Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso
LAP 04
2020-11-04 13:10 2020

Per tris šių metų ketvirčius Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė rekordinio vartotojų ir verslininkų kreipimųsi skaičiaus – beveik 30 000. Asmenys kreipėsi net 27 proc. dažniau, nei pernai, tačiau taikiai ginčai spręsti rečiau.

„Vartotojų ir verslo aktyvumas šiuo laikotarpiu itin didelis. Tiek vartotojai, tiek verslininkai susiduria su iššūkiais, todėl daug dėmesio skiriame švietimui ir aktualios informacijos atnaujinimui. Visgi matome, kad didelė ginčų dalis būtų išsprendžiama greičiau ir paprasčiau, jei abi šalys būtų lankstesnės kompromisams“, – sako VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

Analizuojamu laikotarpiu VVTAT specialistai išnagrinėjo 4 322 vartojimo ginčus, iš jų taikiai išspręstų ginčų dalis sudarė tik 38 proc. (2019 m. tuo pačiu laikotarpiu – 44 proc.). Tikėtina, kad tam įtakos turėjo augantis nepagrįstų vartotojų ginčų skaičius, kai vartotojai nepateikia VVTAT visų privalomų įrodymų. Taip pat vartotojai vis dar dažniau renkasi reikalavimą grąžinti pinigus, o ne pasirinkti kitas verslininkų siūlomas kompensavimo galimybes, pavyzdžiui, paslaugos atidėjimą, kuponą ar pan. VVTAT kiekvienu atveju ragina ginčo šalis būti supratingomis ir pirmiausia ieškoti abiem šalims priimtino sprendimo.

Ne mažiau svarbi ginčų sprendimui yra verslo savikontrolė ir profesionalumas. Daugiau nei pusė ginčų kilo dėl vartojimo prekių, o dažniausiai – dėl elektrotechnikos, avalynės ir drabužių. Elektrotechnikos prekės ir toliau kelia didžiausią susirūpinimą, todėl VVTAT tęsia nuotolinių susitikimų ciklą su elektrotechnikos prekybininkais. Susitikimų metu kalbama apie teisės aktų reikalavimus, dažniausiai pasitaikančius pažeidimus, verslininkai skatinami plėtoti savireguliaciją sprendžiant vartotojų ginčus ir taip bendromis pastangomis sumažinti vartotojų ginčų skaičių.

 

Toliau auga internetinės prekybos populiarumas – 32 proc. vartotojų prekes ir paslaugas pirko internetu (2019 m. – 29 proc.). Dažniausiai problemų kėlė vėluojantis prekių pristatymas arba prekių grąžinimo apribojimai. Prekybininkai vengė sumokėti pinigus už grąžintas prekes, vėlavo atsakyti į vartotojų pretenzijas, tam tikrais atvejais netinkamai skaičiavo sutarties nutraukimo mokesčius.

Neįprastas aktyvumas toliau stebimas laisvalaikio paslaugų srityje, kur analizuojamu laikotarpiu išspręsta 770 vartojimo ginčų (11 proc. daugiau, nei pernai) ir atsakyta į daugiau nei 3 000 vartotojų pasiteiravimų. VVTAT sulaukė beveik 5 kartus daugiau vartotojų skundų dėl atšauktų ir neįvykusių kelionių ir beveik 3 kartus daugiau vartotojų skundų dėl įvairių kultūros ir pramogų paslaugų. Dažniau nei įprastai vartotojai skundėsi dėl vienašališkai sporto klubų pratęsiamų sutarčių ar narysčių nutraukimo.

Dėl COVID-19 viruso grėsmės sutrikęs paslaugų teikimas ir įvairūs apribojimai prekybos vietoms skatino dažniau kreiptis aktualios konsultacijos vartotojų teisių apsaugos klausimais. Per tris metų ketvirčius VVTAT suteikė daugiau nei 21 000 konsultacijų telefonu, el. paštu bei žodžiu. Tikimasi, kad didžioji besikreipiančių asmenų dalis pasinaudoja VVTAT informacija bei patarimais ir išsprendžia kilusius klausimus geranoriškai, neįsikišant neteisminio ginčų sprendimo institucijoms.

Išsamiau susipažinti su rezultatais galima čia:

2020 m. III ketvirčių asmenų prašymų ir pasiteiravimų analizės ataskaita

VVTAT inf.

Panašūs straipsniai

Šių metų spalio mėn. šilumos kaina žemiausia nuo 2012 -ųjų

Šių metų spalio mėn. šilumos kaina žemiausia nuo 2012 -ųjų

Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba (VERT) praneša, kad vidutinė spalio mėnesio šilumos kaina yra 15 proc. mažesnė nei pernai - tai žemiausia spalio mėn. šilumos kaina nuo 2012 m.  ...

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Vartotojai turėtų atkreipti dėmesį, jog kilus ginčui dėl įsigytos prekės ar paslaugos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai svarbu pateikti pirkimą patvirtinančius dokumentus. Vi...

 VERT: buitiniams vartotojams didėja elektros energijos tiekėjų pasirinkimas

VERT: buitiniams vartotojams didėja elektros energijos tiekėjų pasirinkimas

2020 m. birželio mėn. elektros energijos tiekimo veiklą vykdė 22 tiekėjai, iš jų 6 tiekė elektrą buitiniams vartotojams* – skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) parengtoje elektros energij...

Per 2020 metų III ketvirtį RRT gavo 208 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2020 metų III ketvirtį RRT gavo 208 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2020 m. III ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija „Švarus internetas“ gavo 208 pranešimus ...

Turgavietės mokesčio kompensacija galės pasinaudoti dar apie 1000 prekiautojų

Turgavietės mokesčio kompensacija galės pasinaudoti dar apie 1000 prekiautojų

Vyriausybė trečiadienį posėdyje pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos siūlymui ir patikslino teisinį reglamentavimą, pagal kurį turgavietės mokesčio kompensacija galėtų pasinaudoti platesnis ratas tur...

Pirmiesiems turgaviečių prekiautojams paskirstyta daugiau kaip 400 tūkst. eurų išmokų

Pirmiesiems turgaviečių prekiautojams paskirstyta daugiau kaip 400 tūkst. eurų išmokų

Pirmiesiems nuo COVID-19 padarinių nukentėjusiems turgaviečių verslininkams skirtos 300 eurų dydžio išmokos. Ekonomikos ir inovacijų ministro Rimanto Sinkevičiaus įsakymu 401 700 eurų s...

Raginama nedelsti atsiskaityti už pandemijos sustabdytas keliones

Raginama nedelsti atsiskaityti už pandemijos sustabdytas keliones

„Invegai“ pradėjus teikti paskolas turizmo sektoriui dėl Covid-19 pandemijos patirtų nuostolių, raginame kelionių organizatorius nedelsti atsiskaityti su žmonėmis, sumokėjusiems už neįvykusias keliones, – pa...

Rimkų biblioteka atvėrė atnaujintas ir modernias patalpas

Rimkų biblioteka atvėrė atnaujintas ir modernias patalpas

(Į)ŽENK IR ATRASI – skambiu šūkiu vakar, spalio 19 dieną, po daugiau nei pusmetį trukusių renovacijos darbų, duris atvėrė atnaujinta ir moderni Rimkų biblioteka, kurioje skaitytojai ne tik atras naujų knygų ...

Grąžinate internetu įsigytą prekę? Nedarykite šios klaidos

Grąžinate internetu įsigytą prekę? Nedarykite šios klaidos

Pirkimas internetu tapo neatsiejama daugelio mūsų kasdienybe. Tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pastebi, kad grąžindami internetu įsigytas prekes vartotojai neretai painioja dvi ski...

Juodmenoje sučiupti nelegalūs vartotojai: vieni skęsta fekalijose, kitiems - ne motais?

Juodmenoje sučiupti nelegalūs vartotojai: vieni skęsta fekalijose, kitiems - ne motais? 1

Įsivaizduokite. Jei nuosavo namo šeimininkas lietaus nuotekas (nuo stogo, savo kiemo) savavališkai pajungia į buitinių nuotekų tinklus, pastarieji per daug apkraunami, valymo įrenginiai perpildomi, nepajėgia...

NKSC rekomenduoja pasikeisti maršrutizatorių gamyklinius slaptažodžius

NKSC rekomenduoja pasikeisti maršrutizatorių gamyklinius slaptažodžius

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos nustatė (NKSC), kad Lietuvoje interneto vartotojų plačiai naudojami tinklo maršrutizatoriai turi pažeidžiamumą, kuriuo pasinaudojus...

Nuo šiol elektros tiekėją galime pasirinkti patys – ką iš to laimėsime?

Nuo šiol elektros tiekėją galime pasirinkti patys – ką iš to laimėsime?

Lietuvoje palengva įsibėgėja energetikos sektoriaus reforma, kai buitiniams elektros vartotojams, nuosekliai atsisakant monopolinių sąlygų, sukuriama galimybė rinktis nepriklausomą tiekėją. Tačiau kokių naud...

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „BNO“ bei UAB „Pigu“ skleistą reklamą. Reklamuodamos maisto papildus bendrovės klaidino vartotojus dėl papildams nebūdingų gydomųjų savybių....

Kaip spręsti problemą su pardavėju, kilusią apsiperkant internetu? 6 žingsniai

Kaip spręsti problemą su pardavėju, kilusią apsiperkant internetu? 6 žingsniai

Nors gyvename internetinės prekybos aukso amžiuje, sunku rasti žmogų, kuris nebūtų bent kartą nusivylęs nuotoliniu būdu įsigytomis prekėmis ar paslaugomis. Netinkamas drabužių dydis ar kokybė, aprašymo neati...

Startuoja 2020 m. Europos kibernetinio saugumo mėnuo

Startuoja 2020 m. Europos kibernetinio saugumo mėnuo

Šį spalį aštuntą kartą organizuojamas Europos kibernetinio saugumo mėnuo − Europos Sąjungos kampanija, kuria siekiama didinti ES piliečių saugumą internete. Metinę informuotumo apie kibernetinį saugumą didin...

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro

Jau netrukus įsigalios naujoji Registrų centro paslaugų kainodara. Dėl numatytų tvarkomų registrų ir informacinių sistemų pritaikymo naujajai kainodarai darbų klientai raginami susiplanuoti savo laiką ir nea...