„Rail Baltica“ diktuos naujas keliavimo madas

„Rail Baltica“ diktuos naujas keliavimo madas
RGS 16
2019-09-16 11:24 2019

Prognozuojama, kad nuo 2030 metų „Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai tarp Varšuvos ir Talino kasmet perveš virš 4,5 mln. keliautojų. Tikimasi, kad greitieji keleiviniai traukiniai ne tik į Baltijos šalis pritrauks naujų turistų iš užsienio, bet koreguos ir Lietuvos gyventojų keliavimo įpročius.

Tikisi keliavimo revoliucijos

„Kartu su „Rail Baltica“ atėjimu tikimės ir tam tikros viešojo transporto revoliucijos Lietuvoje. Keleiviniai traukiniai jau dabar tapo labai patrauklia alternatyva kitoms transporto rūšims, pavyzdžiui tarp Vilniaus ir Kauno bei Klaipėdos maršrutai perveža tikrai daug keleivių, matome, kad tai rimtas konkurentas automobiliams. Nauja geležinkelio linija nuo Lenkijos iki Lenkijos ir jungtis nuo Vilniaus iki jos atvers dar daugiau galimybių keliaujantiems“, - sako UAB „LG keleiviams“ generalinis direktorius Linas Baužys.

„Pagal numatytą „Rail Baltica“ įgyvendinimo planą jau nuo 2026-ųjų moderni europietiško standarto traukinių linija pradės veikti nuo Kauno iki Latvijos per Panevėžį. Pastarojo miesto ir rajono gyventojams atsiras galimybė ganėtinai greitai pasiekti Vilnių ir pajūrį traukiniu“, - pažymėjo L. Baužys.

Jo teigimu Lietuvai taip pat galima sekti Šveicarijos pavyzdžiu, kai visuomeninis transportas organizuojamas taip, kad autobusai suderinti su traukinių tvarkaraščiais ir priveža keleivius iš atokesnių gyvenviečių, bet nekonkuruoja tarpusavyje ilguose maršrutuose.

L. Baužio įsitikinimu, „Rail Baltica“ padės plėtoti ir tarptautinį turizmą. „Pritrauksime ne vien traukiniais keliauti mėgstančius turistus. Jau dabar Vilniaus oro uostas turi ribotas plėtros galimybes. Pradėjus veikti „Rail Baltica“ Vilnius iš Kauno oro uosto bus pasiekiamas per 35 minutes, kas užsienio turistams patrauklu, lengvai pasiekiama Klaipėda, tad patogesni tapsime ir orlaiviais galutinį tašką mėgstantiems pasiekti keliautojams“, - pasakoja L. Baužys.

Traukinius renkasi dėl ekologijos ir patogumo

„Žinoma, pirminis „Rail Baltica“ tikslas - vežti krovinius, iš to bus ir šios linijos ekonominė nauda. Bet patogus ir greitas susisiekimas tarp kai kurių šalies miestų, greitai pasiekiamos kaimyninių šalių sostinės tikrai turės įtakos ir mūsų keliavimo įpročiams. Taip pat galima tikėtis daugiau turistų iš Europos, kur keliavimas traukiniais yra populiarus“, - sako judumo ekspertė dr. Kristina Gaučė.

Specialistė abejoja, ar „Rail Baltica“ greitieji traukiniai iš esmės pakeis kasdieninius keliavimo įpročius, ne tik dėl to, kad žmonėms sunku keistis, tačiau labiausiai dėl to, kad kasdieninė švytuoklinė migracija tarp miestų, kuriuos sujungs „Rail Baltica“ nėra esminė (pvz. lyginant su kelionėmis iš Vilniaus regiono į Vilnių). Tačiau tikrai atsiras tokių, kurie persės iš automobilių į traukinius. „Aš pati kai yra galimybė rinktis, visada renkuosi traukinį nepriklausomai nuo jo greičio. Žmonės jį rinksis ne tik dėl laiko ekonomijos, ekologinių sumetimų bet ir dėl to, kad važiuojant traukiniu gali dirbti, skaityti, bendrauti, žiūrėti filmus ir daryti kitus darbus. Tad tokių žmonių tikrai bus“, - sako K. Gaučė.

Pasak jos, ypatingai „Rail Baltica“poveikį turėtų pajusti Panevėžio ir Marijampolės gyventojai, kuriems atsiras greitas susisiekimas su Kaunu, o panevėžiečiams ir su Ryga. Tai gali turėti įtakos renkantis mokymosi vietą studentams ar net darbą kitame mieste.

Sulauksime daugiau turistų

Tačiau K. Gaučės įsitikinimu, „Rail Baltica“ turėtų išjudinti turizmo sektorių, ypač jei sklandžiai pradės funkcionuoti vieningo Europos traukinių bilieto „Inter Rail“ sistema. Tikėtina, kad daugiau lietuvių rinksis savaitgalius praleisti kaimyninių šalių sostinėse, o į Lietuvą atvyks traukiniais keliauti mėgstantys europiečiai, nes tai bus nauja neišbandyta kryptis.

Viešosios įstaigos „Kaunas IN“ specialistų skaičiavimu pradėjus kursuoti greitiesiems „Rail Baltica“ traukiniams turistų srautas Kaune gali išaugti iki 5 proc. prie dabar planuojamo turistų augimo. Daugiausiai turistų tikimasi sulaukti iš Latvijos, Estijos, Suomijos, Lenkijos ir Vokietijos. Šių turistų skaičius Kaune gali išaugti iki 15 proc.

„Europinės geležinkelio linijos, kuri sujungtų Lietuvą su Europa, poreikis jaučiamas jau seniai. Turistai europiečiai įpratę patogiai keliauti traukiniais, todėl dažnai sulaukiame individualiai keliaujančių turistų klausimų apie galimybes keliauti traukiniais tarp Baltijos šalių ir Varšuvos“, - sako „Kaunas IN“ Turizmo skyriaus vadovė Inga Pažereckaitė-Kalėdienė.

Į Varšuvą - per mažiau nei 5 val.

Pagal dabartinius „Rail Baltica“ skaičiavimus, kelionė iš Panevėžio į Kauną truks 38 minutes, iš Vilniaus į Kauną - 36 minutes. Taip pat greitas susisiekimas bus su kaimyninių šalių sostinėmis. Pavyzdžiui kelionė traukinių iš Kauno į Rygą truks apie 1,5 val., iš Panevėžio šį miestą pasieksime mažiau nei per valandą. Iš Kauno iki Talino traukiniu keliausime 3,5 val., o iki Varšuvos nepilnas 5 valandas. Iš šio miesto traukiniais lengvai pasiekiami beveik visi kiti Europos didmiesčiai.

,,Lietuvos geležinkeliai" inf.

Panašūs straipsniai

Pamatykite kaip galėtų atrodyti „Rail Baltica“ infrastruktūra

Pamatykite kaip galėtų atrodyti „Rail Baltica“ infrastruktūra

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės dvikelis. P...

Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva kartu su projekto partneriais pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Infrastruktūros tinklų priemonės ES paramą „Rail Baltica“ projekto veikloms. Bendras visų šalių paraiškoje nurodytas projekto f...

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Spartesnis projekto „Rail Baltica“ progresas – jau šiemet

Strateginę reikšmę Lietuvai turinčio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas sparčiai juda į priekį – įsibėgėja antrojo etapo darbai. Jau šiais metais geležinkelio vėžė bus sujungta su Kauno intermodaliniu ter...

„Rail Baltica“ mažins CO2 išmetimą ir automagistralių apkrovas

„Rail Baltica“ mažins CO2 išmetimą ir automagistralių apkrovas

Kaip vienas pagrindinių argumentų projektuojant „Rail Baltica“ europinės vėžės geležinkelio liniją, buvo įvardijama ekonominė nauda, tarp jų ne tik finansiniai, bet ir aplinkosauginiai faktoriai. Pagal moksl...

Užbaigti „Rail-Baltica“ ruožo Kaunas-Ramygala tyrinėjimai

Užbaigti „Rail-Baltica“ ruožo Kaunas-Ramygala tyrinėjimai 1

„Rail Baltica“ vėžės nuo Kauno iki Latvijos sienos detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos įmonė IDOM, kartu su Lietuvos UAB „Kelprojektas“, užbaigė pirmojo etapo tyrinėjimus. Anot bendros Baltijo...

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą projekto „Rail Baltica“ finansavimui

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą projekto „Rail Baltica“ finansavimui

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą strateginės reikmės projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimui, skirstant ateinančios Europos Sąjungos (ES) perspektyvos finansavimą. Projekto finansavimo klausimą s...

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Siekdama labiau saugoti aplinką ir mažinti poveikį klimato kaitai, Susisiekimo ministerija ketina kartu su universitetais ieškoti būdų, kaip sumažinti transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų ...

Lietuva ruošiasi 5G ryšio plėtrai

Lietuva ruošiasi 5G ryšio plėtrai

Aiški 5G ryšio plėtros vizija ir koordinuoti veiksmai padės Lietuvai siekti lyderystės 5G ryšio technologijoje tarp kitų Europos Sąjungos valstybių. Lietuva, įdiegusi šią naujos kartos technologiją, gali tik...

Lietuva sieks skatinti naujos kartos judriojo ryšio 5G diegimą ir plėtrą

Lietuva sieks skatinti naujos kartos judriojo ryšio 5G diegimą ir plėtrą

Susisiekimo ministerijos iniciatyva parengtos Lietuvos naujos kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 2020–2025 m. gairės, taip pat numatytos priemonės šiam tikslui reikalingai teisinei ir investicinei aplinkai k...

Oro kokybė šalyje 2019 metais

Oro kokybė šalyje 2019 metais

Oro kokybė daugelyje šalies miestų, ypač Vilniuje ir Klaipėdoje, Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, pernai buvo geresnė negu 2018-aisiais – sumažėjo vidutinė metinė kietųjų dalelių (KD10 ir KD2,5) ir az...

VLC: įgyvendinto projekto „Mes visi įdomūs ir reikalingi“ dėka draugausime dar stipriau

VLC: įgyvendinto projekto „Mes visi įdomūs ir reikalingi“ dėka draugausime dar stipriau

VšĮ Vaikų ir jaunimo visapusiško lavinimo centras (VLC) įgyvendindamas nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2017–2019 metų veiksmų planą įgyvendino  priemonę „Remti bendruomeninę...

LAKD įrengė naują kelio ženklą neatsižvelgusi į Jonavos SEK rekomendacijas

LAKD įrengė naują kelio ženklą neatsižvelgusi į Jonavos SEK rekomendacijas 1

Pagrindinėje miesto gatvėje praėjusią savaitę „išdygo“ naujas kelio ženklas draudžiantis stovėti automobiliams ties J. Basanavičiaus g. 24 pastatu. Jonavos saugaus eismo komisija (SEK) ketino tik riboti auto...

Vėl gvildenamas Rimkų PSPC filialo perkėlimo klausimas

Vėl gvildenamas Rimkų PSPC filialo perkėlimo klausimas 1

Jonavos rajono savivaldybės meras Mindaugas Sinkevičius pirmadienį susitiko su rajono tarybos opozicijos atstovais. Susitikimo metu gvildentas klausimas dėl VŠĮ Pirminės sveikatos priežiūros centro Rimkų (Ri...

Kelininkai pasiruošę žiemos sezonui

Kelininkai pasiruošę žiemos sezonui

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos kelių dangos būklę, meteorologines prognozes ir yra pasirengę bet kurią akimirką siųsti kelių priežiūros techniką. Pasiru...

LAKD paaiškina: Kodėl miesto centre „išdygo“ naujas kelio ženklas

LAKD paaiškina: Kodėl miesto centre „išdygo“ naujas kelio ženklas 1

Kovo 9-ąją jau rašėme, kad miesto centre „išdygo“ kelio ženklas draudžiantis stovėti automobiliams ties J. Basanavičiaus g. 24 pastatu. Tuomet buvo skelbta, kad šį ženklą įrengė Lietuvos automobilių kelių di...

Paukščių gripas artėja prie Lietuvos: naujas židinys už mažiau nei 200 km

Paukščių gripas artėja prie Lietuvos: naujas židinys už mažiau nei 200 km

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), remdamasi Europos Komisijos Gyvūnų ligų pranešimų sistemos (ADNS) duomenimis, informuoja, kad Lenkijoje (Ylavos regione) užregistruotas naujas paukščių gripo at...