Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose
BAL 10
2020-04-10 09:20 2020

Elektroninėje prekyboje vis didesnį vaidmenį atlieka socialiniai tinklai. Kol vieni čia parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) pažymi, kad pastaruoju metu socialiniuose tinkluose plinta apgaulingi pasiūlymai, o nesąžiningų pardavėjų paskyros greitai tampa nebeaktyvios.

Kaip žinoti, ar pardavėjas patikimas?

Peržiūrėkite, kokią informaciją apie save pateikia pardavėjas. Jeigu prekes parduoda įmonė arba kitas komercinę veiklą vykdantis asmuo, savo paskyroje toks asmuo privalo nurodyti pavadinimą, registracijos adresą, informaciją apie vykdomos veiklos formą, kontaktus (buveinės adresą, telefono numerį, el. pašto adresą), taip pat informaciją apie siūlomas prekes, prekių naudojimą, grąžinimo sąlygas ir kt. Jei pardavėjas neskelbia informacijos apie save, nepasitikėkite juo, kadangi kilus ginčui gali būti sunku identifikuoti tokį pardavėją ir atsakomybę dėl pasekmių gali tekti prisiimti patiems. Taip pat labai svarbu įvertinti kitų vartotojų atsiliepimus internete bei specialiose atsiliepimų svetainėse.

 

Ar pardavėjas vykdo komercinę veiklą?

Kiekvienas prekybą vykdantis ir pajamas gaunantis asmuo privalo įteisinti savo veiklą. Tačiau jei prekę pirkote iš fizinio asmens, kuris prekybos nevykdo, o, pavyzdžiui, siūlo įsigyti savo nebenaudojamą automobilį, žinokite, kad Jūsų teisės nėra saugomos vartotojų teisių apsaugą reglamentuojančių teisės normų ir kilus ginčui, šis būtų sprendžiamas šalių sutarimu, o nesutarus – bendrosios kompetencijos teisme.

 

Įvertinkinte, kur registruotas pardavėjas

Apginti vartotojo teises, kai pardavėjas veikia ne Lietuvoje ir ne Europos Sąjungoje, o, pavyzdžiui, Kinijoje arba JAV, gali būti labai sudėtinga, todėl prieš atlikdami pinigų pervedimą, atkreipkite dėmesį, kam keliaus Jūsų pingiai, o jei yra galimybė, geriau rinkitės apmokėjimą prekių priėmimo metu.  

 

Jei buvote apgautas...

Pirmiausia nedelsdami kreipkitės į savo banką dėl pinigų susigrąžinimo galimybės (angl. chargeback) bei būdų Jūsų duomenims apsaugoti. Taip pat dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka kreipkitės į VVTAT (jei pardavėjas registruotas Lietuvoje), arba nemokamos pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (jei pardavėjas registruotas Europos Sąjungoje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje). Kitais atvejais apie savo problemą galite pranešti platformoje http://www.econsumer.gov/, jei pardavėjas veikia šalyje, kuri yra prisijungusi prie šios platformos. Kilus įtarimų dėl nusikalstamos veikos, rekomenduojame kreiptis  į policiją.

 

Daugiau informacijos ir patarimų apie apgaules internete kviečiame sekti VVTAT tinklalapyje http://vvtat.lt/apgavysciu-internete-prevencijos-savaite/685 bei Europos vartotojų centro Lietuvoje tinklalapyje www.ecc.lt.

 VVTAT inf.

 

Atmintinė perkantiems socialiniuose tinkluose

Panašūs straipsniai

VERT vartotojo naudai išsprendė ginčą dėl skolos už elektros energiją

VERT vartotojo naudai išsprendė ginčą dėl skolos už elektros energiją 1

Valstybinei energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius" ginčą, nustatė, kad vartotojo skola susidarė dėl operatoriaus kaltės: AB „Energijos skirstym...

Nepageidaujamą reklamą siuntusi UAB „Draugas.lt projektai“ sulaukė įspėjimo

Nepageidaujamą reklamą siuntusi UAB „Draugas.lt projektai“ sulaukė įspėjimo

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) gavo vartotojo prašymą dėl UAB „Draugas.lt projektai“ teiktos nepageidaujamos reklamos. Neturėdama vartotojo sutikimo, bendrovė siuntė reklaminius praneši...

Patikrinimo teisė: kaip deramai apžiūrėti prekę karantino metu

Patikrinimo teisė: kaip deramai apžiūrėti prekę karantino metu

Prieš įsigyjant prekę labai svarbu ją apžiūrėti ir patikrinti, kadangi laiku nepastebėjus prekės trūkumų, rizika dėl šių trūkumų gali likti vartotojo atsakomybei. Kadangi karantino metu reikia vengti bet kok...

Auga dezinformacijos kiekis, nukreiptas prieš kaukių dėvėjimą

Auga dezinformacijos kiekis, nukreiptas prieš kaukių dėvėjimą

Šalies viešojoje informacinėje erdvėje pastebimas didėjantis klaidingos informacijos, susijusios su koronavirusu, srautas. Situaciją stebintys Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento (LK)...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

Kariuomenės ekspertai įspėja dėl nemažėjančio dezinformacijos srauto socialiniuose tinkluose

Kariuomenės ekspertai įspėja dėl nemažėjančio dezinformacijos srauto socialiniuose tinkluose

Šalies informacinę erdvę stebintys Lietuvos kariuomenės (LK) ekspertai atkreipia dėmesį, kad dezinformacijos, melagingos informacijos ir konspiracinių teorijų srautas mūsų informacinėje erdvėje išlieka didel...

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų skundų dėl savavališkai sporto klubų pratęsiamų paslaugų teikimo sutarčių, kurios karantino apribojimų metu buvo laikin...

Populiariausi mitai apie 14 dienų prekių grąžinimo teisę

Populiariausi mitai apie 14 dienų prekių grąžinimo teisę

Taip jau nutinka, kad kartais abejojame savo sprendimais dėl pirkinių – netiko dydis, nepatiko spalva, modelis, o galbūt sumokėjome kiek daugiau, nei ketinome. Tokiais atvejais dažnai turime teisę apsigalvot...

NKSC rekomenduoja pasikeisti maršrutizatorių gamyklinius slaptažodžius

NKSC rekomenduoja pasikeisti maršrutizatorių gamyklinius slaptažodžius

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos nustatė (NKSC), kad Lietuvoje interneto vartotojų plačiai naudojami tinklo maršrutizatoriai turi pažeidžiamumą, kuriuo pasinaudojus...

Per 2020 metų III ketvirtį RRT gavo 208 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2020 metų III ketvirtį RRT gavo 208 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2020 m. III ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija „Švarus internetas“ gavo 208 pranešimus ...

Vyresnio amžiaus žmonėms taikomi karantino ribojimai gali virsti diskriminacija

Vyresnio amžiaus žmonėms taikomi karantino ribojimai gali virsti diskriminacija

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje gaunant vis daugiau kreipimųsi dėl vyresnio amžiaus žmonėms taikomų suvaržymų karantino metu, kontrolierė Agneta Skardžiuvienė perspėja, kad tai gali būti laikoma dis...

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Į šiuo metu jau vykstantį pirmąjį visuomeninio tiekėjo monopolinių sąlygų atsisakymo etapą patenka daugiausiai elektros energijos suvartojantys gyventojai – daugiau nei 5000 kWh per metus. Liekant kiek daugi...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

Buvusiam Ruklos seniūnui metami kaltinimai: G.Jasiulionis švaistė seniūnijos lėšas asmeninėms reikmėms?

Buvusiam Ruklos seniūnui metami kaltinimai: G.Jasiulionis švaistė seniūnijos lėšas asmeninėms reikmėms? 6

Jonavos žiniasklaidą pasiekė anoniminis laiškas, kuriame metami kaltinimai buvusiam Ruklos seniūnijos seniūnui, dabartiniam Tarybos nariui Gintui Jasiulioniui, galimai naudojus seniūnijos lėšas perkant daikt...

 UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – internetinės parduotuvės www.avitela.lt pasiūlymas klaidino dėl prekės kiekio.  VVTAT sula...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...