Po Lietuvos banko tyrimo netinkamai informuotiems klientams AB „Swedbank“ atlygins galimus nuostolius

Po Lietuvos banko tyrimo netinkamai informuotiems klientams AB „Swedbank“ atlygins galimus nuostolius
BAL 23
2018-04-23 09:08 2018

Po Lietuvos banko atlikto tikslinio tyrimo „Swedbank“, AB, įsipareigojo atlyginti nuostolius savo klientams, kuriuos netinkamai informavo apie kredito kortelės sutarties keitimo metu padidintą kredito kortelės palūkanų normą.

Lietuvos bankas praėjusių metų antrojoje pusėje atliko „Swedbank“, AB, tikslinį tyrimą ir jo metu nustatė atvejų, kai klientai, kuriems bankas padidino kredito kortelės limitą, nebuvo tinkamai informuoti apie tai, kad keičiant sutarties sąlygas jiems buvo padidintas ne tik kredito limitas, bet ir kredito palūkanų norma.

2016 m. sausio mėn.– 2017 m. gegužės mėn. buvo pakeista beveik 14 tūkst. kredito kortelės sutarčių: 11 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, palūkanų norma nesikeitė arba buvo sumažinta, tačiau beveik 3 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, buvo padidinta ir palūkanų norma. Pagal Vartojimo kredito įstatymą, vartojimo kredito davėjas privalo iki sutarties sudarymo suteikti klientui pakankamai informacijos ir paaiškinimų apie esmines vartojimo kredito sąlygas, tarp kurių – ir vartojimo kredito palūkanų norma.

Siekdami išsiaiškinti, ar „Swedbank“, AB, šią pareigą įvykdė tinkamai, Lietuvos banko specialistai atrinko 2017 m. kovo–gegužės mėn. sudarytas 278 kredito kortelės sutartis, kuriose palūkanų norma buvo padidinta 0,5–5 proc. punkto. Lietuvos bankas kreipėsi į šiuos klientus, prašydamas atsakyti į klausimą, ar prieš pasirašydami sutartį jie buvo informuoti, kad keisis ir palūkanų norma.

Apklausoje dalyvavo 122 banko klientai, iš kurių 63 atsakė žinoję, o 50 – nežinoję, kad jiems, didinant kredito limitą, buvo nustatyta ir didesnė, palyginti su nustatyta pradinėje kredito kortelės sutartyje, palūkanų norma.

Tyrimas parodė, kad visi šie 50 banko klientų, prieš pasirašydami vartojimo kredito sutartį, pasirašė ir standartinės informacijos lapą, kuriame buvo nurodyta nauja palūkanų norma. Tačiau tyrimo metu nustatyta, kad kai kuriais atvejais banko darbuotojų klientams teikiama informacija žodžiu arba raštu buvo netiksli arba neišsami ar netgi klaidinanti.

Pažymėtina, kad tyrimo metu „Swedbank“, AB, aktyviai bendradarbiavo su tyrimą atliekančiais Lietuvos banko darbuotojais, ir dar iki tyrimo pabaigos ėmėsi tobulinti klientų aptarnavimą, siekdamas užtikrinti, kad klientai apie esminius vartojimo kredito sutarties sąlygų pasikeitimus ateityje būtų informuojami tinkamai.

Įvertinęs visus veiksnius, Lietuvos bankas įpareigojo „Swedbank“, AB, nutraukti nustatytus Vartojimo kredito įstatymo pažeidimus. Tai bankas jau atliko.

Klientai, kuriems, nuo 2016 m. sausio mėn. keičiant kredito kortelės sutartį, buvo padidinta palūkanų norma, ir manantys, kad bankas juos apie kredito kortelių palūkanų normos pokyčius informavo netinkamai, turėtų kreiptis į „Swedbank“, AB.

Pastarasis, įvertinęs kiekvieno kliento atvejį atskirai, nuspręs, ar jis buvo tinkamai informuotas apie palūkanų normos pasikeitimą, ir priims sprendimą dėl nuostolių kompensavimo. Lietuvos bankas dar kartą ragina visus gyventojus prieš pasirašant sutartis dėl finansinių produktų ypač atidžiai išnagrinėti jų sąlygas.

Lietuvos banko informacija

Panašūs straipsniai

 „Sodra“ ir Darbo birža klientus konsultuos kartu numeriu 1883

„Sodra“ ir Darbo birža klientus konsultuos kartu numeriu 1883

Nuo rugsėjo 1 d. darbo ieškantiems gyventojams ir darbdaviams konsultacijos apie Darbo biržos paslaugas bus teikiamos paskambinus trumpuoju informaciniu numeriu 1883. Iki šiol šiuo numeriu klientams buvo teikiam...

Nubrėžta būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelio kainos riba nesikeis

Nubrėžta būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelio kainos riba nesikeis

Komerciniai bankai ir kredito unijos ir toliau negalės viršyti jau beveik dvejus metus galiojančios gyventojams būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelio kainos, kuri yra 1,5 Eur, o socialinę paramą gaunantiems as...

Prekybininkai negali imti mokesčio už atsiskaitymus mokėjimo kortelėmis

Prekybininkai negali imti mokesčio už atsiskaitymus mokėjimo kortelėmis

Lietuvos bankas atkreipia dėmesį, kad prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis, pavedimu per internetinę bankininkystę ar kitomis mokėjimo priemonėmi...

ESO jau išmokėjo 1 mln. eurų kompensacijų už servitutus

ESO jau išmokėjo 1 mln. eurų kompensacijų už servitutus

„Energijos skirstymo operatorius“ daugiau nei pusei pateikusiųjų prašymus kompensuoti už naudojimąsi servitutais, išmokėjo kompensacijas. Beveik 16 tūkst. pareiškėjų pasiekė 1 008 472 eurų suma. Vidutinė kompens...

Dėl žiniasklaidoje paskleistos informacijos apie animacinį serialą „Simpsonai“

Dėl žiniasklaidoje paskleistos informacijos apie animacinį serialą „Simpsonai“

Respublikinė žiniasklaida šiandien paviešino informaciją, jog norima animacinį serialą „Simpsonai“ uždrausti rodyti dienos metu. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) išplatino papildomą pranešimą. ...

„Regitra“: sutrikus duomenų bazėms, neteikiama dalis paslaugų

„Regitra“: sutrikus duomenų bazėms, neteikiama dalis paslaugų

Šiandien, rugpjūčio 31 d., nuo ryto sutrikus vidinėms duomenų bazėms, neveikia dalis „Regitros“ paslaugų. Šiuo metu gedimai šalinami ir tikimasi, kad greitu metu – iki 15val. – pavyks išspręsti susidariusią situ...

Vis dar egzistuoja „Telefoninių sąskaitų tuštintojai“?

Vis dar egzistuoja „Telefoninių sąskaitų tuštintojai“?

Ar tiesa, kad net esant šiuolaikinėms technologijoms ir pažangioms apsaugos priemonėms, vis dar egzistuoja „Telefoninių sąskaitų tuštintojai“? Ar čia per Facebook Messenger plinta naujas virusas, ar tai tik - tu...

STT: Nustatytos korupcijos rizikos teikiant paramą savivaldybėms

STT: Nustatytos korupcijos rizikos teikiant paramą savivaldybėms

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), išanalizavusi sveikatos apsaugos sistemoje esančias rizikas dėl viešųjų pirkimų ir paramos teikėjų, patikrino, ar panašios rizikos egzistuoja ir kitoje valstybės valdymo srityje...

Pensijos vasarį – laiku ir didesnės

Pensijos vasarį – laiku ir didesnės

„Sodra“ pradeda mokėti pensijas už vasarį. Vilniaus ir Kauno senjorams, kurie pensijas gauna į namus, jas atneš Lietuvos paštas tokiu pat grafiku kaip gruodį, o apie 90 tūkstančių pensijų gavėjų, kurių bendros i...

VMI teikia naujas konsultavimo telefonu paslaugas

VMI teikia naujas konsultavimo telefonu paslaugas

Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir įmonės jas galės gauti kur kas paprasčiau ir greičiau,...

Turto draudimo tyrimas: koją dažnai pakiša painios sutartys

Turto draudimo tyrimas: koją dažnai pakiša painios sutartys

Lietuvos bankas, siekdamas sumažinti dėl turto draudimo kylančius ginčus tarp draudikų ir vartotojų, įvertino rinkoje siūlomus turto draudimo produktus, nustatė didžiausias vartotojams dėl jų kylančias rizikas i...

Gyventojai dažniau renkasi elektroninius mokėjimo sprendimus ir įvairesnius paslaugų teikėjus

Gyventojai dažniau renkasi elektroninius mokėjimo sprendimus ir įvairesnius paslaugų teikėjus

Naujausia Lietuvos banko apklausa apie mokėjimo įpročius rodo, kad sparčiai daugėja šalies gyventojų, kurie renkasi už prekes ir paslaugas atsiskaityti kortele ar per internetinę bankininkystę, palankiau vertina...

Jonavos kabelinė televizija AVVA ieško pastiprinimo

Jonavos kabelinė televizija AVVA ieško pastiprinimo

Pareigos: Linijos meistras Pagrindinės atsakomybės: interneto, televizijos, paslaugų jungimas klientams; silpnų srovių ir šviesolaidinių tinklų ...

Šalies kelių tinklo kokybei gerinti – išmanioji diagnostikos sistema

Šalies kelių tinklo kokybei gerinti – išmanioji diagnostikos sistema

Siekiant iš esmės pagerinti Lietuvos kelių kokybę ir priežiūrą, kelių būklei tirti pasitelkiamos naujausios technologijos. Jau šį pavasarį į šalies kelius išriedės mobili kelių būklės tyrimo laboratorija, kuri p...

Blogos naujienos PVM sukčiautojams

Blogos naujienos PVM sukčiautojams

Briuselyje Finansų ministras Vilius Šapoka susitiko su Europos Komisijos komisaru Pierre Moscovici, atsakingu už ekonomikos, finansų ir mokesčių, muitų sritis. Susitikimo metu diskutuota apie aktualiausias Europ...

Po atlikto tyrimo dėl maisto produktų kainų ES valstybėse aiškėja: už kai kurias prekes mokame gerokai brangiau

Po atlikto tyrimo dėl maisto produktų kainų ES valstybėse aiškėja: už kai kurias prekes mokame gerokai brangiau

Teisingumo ministerijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) užsakymu atliktas maisto prekių kainų palyginimo tyrimas, kurio metu buvo lyginamos 40 skirtingų maisto prekių kainos 12 ES valst...