos tvirtinasi

Antikorupcijos komisijos tyrimo išvados dėl e. sveikatos sistemos tvirtinasi

Šiandien Seimo Antikorupcijos komisijos posėdyje aptartas komisijos atlikto parlamentinio tyrimo dėl e. sveikata sistemos išvadų įgyvendinimas bei dabartinė e. sveikatos sistemos situacija, veikimo trikdžiai....

STT: Nustatytos korupcijos rizikos teikiant paramą savivaldybėms

STT: Nustatytos korupcijos rizikos teikiant paramą savivaldybėms

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), išanalizavusi sveikatos apsaugos sistemoje esančias rizikas dėl viešųjų pirkimų ir paramos teikėjų, patikrino, ar panašios rizikos egzistuoja ir kitoje valstybės valdymo srityje...

Naktį šėlusi audra pridarė nuostolių bendrovei „Jonavos autobusai“

Naktį šėlusi audra pridarė nuostolių bendrovei „Jonavos autobusai“ 1

Jonaviškiai internautai dalinosi pastebėjimais ir nuogąstavimai apie liūtį, žaibavimus ir griaustinius. Dauguma teigė, kad tokio griaustinio garso seniai negirdėjo, o žaibavimas nuplieksdavo viską ryškia, akinan...

VMI teikia naujas konsultavimo telefonu paslaugas

VMI teikia naujas konsultavimo telefonu paslaugas

Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir įmonės jas galės gauti kur kas paprasčiau ir greičiau,...

Jonavos kabelinė televizija AVVA ieško pastiprinimo

Jonavos kabelinė televizija AVVA ieško pastiprinimo

Pareigos: Linijos meistras Pagrindinės atsakomybės: interneto, televizijos, paslaugų jungimas klientams; silpnų srovių ir šviesolaidinių tinklų ...

Atėjo Jonavos šiukšlintojų eros pabaiga – gresia dešimt kartų didesnės baudos

Atėjo Jonavos šiukšlintojų eros pabaiga – gresia dešimt kartų didesnės baudos

Bendrovė „Jonavos paslaugos“ ir Jonavos aplinkosauga suvienijo jėgas – nuo šiol šiukšlintojams nebus skiriamos simbolinės baudos. Už netinkamai atsikratytas šiukšles gresia dešimt kartų didesnės, kelis šimtus eu...

Lietuvos ir Suomijos iniciatyva Europos Komisija inicijuoja laiko direktyvos peržiūrą

Lietuvos ir Suomijos iniciatyva Europos Komisija inicijuoja laiko direktyvos peržiūrą

Atsižvelgdama į piliečių, Europos Parlamento ir Lietuvos bei Suomijos prašymus, Europos Komisija pradeda viešąsias konsultacijas dėl laiko sukiojimo. Komisija nusprendė išnagrinėti, kaip veikia dabartiniai ES va...

Vyriausybė imasi pasaulyje nepasiteisinusios bendrinės tabako gaminių pakuotės

Vyriausybė imasi pasaulyje nepasiteisinusios bendrinės tabako gaminių pakuotės

Šią savaitę Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija parengė ir pateikė derinti institucijoms įstatymo pakeitimo projektą, kuriuo siūloma įteisinti bendrinę tabako gaminių pakuotę, reglamentuoti tabak...

Draudimo įstatymo pokyčiai – apynasris gyvybės draudimo sutarčių mokesčiams

Draudimo įstatymo pokyčiai – apynasris gyvybės draudimo sutarčių mokesčiams

Spalio pradžioje įsigalioja Draudimo įstatymo pakeitimai, kurie gyvybės draudimo bendroves įpareigos skaidriai ir aiškiai nurodyti visus sutarties mokesčius. Taip pat nuo kitų metų pradžios jos nebegalės imti mo...

Kelių kokybės audito rezultatai: be defektų – tik 4 iš 33 kelių

Kelių kokybės audito rezultatai: be defektų – tik 4 iš 33 kelių

Susisiekimo ministerijos iniciatyva atliktas šalies valstybinės reikšmės kelių kokybės auditas atskleidė realią situaciją, piktnaudžiavimo ir pažeidimų mastą. Ištyrus 33 skirtingus kelius nustatyta, kad kokybės ...

Geriausi VSAT detektyvai – cigarečių kontrabandininkus ir Jonavoje triuškinę pasieniečiai

Geriausi VSAT detektyvai – cigarečių kontrabandininkus ir Jonavoje triuškinę pasieniečiai 1

Geriausiais 2018 m. Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) detektyvais pripažinti keturi Pakrančių apsaugos pasienio rinktinės Kriminalinės žvalgybos ir Ikiteisminio tyrimo skyrių tyrėjai, išaiškinę nelegalių...