Respublikinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“

Respublikinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“
BAL 16
2018-04-16 11:23 2018

Jonavos „Lietavos“ pagrindinėje mokykloje balandžio 5 dieną įvyko respublikinė metodinė- praktinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“. Konferencijos tikslas – pasidalyti patirtimi, aptarti įtraukiojo ugdymo sėkmes, iššūkius ir galimybes, siekiant veiksmingo mokinių ugdymo(si) bendrojo lavinimo įstaigoje bei tikslingos pagalbos vaiko sėkmei. 

Aktualiai temai gvildenti numatėme problemines sritis: specialiųjų mokymo metodų, būdų, priemonių parinkimas ir taikymas kuriant palankią ugdymosi aplinką įvairių gebėjimų mokiniams; efektyvus mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas siekiant veiksmingos pagalbos mokiniui; efektyvus mokytojų ir pagalbos specialistų, administracijos atstovų bendradarbiavimas; tarpinstitucinio bendradarbiavimo reikšmė siekiant užtikrinti kompleksinę pagalbą mokiniui bendrojo ugdymo įstaigoje; bendrojo ugdymo mokyklų pritaikymo įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams aktualijos; specialiųjų poreikių mokinio bendrojo ugdymo klasėje iššūkiai ir integravimo galimybės; sugrįžusių iš užsienio, pabėgėlių/imigrantų vaikų   ugdymo patirtis Lietuvoje. 

Sulaukėme didelio susidomėjimo ne tik iš rajono pedagogų, pagalbos specialistų, administracijos atstovų, bet ir iš kitų Lietuvos miestų, rajonų, miestelių. Konferencijos dalyvius pasveikino Jonavos rajono švietimo, kultūros ir sporto vyriausioji specialistė Vilma Dobrovolskienė. Plenariniame posėdyje pranešimą „Inkliuzinio ugdymo praktikos link..." skaitė doc. dr. Lina Miltenienė, Šiaulių universiteto Specialiosios pedagogikos katedros vedėja; Mykolo Riomerio universiteto profesorė dr. Irena Leliūgienė kalbėjo tema  „Atvira aplinkai mokykla kaip įtraukaus ugdymo sėkmės garantas“; pranešėja Renata Greimaitė Collins, Kauno Kovo 11-osios gimnazijos mokytoja metodininkė, I kategorijos  vadybininkė, skaitė pranešimą „Specialusis ugdymas JAV“. Mūsų rajono atstovė, Jonavos Senamiesčio gimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Vida Šerėnienė  pasidalijo įžvalgomis tema „Iššūkiai mokyklai organizuojant įtraukųjį ugdymą“, o Vaidota Vaišienė, Kretingos rajono švietimo centro pedagoginės psichologinės pagalbos skyriaus vedėja, pristatė temą „Švietimo ir specialiosios pagalbos aktualijos ir teikimo galimybės Kretingos rajone“. Džiaugiamės, kad į konferenciją atvyko tėvų atstovė  Kristina Radžvilaitė, Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“ valdybos narė. Ji skaitė pranešimą „Mokymasis kaip kelionė. Ką svarbu įvertinti ir suprasti, kai vaikas turi autizmo spektro sutrikimą”. Po plenarinio posėdžio visi 137 dalyviai išsiskirstė į darbo grupes, kur gilinosi į pasirinktos inkliuzinio ugdymo srities aktualijas. 

Darbo grupėse veiklą moderavo ir pagrindinius pranešimus skaitė mokyklos direktorė Ina Skurdelienė, socialinė pedagogė metodininkė Vaida Jakuitienė, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Vilma Kilimienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė Egita Gabužienė ir rusų kalbos mokytoja metodininkė Dalia Mockienė. Darbo grupėse  rajono ir kitų miestų pedagogai dalijosi praktine patirtimi, buvo ieškoma aktualiausių klausimų, formuluojamos išvados, siūlymai įstatymų leidėjams bei kolegoms pedagogams ir prisiimami įsipareigojimai. 

Baigiamojoje konferencijos dalyje pristatytos darbo grupių išvados liudijo, jog, nors ir mažais žingsniais, bet judama teisinga linkme. Įtraukiojo ugdymo sėkmė ir galimybės priklauso nuo mūsų pačių, nuo visos bendruomenės požiūrio, bendro darbo ir susitelkimo. Nuo to, kaip vaikas jaučiasi mokykloje, didele dalimi priklauso jo noras mokytis ir ugdymosi sėkmė.

Siekiant užtikrinti vaiko gerovę, reikia kūrybiškai naudoti įvairias mokymo priemones, taikyti netradicinius darbo būdus ir metodus, lavinti vaikų socialinius įgūdžius, bendradarbiauti dalykų mokytojams, vaiko pagalbos specialistams, ypatingą dėmesį skirti šeimos įtraukimui į ugdymo procesą. Mokinių pasiekimams vertinti naudoti formuojamąjį vertinimą; skatinant mokymosi motyvaciją, padedant atskleisti individualius pasiekimus ir pažangą, ugdymo įstaigose kurti saugią, jaukią ir darnią aplinką. Ir tik asmeninio įsipareigojimo, atsakomybės, noro ir drąsos vedini, vienas kitam padedami, pasitikėdami ir paskatindami veikti, galime leisti šiems pokyčiams ne išmušti mus iš pusiausvyros, bet lemti sėkmingas veiklas, siekiant veiksmingos inkliuzijos bendrojo lavinimo mokykloje.

Apibendrinti siūlymai ir įsipareigojimai leidžia džiaugtis konferencijos dalyvių neabejingumu, giliomis įžvalgomis. 

Dalyviai siūlė:

  • priimant svarbius sprendimus (naikinant specialiąsias mokyklas, rengiant naujus teisės aktus, organizuojant pagalbą mokytojui ) organizuoti diskusijas-konsultacijas su praktikais, kad būtų išgirstos mokyklos kasdienos aktualijos ir siūlymai;
  • integruojant užsieniečius į bendrojo lavinimo klases, mažinti mokinių skaičių klasėse, amžiumi vyresnius vaikus mokyti individualiai; tobulinti mokytojų, dirbančių su užsieniečiais, kvalifikacijos kėlimo galimybes; suteikti mokiniams galimybę pasiekimų patikrinimą atlikti gimtąja kalba;
  • didinti specialistų skaičių mokyklose; siekti, kad kiekvienas mokytojas pamokoje turėtų bent vieną padėjėją, o sudėtingesniais atvejais klasėje dirbtų du mokytojai;
  • mažinti mokinių skaičių klasėse;
  • siekti, kad konferencijose dalyvautų valdžios atstovai, tėvai ir kiti suinteresuoti bendruomenių atstovai. 

Norėdami užtikrinti, kad  mokytojai nelieka nuošaly, konferencijos dalyviai įsipareigojo:

  • ieškoti būdų ir metodų dalytis gerąja patirtimi siekiant gerinti kitokių vaikų ugdymą;
  • turėti drąsos prisiimant atsakomybę bei ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus;
  • vaiko labui bendradarbiauti su tėvais, visomis ugdymo institucijomis; aktyviau į ugdymo procesą įtraukti tėvus;
  • domėtis ugdymo naujovėmis bei skleisti patirtį, perduoti įgytas žinias savo mokyklos bendruomenei;
  • daugiau kalbėti viešai apie aktualias švietimo problemas;
  • bendrauti ir bendradarbiauti;
  • naudoti 3R (ramiai-reikliai-ryžtingai) taisyklę. 

Pertraukų metu buvo pristatomi stendiniai pranešimai, gamintos mokymo priemonės; UAB „Gudragalvio“ pardavimų vadybininkė pristatė naujas mokymo priemones, kurias buvo galima ir įsigyti. 

Tikime, kad renginyje kiekvienas  atrado tai, ko tikėjosi: pasidalijo gerąja patirtimi, pasisėmė idėjų ir minčių kasdieniniam darbui, užmezgė svarbių kontaktų, padėsiančių sprendžiant aktualius klausimus ateityje. 

 

Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos direktorė Ina Skurdelienė ir specialioji pedagogė logopedė Jolita Tumėnienė

 

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Konferencija „Sėkmės (są)lyga“

Konferencija „Sėkmės (są)lyga“

Birželio 7-8 dienomis Jonavos rajono savivaldybės moksleivių savivalda (JRSMS) organizavo tradicinę, jau ketvirtą kartą vykstančią mokinių savivaldų konferenciją „Sėkmės (są)lyga“. Į konferenciją susirinko apie ...

Į susitikimą Upninkuose pakvietė šeštoji pradinių klasių mini konferencija „Mano projektas“

Į susitikimą Upninkuose pakvietė šeštoji pradinių klasių mini konferencija „Mano projektas“

Kovo 26 d. dieną Upninkų pagrindinėje mokykloje vyko rajoninis renginys – pradinių klasių mini konferencija „Mano projektas“. Tai jau šeštoji tokio tipo konferencija, į kurią susirenka nemažas būrys pradinukų iš...

Svarstoma Jonavoje taikyti bandomąjį mokinių aptarnavimo modelį pagal švediško stalo principą

Svarstoma Jonavoje taikyti bandomąjį mokinių aptarnavimo modelį pagal švediško stalo principą 1

Aplinkos ir sveikatos apsaugos skyriaus vedėja Rasa Raicevičienė ir šio skyriaus vyr. specialistė Alina Lukauskienė bei Jonavos visuomenės sveikatos biuro direktorė Ina Osauskienė šią savaitę lankėsi Karmėlavoje...

Jonavos rajone vyko respublikinė jaunųjų paramedikų stovykla -  varžybos

Jonavos rajone vyko respublikinė jaunųjų paramedikų stovykla - varžybos

Jonavos „Neries“ pagrindinė mokykla nuo 2015 metų įsijungė į Maltos ordino pagalbos tarnybos vykdomą projektą „Jaunieji mokyklos paramedikai“. Mokyklos jaunieji paramedikai nuolat inicijuoja ir dalyvauja įvairiu...

Vaiko konstitucijos pamoka: Penktokai žino ne tik teises, bet ir pareigas

Vaiko konstitucijos pamoka: Penktokai žino ne tik teises, bet ir pareigas

Nuo kovo 12 dienos visoje Lietuvoje Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba daugiau nei 100 mokyklų pradėjo organizuoti  „Vaiko konstitucijos pamoką“ šalies penktokams. Vaiko teisių apsaugo...

Padedant specialistams, per metus beveik 700 vaikų tapo saugu

Padedant specialistams, per metus beveik 700 vaikų tapo saugu

Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie SADM (toliau – Tarnyba) duomenimis,  675 vaikai, kuriems nuo 2018 m. liepos 1 d. iki 2019 m. liepos 1 d. buvo nustatytas pirmas grėsmės vaikui lygi...

Atsispyrę alkoholiui, apsaugo savo vaikų likimus

Atsispyrę alkoholiui, apsaugo savo vaikų likimus

Po Vaiko teisių apsaugos sistemos reformos praėjus daugiau nei pusei metų, jau matomas darbo su sunkumų patiriančia šeima rezultatas. Kauno  apskrityje, per sudėtingiems atvejams labai trumpą pusės metų laikotar...

 „Vaiko konstitucijos pamoka” penktokams vyks ir Jonavos mokyklose

„Vaiko konstitucijos pamoka” penktokams vyks ir Jonavos mokyklose

Kovo 12 dieną visoje Lietuvoje Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba daugiau nei 100 mokyklų organizuoja „Vaiko konstitucijos pamoką“ šalies penktokams. „Vaiko konstitucijos pamoką“ penkt...

SRDK pritaria siūlymui vaiko priežiūros išmoką besimokantiems tėvams mokėti iki vaikui sukaks dveji metai

SRDK pritaria siūlymui vaiko priežiūros išmoką besimokantiems tėvams mokėti iki vaikui sukaks dveji metai

Birželio 19 d. posėdžiavęs Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas (SRDK) pritarė Išmokų vaikams įstatymo projektui, kuriuo siūloma nustatyti ilgesnį išmokos vaiko priežiūrai mokėjimo laikotarpį besimokančia...

Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius Jonavoje susiduria su plačiu spektru problemų

Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius Jonavoje susiduria su plačiu spektru problemų

Vasario 4d. Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius Jonavoje sprendė, kaip užtikrinti sklandų tarpinstitucinį bendradarbiavimą. Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius Jonavoje susiduria su...

Šeimos išgyvenančios sunkumus naudojasi suteiktomis galimybėmis

Šeimos išgyvenančios sunkumus naudojasi suteiktomis galimybėmis

Sausio mėnesį Lietuvoje aukščiausias grėsmės lygis vaikui buvo nustatytas tik 103 atvejais. Iš jų laikinoji globa patvirtinta 87 atvejais. Taip pat vien per sausį 71 kartą (o per 7 mėnesius - 300 kartų) atvejo v...

Respublikinė kaimo šventė Batėgaloje

Respublikinė kaimo šventė Batėgaloje

Liepos 12 d. 20 val. puikiu oru ir gera nuotaika prasidėjo Respublikinė kaimo šventė Batėgaloje „Ant vasaros sparnų“. Renginys prasidėjo daina „Gera“. Ją puikiai atliko mažametė Batėgalos kaimo gyventoja, un...

Įteikta Respublikinė Grigorijaus Kanovičiaus literatūrinė premija

Įteikta Respublikinė Grigorijaus Kanovičiaus literatūrinė premija

2019 m. birželio 18 d. Jonavos viešojoje bibliotekoje įteikta kasmetinė respublikinė Grigorijaus Kanovičiaus literatūrinė premija. Šiais metais ji po mirties atiteko rašytojui Romui Treiniui už itin savitą ir or...

Valstybės garantuojama teisinė pagalba – didesniam asmenų ratui

Valstybės garantuojama teisinė pagalba – didesniam asmenų ratui

Šiandien Seimui priėmus Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo pataisas daugiau asmenų galės naudotis valstybės garantuojama teisine pagalba baudžiamosiose bylose. Nuo šiol baudžiamosiose byl...

Antrus metus pirmas liepos sekmadienis pažymimas kaip Globėjų diena

Antrus metus pirmas liepos sekmadienis pažymimas kaip Globėjų diena

Šiandien Lietuvoje yra 3812 globėjų šeimų (t.y. 4128 asmenys), kurios globoja 5030 vaikų. Šių metų sausio - birželio mėnesiais vaikus globoti pasirengė dar 59 asmenys, tai yra asmenys gavo teigiamą Globėjų (rūpi...

Pabėgėlių vaikams lietuviškas šokis primins jų teisę į laisvę

Pabėgėlių vaikams lietuviškas šokis primins jų teisę į laisvę

Balandžio 29 d. (pirmadienį) 13 val. smagaus lietuviško tautinio šokio susiburs Ruklos pabėgėlių priėmimo centre gyvenantys vaikai. Per trisdešimt skirtingo amžiaus vaikų iš Tadžikistano, Kirgizijos, Afganistano...