Respublikinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“

Respublikinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“
BAL 16
2018-04-16 11:23 2018

Jonavos „Lietavos“ pagrindinėje mokykloje balandžio 5 dieną įvyko respublikinė metodinė- praktinė konferencija „Pagalba vaiko sėkmei. Įtraukiojo ugdymo realybė ir galimybės“. Konferencijos tikslas – pasidalyti patirtimi, aptarti įtraukiojo ugdymo sėkmes, iššūkius ir galimybes, siekiant veiksmingo mokinių ugdymo(si) bendrojo lavinimo įstaigoje bei tikslingos pagalbos vaiko sėkmei. 

Aktualiai temai gvildenti numatėme problemines sritis: specialiųjų mokymo metodų, būdų, priemonių parinkimas ir taikymas kuriant palankią ugdymosi aplinką įvairių gebėjimų mokiniams; efektyvus mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas siekiant veiksmingos pagalbos mokiniui; efektyvus mokytojų ir pagalbos specialistų, administracijos atstovų bendradarbiavimas; tarpinstitucinio bendradarbiavimo reikšmė siekiant užtikrinti kompleksinę pagalbą mokiniui bendrojo ugdymo įstaigoje; bendrojo ugdymo mokyklų pritaikymo įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams aktualijos; specialiųjų poreikių mokinio bendrojo ugdymo klasėje iššūkiai ir integravimo galimybės; sugrįžusių iš užsienio, pabėgėlių/imigrantų vaikų   ugdymo patirtis Lietuvoje. 

Sulaukėme didelio susidomėjimo ne tik iš rajono pedagogų, pagalbos specialistų, administracijos atstovų, bet ir iš kitų Lietuvos miestų, rajonų, miestelių. Konferencijos dalyvius pasveikino Jonavos rajono švietimo, kultūros ir sporto vyriausioji specialistė Vilma Dobrovolskienė. Plenariniame posėdyje pranešimą „Inkliuzinio ugdymo praktikos link..." skaitė doc. dr. Lina Miltenienė, Šiaulių universiteto Specialiosios pedagogikos katedros vedėja; Mykolo Riomerio universiteto profesorė dr. Irena Leliūgienė kalbėjo tema  „Atvira aplinkai mokykla kaip įtraukaus ugdymo sėkmės garantas“; pranešėja Renata Greimaitė Collins, Kauno Kovo 11-osios gimnazijos mokytoja metodininkė, I kategorijos  vadybininkė, skaitė pranešimą „Specialusis ugdymas JAV“. Mūsų rajono atstovė, Jonavos Senamiesčio gimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Vida Šerėnienė  pasidalijo įžvalgomis tema „Iššūkiai mokyklai organizuojant įtraukųjį ugdymą“, o Vaidota Vaišienė, Kretingos rajono švietimo centro pedagoginės psichologinės pagalbos skyriaus vedėja, pristatė temą „Švietimo ir specialiosios pagalbos aktualijos ir teikimo galimybės Kretingos rajone“. Džiaugiamės, kad į konferenciją atvyko tėvų atstovė  Kristina Radžvilaitė, Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“ valdybos narė. Ji skaitė pranešimą „Mokymasis kaip kelionė. Ką svarbu įvertinti ir suprasti, kai vaikas turi autizmo spektro sutrikimą”. Po plenarinio posėdžio visi 137 dalyviai išsiskirstė į darbo grupes, kur gilinosi į pasirinktos inkliuzinio ugdymo srities aktualijas. 

Darbo grupėse veiklą moderavo ir pagrindinius pranešimus skaitė mokyklos direktorė Ina Skurdelienė, socialinė pedagogė metodininkė Vaida Jakuitienė, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Vilma Kilimienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė Egita Gabužienė ir rusų kalbos mokytoja metodininkė Dalia Mockienė. Darbo grupėse  rajono ir kitų miestų pedagogai dalijosi praktine patirtimi, buvo ieškoma aktualiausių klausimų, formuluojamos išvados, siūlymai įstatymų leidėjams bei kolegoms pedagogams ir prisiimami įsipareigojimai. 

Baigiamojoje konferencijos dalyje pristatytos darbo grupių išvados liudijo, jog, nors ir mažais žingsniais, bet judama teisinga linkme. Įtraukiojo ugdymo sėkmė ir galimybės priklauso nuo mūsų pačių, nuo visos bendruomenės požiūrio, bendro darbo ir susitelkimo. Nuo to, kaip vaikas jaučiasi mokykloje, didele dalimi priklauso jo noras mokytis ir ugdymosi sėkmė.

Siekiant užtikrinti vaiko gerovę, reikia kūrybiškai naudoti įvairias mokymo priemones, taikyti netradicinius darbo būdus ir metodus, lavinti vaikų socialinius įgūdžius, bendradarbiauti dalykų mokytojams, vaiko pagalbos specialistams, ypatingą dėmesį skirti šeimos įtraukimui į ugdymo procesą. Mokinių pasiekimams vertinti naudoti formuojamąjį vertinimą; skatinant mokymosi motyvaciją, padedant atskleisti individualius pasiekimus ir pažangą, ugdymo įstaigose kurti saugią, jaukią ir darnią aplinką. Ir tik asmeninio įsipareigojimo, atsakomybės, noro ir drąsos vedini, vienas kitam padedami, pasitikėdami ir paskatindami veikti, galime leisti šiems pokyčiams ne išmušti mus iš pusiausvyros, bet lemti sėkmingas veiklas, siekiant veiksmingos inkliuzijos bendrojo lavinimo mokykloje.

Apibendrinti siūlymai ir įsipareigojimai leidžia džiaugtis konferencijos dalyvių neabejingumu, giliomis įžvalgomis. 

Dalyviai siūlė:

  • priimant svarbius sprendimus (naikinant specialiąsias mokyklas, rengiant naujus teisės aktus, organizuojant pagalbą mokytojui ) organizuoti diskusijas-konsultacijas su praktikais, kad būtų išgirstos mokyklos kasdienos aktualijos ir siūlymai;
  • integruojant užsieniečius į bendrojo lavinimo klases, mažinti mokinių skaičių klasėse, amžiumi vyresnius vaikus mokyti individualiai; tobulinti mokytojų, dirbančių su užsieniečiais, kvalifikacijos kėlimo galimybes; suteikti mokiniams galimybę pasiekimų patikrinimą atlikti gimtąja kalba;
  • didinti specialistų skaičių mokyklose; siekti, kad kiekvienas mokytojas pamokoje turėtų bent vieną padėjėją, o sudėtingesniais atvejais klasėje dirbtų du mokytojai;
  • mažinti mokinių skaičių klasėse;
  • siekti, kad konferencijose dalyvautų valdžios atstovai, tėvai ir kiti suinteresuoti bendruomenių atstovai. 

Norėdami užtikrinti, kad  mokytojai nelieka nuošaly, konferencijos dalyviai įsipareigojo:

  • ieškoti būdų ir metodų dalytis gerąja patirtimi siekiant gerinti kitokių vaikų ugdymą;
  • turėti drąsos prisiimant atsakomybę bei ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus;
  • vaiko labui bendradarbiauti su tėvais, visomis ugdymo institucijomis; aktyviau į ugdymo procesą įtraukti tėvus;
  • domėtis ugdymo naujovėmis bei skleisti patirtį, perduoti įgytas žinias savo mokyklos bendruomenei;
  • daugiau kalbėti viešai apie aktualias švietimo problemas;
  • bendrauti ir bendradarbiauti;
  • naudoti 3R (ramiai-reikliai-ryžtingai) taisyklę. 

Pertraukų metu buvo pristatomi stendiniai pranešimai, gamintos mokymo priemonės; UAB „Gudragalvio“ pardavimų vadybininkė pristatė naujas mokymo priemones, kurias buvo galima ir įsigyti. 

Tikime, kad renginyje kiekvienas  atrado tai, ko tikėjosi: pasidalijo gerąja patirtimi, pasisėmė idėjų ir minčių kasdieniniam darbui, užmezgė svarbių kontaktų, padėsiančių sprendžiant aktualius klausimus ateityje. 

 

Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos direktorė Ina Skurdelienė ir specialioji pedagogė logopedė Jolita Tumėnienė

 

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

„Sodra“ paaiškina 10 dalykų apie ligos išmokas: kada tėvai sulauks pinigų ir kokiu atveju išmokos neskiriamos

„Sodra“ paaiškina 10 dalykų apie ligos išmokas: kada tėvai sulauks pinigų ir kokiu atveju išmokos neskiriamos

Paskelbus karantiną ugdymo įstaigose daugiau nei 40 tūkst. tėvų kreipėsi į gydytojus ir gavo nedarbingumo pažymėjimus, kad galėtų prižiūrėti namuose savo mažamečius vaikus. „Sodra“ pateikia atsa...

Vaiko pinigai riziką patiriančioms šeimoms: savivaldybės raginamos atsižvelgti į vaikų poreikius

Vaiko pinigai riziką patiriančioms šeimoms: savivaldybės raginamos atsižvelgti į vaikų poreikius

Socialinę riziką patiriančios šeimos vaiko pinigus gali gauti ne tik piniginėmis lėšomis, bet ir įvairiais nepiniginiais būdais: apmokant už vaiko darželį ar lankomus būrelius, nuper...

Išmokos vaikams: kas nauja 2020 metais

Išmokos vaikams: kas nauja 2020 metais

Nuo šių metų padidėjo vaiko pinigai ir papildoma išmoka, mokama neįgaliems, gausių bei nepasiturinčių šeimų vaikams. Taip pat išsiplėtė papildomos prie vaiko pinigų mokamos išmokos gavėjų ratas, nes buvo pad...

Į vaiko teisių pažeidimus reaguojama ir karantino metu, pareigūnams dėkojama už bedradarbiavimą

Į vaiko teisių pažeidimus reaguojama ir karantino metu, pareigūnams dėkojama už bedradarbiavimą

Besitęsiantis karantinas rodo tendencingą vaiko teisių pažeidimų skaičių dėl tėvų piktnaudžiavimo alkoholiu Jonavos r. ir kituose Kauno apskrities rajonuose. Pastebėta, jog tokie rodikliai siejami su kai kur...

Vaiko teisių gynėjai: šalyje reikšmingai sumažėjo institucinėje globoje augančių vaikų

Vaiko teisių gynėjai: šalyje reikšmingai sumažėjo institucinėje globoje augančių vaikų

Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenimis, 2019 metais Lietuvoje laikinoji globa (rūpyba) nustatyta 1312 vaikų, iš jų 296 vaikams nustatyta institucinė globa. Tačiau, Valstybės vaiko teisių ...

„Mato reforma“ savivaldybių akimis: teigiami pokyčiai skatina taisyti ir silpnąsias vietas

„Mato reforma“ savivaldybių akimis: teigiami pokyčiai skatina taisyti ir silpnąsias vietas

Įgyvendindamos vaiko teisių apsaugos pertvarką, savivaldybės teigia susiduriančios su teigiamais pokyčiais, tačiau siūlo labiau integruoti socialinę ir teisinę aplinkas atsižvelgiant į kasdieninėje praktikoj...

Gauta respiratorių siunta iš Kinijos

Gauta respiratorių siunta iš Kinijos 1

Vėlų antradienio vakarą Kauno oro uoste nusileido lėktuvas, atgabenęs 230 tūkst. vnt. respiratorių. Tai konsoliduotas 8 gydymo įstaigų užsakymas iš Kinijos, prie kurio jungėsi Kauno klinikos, Kauno klinikinė...

Karantino galimybės: aptarkite su vaikais asmeninės erdvės taisykles šeimoje

Karantino galimybės: aptarkite su vaikais asmeninės erdvės taisykles šeimoje 1

Ypatingas laikotarpis – kaip niekad daug laiko praleidžiame kartu su artimaisiais vienoje patalpoje bei susiduriame su naujais iššūkiais ir galimybėmis. Psichologė pataria laisvesnį laiką išnaudoti vaiko erd...

Mobilioji komanda: vaikai atvirai pasakoja skausmingus dalykus ir prašo padaryti, kad tėvai negirtautų

Mobilioji komanda: vaikai atvirai pasakoja skausmingus dalykus ir prašo padaryti, kad tėvai negirtautų 1

Nuo metų pradžios įsigaliojus pokyčiams, į Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos teritoriniuose skyriuose dirbančių  mobiliųjų komandų darbo lauką patenka ne vien tėvai, bet ir vaikai. Kauno...

Kas labiau pasiteisina: skaitmeninis ar tradicinis mokymas?

Kas labiau pasiteisina: skaitmeninis ar tradicinis mokymas? 1

Karantinui užsitęsus mokyklos jau priprato dirbti nuotoliniu būdu, tam pasitelkė naujų, iki šiol mažiau naudotų ugdymo būdų ir priemonių. Dėl to net galima buvo išgirsti švietimo atstovus teigiant, esą skait...

Kitokie globėjai – atsakingi už savo jaunesniuosius brolius ir seseris

Kitokie globėjai – atsakingi už savo jaunesniuosius brolius ir seseris

Vaiko „globėją“ paprastai suvokiame kaip suaugusį žmogų, sąmoningai nusprendusį suteikti šeimą ir namus be tėvų likusiam vaikui, kol šis sulauks pilnametystės. Tačiau esama atvejų, kai tos pačios šeimos maže...

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Visos naujovės – vienoje vietoje: kas 2020 metais keičiasi neįgaliesiems

Nuo 2020 metų įsigaliojo sprendimai, kurie gali būti aktualūs negalią turintiems vaikams, dirbantiesiems ar pensinio amžiaus žmonėms: paaugo kai kurios išmokos, keičiasi įdarbinimo rėmimo tvarka bei reikalav...

Karantino metu ir 3 mėnesius po jo nebus reikalavimo turėti galiojantį Mokinio sveikatos pažymėjimą

Karantino metu ir 3 mėnesius po jo nebus reikalavimo turėti galiojantį Mokinio sveikatos pažymėjimą

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) informuoja, kad karantino metu ir 3 mėnesiai po jo netaikomas reikalavimas vaikams, ugdomiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugd...

Per karantiną padaugėjo paauglių apsinuodijimo alkoholiu atvejų

Per karantiną padaugėjo paauglių apsinuodijimo alkoholiu atvejų

Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie SADM (VVTAĮT) pastebi, kad dėl viruso COVID-b19 šalyje paskelbus karantiną, padaugėjo paauglių apsinuodijimo alkoholiu atvejų. Vaiko teisių gynėjai ...

Svarbi žinia tėvams: siūloma baigti mokėti išmokas, jeigu nėra draudžiama veikti ugdymo įstaigoms

Svarbi žinia tėvams: siūloma baigti mokėti išmokas, jeigu nėra draudžiama veikti ugdymo įstaigoms

Karantino metu užsivėrus ugdymo įstaigoms dirbantys tėvai ar globėjai įgijo galimybę prižiūrėti savimi negalinčius pasirūpinti vaikus namie ir gauti ligos išmoką iš „Sodros“. Švelnėjant karantinui ir ugdymo ...

Daugiausiai pranešimų vaiko teisių specialistus pasiekė iš policijos, skambino gydytojai ir kaimynai

Daugiausiai pranešimų vaiko teisių specialistus pasiekė iš policijos, skambino gydytojai ir kaimynai

Ne tik tarnybos, bet ir fiziniai asmenys (kaimynai, artimieji) nelieka abejingi į sudėtingas situacijas patekusiems vaikams. Įsivyrauja supratimas, jog tik visi kartu galime pasiekti, kad mūsų mažųj...