Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos
SAU 29
2020-01-29 13:56 2020

Siekdama kelti profesinio mokymo kokybę Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos. Mokyklų bendruomenės, savivaldybės, socialiniai partneriai kviečiami aktyviai įsitraukti į siūlymų svarstymą.

„Mūsų tikslas – kiekvienam mokiniui sudaryti kuo geresnes tiek bendrojo ugdymo, tiek profesinio mokymo galimybes efektyviausiai panaudojant esamus išteklius. Tad skatiname tiek mokyklų bendruomenes, tiek savivaldybes bendradarbiauti kartu kuriant mūsų šalies regionų poreikius geriausiai atitinkančius sprendimus“, – sako ministras Algirdas Monkevičius.

Ministerijos siūlomas pertvarkos projektas bus paskelbtas sausio 31 d.

Kaip pabrėžia švietimo, mokslo ir sporto viceministras Arūnas Plikšnys, profesinių mokyklų tinklą pertvarkant siekiama kelti profesinio mokymo kokybę sudarant mokiniams geresnes sąlygas mokytis,, įgyti darbo rinkoje paklausią profesinę kvalifikaciją, plėsti profesinio mokymo programų pasirinkimą ir neformaliojo profesinio mokymo pasiūlą, kai nėra suteikiama diplomu patvirtinama kvalifikacija, tik tam tikri specifiniai profesiniai įgūdžiai.

„Svarbu, kad profesinio mokymo įstaigos atlieptų realius darbdavių ir besimokančiųjų lūkesčius, kad kuo daigiau baigusiųjų įsidarbintų pagal savo profesiją. Todėl siekiame sutelkti išteklius ir pasiūlyti kuo įvairesnių, lankstesnių mokymo formų. Keičiasi demografinė situaciją, darbo rinka, besimokančiųjų poreikiai – profesinis mokymas privalo juos tenkinti“, – sako viceministras A. Plikšnys.

Ministerijos parengtame profesinio mokymo įstaigų tinkle pertvarkos projekte numatoma, kad nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. Lietuvoje veiks 56 profesinio mokymo įstaigos, šiuo metu jų yra 61.

Tris profesinio mokymo įstaigas numatoma reorganizuoti prijungimo būdu: Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokyklą siūloma prijungti prie Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos, Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklą – prie Vilniaus technologijų, verslo ir žemės ūkio mokyklos, Kaišiadorių technologijų ir verslo mokyklą – prie Vilniaus komunalinių paslaugų mokyklos.

„Prijungiamos mokyklos veiktų kaip didesnių įstaigų skyriai, gautų iš jų pastiprinimą, tai leistų koreguoti mokymo programas, plėsti jų pasiūlą“, – sako A. Plikšnys.

Dar dvi profesinio mokymo įstaigas siūloma reorganizuoti į vieną: Klaipėdos laivininkų mokyklą numatoma sujungti su Klaipėdos laivų  statybos ir remonto mokykla įkuriant Jūrų profilio specialistų rengimo centrą.

Mažose vietovėse veikiančius profesinio mokymo įstaigų padalinius siūloma pertvarkyti į bendrojo ugdymo mokyklų profesinio mokymo skyrius arba sujungti jų pajėgas su bendrojo ugdymo mokyklomis pasirašant jungtinės veiklos sutartis, pagal kurias bendrojo ugdymo mokyklos mokiniams teiktų bendrąjį ugdymą, o profesinio mokymo įstaigos mokytų profesijos.

„Esminis dalykas, kad mokyklų tinklo pertvarka mažins konkurenciją tarp bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo, nes bendras visos švietimo sistemos tikslas – sukurti mokiniui kuo geresnes sąlygas tiek įgyti bendrojo ugdymo, tiek profesinių kompetencijų“, – sako Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos prezidentė Elena Pelakauskienė.

Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas švietimo ir kultūros klausimais Jonas Mickus pabrėžia, kad profesinį mokymas yra labai reikalingas regionams, tad labai svarbu vykdyti tinklo pertvarką, kad regionuose būtų  profesinio mokymo teikiamos galimybės įgyti darbo rinkoje paklausią profesiją.

Siekiant, kad profesinio mokymo pasiūla atitiktų darbo rinkos paklausą, vyksta nuosekli profesinio mokymo įstaigų pertvarka: 2016 m. Lietuvoje veikė 73 profesinės mokyklos, 2019 m. – 61 profesinio mokymo įstaiga.

Pertvarkant profesinį mokymą parengtas ir įgyvendinamas valstybinių profesinio mokymo įstaigų tinklo vystymo planas. Planas numato racionalesnį materialinių ir finansinių išteklių naudojimą, optimalesnį mokyklų išdėstymą ir darbdavių lūkesčius atitinkantį darbuotojų rengimą. Jame numatyta, kokios įstaigos ir kokio turinio profesinio mokymo paslaugas turėtų teikti profesinio mokymo įstaigos, kad mokymo programos nesidubliuotų.

Ministerijos siūlomas pertvarkos projektas bus paskelbtas sausio 31 d. Mokyklų bendruomenių, savivaldybių ir kitų socialinių partnerių reakcijų į pateiktus pasiūlymus ministerija lauks mėnesį nuo projekto paskelbimo.

Su ministerijos siūlymais dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos galima susipažinti čia.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos inf. 

 

Panašūs straipsniai

Kaip nuotolinis mokymas sekasi iš užsienio atvykusiems vaikams?

Kaip nuotolinis mokymas sekasi iš užsienio atvykusiems vaikams?

Nuotolinis mokymas tapo įveikiamu iššūkiu beveik tūkstančiui į Lietuvą grįžusių emigrantų, iš užsienio atvykusių mokinių ir jų mokytojų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija apklausė mokytojus, mokančius i...

LSA valdyboje – apie švietimo įstaigų vadovus bei naują atliekų tvarkymo kainodarą

LSA valdyboje – apie švietimo įstaigų vadovus bei naują atliekų tvarkymo kainodarą

Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) valdybos nariai Vilniuje, vasario 25 dieną, antradienį, aptarė švietimo įstaigų vadovams keliamų kvalifikacijos reikalavimų klausimą, elektroninio tarybos posėdžių val...

Kviečia vasaros stovyklos ir edukacinės programos vaikams

Kviečia vasaros stovyklos ir edukacinės programos vaikams

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija informuoja, kad mokinių tėvai, vaikai jau gali rinktis patinkančias vaikų vasaros stovyklas. Šiemet Švietimo mainų paramos fondo administruojamo TAPK2 projekto lėšomis ...

Ministerijos atsakymai į moksleivių iškeltus klausimus dėl brandos egzaminų

Ministerijos atsakymai į moksleivių iškeltus klausimus dėl brandos egzaminų

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, sulaukusi klausimų iš Lietuvos moksleivių sąjungos, kodėl buvo priimtas sprendimas vykdyti brandos egzaminus, kaip jie bus organizuojami, pateikia paaiškinimus....

Seimas reglamentavo tikslinių stipendijų mokėjimą

Seimas reglamentavo tikslinių stipendijų mokėjimą

Seimas priėmė Mokslo ir studijų įstatymo ir Profesinio mokymo įstatymo pakeitimus (projektai atitinkamai Nr. XIIIP-4884(2) ir Nr. XIIIP-4885(2), sukurdamas įstatyminį pagrindą (tiks...

Švietimo ministerijai – priekaištai dėl nesuderintų sprendimų ir politinės lyderystės stokos

Švietimo ministerijai – priekaištai dėl nesuderintų sprendimų ir politinės lyderystės stokos

Už švietimo politikos formavimą ir jos įgyvendinimą atsakinga LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ignoruoja ilgametes problemas ir ieško populistinių sprendimų. Didžiausia šalyje Lietuvos švietimo ir m...

Mokiniams bus teikiama daugiau individualių psichologo konsultacijų

Mokiniams bus teikiama daugiau individualių psichologo konsultacijų

Psichologo pagalba mokiniams bus prieinamesnė – mokyklų, profesinio mokymo įstaigų, pedagoginių psichologinių bei švietimo pagalbos tarnybų psichologai teiks daugiau konsultacijų dėl Covid-19 pandemijos suke...

Nuotolinio mokymosi  platformos neatlaikė – lūžo sistemos

Nuotolinio mokymosi platformos neatlaikė – lūžo sistemos 1

Kovo 30-ąją visos švietimo įstaigos perėjo prie nuotolinio ugdymo. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija akcentavo, kad dauguma mokyklų jau yra pasiruošusios nuotoliniam mokymui, tačiau didelių lankytojų ap...

Karantino metu prašoma savivaldybių mažinti nebūtiną popierizmą mokyklose

Karantino metu prašoma savivaldybių mažinti nebūtiną popierizmą mokyklose 1

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kreipėsi į savivaldybes, prašydama bendradarbiavimo ir pagalbos mokykloms diegiant nuotolinį mokymą. Kviečiama pasitikėti mokyklomis bei jų vadovais, leisti mokykloms p...

Nuo liepos įsigalioja švietimo įstaigų vadovų atrankos pakeitimai: vertinimas NŠA ir savivaldybėje tampa lygiavertis

Nuo liepos įsigalioja švietimo įstaigų vadovų atrankos pakeitimai: vertinimas NŠA ir savivaldybėje tampa lygiavertis

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija primena, kad nuo liepos 1 d. įsigalioja atrankos į švietimo įstaigų vadovus pakeitimai, užtikrinsiantys didesnį objektyvumą. Nacionalinėje švietimo agentūroje (NŠA) atl...

Kas labiau pasiteisina: skaitmeninis ar tradicinis mokymas?

Kas labiau pasiteisina: skaitmeninis ar tradicinis mokymas? 1

Karantinui užsitęsus mokyklos jau priprato dirbti nuotoliniu būdu, tam pasitelkė naujų, iki šiol mažiau naudotų ugdymo būdų ir priemonių. Dėl to net galima buvo išgirsti švietimo atstovus teigiant, esą skait...

Vienoje vietoje - visa informacija skirtingoms asmenų grupėms apie JKKSC veiklą

Vienoje vietoje - visa informacija skirtingoms asmenų grupėms apie JKKSC veiklą

Lietuvos Respublikos Vyriausybei nuo kovo 16 dienos paskelbus karantiną visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje keičiasi kasdienis įprastas mūsų gyvenimas, tame tarpe – ir Jonavos kūno kultūros ir sporto ce...

Kvalifikuota darbo jėga – misija (ne)įmanoma?

Kvalifikuota darbo jėga – misija (ne)įmanoma?

Kviečiame Jonavos krašto darbdavius užpildyti apklausą apie profesinį mokymą pameistrystės būdu. Pandemijos kontekste bene didžiausią nerimą kelia situacija darbo rinkoje. Užimtumo tarnyba prane...

Jonavos Politechnikos mokyklos bendruomenė džiaugiasi Erasmus + projekto vaisiais

Jonavos Politechnikos mokyklos bendruomenė džiaugiasi Erasmus + projekto vaisiais

Jonavos Politechnikos mokykla - Erasmus+ projekto dalyvė, jau galinti įvertinti jo suteiktą naudą - projekto dėka ugdymo įstaigos bendruomenė lankėsi Lenkijoje, du kartus - Ispanijoje. Pi...

Pristatyti artimiausi pasikeitimai švietimo srityje

Pristatyti artimiausi pasikeitimai švietimo srityje

Švietimo ir mokslo komitetas gegužės 6 d. posėdyje vėl susitiko su Švietimo, mokslo ir sporto ministru dr. Algirdu Monkevičiumi, kad aptartų svarbiausias nuotolinio ugdymo aktualijas. Ministras ...

Nuotolinio mokymo pamokos: mokosi ir vaikai, ir mokytojai

Nuotolinio mokymo pamokos: mokosi ir vaikai, ir mokytojai

„Mokytojas yra toks asmuo, kuriam technologijos leidžia susikalbėti su šiuolaikiniais moksleiviais. Turime išmokti tą kalbą, jei norime dirbti“, –  įsitikinusi Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos lietuvių k...