Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių
BAL 16
2020-04-16 09:56 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) ragina nuotolinę prekybą vykdančius verslininkus ir didžiuosius prekybos tinklus atsakingai vertinti savo prekių pristatymo galimybes bei užtikrinti efektyvią komunikaciją su vartotojais. 

Pastaruoju metu VVTAT sulaukia vis daugiau vartotojų skundų dėl per pardavėjo nurodytą laikotarpį nepristatomų prekių. Vartotojams ne tik nėra pristatomos iš anksto apmokėtos prekės, tačiau ir neatsakoma į pateiktas pretenzijas. 

Nors karantino laikotarpiu ypač padaugėjo prekių užsakymų nuotoliniu būdu, VVTAT pažymi, kad verslininkui keliama pareiga tinkamai informuoti apie prekių pristatymo terminus ir užtikrinti, kad prekės vartotojams būtų pristatomos laiku. Jei dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma, pardavėjas privalo apie tai nedelsdamas informuoti vartotoją. 

Verslininkui taip pat keliama pareiga neatlygintinai išnagrinėti gautą vartotojo pretenziją ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jos gavimo pateikti vartotojui motyvuotą ir konkrečiais įrodymais pagrįstą atsakymą. Dėl šiuo metu susiklosčiusių aplinkybių, pardavėjo atsakymas gali šiek tiek užtrukti, tačiau pardavėjas visais atvejais privalo užtikrinti efektyvią komunikaciją su vartotoju. Verslininkui atsisakant tenkinti vartotojo reikalavimą, savo atsakyme jis taip pat privalo informuoti apie vartojimo ginčų sprendimo subjektą, į kurį gali kreiptis vartotojas. 

VVTAT atkreipia dėmesį, kad kiekvienas atidus ir rūpestingas verslininkas taip pat privalo užtikrinti, jog periodiškai būtų tikrinamas prekių likutis, o pastebėjus, kad prekių nebeliko – pašalinti šį pasiūlymą. Priešingu atveju tokie pardavėjo veiksmai, kai siūlomos prekės, kurių pardavėjas neturi, gali klaidinti vartotojus dėl prekių prieinamumo ir galėtų būti vertinami kaip galimai nesąžininga komercinė veikla, už kurią gali būti taikomos Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme numatytos sankcijos. 

Už prekių nepristatymą bei motyvuotų atsakymų į vartotojų pretenzijas nepateikimą taip pat gali būti taikomos Vartotojų teisių apsaugos įstatyme numatytos sankcijos. 

VVTAT inf. ir nuotrauka 

Panašūs straipsniai

Išaugo gyventojų pasitikėjimas vartotojų teisių apsauga

Išaugo gyventojų pasitikėjimas vartotojų teisių apsauga

Visuomenės nuomonių tyrimas atskleidė, jog gyventojai ir verslininkai vartotojų teisių apsaugą Lietuvoje vertina vis geriau – teigiamai vertina 51 proc. gyventojų ir 62 proc. verslininkų. Toks visuomenės ver...

,,Juodojo penktadienio" išvakarėse - rekomendacijos atsakingam verslui

,,Juodojo penktadienio" išvakarėse - rekomendacijos atsakingam verslui

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ragina verslininkus laikytis profesinio atidumo reikalavimų ir teikia rekomendacijas, kaip užtikrinti aiškią ir neklaidinančią informaciją vartotojams apie taikom...

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

ES valstybių tyrimas parodė, kad beveik pusė žaliųjų teiginių nepagrįsti

ES valstybių tyrimas parodė, kad beveik pusė žaliųjų teiginių nepagrįsti

Europos Komisija ir nacionalinės vartotojų teisių apsaugos institucijos paskelbė pirmojo bendro tyrimo apie internete naudojamus žaliuosius teiginius rezultatus. Tyrimą, kurį koordinavo Europos Komisija, atl...

17-asis „Facebook“ gimtadienis: svarbiausi įvykiai

17-asis „Facebook“ gimtadienis: svarbiausi įvykiai

Rytoj, vasario 4 d.,  didžiausiam socialiniam tinklui pasaulyje „Facebook“ sukanka 17 metų. Per šį laiką platforma pristatė daugybę naujovių, be kurių šiandien neįsivaizduotume bendravimo internete. Kodėl mi...

Suaktyvėjus elektroninei prekybai, vyresni šalies gyventojai dar neskuba apsipirkti internetu

Suaktyvėjus elektroninei prekybai, vyresni šalies gyventojai dar neskuba apsipirkti internetu

Šią vasarą „Verslios Lietuvos“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, jog 20 proc. lietuvių per pavasarinį karantiną internetu pirko daugiau, o 17 proc. planavo tai daryti ir jam pasibaigus. Dar didesnes apsipirk...

Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

Artėjant didžiųjų išpardavimų laikotarpiui parduotuvių vitrinose bei internete apstu įvairių patrauklių pasiūlymų. Prekės kaina ir galimybė ją įsigyti su nuolaida yra vienas svarbiausių veiksnių renkantis pi...

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų dėl įvairiose socialinių tinklų paskyrose bei skelbimų portaluose įsigyjamų prekių. Vartotojai kreipiasi dėl prekių nepri...

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

Brexit: prekių deklaravimo ir apmokestinimo pokyčiai siunčiantis prekes iš Jungtinės Karalystės

Brexit: prekių deklaravimo ir apmokestinimo pokyčiai siunčiantis prekes iš Jungtinės Karalystės

Nuo šių metų sausio 1 dienos prekėms, atsisiunčiamoms iš Jungtinės Karalystės (JK), išskyrus Šiaurės Airiją, su tam tikromis išimtimis taikomi tokie patys muitai ir mokesčiai (importo akcizai ir PVM), kaip i...

„Rimi“ pirmasis iš prekybos tinklų Baltijos šalyse pradeda prekybą nepakuotomis švaros ir higienos prekėmis

„Rimi“ pirmasis iš prekybos tinklų Baltijos šalyse pradeda prekybą nepakuotomis švaros ir higienos prekėmis

Vadovaujantis tvarumo principais bei atsižvelgiant į augantį pirkėjų, siekiančių puoselėti aplinkai draugišką gyvenimo būdą, skaičių, „Rimi“, pirmasis prekybos tinklas Baltijos šalyse, įgyvendina bandomąjį „...

Dėl maisto kokybės pasitvirtina kas ketvirtas vartotojo pranešimas

Dėl maisto kokybės pasitvirtina kas ketvirtas vartotojo pranešimas

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) per 2020 m. vien dėl maisto saugos ir kokybės užregistravo ir ištyrė beveik 2 tūkst. vartotojų pranešimų, iš kurių ketvirtadalis (26 proc.) pasitvirtino. Daž...

„Barbora“: per dieną įvykdome daugiau nei 11 000 užsakymų ir srautas toliau auga

„Barbora“: per dieną įvykdome daugiau nei 11 000 užsakymų ir srautas toliau auga

Artėjančios žiemos šventės ir sugriežtintos karantino sąlygos dar daugiau gyventojų nukreipė į elektroninės prekybos platformas. Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „...

Ankstinami kvietimai saulės elektrinėms įsirengti ir seniems šildymo katilams – paraiškas bus galima teikti jau po savaitės

Ankstinami kvietimai saulės elektrinėms įsirengti ir seniems šildymo katilams – paraiškas bus galima teikti jau po savaitės

Jau nuo kitos savaitės – rugsėjo 21 d. – gyventojai galės teikti paraiškas ir gauti finansavimą nedidelės galios (iki 10 kW) saulės elektrinėms įsirengti arba saulės parkuose įsigyti bei seniems šildymo kati...

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė UAB „Pigu“ apeliacinį skundą, kuriuo bendrovė prašė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl baudos už klaidinimą dė...