UAB „Tele2“ skirta sankcija už neaiškiai nurodytas paslaugų sąlygas

UAB „Tele2“ skirta sankcija už neaiškiai nurodytas paslaugų sąlygas
RGS 28
2018-09-28 09:37 2018

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) vartotojo prašymo pagrindu atliko tyrimą dėl UAB „Tele2“ galimai vykdomos nesąžiningos komercinės veiklos. Prašyme vartotojas nurodė, kad UAB „Tele2“ savitarnos paskyroje gavo asmeninį pasiūlymą prasitęsti mobiliojo ryšio paslaugų sutartį ir, be kita ko, gauti 3 mėnesių nemokamą namų internetą, tačiau prasitęsus sutartį minėtas pasiūlymas pritaikytas nebuvo. Norėdamas gauti nemokamą 3 mėnesių namų internetą, vartotojas turėjo sudaryti naują – brangesnę namų interneto sutartį. 

Nenurodė, kad galioja papildomos sąlygos 

Tarnybai patikrinus UAB „Tele2“ interneto tinklalapyje skelbiamą pasiūlymą, nustatyta, kad pradiniame pasiūlymo lauke vartotojams buvo teikiama informacija apie mobiliojo ryšio paslaugos sumažintą kainą, kuri galioja pasirašant terminuotą 12 mėnesių sutartį, taip pat informacija apie tai, kad pasinaudojus šiuo pasiūlymu yra suteikiamos nemokamos pasaugos: + namų internetas (3 mėnesiams), mobilusis parašas (6 mėnesiams), Viaplay (2 mėnesiams), Deezer (1 mėnesiui). Pateiktame pasiūlyme dėl nemokamos interneto paslaugos nebuvo užsimenama apie tai, kad ši paslauga galioja tik pasirašius naują sutartį, taip pat nenurodyta, kad norint pasinaudoti šiuo pasiūlymu, namų interneto sutartį reikia sudaryti dvigubai ilgesniam terminui, negu mobiliojo ryšio paslaugų sutartis, t. y. 24 mėnesiams. 

Verslininkui keliami didesni profesinio atidumo reikalavimai 

Nagrinėdama bylą Tarnybos komisija pažymėjo, kad UAB ,,Tele2“, kaip verslo subjektui, keliami didesni profesinio atidumo reikalavimai, todėl UAB ,,Tele2“ privalėjo būti atidi pateikdama komercinį pasiūlymą sudaryti mobiliojo ryšio paslaugų sutartį palankesnėmis sąlygomis. Suteikdama neaiškią ir dviprasmišką informaciją apie galimybę pasinaudoti nemokamo namų interneto paslauga, bendrovė iškreipė vartotojų ekonominį elgesį siūlomų paslaugų atžvilgiu, paskatindama vartotojus priimti sprendimą dėl sandorio, kurio vartotojai kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmę. 

Už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų pažeidimą UAB ,,Tele2“ skirta 1000 eurų bauda. 

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo trukmę, mastą ir tai, kad bendrovė vartotojui suteikė piniginę kompensaciją už 3 mėnesių namų interneto paslaugas, už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų pažeidimą UAB ,,Tele2“ skirta 1000 eurų bauda. 

Mobiliojo ryšio ir interneto operatoriai raginami aiškiai nurodyti paslaugų sąlygas! 

Tarnyba atkreipia dėmesį, kad teikiant pasiūlymus bei sudarant sutartis su vartotojais, verslininkams keliama pareiga tinkamai supažindinti vartotojus su pasiūlymo sąlygomis, galimomis išimtimis, pasekmėmis bei kt. Visos pasiūlymo sąlygos turi būti nurodytos aiškiai, nedviprasmiškai bei neklaidinti vartotojų dėl tariamo pasiūlymo pranašumo. Už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams Tarnyba pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 289 iki 8 688 eurų baudą, o pakartotinai per vienerius metus padarius pažeidimą – iki 34 754 eurų baudą, jeigu ši bauda neviršija 6 procentų komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais. 

Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

 

Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius

Panašūs straipsniai

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Techmada“ Civilinio kodekso 6.359 straipsnio pažeidimo – prekiaudama internetinėje parduotuvėje www.pigunamams.lt bendrovė pažei...

,,Garo guru" skirta sankcija už tabako įstatymo pažeidimą

,,Garo guru" skirta sankcija už tabako įstatymo pažeidimą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) skyrė ekonominę sankciją IĮ „Garo guru“ – bendrovė teikė į Lietuvos rinką pavojingą elektroninėms cigaretėms skirtą pildyklę. VVTAT Kauno reg...

Apie skambinančiojo buvimo vietos nustatymo sistemą Lietuvoje

Apie skambinančiojo buvimo vietos nustatymo sistemą Lietuvoje

Vakar Lietuvos policijai išplatinus pranešimą apie galimai jėga į automobilį įsodintą merginą, socialinių tinklų vartotojams kilo d...

Per 5 dienas į rinką patiekta dar beveik 300 tūkst. litrų dezinfekcinio skysčio

Per 5 dienas į rinką patiekta dar beveik 300 tūkst. litrų dezinfekcinio skysčio

Prekybos vietas jau pasiekė ar artimiausiu metu pasieks beveik 300 tūkst. litrų dezinfekcinio skysčio. Šis kiekis į rinką patiektas per penkias dienas, t. y., nuo kovo 19 d. iki kovo 23 d. Tokius duomenis Sv...

Lietuvos banko tyrimas: ar vartotoją pasiekia tiksli ir objektyvi informacija apie mokėjimo paslaugų įkainius

Lietuvos banko tyrimas: ar vartotoją pasiekia tiksli ir objektyvi informacija apie mokėjimo paslaugų įkainius

Gyventojui renkantis mokėjimo paslaugų teikėją, svarbu, kad jis galėtų paprastai ir aiškiai palyginti paslaugų įkainius. Dėl to visi mokėjimo paslaugų teikėjai turi pateikti standartizuotą informaciją vienod...

Renkatės vaikų užimtumo veiklas? Atkreipkite dėmesį į sutarties sąlygas

Renkatės vaikų užimtumo veiklas? Atkreipkite dėmesį į sutarties sąlygas

Prasidėjus vasarai, o sulig tuo ir vaikų vasaros atostogoms, daugelis tėvų susiduria su iššūkiais ieškodami savo atžaloms geriausių ir įdomiausių užimtumo veiklų. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Lietuvoje parduodamos šviežios daržovės – saugios ir kokybiškos

Lietuvoje parduodamos šviežios daržovės – saugios ir kokybiškos

Prekyboje daugėjant ankstyvųjų šiltnamiuose užaugintų daržovių, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) patikrino, ar šios rinkai tiekiamos šviežios daržovės yra saugios vartoti. Didžiausias dėmesy...

VŠĮ „Jonavos ligoninės“ padėka už reikiamą paramą

VŠĮ „Jonavos ligoninės“ padėka už reikiamą paramą

VšĮ Jonavos ligoninės kolektyvo vardu nuoširdžiai dėkojame už taip reikalingą paramą visiems, kurie liko neabejingi tokiu sunkiu ir mums, ir Jums metu, skelbia įstaiga savo socialinio tinklo „Facebook“ pasky...

Startuoja tiesioginės paskolos nuo COVID-19 pandemijos nukentėjusiems turizmo paslaugų teikėjams

Startuoja tiesioginės paskolos nuo COVID-19 pandemijos nukentėjusiems turizmo paslaugų teikėjams

Turizmo ir viešojo maitinimo paslaugų teikėjai jau gali kreiptis į nacionalinę plėtros įstaigą „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) dėl tiesioginių paskolų, skirtų kelionių organizatoriams atsiskaityt...

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) atliko tyrimus dėl keturių skirtingų bendrovių Reklamos įstatymo pažeidimų – neturėdamos reklamos vartotojų sutikimo bendrovės skleidė nepageidau...

Naikinamas UAB ,,Megaturas" kelionių organizatoriaus pažymėjimas

Naikinamas UAB ,,Megaturas" kelionių organizatoriaus pažymėjimas

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT), vadovaudamasi Turizmo įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 1 punktu, panaikino UAB „Megaturas“ kelionių organizatoriaus pažymėjimo galiojimą....

Apleistų pastatų savininkams - didesnis NT mokestis

Apleistų pastatų savininkams - didesnis NT mokestis

Apleistų statinių savininkams nuostolinga turėti neprižiūrėtas teritorijas, mat jiems nustatomas didesnis, maksimalus 3 proc. nekilnojamojo turto (NT) mokesčio tarifas. Jonavos rajono savivaldyb...

225 tonos dezinfekcinio skysčio jau pasiekė rinką

225 tonos dezinfekcinio skysčio jau pasiekė rinką 1

225 tonos dezinfekcinio skysčio – tiek jo buvo pagaminta kovo 14-17 dienomis ir iškeliavo į šalies vaistines bei kitas prekybos vietas Lietuvos visuomenės poreikiams. Tokius duomeni...

Internetinė parduotuvė WWW.TODO.LT nevykdė  įsipareigojimų vartotojams

Internetinė parduotuvė WWW.TODO.LT nevykdė įsipareigojimų vartotojams

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) skyrė sankciją įsipareigojimų nevykdžiusiai MB „Sakalo grupė“. Nuo šių metų pradžios VVTAT gavo beveik 100 vartotojų prašymų dėl nepristatytų pre...

MB „IT turas“ neteikė vartotojams būtinos informacijos

MB „IT turas“ neteikė vartotojams būtinos informacijos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) skyrė sankciją MB „IT turas“ už įmonės valdomoje interneto svetainėje www.zuikiobilietai.lt vartotojams neteikiamą p...

Parengtos rekomendacijos, kaip užtikrinti grožio paslaugų teikėjų ir klientų apsaugą

Parengtos rekomendacijos, kaip užtikrinti grožio paslaugų teikėjų ir klientų apsaugą

Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų – plaukų, veido, kūno ir nagų priežiūros, tatuiravimo, ilgalaikio makiažo, papuošalų vėrimo, soliariumo ir kitas. Sveikatos apsaugos ministerija (SA...