Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju

Vartotojų teisės kelionių atšaukimo atveju
KOV 19
2020-03-19 09:54 2020

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės bei šiuo metu uždraustus skrydžius iš Lietuvos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba teikia svarbiausią informaciją apie vartotojų teises kelionių atšaukimo atveju.

Susiklosčiusi situacija visame pasaulyje yra neįprasta tiek vartotojams, tiek paslaugų teikėjams. Pirmiausia vartotojams patariama kreiptis į kelionių organizatorių ar kelionių pardavimo agentą ir ieškoti galimybių atidėti organizuotą turistinę kelionę vėlesniam laikui, pakeisti kelionės kryptį arba priimti kitokį kompensacijos pasiūlymą, t. y. ieškoti abiems šalims tinkamo sprendimo.

Jei kitos alternatyvos su kelionių organizatoriumi ar kelionių pardavimo agentu rasti nepavyksta, vartotojas turi teisę kreiptis į paslaugos teikėją raštu, prašydamas nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį ir grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus, netaikant sutarties nutraukimo mokesčio. Atkreiptinas dėmesys, kad ši rekomendacija galioja tik dėl tų kelionių, kurios atšauktos dėl ekstremalios situacijos, ir dėl kurių pateiktos Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijos nevykti į užsienio valstybes. Pažymime, kad šioje situacijoje, sąlygotoje nenugalimos jėgos aplinkybių, nėra kelionių organizatorių kaltės, todėl svarbu išlaikyti protingą pusiausvyrą tarp vartotojų teisių ir verslo prisiimtų įsipareigojimų. Raginame vartotojus sutarties nutraukimą naudoti kaip galutinę priemonę, neradus kitų bendrai priimtinų sprendimo būdų. Suprasdami rizikas turizmo rinkai taip pat prašome vartotojų supratimo tiek dėl ilgesnių atsakymų, tiek dėl pinigų grąžinimo terminų.

Papildomai informuojame, kad esant ekstremaliai situacijai visoje Europoje, ketinama kreiptis į Europos Komisiją dėl teisės aktų taikymo ir galimų pakeitimų organizuotos turistinės kelionės atšaukimo atveju.

Vartotojui ir paslaugų teikėjui nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka el. paštu tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius. Pavyzdinę prašymo formą galima rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje: http://vvtat.lt/vartotojams/kaip-pateikti-prasyma/431.

Vartotojų prašoma supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus.

VTAT inf.

Panašūs straipsniai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skundų ir pasiteiravimų dėl kai kurių kelionių organizatorių galimai neetiškos veiklos. Kelionių organizatoriai raginami elgti...

Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti

Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti

Prieš prasidedant oficialiam šiltojo meto sezonui, portalas jonavoszinios.lt klausė jonaviečių – ar jau planuojate vasaros atostogas? Apklausa atskleidė, ar jonaviečiai nusiteikę atostogauti šiais metais....

Seimas iš naujo svarstys pataisas dėl neįvykusių turistinių kelionių

Seimas iš naujo svarstys pataisas dėl neįvykusių turistinių kelionių

Seimas nusprendė iš naujo svarstyti Respublikos Prezidento Gitano Nausėdos vetuotas Turizmo įstatymo ir Civilinio kodekso pataisas (Nr. XIIIP-4694 GR, Nr. XIIIP-4693 GR) dėl pinigų ...

Rekomendacijos dėl kelionių kuponų išdavimo ir naudojimo

Rekomendacijos dėl kelionių kuponų išdavimo ir naudojimo

Atsižvelgdama į priimtus Turizmo įstatymo pakeitimus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba parengė rekomendacijas dėl turistui teikiamų kelionių kuponų rekvizitų bei kupono naudojimo sąlygų, kuriomis...

Pandemijos laikotarpiu - rekordinis vartotojų skundų skaičius

Pandemijos laikotarpiu - rekordinis vartotojų skundų skaičius

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) pastebi, kad susiklosčius sudėtingai situacijai dėl koronaviruso pandemijos ir su tuo susijusių karantino apribojimų, šiai dienai sulaukta beveik...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Seimas spręs, ar kelionių organizatoriams leisti už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus

Seimas spręs, ar kelionių organizatoriams leisti už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus

Seimas pradėjo svarstyti laikinai ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas einančio energetikos ministro Žygimanto Vaičiūno pristatytas Turizmo įstatymo ir Civilinio kodekso pataisas (projektai Nr. ...

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skambučių ir pasiteiravimų dėl kelionių atsisakymo ir kelionių organizatoriams sumokėtų pinigų grąžinimo, atsižvelgiant į spar...

EK patvirtino 50 mln. eurų paramos schemą Lietuvos kelionių sektoriui

EK patvirtino 50 mln. eurų paramos schemą Lietuvos kelionių sektoriui

Europos Komisija (EK) patvirtino 50 mln. eurų vertės paramos schemą, skirtą nuo COVID...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Svarbi informacija kelionių dėl koronaviruso atsisakantiems vartotojams

Reaguodama į Užsienio reikalų ministerijos skelbiamą informaciją dėl šalių bei vietovių, į kurias rekomenduojama laikinai nevykti dėl sparčiai plintančio koronaviruso, Valstybinė...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Naujausias Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) užsakymu atliktas vartotojų nuomonių tyrimas parodė, kad gyventojai, kurių interesai buvo pažeisti, 201...

Skolą už sveikatos sutrikdymą atidės, bet nenurašys

Skolą už sveikatos sutrikdymą atidės, bet nenurašys

Visi, kurie yra padarę nuostolių Privalomojo sveikatos draudimo fondui (PSDF) ir sudarę sutartis dėl jų atlyginimo dalimis, gali kreiptis į ligonių kasas su prašymu atidėti mokėjimą dėl pablogėjusios turtinė...

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Atsižvelgdama į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) prašo vartotojų supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus dėl atša...