Savininkai, per kurių žemes ties “Rail Baltica”, kviečiami pasirašyti aktus

Savininkai, per kurių žemes ties “Rail Baltica”, kviečiami pasirašyti aktus
LAP 30
2018-11-30 13:27 2018

Privačių žemės sklypų savininkai ir kiti naudotojai, per kurių nuosavybę nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos bus tiesiama europinio standarto geležinkelio linija „Rail Baltica“, kviečiami pasirašyti žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktus.

Atitinkami pranešimai registruotais laiškais jau išsiųsti didžiajai daliai Kauno, Jonavos, Kėdainių, Pasvalio ir Panevėžio rajonų sklypų savininkų bei naudotojų.

Jeigu per 30 dienų nuo pranešimo įteikimo dienos žemės savininkas ar naudotojas akto nepasirašys, bus kreipiamasi į teismą 

Privačių žemės sklypų savininkų ir naudotojų patogumui numatytos dvi arba trys datos, kuomet jie galės pasirašyti žemės paėmimo visuomenės poreikiams aktus. Šiai procedūrai atlikti savininkai bus kviečiami atvykti į nurodytą vietą. Savininkai ir naudotojai taip pat raštu turės pranešti projektą įgyvendinančiai institucijai banko sąskaitos, į kurią bus pervedamas atlyginimas už visuomenės poreikiams paimamą turtą, rekvizitus.

Jeigu per 30 dienų nuo pranešimo įteikimo dienos žemės savininkas ar naudotojas akto nepasirašys, bus kreipiamasi į teismą dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumo patvirtinimo, o akte nurodyta suma bus pervesta į notaro, banko ar kitos kredito įstaigos depozitinę sąskaitą.

Apie tai bus pranešta žemės savininkui ar naudotojui. Ginčai dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams bus nagrinėjami teisme, įstatymo numatyta tvarka.

Visas minėtas procedūras reglamentuoja Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymas.

Už valstybės poreikiams paimamą turtą atlyginama vieninteliu įstatymais numatytu būdu – išperkant žemę, teisingai atlyginant pinigais visiems žemės sklypų savininkams ir kitiems naudotojams.

Išperkamos visuomenės poreikiams žemės vertė buvo apskaičiuota vadovaujantis teisės aktais ir atlikus kiekvienos paimamos sklypo dalies individualų turto vertinimą pagal rinkos vertę.

Išperkant žemę atlyginami ir kiti nuostoliai - vertinami žemėje esantys sodiniai, medynų tūris, negautas derlius, įdėtos lėšos žemės ūkio produkcijai ir miškui auginti, visi kiti savininko ar kito naudotojo nuostoliai, patiriami dėl žemės sklypo ir jame statomų ar jau pastatytų statinių, įrenginių, kiti nuostoliai.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2017 metų pradžioje patvirtino europinės vėžės „Rail Baltica“ specialųjį planą, kuriame nurodyta tiksli geležinkelio linijos nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos vieta.

Patvirtinus specialųjį planą buvo pradėta žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra. Registruotais laiškais apie tai buvo pranešta žemės sklypų savininkams bei naudotojams. Informacija apie žemės išpirkimą buvo paskelbta žiniasklaidoje bei oficialioje projektą įgyvendinančios Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

Iš viso specialiojo plano sprendiniuose geležinkelio linijos statybai 1244 ha teritorijoje yra suprojektuotas 71 žemės sklypas. Didžiąją dalį geležinkelio linijai tiesti reikalingo ploto – 945 ha – sudaro nuosavybės teise valdoma privati žemė. Suplanuota geležinkelio vėžė kerta beveik 1 200 privačių žemės sklypų. Maždaug ketvirtadalį geležinkeliui tiesti reikalingo ploto sudaro miško žemė, o 187 ha užima valstybinės žemės sklypai.  Rengiant žemės paėmimo projektą skaičiai yra tikslinami.

Geležinkelio linijai tiesti reikalingus žemės sklypus planuojama baigti išpirkti 2019 metų pradžioje. Išpirkti žemės sklypai Nekilnojamojo turto registre bus įregistruoti valstybės vardu.

Bendra apskaičiuota „Rail Baltica“ projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,8 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma – apie 2,5 mlrd. eurų, iš kurių 85%, tikimasi, finansuos ES. Keleiviniai traukiniai šia linija galės važiuoti iki 249 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai – iki 120 km. Baigti tiesti europinę geležinkelio vėžę iki Talino planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais.

„Rail Baltica“ kol kas pradėta statyti tik Lietuvoje. 2015 metų pabaigoje buvo pastatyta 120 km ilgio trasa nuo Lenkijos iki Kauno.

Panašūs straipsniai

NŽT baigė žemės paėmimą projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti

NŽT baigė žemės paėmimą projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT), prisidėdama prie ypatingos valstybinės reikšmės projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo, sėkmingai įvykdė žemės paėmimo visuomenės poreikiams darbus. Tarnybos direktorius Laimon...

Savivaldybių, kurias kirs „Rail Baltica“, merams pristatytas naujas projekto etapas bei naudos

Savivaldybių, kurias kirs „Rail Baltica“, merams pristatytas naujas projekto etapas bei naudos 1

Vilniuje LR Susisiekimo ministerijos kvietimu susitikti su „Rail Baltica“ projektą įgyvendinančių ir koordinuojančių įstaigų atstovais susirinko merai, kurių savivaldybėse bus tiesiamas „Rail Baltica“ geleži...

Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva siekia papildomų ES lėšų „Rail Baltica“ pagrindinės linijos statyboms nuo Kauno iki Latvijos sienos

Lietuva kartu su projekto partneriais pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Infrastruktūros tinklų priemonės ES paramą „Rail Baltica“ projekto veikloms. Bendras visų šalių paraiškoje nurodytas projekto f...

Tęsiamas žemės išpirkimas su „Rail Baltica“ susijusiems automobilių keliams

Tęsiamas žemės išpirkimas su „Rail Baltica“ susijusiems automobilių keliams

Susisiekimo ministerija informuoja, kad „Rail Baltica“ įgyvendinimo darbai karantino sąlygomis nesustoja – laikantis saugumo reikalavimų tęsiamas žemės išpirkimas su šiuo projektu susijusiems automobilių kel...

Pamatykite kaip galėtų atrodyti „Rail Baltica“ infrastruktūra

Pamatykite kaip galėtų atrodyti „Rail Baltica“ infrastruktūra

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės dvikelis. P...

Lietuva pervedė avansą „RB Rail AS“, taip užtikrindama bendros įmonės finansavimą

Lietuva pervedė avansą „RB Rail AS“, taip užtikrindama bendros įmonės finansavimą

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pervedė 1,039 mln. eurų avansą „Rail Baltica“ įgyvendinimą koordinuojančiai bendrai Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonei „RB Rail AS“ pagal...

Rengiamasi „Rail Baltica“ geležinkelių depų įrengimui

Rengiamasi „Rail Baltica“ geležinkelių depų įrengimui

Pradėtas naujų, „Rail Baltica“ geležinkeliui aptarnauti skirtų, depų vystymo teritorijų planavimas. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, AB „Lietuvos geležinkelių infrastru...

Baltijos šalių transporto ministrai aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą

Baltijos šalių transporto ministrai aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą

Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai, atsakingi už transporto sektorių, balandžio 17 d. nuotolinėje konferencijoje aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo eigą.  Ministrai pažymėjo, kad C...

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradeda skelbti 475 mln. eurų vertės konkursus „Rail Baltica“ geležinkeliui įrengti

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradeda skelbti 475 mln. eurų vertės konkursus „Rail Baltica“ geležinkeliui įrengti

Už projekto „Rail Baltica“ geležinkelio Lietuvos teritorijoje statybas atsakinga „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ skelbia rangos darbų konkursus, kuriuos laimėję rangovai įrengs geležinkelio kelią su i...

Visuomenei bus pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Visuomenei bus pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Už „Rail Baltica“ sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos kompanija IDOM liepos 1 d. pristatys projektinius pasiūlymus Jonavos rajone esančioje a...

Visuomenei bus pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Žeimiai-Šėta projektiniai pasiūlymai

Visuomenei bus pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Žeimiai-Šėta projektiniai pasiūlymai

Už „Rail Baltica“ sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos kompanija IDOM rugpjūčio 19 d. pristatys rekomenduojamus projektinius pasiūlymus Jonavo...

Premjeras: „Rail Baltica“ – kertinis Lietuvos ir Baltijos šalių prioritetas

Premjeras: „Rail Baltica“ – kertinis Lietuvos ir Baltijos šalių prioritetas

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis išsiuntė laišką Europos Komisijos narei, atsakingai už transportą,  Adinai Vălean ir išreiškė  nuoširdų dėkingumą už susidomėjimą projektu „Rail Baltica“ bei paramą j...

Galimybe laikinai naudotis dėl „Rail Baltica“ paimta žeme jau pasinaudojo 122 asmenys

Galimybe laikinai naudotis dėl „Rail Baltica“ paimta žeme jau pasinaudojo 122 asmenys

Per metus laiko galimybe laikinai naudotis dėl „Rail Baltica“ visuomenės poreikiams paimta žeme jau pasinaudojo 122 Panevėžio ir Pasvalio rajonų ūkininkai arba žemės ūkio bendrovės. Nacionalinės...

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą projekto „Rail Baltica“ finansavimui

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą projekto „Rail Baltica“ finansavimui

Lietuva siekia užsitikrinti Prancūzijos paramą strateginės reikmės projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimui, skirstant ateinančios Europos Sąjungos (ES) perspektyvos finansavimą. Projekto finansavimo klausimą s...

Per metus Jonavoje padidėjo apleistos žemės plotai

Per metus Jonavoje padidėjo apleistos žemės plotai

Per praėjusius metus apleistos ir nenaudojamos žemės plotai visoje šalyje, nors ir nežymiai, tačiau sumažėjo. Vis dėlto, kaip ir ankstesniais metais, didžiausi apleistos žemės plotai, už kuriuos gali būti sk...

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Projektą „Rail Baltica“ vykdančios bendrovės „RB Rail AS“ ir už sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakingos Ispanijos kompanijos IDOM atstovai visuomenei pristatė rekomenduojamus proje...