Susisiekimo ministerija: pašalinė veikla vairuojant negali būti toleruojama

Susisiekimo ministerija: pašalinė veikla vairuojant negali būti toleruojama
LIE 30
2018-07-30 10:27 2018

Lietuvoje nemažai tragiškų avarijų įvyksta dėl vairuotojų budrumo stokos ar vairuotojų dėmesio blaškymo. Kelių eismo taisyklės numato, kad vairuotojas negali užsiimti bet kokia veikla, trukdančia atlikti pagrindinį jo darbą – vairuoti.

„Nuo praėjusių metų Lietuvos transporto saugos administracija pradėjo tirti eismo įvykius, analizuoti jų priežastis. Ištyrę apie 100 praėjusiais metais įvykusių kelių eismo įvykių, kuriuose žuvo ar buvo sužeisti žmonės, pastebėjome tendenciją, kad nuo 10 iki 15 proc. vairuotojų eismo įvykius sukelia dėl to, kad nukreipia savo dėmesį nuo pagrindinės veiklos – vairavimo“, – pabrėžė Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pareigas laikinai einantis Genius Lukošius.

Pasak G. Lukošiaus, visuomenėje susiformavusi nuomonė, kad pagrindinė priežastis, atitraukianti  vairuotojų dėmesį  yra mobilusis telefonas ar trumpųjų žinučių rašymas, tačiau praėjusių metų tyrimai atskleidžia visai ką kita. Vos keli eismo įvykiai įvyko dėl to, kad vairuotojas kalbėjo telefonu.

„Šiuo klausimu vairuotojų sąmoningumas tikrai padidėjęs, tam turi įtakos socialinė reklama, švietimas. Matome, kad priežastys iš tiesų yra kitokios – tai ir valgymas vairuojant, ir žvilgsnio nukreipimas nuo kelio į pašalinius objektus, bendravimas su keleiviais, netgi nukritusių daiktų ieškojimas važiuojant didesniu nei 80 km/h greičiu tapo ne vieno eismo įvykio priežastimi“, – teigė G. Lukošius.

"Nemažai eismo įvykių, dažnai net labai skaudžių, įvyksta dėl vairuotojo dėmesio nukreipimo ar blaškymo, – sako G. Lukošius. – Štai pernai važiuodamas 120 km/h į pajūrį ilsėtis su šeima vairuotojas buvo įjungęs autopilotą, kojos nuimtos nuo pedalų. Žvilgsnis buvo nukreiptas į šalia kelio stovinčias vėjo jėgaines, o ne į kelią, vyko pokalbis su šeima. Priešais priartėjusį sunkvežimį vairuotojas pastebėjo per vėlai ir nespėjo paspausti stabdžio pedalo, nes koja buvo nuo jo nuimta. Smūgio metu mirtinai sužalota šalia sėdėjusi keleivė“.

Eismo saugumo specialistai įsitikinę, kad vairavimas, kaip ir daugelis kitų veiklų, reikalauja visiškos koncentracijos ir susikaupimo, tad pašalinėms veikloms dėmesio negalima skirti. Jų teigimu, žmogus vienu metu savo dėmesį sukoncentruoti gali tik į labai ribotą skaičių objektų, todėl vairuojant ir užkandžiaujant, reguliuojant radijo imtuvą ar kalbant telefonu nepastebimi kelio ženklai, eismo signalai, kitų eismo dalyvių veiksmai, taip pat pailgėja reakcijos trukmė.

„Nors šiemet žuvusiųjų keliuose skaičius, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo beveik 8 proc., statistinių duomenų analizė atskleidžia, kad nemaža dalis eismo įvykių įvyksta būtent dėl vairuotojo išsiblaškymo arba kitų su vairavimu nesusijusių veiksmų atlikimo vairavimo metu. Praėjusiais metais būtent dėl šios priežasties įvyko daugiau kaip dešimt mirtinų eismo įvykių“, – teigia Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis.

Galima išskirti tris skirtingas aplinkybių grupes, kurios mažina vairuotojo dėmesį bei didina išsiblaškymą vairuojant, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas V. Pumputis. – Pirmoji grupė ir pati pavojingiausia, kai vairuotojas yra priverstas atitraukti ranką nuo vairo ir laisva ranka atlikti kitus, su vairavimu nesusijusius veiksmus, antroji grupė – kai vairuotojas mintis, savo dėmesį turi perkelti ne į vairavimą, ir trečioji grupė – tai nuovargis, kuris taip pat ženkliai prisideda prie koncentracijos stokos ir yra ne vieno skaudaus eismo įvykio priežastimi.

Saugaus eismo ekspertai pataria nepamiršti, kad sėdint prie automobilio vairo, pagrindinė veikla yra vairavimas. Nepamirškime, kad kelyje kiekviena sekundė gali būti reikšminga.

 

Panašūs straipsniai

Šalies kelių tinklo kokybei gerinti – išmanioji diagnostikos sistema

Šalies kelių tinklo kokybei gerinti – išmanioji diagnostikos sistema

Siekiant iš esmės pagerinti Lietuvos kelių kokybę ir priežiūrą, kelių būklei tirti pasitelkiamos naujausios technologijos. Jau šį pavasarį į šalies kelius išriedės mobili kelių būklės tyrimo laboratorija, kuri p...

Seimo narių A. Butkevičiaus ir R. Sinkevičiaus pranešimas: „Kodėl norima grįžti prie korupcinių schemų techninės apžiūros stotyse?“

Seimo narių A. Butkevičiaus ir R. Sinkevičiaus pranešimas: „Kodėl norima grįžti prie korupcinių schemų techninės apžiūros stotyse?“

Netikėti Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymai koreguoti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą kelia nerimą politikams, techninės apžiūros ekspertams ir teisės specialistams. Ar pakeitus esamą ir sėkmingai...

Šeimos išgyvenančios sunkumus naudojasi suteiktomis galimybėmis

Šeimos išgyvenančios sunkumus naudojasi suteiktomis galimybėmis

Sausio mėnesį Lietuvoje aukščiausias grėsmės lygis vaikui buvo nustatytas tik 103 atvejais. Iš jų laikinoji globa patvirtinta 87 atvejais. Taip pat vien per sausį 71 kartą (o per 7 mėnesius - 300 kartų) atvejo v...

Savivaldybės pačios spręs dėl lėšų skyrimo vietinės reikšmės keliams

Savivaldybės pačios spręs dėl lėšų skyrimo vietinės reikšmės keliams

Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlomiems Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų skirstymo pakeitimams, kuriais savivaldybėms suteikiama daugiau laisvės pačioms nuspręsti, kuriuos vietinė...

Žemės ūkio ministerija niekaip netarpininkauja renkant paramą

Žemės ūkio ministerija niekaip netarpininkauja renkant paramą

Pastaruoju metu ministerijos darbuotojai ir vadovybė sulaukė nemažai žemdirbių klausimų, ar tiesa, kad įstaiga tarpininkauja renkant paramą viešosioms įstaigoms ar kitoms organizacijoms. Že...

Bukonių mokykla - daugiafunkcis centras pirmieji atveria duris vasarai

Bukonių mokykla - daugiafunkcis centras pirmieji atveria duris vasarai

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras yra pakvietę bendrojo ugdymo mokyklas, daugiafunkcius, dienos centrus, neformaliojo vaikų švietimo mokyklas, muziejus, kit...

Žvyrkelių asfaltavimo planą būtų pavykę įgyvendinti 98,3 proc., jeigu UAB „Kamesta“ nebūtų atsisakiusi vykdyti sudarytų sutarčių

Žvyrkelių asfaltavimo planą būtų pavykę įgyvendinti 98,3 proc., jeigu UAB „Kamesta“ nebūtų atsisakiusi vykdyti sudarytų sutarčių

Kovo 15 d. baigiasi technologinė pertrauka ir prasideda kelių tiesimo ir rekonstravimo darbai, taip pat ir žvyrkelių asfaltavimas.  Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direk...

Nuo pirmadienio skelbiamas streikas J.Ralio gimnazijoje

Nuo pirmadienio skelbiamas streikas J.Ralio gimnazijoje 3

Savaitės pradžioje, J.Ralio gimnazija oficialiai pranešė Savivaldybės šveitimo, kultūros ir sporto skyriui, jog nuo pirmadienio, gruodžio 3 dienos, šioje ugdymo įstaigoje vyks streikas. Tai iš mokinių sužinoję t...

Vyks susirinkimas su žemės savininkais dėl „Rail Baltica“

Vyks susirinkimas su žemės savininkais dėl „Rail Baltica“

Informuojama, kad parengti projektiniai pasiūlymai Žemės paėmimo visuomenės poreikiams vietinės reikšmės automobilių kelių statybai ir rekonstrukcijai dėl Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos...

Skelbiamas tradicinis mokinių konkursas „Ką žinai apie Lietuvos kariuomenę“- konkurso finalas vyks Rukloje

Skelbiamas tradicinis mokinių konkursas „Ką žinai apie Lietuvos kariuomenę“- konkurso finalas vyks Rukloje

Konkursas „Ką žinai apie Lietuvos kariuomenę“ jau 24-tą kartą kviečia dalyvauti aukštesniųjų klasių mokinius, kurie domisi krašto saugumo ir gynybos aktualijomis, Lietuvos valstybės ir Lietuvos kariuomenės istor...

Keičiu automobilio padangas. Ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

Keičiu automobilio padangas. Ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

Lietuvoje vis dar dažni atvejai, kai senos transporto priemonių padangos yra kaupiamos ar mėtosi neleistinoje vietoje. Ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas, keičiantis padangas ar norintis atsikratyti senų? ...

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti ragina ne tik vairuotojus, bet ir kelininkus. Kaip susidaro šios vairuoti nepalankios sąlygos? Kokių veiksmų, esant minėtiems...

Jonavoje paminėta Saugaus eismo diena 2019

Jonavoje paminėta Saugaus eismo diena 2019

Apžvelgiant eismo saugumą Jonavos rajone, remiantis Kauno AVPK Jonavos r. PK duomenimis, situacija nėra kritinė, tačiau pažvelgus į nemažėjančius skaičius – jie neramina. 2018 m. Jonavos policijoje gauti...

Prieššventiniai darbai įgauna pagreitį – į ką reikia atkreipti dėmesį

Prieššventiniai darbai įgauna pagreitį – į ką reikia atkreipti dėmesį

Šiuo, prieššventiniu laikotarpiu, darbų apimtys ir tempai auga, iki metų galo skubama užbaigti turimas užduotis. Intensyvėja veikla prekybos, aptarnavimo srityse, atsiranda  su šventiniu periodu susiję, specifin...

Lietuvos vežėjų problemos tarptautinės logistikos versle ir jų sprendimo būdai

Lietuvos vežėjų problemos tarptautinės logistikos versle ir jų sprendimo būdai

Lietuvos transporto verslas yra gana konkurencingas, kasmet sukuria ne mažesnę kaip 12 proc. šalies BVP dalį. Tačiau logistikos ekspertų darbą apsunkina senųjų ES valstybių priimti įstatymai, direktyvos ir kiti ...

SADM teiks pataisas dėl dirbančių tėvų pirmaisiais vaiko priežiūros metais

SADM teiks pataisas dėl dirbančių tėvų pirmaisiais vaiko priežiūros metais

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija teiks Ligos ir motinystės įstatymo pataisas dėl pirmaisiais vaiko priežiūros metais išmokas gaunančių, bet kartu ir dirbančių tėvų. Pataisų reikia norint pagerinti situac...