Reikalavimų maisto papildų reklamai nepaisiusiai UAB „Osteca“ skirta bauda

Reikalavimų maisto papildų reklamai nepaisiusiai UAB „Osteca“ skirta bauda
RGP 19
2019-08-19 13:46 2019

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) atliko tyrimą dėl UAB „Osteca“ Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė naudojo draudžiamus maisto produktų reklamoje vartoti teiginius.

Pagal Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos persiųstą informaciją Tarnyba įvertino 8 skirtingų maisto papildų reklamą, kuri buvo platinama 4 interneto tinklalapiuose bei viename iš žurnalo „Moteris“ leidinių. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad maisto papildų „Biosil“, „SaffraMed“, „BlueIron“, „CuraQuick“, „Lyprinol“, „CureSupport Liposomal K2+D3“, „Reg‘Activ Cholesterol“ ir „EatEnjoyTM Gluten“ reklamose buvo naudojami sveikatingumo teiginiai, kuriais užsimenama apie žmogaus ligų gydymą ar profilaktiką, nors tokių teiginių vartojimas maisto papildų reklamoje yra draudžiamas: „<...> specialiai sukurtas širdies ir kraujagyslių sveikatai palaikyti“; „geras geležies papildas, toks kaip „ Bluelron“, gali labai greitai padėti išspręsti žemo geležies lygio problemas“ ir kt. Tarnyba primena, kad maisto papildų reklamoje draudžiama užsiminti apie žmogaus ligų gydymo ar profilaktines savybes, kadangi maisto papildas nėra vaistinis preparatas ir negali būti reklamuojamas nurodant vaistinio preparato savybes.

Skleisdama reklamą leidinyje, UAB „Osteca“ nepaisė draudimo dėl nuorodų į gydytojų rekomendacijas naudojimo – išplatintame straipsnyje, pasitelkus gydytojos rekomendacijas, maisto papildui „Biosil“ buvo priskiriamos profilaktinės savybės.

Maisto papildų reklamoje bendrovė taip pat skelbė aktyvią nuorodą į informaciją apie sudedamąsias maisto papildo dalis, kurią vartotojas galėjo susieti su reklamuojamu maisto papildu ir taip būti suklaidintas dėl maisto papildo savybių.  Be to, reklamose bendrovė darė užuominą apie ypatingas maisto produkto savybes, kurios iš tikrųjų būdingos visiems panašiems maisto produktams.

Atskirų maisto papildų reklamoje taip pat buvo užsimenama apie mokslininkų indėlį tiriant produktų sudedamąsias dalis, pavyzdžiui – „ciberžolė vis dažniau susilaukia mokslininkų dėmesio, tiriama jos nauda organizmui, apie tai paskelbta daugybė publikacijų“ – kai tokie teiginiai gali būti pateikiami tik moksliškai įvertinus bei patvirtinus.

Taip pat maisto papildų reklamoje nustatyti draudžiami skatinantys teiginiai, tokie kaip: „jeigu abejojate dėl maisto, kurį perkate ar valgote, EatEnjoyTM Gluten turi sprendimą“; „mes susirūpinę senėjimo procesais, išbandome įvairius jaunystės eleksyrus, vienas jų – kolageno prisotinti papildai <...>“ ir pan.

Vertindama bylos aplinkybes, Tarnybos komisija pažymėjo, kad vidutinis vartotojas, pamatęs minėtų maisto papildų reklamą, galėjo nepagrįstai susidaryti įspūdį, kad šie maisto papildai pasižymi ligų gydymo, profilaktinėmis ir kitomis savybėmis, kurių iš tiesų neturi, ir dėl šios priežasties galėjo būti suklaidintas.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, reklamų sklaidos mastą, pobūdį ir trukmę, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „Osteca“ skirta 2000 eurų bauda.

Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos inf.

 

Panašūs straipsniai

VMVT primena, kaip saugoti ir tvarkyti maistą namuose

VMVT primena, kaip saugoti ir tvarkyti maistą namuose

Reaguodami į susidariusią situaciją dėl koronaviruso grėsmės, daugelis gyventojų iš anksto apsirūpino ir namuose sukaupė daugiau nei įprasta maisto atsargų, tačiau netinkamai laikomas ar nesaugiai tvarkomas ...

Maisto papildų reklamoje - klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Maisto papildų reklamoje - klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) nustatė, kad UAB „Laktopolis“ siūlomų maisto papildų reklamose vartoti draudžiami teiginiai apie maisto papildų maistingumą ir sveikatingumą....

Maisto papildų reklamoje – klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Maisto papildų reklamoje – klaidinimas dėl gydomųjų ir profilaktinių savybių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nustatė, kad UAB „Laktopolis“ siūlomų maisto papildų reklamose vartoti draudžiami teiginiai apie maisto papildų maistingumą ir sveikatingumą.  ...

Daugiau kaip pusė tikrintų internetinės prekybos įmonių pažeidžia reikalavimus

Daugiau kaip pusė tikrintų internetinės prekybos įmonių pažeidžia reikalavimus

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) departamentų inspektoriai tikrino, kaip teisės aktų reikalavimų laikosi internetu veiklą vykdančios maisto tvarkymo įmonės. Patikros visoje Lietuvoje – tie...

Prekiaujantiems maisto produktais internete – raginimai  pasirūpinti veiklos įteisinimu

Prekiaujantiems maisto produktais internete – raginimai pasirūpinti veiklos įteisinimu

Šešėlinės ekonomikos apraiškų maisto grandinėje mažinimas, ypač kovojant su nelegaliu maisto produktų tvarkymu bei realizavimu, – vienas svarbiausių Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Valstybinės maisto ir ...

Skaitytoja: „Dėl neatsakingų asmenų - karantine sėdėsim iki rudens“

Skaitytoja: „Dėl neatsakingų asmenų - karantine sėdėsim iki rudens“ 2

Skaitytoja pastebėjo, kad kai kurie grožio paslaugas teikiantys specialistai nelinkę laikytis karantino sąlygų. Jonavietės pateikti įtarimai perduoti policijos pareigūnams, kurie operatyviai patikrino inform...

Plečiamos galimybės maisto išvežiojimo paslaugą norinčiam teikti verslui

Plečiamos galimybės maisto išvežiojimo paslaugą norinčiam teikti verslui

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) parengė atskirą leidimų išdavimo tvarką tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims, norintiems vykdyti maisto transportavimo veiklą karantino laikotarpiu. Su Svei...

Užsisakėte maisto į namus ar išsinešti? 5 taisyklės, kurias reikėtų žinoti

Užsisakėte maisto į namus ar išsinešti? 5 taisyklės, kurias reikėtų žinoti

Lietuvos Respublikos Vyriausybei nuo 2020 m. kovo 16 d. iki kovo 30 d. imtinai šalyje paskelbus karantiną, buvo uždrausta ir viešojo maitinimo įmonių veikla, išskyrus galimybę paruoštus patiekalus pristatyti...

Aktualu nevyriausybiniam sektoriui: „Google“ dovanoja nemokamą įrankių rinkinį, skirtą bendradarbiavimui, reklamai ir donorų pritraukimui

Aktualu nevyriausybiniam sektoriui: „Google“ dovanoja nemokamą įrankių rinkinį, skirtą bendradarbiavimui, reklamai ir donorų pritraukimui

Lietuvoje veikiančios ir kriterijus atitinkančios nevyriausybinės organizacijos nuo šiol galės naudotis nemokamu „Google“ įrankių rinkiniu „G Suite“, skirtu bendradarbiavimui bei produktyvumo skatinimui,  pa...

Išrinkti konkurso ,,Sukurta Jonavoje" laimėtojai

Išrinkti konkurso ,,Sukurta Jonavoje" laimėtojai

Liepos mėn. rajono verslininkai buvo kviečiami dalyvauti konkurse  „Sukurta Jonavoje".   Konkurso tikslas – bendradarbiaujant su rajono savivaldybės verslininkus vienijančiu ir jiems atstovaujan...

Lietuvoje parduodamos šviežios daržovės – saugios ir kokybiškos

Lietuvoje parduodamos šviežios daržovės – saugios ir kokybiškos

Prekyboje daugėjant ankstyvųjų šiltnamiuose užaugintų daržovių, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) patikrino, ar šios rinkai tiekiamos šviežios daržovės yra saugios vartoti. Didžiausias dėmesy...

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) atliko tyrimus dėl keturių skirtingų bendrovių Reklamos įstatymo pažeidimų – neturėdamos reklamos vartotojų sutikimo bendrovės skleidė nepageidau...

„Kietaviškių gausa“ rems „Maisto banką“ daržovėmis ir viso 2020-ųjų metų sezono metu.

„Kietaviškių gausa“ rems „Maisto banką“ daržovėmis ir viso 2020-ųjų metų sezono metu.

Nuo 2020 m. liepos 20 dienos visose prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse startuoja „Kietaviškių gausa“ socialinė akcija „Kiek pomidorų perki, tiek jų dovanojame „Maisto bankui“. Kartu kviečiame pirkti akcij...

Parengtos gairės maisto išnešiojimo ir išvežiojimo paslaugą norintiems teikti asmenims bei verslui

Parengtos gairės maisto išnešiojimo ir išvežiojimo paslaugą norintiems teikti asmenims bei verslui

Pastaruoju metu išaugus maisto išnešiojimo ir išvežiojimo paslaugos poreikiui, daugėja ir šia veikla norinčių užsiimti asmenų bei įmonių, dažnai nežinančių, kaip tam tinkamai pasiruošti. Reaguojant į dažniau...

Vaistų nuo koronaviruso kol kas nėra. Kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

Vaistų nuo koronaviruso kol kas nėra. Kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT) įspėja, kad virtualioje erdvėje jau atsirado siūlymų įsigyti vaistų bei maisto papildų koronaviruso (COVID-19) sukeltai infekcijai gydyti bei jos profilaktikai. Inf...

Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimas Jonavos rajono savivaldybėje 2020 m.

Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimas Jonavos rajono savivaldybėje 2020 m.

Siekiant, kad finansavimas bendruomeninei veiklai stiprinti pasiektų visas savivaldybes, skatinti gyvenamųjų vietovių bendruomenių savarankiškumą tenkinant socialinius jų narių (gyventojų) poreikius, stiprinti n...