Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju
BIR 12
2020-06-12 09:32 2020

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų skundų dėl savavališkai sporto klubų pratęsiamų paslaugų teikimo sutarčių, kurios karantino apribojimų metu buvo laikinai sustabdytos. VVTAT pažymi, kad visais atvejais tokia alternatyva turi būti aptarta su vartotoju. 

Pirmiausia svarbu įvertinti, ar sutartyje su paslaugų teikėju nėra aptartos nenugalimos jėgos aplinkybės, šalių veiksmai ir teisės joms esant bei išnykus. Jei minėtos aplinkybės sutartyje neaptartos, ir paslaugų teikėjas buvo sustabdęs veiklą bei neteikė paslaugų pagal sudarytą sutartį, vartotojas turi teisę nemokėti sutartyje sutarto mokesčio už tą laikotarpį, kuriuo metu negalėjo naudotis paslaugomis. 

Nors galiojantys teisės aktai nedraudžia paslaugų teikėjui siūlyti pratęsti sporto klubo narystę tiek, kiek paskelbus karantiną Lietuvoje paslaugų teikėjas negalėjo teikti paslaugų, kiekvienu atveju toks pasiūlymas turi būti individualiai aptartas su vartotoju. Kilus ginčui būtent paslaugų teikėjas turės įrodyti, kad toks narystės pratęsimas buvo aptartas ir suderintas su vartotoju. 

Jei vartotojui neaktualus narystės pratęsimas, vartotojas gali atsisakyti sutarties pratęsimo ir prašyti nutraukti sutartį pasibaigus sutarties galiojimo terminui. Jei vartotojas pageidauja nutraukti sutartį nesulaukęs sutartyje numatyto paslaugų teikimo termino pabaigos, vartotojas turėtų vadovautis sutartyje numatytomis sąlygomis. Kai sutartyje yra numatytos nuolaidos, kurios turi būti sumokamos atsisakius sutarties nepasibaigus paslaugų teikimo terminui, vartotojas turėtų sumokėti šias nuolaidas, tačiau kiekvienu atveju būtų vertinama, ar vartotojui buvo suteikta galimybė faktiškai pasinaudoti paslaugomis ir ar už šias paslaugas buvo suteiktos faktinės nuolaidos. Kilus ginčui paslaugos teikėjas turėtų įrodyti minėtas aplinkybes. 

VVTAT primena, kad vartotojui ir paslaugų teikėjui nepavykus rasti bendro sprendimo, vartotojas pirmiausia turėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją ir išdėstyti savo keliamą reikalavimą. Paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti  išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą. Vartotojui negavus paslaugos teikėjo atsakymo per numatytą terminą arba gavus atsakymą, kuris vartotojo netenkina, vartotojas turi  teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

VVTAT

Panašūs straipsniai

Vienoje vietoje - visa informacija skirtingoms asmenų grupėms apie JKKSC veiklą

Vienoje vietoje - visa informacija skirtingoms asmenų grupėms apie JKKSC veiklą

Lietuvos Respublikos Vyriausybei nuo kovo 16 dienos paskelbus karantiną visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje keičiasi kasdienis įprastas mūsų gyvenimas, tame tarpe – ir Jonavos kūno kultūros ir sporto ce...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Naujausias Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) užsakymu atliktas vartotojų nuomonių tyrimas parodė, kad gyventojai, kurių interesai buvo pažeisti, 201...

Išrinkti Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas ir viceprezidentai

Išrinkti Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas ir viceprezidentai

Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai ketvirtadienį (birželio 18 d.) vykusioje Generalinėje asamblėjoje ir toliau vadovauti rūmams patikėjo Zigmantui Dargevičiui, UAB „Liuks“ generaliniam direktoriui....

Rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos akiratyje - 13 tarybos narių

Rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos akiratyje - 13 tarybos narių 1

Atrodo, kad Jonavos rajono savivaldybės tarybos etikos komisijai (Komisija) darbo netrūksta – per nepilnus tris mėnesius pasidarbuota „iš peties“. Po Komisijos padidinamuoju stiklu atsidūrė net 13 tarybos na...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Protezų kompensavimo tvarka pažeidžia vyresnių pacientų teises

Protezų kompensavimo tvarka pažeidžia vyresnių pacientų teises 1

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė konstatavo, kad klubo sąnario protezų kompensavimo tvarka diskriminuoja vyresnius nei 65 metų amžiaus pacientus. Keisdami klubo sąnarius, gydytoj...

Aptartas Žeimių ir Kosmonautų gatvių sankryžos saugumo klausimas: greitai sulauksime naujų ženklų?

Aptartas Žeimių ir Kosmonautų gatvių sankryžos saugumo klausimas: greitai sulauksime naujų ženklų? 1

Vakar, vasario 24-ąją, vykusio Saugaus eismo komisijos (SEK) posėdžio metu aptartas Žeimių bei Kosmonautų gatvių sankryžos saugumo klausimas. Svarstyta ir apie Kosmonautų gatvės pertvarkymą į vienpusio eismo ...

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Šių metų gegužės mėnesį 27 už vartotojų teisių apsaugą atsakingos Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijos tikrino tarptautinėse internetinėse platformose vartotojams teikiamą informaciją apie su COVID-19...

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

LSA valdyboje – memorandumas, kelių finansavimo, švietimo ir paramos jaunoms šeimoms klausimai

LSA valdyboje – memorandumas, kelių finansavimo, švietimo ir paramos jaunoms šeimoms klausimai

Vilniuje sausio 28 dieną, antradienį, vykusiame Lietuvos savivaldybių asociacijos valdybos posėdyje buvo pasirašytas keturių institucijų memorandumas dėl mokyklų ir sveikatos priežiūros įstaigų pritaikymo ne...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS – tai vartotojų teisių informacinė sistema (toliau -VTIS), kurioje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina galimybę vartotojams kilusius ginčus su pardavėjais ir paslaugų teikėjais nagrin...

Kariuomenės ekspertai įspėja dėl nemažėjančio dezinformacijos srauto socialiniuose tinkluose

Kariuomenės ekspertai įspėja dėl nemažėjančio dezinformacijos srauto socialiniuose tinkluose

Šalies informacinę erdvę stebintys Lietuvos kariuomenės (LK) ekspertai atkreipia dėmesį, kad dezinformacijos, melagingos informacijos ir konspiracinių teorijų srautas mūsų informacinėje erdvėje išlieka didel...

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Gegužės 21 d. įvyko pirmasis iš numatomų susitikimų su elektrotechnikos prekybininkais – Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) ir UAB „Pigu“ atstovai aptarė vartotojų ginčų dėl elektrotechni...