Respublikinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“

Respublikinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“
BAL 16
2018-04-16 10:23 2018

Jonavos „Lietavos“ pagrindinėje mokykloje balandžio 5 dieną įvyko respublikinė metodinė- praktinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“. Konferencijos tikslas – pasidalyti patirtimi, aptarti įtraukiojo ugdymo sėkmes, iššūkius ir galimybes, siekiant veiksmingo mokinių ugdymo(si) bendrojo lavinimo įstaigoje bei tikslingos pagalbos vaiko sėkmei. 

Aktualiai temai gvildenti numatėme problemines sritis: specialiųjų mokymo metodų, būdų, priemonių parinkimas ir taikymas kuriant palankią ugdymosi aplinką įvairių gebėjimų mokiniams; efektyvus mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas siekiant veiksmingos pagalbos mokiniui; efektyvus mokytojų ir pagalbos specialistų, administracijos atstovų bendradarbiavimas; tarpinstitucinio bendradarbiavimo reikšmė siekiant užtikrinti kompleksinę pagalbą mokiniui bendrojo ugdymo įstaigoje; bendrojo ugdymo mokyklų pritaikymo įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams aktualijos; specialiųjų poreikių mokinio bendrojo ugdymo klasėje iššūkiai ir integravimo galimybės; sugrįžusių iš užsienio, pabėgėlių/imigrantų vaikų   ugdymo patirtis Lietuvoje. 

Sulaukėme didelio susidomėjimo ne tik iš rajono pedagogų, pagalbos specialistų, administracijos atstovų, bet ir iš kitų Lietuvos miestų, rajonų, miestelių. Konferencijos dalyvius pasveikino Jonavos rajono švietimo, kultūros ir sporto vyriausioji specialistė Vilma Dobrovolskienė. Plenariniame posėdyje pranešimą „Inkliuzinio ugdymo praktikos link..." skaitė doc. dr. Lina Miltenienė, Šiaulių universiteto Specialiosios pedagogikos katedros vedėja; Mykolo Riomerio universiteto profesorė dr. Irena Leliūgienė kalbėjo tema  „Atvira aplinkai mokykla kaip įtraukaus ugdymo sėkmės garantas“; pranešėja Renata Greimaitė Collins, Kauno Kovo 11-osios gimnazijos mokytoja metodininkė, I kategorijos  vadybininkė, skaitė pranešimą „Specialusis ugdymas JAV“. Mūsų rajono atstovė, Jonavos Senamiesčio gimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Vida Šerėnienė  pasidalijo įžvalgomis tema „Iššūkiai mokyklai organizuojant įtraukųjį ugdymą“, o Vaidota Vaišienė, Kretingos rajono švietimo centro pedagoginės psichologinės pagalbos skyriaus vedėja, pristatė temą „Švietimo ir specialiosios pagalbos aktualijos ir teikimo galimybės Kretingos rajone“. Džiaugiamės, kad į konferenciją atvyko tėvų atstovė  Kristina Radžvilaitė, Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“ valdybos narė. Ji skaitė pranešimą „Mokymasis kaip kelionė. Ką svarbu įvertinti ir suprasti, kai vaikas turi autizmo spektro sutrikimą”. Po plenarinio posėdžio visi 137 dalyviai išsiskirstė į darbo grupes, kur gilinosi į pasirinktos inkliuzinio ugdymo srities aktualijas. 

Darbo grupėse veiklą moderavo ir pagrindinius pranešimus skaitė mokyklos direktorė Ina Skurdelienė, socialinė pedagogė metodininkė Vaida Jakuitienė, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Vilma Kilimienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė Egita Gabužienė ir rusų kalbos mokytoja metodininkė Dalia Mockienė. Darbo grupėse  rajono ir kitų miestų pedagogai dalijosi praktine patirtimi, buvo ieškoma aktualiausių klausimų, formuluojamos išvados, siūlymai įstatymų leidėjams bei kolegoms pedagogams ir prisiimami įsipareigojimai. 

Baigiamojoje konferencijos dalyje pristatytos darbo grupių išvados liudijo, jog, nors ir mažais žingsniais, bet judama teisinga linkme. Įtraukiojo ugdymo sėkmė ir galimybės priklauso nuo mūsų pačių, nuo visos bendruomenės požiūrio, bendro darbo ir susitelkimo. Nuo to, kaip vaikas jaučiasi mokykloje, didele dalimi priklauso jo noras mokytis ir ugdymosi sėkmė.

Siekiant užtikrinti vaiko gerovę, reikia kūrybiškai naudoti įvairias mokymo priemones, taikyti netradicinius darbo būdus ir metodus, lavinti vaikų socialinius įgūdžius, bendradarbiauti dalykų mokytojams, vaiko pagalbos specialistams, ypatingą dėmesį skirti šeimos įtraukimui į ugdymo procesą. Mokinių pasiekimams vertinti naudoti formuojamąjį vertinimą; skatinant mokymosi motyvaciją, padedant atskleisti individualius pasiekimus ir pažangą, ugdymo įstaigose kurti saugią, jaukią ir darnią aplinką. Ir tik asmeninio įsipareigojimo, atsakomybės, noro ir drąsos vedini, vienas kitam padedami, pasitikėdami ir paskatindami veikti, galime leisti šiems pokyčiams ne išmušti mus iš pusiausvyros, bet lemti sėkmingas veiklas, siekiant veiksmingos inkliuzijos bendrojo lavinimo mokykloje.

Apibendrinti siūlymai ir įsipareigojimai leidžia džiaugtis konferencijos dalyvių neabejingumu, giliomis įžvalgomis. 

Dalyviai siūlė:

  • priimant svarbius sprendimus (naikinant specialiąsias mokyklas, rengiant naujus teisės aktus, organizuojant pagalbą mokytojui ) organizuoti diskusijas-konsultacijas su praktikais, kad būtų išgirstos mokyklos kasdienos aktualijos ir siūlymai;
  • integruojant užsieniečius į bendrojo lavinimo klases, mažinti mokinių skaičių klasėse, amžiumi vyresnius vaikus mokyti individualiai; tobulinti mokytojų, dirbančių su užsieniečiais, kvalifikacijos kėlimo galimybes; suteikti mokiniams galimybę pasiekimų patikrinimą atlikti gimtąja kalba;
  • didinti specialistų skaičių mokyklose; siekti, kad kiekvienas mokytojas pamokoje turėtų bent vieną padėjėją, o sudėtingesniais atvejais klasėje dirbtų du mokytojai;
  • mažinti mokinių skaičių klasėse;
  • siekti, kad konferencijose dalyvautų valdžios atstovai, tėvai ir kiti suinteresuoti bendruomenių atstovai. 

Norėdami užtikrinti, kad  mokytojai nelieka nuošaly, konferencijos dalyviai įsipareigojo:

  • ieškoti būdų ir metodų dalytis gerąja patirtimi siekiant gerinti kitokių vaikų ugdymą;
  • turėti drąsos prisiimant atsakomybę bei ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus;
  • vaiko labui bendradarbiauti su tėvais, visomis ugdymo institucijomis; aktyviau į ugdymo procesą įtraukti tėvus;
  • domėtis ugdymo naujovėmis bei skleisti patirtį, perduoti įgytas žinias savo mokyklos bendruomenei;
  • daugiau kalbėti viešai apie aktualias švietimo problemas;
  • bendrauti ir bendradarbiauti;
  • naudoti 3R (ramiai-reikliai-ryžtingai) taisyklę. 

Pertraukų metu buvo pristatomi stendiniai pranešimai, gamintos mokymo priemonės; UAB „Gudragalvio“ pardavimų vadybininkė pristatė naujas mokymo priemones, kurias buvo galima ir įsigyti. 

Tikime, kad renginyje kiekvienas  atrado tai, ko tikėjosi: pasidalijo gerąja patirtimi, pasisėmė idėjų ir minčių kasdieniniam darbui, užmezgė svarbių kontaktų, padėsiančių sprendžiant aktualius klausimus ateityje. 

 

Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos direktorė Ina Skurdelienė ir specialioji pedagogė logopedė Jolita Tumėnienė

 

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Kur vaikas atsiduria, kai yra paliekamas „Gyvybės langelyje“ ir ką daryti tėvams, norintiems susigrąžinti „Gyvybės langelyje“ paliktą vaiką?

Kur vaikas atsiduria, kai yra paliekamas „Gyvybės langelyje“ ir ką daryti tėvams, norintiems susigrąžinti „Gyvybės langelyje“ paliktą vaiką?

Kai vaikas paliekamas „Gyvybės langelyje“ įstaiga, kurioje įsteigtas „Gyvybės langelis“, rastą vaiką nuveža į sveikatos priežiūros įstaigą, kad būtų patikrinta rasto vaiko sveikatos būklė.  Kol vaikas bus apgyve...

Nuo pirmadienio skelbiamas streikas J.Ralio gimnazijoje

Nuo pirmadienio skelbiamas streikas J.Ralio gimnazijoje 3

Savaitės pradžioje, J.Ralio gimnazija oficialiai pranešė Savivaldybės šveitimo, kultūros ir sporto skyriui, jog nuo pirmadienio, gruodžio 3 dienos, šioje ugdymo įstaigoje vyks streikas. Tai iš mokinių sužinoję t...

Kodėl svarbu nedelsti pranešti apie skriaudžiamą vaiką?

Kodėl svarbu nedelsti pranešti apie skriaudžiamą vaiką?

Suprantama, jog vaiko teisių apsaugos institucijai pranešant apie galimus vaiko teisių pažeidimus gali būti neramu neteisingai apkaltinti vaiko tėvus ar kitus atstovus pagal įstatymą, tačiau svarbu pastebėti, jo...

Nuo liepos 1 d. įsigalės kitos kokybės vaiko teisių apsaugos sistema

Nuo liepos 1 d. įsigalės kitos kokybės vaiko teisių apsaugos sistema

Nuo liepos 1 d. visoje Lietuvoje savivaldybėse esantys Vaiko teisių apsaugos skyriai tampa pavaldūs centrinei vaiko teisių apsaugos institucijai - Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai. ...

Seimas padidino išmokas vaikams

Seimas padidino išmokas vaikams 1

Seimas priėmė Išmokų vaikams įstatymo pataisas, kuriomis nutarta nuo kitų metų pradžios vaiko pinigus už kiekvieną vaiką didinti nuo 30 iki 50 eurų. Priimtomis pataisomis taip pat nuspręsta suvienodinti ...

Vaiko pinigus siūloma didinti nuo 30 iki 50 eurų

Vaiko pinigus siūloma didinti nuo 30 iki 50 eurų

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija parengė ir suinteresuotoms institucijoms teiks derinti Išmokų vaikams įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kuriame siūloma nuo ateinančių metų išmoką vaikui padidinti nu...

Popamokinė veikla – džiaugsmas vaikams, iššūkis tėvams

Popamokinė veikla – džiaugsmas vaikams, iššūkis tėvams

Nauji rudens vėjai atneša stabilumą vaikus auginančioms šeimoms. Pagaliau po vasaros linksmybių ir poilsio sugrįžtama į ritmą, aiškią vaiko dienotvarkę. Norint sudėlioti ateinančių mokslo metų vaiko dienos planą...

Informacija dėl kailinių žvėrelių laikymo

Informacija dėl kailinių žvėrelių laikymo 3

Informuojame, kad planuota 2018 m. rugsėjo 27 d. UAB „Danmink“ kailinių žvėrelių fermoje, Varpių k., Šveicarijos sen., Jonavos r. sav., organizuojama spaudos konferencija ir susitikimas su visuomene perkeliamas ...

L. Slavinskaitės ir R.Matulevičiūtės paroda Kosmo look – įkvėpta Kosmonautų mikrorajono

L. Slavinskaitės ir R.Matulevičiūtės paroda Kosmo look – įkvėpta Kosmonautų mikrorajono

Kosmo look (Kosmo žvilgsnis) - tai projektas apie tiesą ir kitų matymo perspektyvų galimybę. Projekto autorės - Laura Slavinskaitė ir Rūta Matulevičiūtė tapybos, instaliacijos ir video medijomis sukuria Jonavos ...

Šventė "Mokytojai mokykloje"

Šventė "Mokytojai mokykloje"

Tarptautinės Mokytojų dienos proga Bukonių mokyklos – daugiafunkcio centro dešimtokai organizavo šventę "Mokytojai mokykloje". Šventės rytą mokiniai mokytojus sveikindami  profesinės šventės proga, vaišino žolel...

Smėlio dėžės Jonavos ugdymo įstaigose saugios

Smėlio dėžės Jonavos ugdymo įstaigose saugios

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie SAM Kauno departamento Jonavos skyriaus specialistai  primena, kad vaikų žaidimai smėlio dėžėse nesibaigtų liga, smėlis viešose vietose įrengtose vaikų žaidimų aikšt...

Svarbi informacija artėjant mokslo metų pradžiai: kas priklauso tėvams ir vaikams

Svarbi informacija artėjant mokslo metų pradžiai: kas priklauso tėvams ir vaikams

Pirmąją mokslo metų dieną tėvai, auginantys vaikus iki 14 metų, turi galimybę prašyti ne mažiau nei pusės laisvos darbo dienos ir kartu dalyvauti mokyklose rengiamose šventėse. Tokią teisę Darbo kodeksas garantu...

Ministras L.Kukuraitis: kokius pakeitimus numatėme vaiko teisių apsaugos sistemai

Ministras L.Kukuraitis: kokius pakeitimus numatėme vaiko teisių apsaugos sistemai

Per keturis centralizuotos vaiko teisių apsaugos sistemos gyvavimo mėnesius vaiko teisių apsaugos specialistai sulaukė daugiau nei 6 tūkst. pranešimų apie įtariamus vaiko teisių pažeidimus. Kadangi vienas praneš...

Žinia – ir alimentų nemokėjusiems tėvams, ir vaiko išlaikymo išmokų gavėjams

Žinia – ir alimentų nemokėjusiems tėvams, ir vaiko išlaikymo išmokų gavėjams

Tūkstančiai alimentų nemokėjusių tėvų, už kuriuos išlaikymo išmokas jų vaikams mokėjo valstybė, raginami sumokėti skolas.  „Sodra“, nuo šių metų pradžios perėmusi Vaikų išlaikymo fondo funkcijas,...

Primenama: pratybų sąsiuviniai mokiniams nėra būtini, mokykla turi aiškiai susitarti su tėvais

Primenama: pratybų sąsiuviniai mokiniams nėra būtini, mokykla turi aiškiai susitarti su tėvais 1

Švietimo ir mokslo ministerija dar kartą primena: pratybų sąsiuviniai nėra privalomi. Ar naudoti pratybas, nusprendžia pati mokykla arba mokytojas. Mokykla, prieš priimdama sprendimą, turi tartis su mokinių tėva...

Jungiami mokesčiai: kodėl tai neturės įtakos išmokų dydžiui eurais?

Jungiami mokesčiai: kodėl tai neturės įtakos išmokų dydžiui eurais?

Sujungiant darbdavio ir darbuotojo mokamus mokesčius, gyventojų atlyginimas „ant popieriaus“ turi išaugti 1,289 karto, bet gaunama suma „į rankas“ dėl to nesikeis arba didės dėl neapmokestinamųjų pajamų dydžio p...