Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos
SAU 29
2020-01-29 13:56 2020

Siekdama kelti profesinio mokymo kokybę Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos. Mokyklų bendruomenės, savivaldybės, socialiniai partneriai kviečiami aktyviai įsitraukti į siūlymų svarstymą.

„Mūsų tikslas – kiekvienam mokiniui sudaryti kuo geresnes tiek bendrojo ugdymo, tiek profesinio mokymo galimybes efektyviausiai panaudojant esamus išteklius. Tad skatiname tiek mokyklų bendruomenes, tiek savivaldybes bendradarbiauti kartu kuriant mūsų šalies regionų poreikius geriausiai atitinkančius sprendimus“, – sako ministras Algirdas Monkevičius.

Ministerijos siūlomas pertvarkos projektas bus paskelbtas sausio 31 d.

Kaip pabrėžia švietimo, mokslo ir sporto viceministras Arūnas Plikšnys, profesinių mokyklų tinklą pertvarkant siekiama kelti profesinio mokymo kokybę sudarant mokiniams geresnes sąlygas mokytis,, įgyti darbo rinkoje paklausią profesinę kvalifikaciją, plėsti profesinio mokymo programų pasirinkimą ir neformaliojo profesinio mokymo pasiūlą, kai nėra suteikiama diplomu patvirtinama kvalifikacija, tik tam tikri specifiniai profesiniai įgūdžiai.

„Svarbu, kad profesinio mokymo įstaigos atlieptų realius darbdavių ir besimokančiųjų lūkesčius, kad kuo daigiau baigusiųjų įsidarbintų pagal savo profesiją. Todėl siekiame sutelkti išteklius ir pasiūlyti kuo įvairesnių, lankstesnių mokymo formų. Keičiasi demografinė situaciją, darbo rinka, besimokančiųjų poreikiai – profesinis mokymas privalo juos tenkinti“, – sako viceministras A. Plikšnys.

Ministerijos parengtame profesinio mokymo įstaigų tinkle pertvarkos projekte numatoma, kad nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. Lietuvoje veiks 56 profesinio mokymo įstaigos, šiuo metu jų yra 61.

Tris profesinio mokymo įstaigas numatoma reorganizuoti prijungimo būdu: Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokyklą siūloma prijungti prie Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos, Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklą – prie Vilniaus technologijų, verslo ir žemės ūkio mokyklos, Kaišiadorių technologijų ir verslo mokyklą – prie Vilniaus komunalinių paslaugų mokyklos.

„Prijungiamos mokyklos veiktų kaip didesnių įstaigų skyriai, gautų iš jų pastiprinimą, tai leistų koreguoti mokymo programas, plėsti jų pasiūlą“, – sako A. Plikšnys.

Dar dvi profesinio mokymo įstaigas siūloma reorganizuoti į vieną: Klaipėdos laivininkų mokyklą numatoma sujungti su Klaipėdos laivų  statybos ir remonto mokykla įkuriant Jūrų profilio specialistų rengimo centrą.

Mažose vietovėse veikiančius profesinio mokymo įstaigų padalinius siūloma pertvarkyti į bendrojo ugdymo mokyklų profesinio mokymo skyrius arba sujungti jų pajėgas su bendrojo ugdymo mokyklomis pasirašant jungtinės veiklos sutartis, pagal kurias bendrojo ugdymo mokyklos mokiniams teiktų bendrąjį ugdymą, o profesinio mokymo įstaigos mokytų profesijos.

„Esminis dalykas, kad mokyklų tinklo pertvarka mažins konkurenciją tarp bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo, nes bendras visos švietimo sistemos tikslas – sukurti mokiniui kuo geresnes sąlygas tiek įgyti bendrojo ugdymo, tiek profesinių kompetencijų“, – sako Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos prezidentė Elena Pelakauskienė.

Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas švietimo ir kultūros klausimais Jonas Mickus pabrėžia, kad profesinį mokymas yra labai reikalingas regionams, tad labai svarbu vykdyti tinklo pertvarką, kad regionuose būtų  profesinio mokymo teikiamos galimybės įgyti darbo rinkoje paklausią profesiją.

Siekiant, kad profesinio mokymo pasiūla atitiktų darbo rinkos paklausą, vyksta nuosekli profesinio mokymo įstaigų pertvarka: 2016 m. Lietuvoje veikė 73 profesinės mokyklos, 2019 m. – 61 profesinio mokymo įstaiga.

Pertvarkant profesinį mokymą parengtas ir įgyvendinamas valstybinių profesinio mokymo įstaigų tinklo vystymo planas. Planas numato racionalesnį materialinių ir finansinių išteklių naudojimą, optimalesnį mokyklų išdėstymą ir darbdavių lūkesčius atitinkantį darbuotojų rengimą. Jame numatyta, kokios įstaigos ir kokio turinio profesinio mokymo paslaugas turėtų teikti profesinio mokymo įstaigos, kad mokymo programos nesidubliuotų.

Ministerijos siūlomas pertvarkos projektas bus paskelbtas sausio 31 d. Mokyklų bendruomenių, savivaldybių ir kitų socialinių partnerių reakcijų į pateiktus pasiūlymus ministerija lauks mėnesį nuo projekto paskelbimo.

Su ministerijos siūlymais dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos galima susipažinti čia.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos inf. 

 

Panašūs straipsniai

Spartinamas savarankiškai įgytų profesinių kompetencijų pripažinimas

Spartinamas savarankiškai įgytų profesinių kompetencijų pripažinimas

Spartesnis savarankiškai įgytų profesinių kompetencijų pripažinimas, darbdavių įtraukimas į visas vertinimo sistemos grandis, centralizuotai vykdomas standartizuotas teorijos egzaminas – šie ir kiti profesin...

Švietimo ministras A. Monkevičius: pamokos mokyklose vyks laikantis saugumo reikalavimų

Švietimo ministras A. Monkevičius: pamokos mokyklose vyks laikantis saugumo reikalavimų

Ugdymas nuo rugsėjo 1 d.  vyks įprastu būdu – mokyklų patalpose, laikantis rekomenduojamų saugumo sąlygų, pabrėžė švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius šiandien vykusioje spaudos konferen...

Kaip nuotolinis mokymas sekasi iš užsienio atvykusiems vaikams?

Kaip nuotolinis mokymas sekasi iš užsienio atvykusiems vaikams?

Nuotolinis mokymas tapo įveikiamu iššūkiu beveik tūkstančiui į Lietuvą grįžusių emigrantų, iš užsienio atvykusių mokinių ir jų mokytojų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija apklausė mokytojus, mokančius i...

Kviečia vasaros stovyklos ir edukacinės programos vaikams

Kviečia vasaros stovyklos ir edukacinės programos vaikams

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija informuoja, kad mokinių tėvai, vaikai jau gali rinktis patinkančias vaikų vasaros stovyklas. Šiemet Švietimo mainų paramos fondo administruojamo TAPK2 projekto lėšomis ...

Naujiems mokslo metams – nuotolinio mokymo vadovas

Naujiems mokslo metams – nuotolinio mokymo vadovas

Rugpjūčio 20 d. Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) mokiniams, mokytojams ir mokyklų vadovams pristatė nuotolinio mokymo vadovą, parengtą po išsamių konsultacijų su mokytojais, mokyklų vadovais ir socialinia...

Mokiniams bus teikiama daugiau individualių psichologo konsultacijų

Mokiniams bus teikiama daugiau individualių psichologo konsultacijų

Psichologo pagalba mokiniams bus prieinamesnė – mokyklų, profesinio mokymo įstaigų, pedagoginių psichologinių bei švietimo pagalbos tarnybų psichologai teiks daugiau konsultacijų dėl Covid-19 pandemijos suke...

Nuo liepos įsigalioja švietimo įstaigų vadovų atrankos pakeitimai: vertinimas NŠA ir savivaldybėje tampa lygiavertis

Nuo liepos įsigalioja švietimo įstaigų vadovų atrankos pakeitimai: vertinimas NŠA ir savivaldybėje tampa lygiavertis

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija primena, kad nuo liepos 1 d. įsigalioja atrankos į švietimo įstaigų vadovus pakeitimai, užtikrinsiantys didesnį objektyvumą. Nacionalinėje švietimo agentūroje (NŠA) atl...

Seimas reglamentavo tikslinių stipendijų mokėjimą

Seimas reglamentavo tikslinių stipendijų mokėjimą

Seimas priėmė Mokslo ir studijų įstatymo ir Profesinio mokymo įstatymo pakeitimus (projektai atitinkamai Nr. XIIIP-4884(2) ir Nr. XIIIP-4885(2), sukurdamas įstatyminį pagrindą (tiks...

Nuo rugsėjo 1 d. didėja pedagogų, mokslo darbuotojų darbo užmokestis

Nuo rugsėjo 1 d. didėja pedagogų, mokslo darbuotojų darbo užmokestis

Nuo rudens pradžios bendrojo ugdymo, neformaliojo švietimo, profesinio mokymo mokytojams bei dėstytojams ir mokslo darbuotojams atlyginimai, lyginant su praėjusių metų rugsėju, didėja vidutiniškai 10 proc....

Kas labiau pasiteisina: skaitmeninis ar tradicinis mokymas?

Kas labiau pasiteisina: skaitmeninis ar tradicinis mokymas? 1

Karantinui užsitęsus mokyklos jau priprato dirbti nuotoliniu būdu, tam pasitelkė naujų, iki šiol mažiau naudotų ugdymo būdų ir priemonių. Dėl to net galima buvo išgirsti švietimo atstovus teigiant, esą skait...

Patvirtinti reikalavimai aukštojo mokslo studijoms, profesiniam mokymui ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo veikloms naujais mokslo metais

Patvirtinti reikalavimai aukštojo mokslo studijoms, profesiniam mokymui ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo veikloms naujais mokslo metais

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija informuoja apie Operacijų vadovo, sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos patvirtintus reikalavimus aukštojo mokslo studijoms, profesiniam mokymui ir neformalioj...

Primena apie parengtas rekomendacijas naujiems mokslo metams

Primena apie parengtas rekomendacijas naujiems mokslo metams

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, organizuodama mokyklų pasiruošimą naujiems mokslo metams ir atsakydama į svarbiausius švietimo bendruomenės klausimus, kaip bus ugdomi vaikai nuo rudens, primena apie ...

Pristatyti artimiausi pasikeitimai švietimo srityje

Pristatyti artimiausi pasikeitimai švietimo srityje

Švietimo ir mokslo komitetas gegužės 6 d. posėdyje vėl susitiko su Švietimo, mokslo ir sporto ministru dr. Algirdu Monkevičiumi, kad aptartų svarbiausias nuotolinio ugdymo aktualijas. Ministras ...

Mokyklų skaitmenizacijai – 14 mln. eurų

Mokyklų skaitmenizacijai – 14 mln. eurų

Lietuvos ateities ekonomikos DNR plane numatyta 14 mln. Eur. mokyklų skaitmenizacijai. Vieno mokinio krepšelyje tam bus skiriama 40 EUR, iki šiol ši suma siekė tik 5,9 Eur per metus. Tokiam Švietimo, mokslo ...

Kvalifikuota darbo jėga – misija (ne)įmanoma?

Kvalifikuota darbo jėga – misija (ne)įmanoma?

Kviečiame Jonavos krašto darbdavius užpildyti apklausą apie profesinį mokymą pameistrystės būdu. Pandemijos kontekste bene didžiausią nerimą kelia situacija darbo rinkoje. Užimtumo tarnyba prane...

Jonavos Politechnikos mokyklos bendruomenė džiaugiasi Erasmus + projekto vaisiais

Jonavos Politechnikos mokyklos bendruomenė džiaugiasi Erasmus + projekto vaisiais

Jonavos Politechnikos mokykla - Erasmus+ projekto dalyvė, jau galinti įvertinti jo suteiktą naudą - projekto dėka ugdymo įstaigos bendruomenė lankėsi Lenkijoje, du kartus - Ispanijoje. Pi...