Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas
VAS 20
2020-02-20 11:49 2020

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 tūkst. kartų. Apie 90 proc. atvejų dėl informacijos, konsultacijos ar prašymo išnagrinėti vartojimo ginčą kreipėsi vartotojai. Visgi pastebima, kad augant vartotojų aktyvumui, dažnėja ir nepagrįstų vartotojų prašymų.

„Lietuvos vartotojai aktyviai domisi savo teisėmis ir jų užtikrinimu, yra reiklūs ir skatina verslininkus laikytis profesinio atidumo standartų. Tačiau pastebime ir kitą tendenciją – nepagrįstų prašymų skaičiaus didėjimą, kas rodo, jog vartotojai ne visuomet paiso teisės aktuose nustatytų vartotojo pareigų“ , – sako VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

2019 m. VVTAT ne teismo tvarka išnagrinėjo 4 726 vartotojų ir verslininkų ginčus (4 proc. daugiau nei pernai), o sprendimų atmesti vartotojo prašymą, lyginant su ankstesniais metais, išaugo 26 proc. Dažniausiai vartotojų prašymai pripažinti nepagrįstais nustačius, kad prekės trūkumai atsirado ne dėl pardavėjo kaltės, o, pavyzdžiui, dėl vartotojo padarytų mechaninių pažeidimų, taip pat pasitaikė atvejų, kai vartotojai norėjo grąžinti kokybišką, tačiau jau panaudotą prekę. Analizuojamu laikotarpiu taikiai išspręstų ginčų dalis sudarė 43 proc., t.y. ginčai išspręsti šalių sutarimu.

Dažniausiai rūpesčių vartotojams kėlė vartojimo prekės: 41 proc. vartojimo ginčų kilo dėl avalynės ir drabužių, 28 proc. – dėl elektrotechnikos prekių. VVTAT primena, kad 2019 m. didesnį dėmesį skyrusi ginčų dėl avalynės problematikai, VVTAT organizavo susitikimų ciklą su avalynės prekybininkais, ieškodama būdų stiprinti bendrovių savireguliacijos mechanizmus ir didinti taikių ginčų dėl avalynės skaičių. Stebėdama vartotojų prašymų tendencijas, šiemet VVTAT daugiau dėmesio skirs elektrotechnikos prekių sričiai, organizuodama susitikimų ciklą su aktualiausiais elektrotechnikos prekių pardavėjais.

Vartotojai taip pat kreipėsi dėl pardavėjų atsisakymo parduoti prekes už nurodytą kainą, priimti per 14 dienų grąžinamas prekes, taip pat dėl vartotojams nesudaromų sąlygų tinkamai apžiūrėti prekės. Pirkdami internetu vartotojai dažniau kreipėsi dėl socialiniuose tinkluose bei telefonu įsigytų prekių, kurios vartotojams nebuvo pristatomos, o sumokėti pinigai nebuvo grąžinami.

Taip pat padaugėjo atvejų, kai vartotojai perka iš Lietuvos arba Europos Sąjungos pardavėjų, tačiau pinigai už prekes yra pervedami į Jungtinėse Amerikos Valstijose arba Kinijoje esančias sąskaitas. Vėliau tokio pardavėjo internetinis tinklalapis išjungiamas ir pardavėjas tampa nepasiekiamas. Tokiais atvejais apginti vartotojų interesus itin sudėtinga.

Paslaugų srityje vyravo vartotojų prašymai dėl neįvykusių bei atšauktų renginių, renginių kokybės. Trimis atvejais atšauktų renginių organizatoriumi buvo Estijoje registruota bendrovė.

Išsamiau susipažinti su rezultatais galima:

2019 metų asmenų prašymų ir pasiteiravimų analizės ataskaita

VVTAT inf.

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi ...

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Naujausias Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) užsakymu atliktas vartotojų nuomonių tyrimas parodė, kad gyventojai, kurių interesai buvo pažeisti, 201...

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Gegužės 21 d. įvyko pirmasis iš numatomų susitikimų su elektrotechnikos prekybininkais – Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) ir UAB „Pigu“ atstovai aptarė vartotojų ginčų dėl elektrotechni...

Atviras Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos vadovo kreipimasis dėl vienybės koronaviruso pandemijos metu

Atviras Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos vadovo kreipimasis dėl vienybės koronaviruso pandemijos metu

Šis metas medikų bendruomenei yra ypač sunkus, reikalaujantis visų fizinių ir psichinių jėgų, emocinio stabilumo. Visos asmens sveikatos priežiūros įstaigos – ir jų darbuotojai, ir vadovai – neskaičiuodami d...

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Šių metų gegužės mėnesį 27 už vartotojų teisių apsaugą atsakingos Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijos tikrino tarptautinėse internetinėse platformose vartotojams teikiamą informaciją apie su COVID-19...

Užblokuota internetinė parduotuvė www.svajoniuspinta.lt

Užblokuota internetinė parduotuvė www.svajoniuspinta.lt 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) nurodymu užblokuota prieiga prie UAB „Vikvaldos prekyba“ internetinės parduotuvės www.svajoniuspinta.lt. Kraštutin...

Kavos mylėtojai pralenkė geriančius arbatą

Kavos mylėtojai pralenkė geriančius arbatą 1

Lietuvos gyventojai kasdien labiau linksta prie kavos nei prie arbatos. Daugiau nei pusė šalies gyventojų kiekvieną dieną renkasi kavą, tuo tarpu geriančių kasdien arbatą yra dešimtadaliu mažiau, rodo „Kanta...

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS – tai vartotojų teisių informacinė sistema (toliau -VTIS), kurioje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina galimybę vartotojams kilusius ginčus su pardavėjais ir paslaugų teikėjais nagrin...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises ...

Naujos galimybės vartotojams: įsigalioja ES vartotojų apsaugos stiprinimo taisyklės

Naujos galimybės vartotojams: įsigalioja ES vartotojų apsaugos stiprinimo taisyklės

Š. m. sausio 7 d. įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos Direktyva (ES) 2019/2161, įtvirti...

Ekonominės raidos scenarijus: tikimasi laipsniško Lietuvos ekonomikos atsigavimo

Ekonominės raidos scenarijus: tikimasi laipsniško Lietuvos ekonomikos atsigavimo

Naujausi statistiniai duomenys leidžia tikėtis, kad Lietuvos ekonomikos nuosmukio dėl COVID-19 pandemijos žemiausias taškas buvo pasiektas balandį, o antrąjį šių metų pusmetį, nebelikus ekonominės  veiklos  ...

Registrų centras: Lietuvos NT sandorių rinkoje tęsiasi pakilimas

Registrų centras: Lietuvos NT sandorių rinkoje tęsiasi pakilimas

Šių metų pradžioje nekilnojamojo turto (NT) sandorių rinka ir toliau pasižymi aktyvumu ir pakiliomis nuotaikomis. Pirmąjį metų mėnesį stebėtas NT objektų pardavimų augimas ne tik neišsikvėpė, tačiau net padi...

,,Sodra": Lietuvoje mažėja daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų pajamų atskirtis

,,Sodra": Lietuvoje mažėja daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų pajamų atskirtis

Nors šalies vidutinio darbo užmokesčio augimas ketvirtą praėjusių metų ketvirtį buvo lėtesnis palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, tačiau pajamų „į rankas“ augimas išlaikė tempą. Santykinai sparčiausia...