Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių
BAL 16
2020-04-16 09:56 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) ragina nuotolinę prekybą vykdančius verslininkus ir didžiuosius prekybos tinklus atsakingai vertinti savo prekių pristatymo galimybes bei užtikrinti efektyvią komunikaciją su vartotojais. 

Pastaruoju metu VVTAT sulaukia vis daugiau vartotojų skundų dėl per pardavėjo nurodytą laikotarpį nepristatomų prekių. Vartotojams ne tik nėra pristatomos iš anksto apmokėtos prekės, tačiau ir neatsakoma į pateiktas pretenzijas. 

Nors karantino laikotarpiu ypač padaugėjo prekių užsakymų nuotoliniu būdu, VVTAT pažymi, kad verslininkui keliama pareiga tinkamai informuoti apie prekių pristatymo terminus ir užtikrinti, kad prekės vartotojams būtų pristatomos laiku. Jei dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma, pardavėjas privalo apie tai nedelsdamas informuoti vartotoją. 

Verslininkui taip pat keliama pareiga neatlygintinai išnagrinėti gautą vartotojo pretenziją ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jos gavimo pateikti vartotojui motyvuotą ir konkrečiais įrodymais pagrįstą atsakymą. Dėl šiuo metu susiklosčiusių aplinkybių, pardavėjo atsakymas gali šiek tiek užtrukti, tačiau pardavėjas visais atvejais privalo užtikrinti efektyvią komunikaciją su vartotoju. Verslininkui atsisakant tenkinti vartotojo reikalavimą, savo atsakyme jis taip pat privalo informuoti apie vartojimo ginčų sprendimo subjektą, į kurį gali kreiptis vartotojas. 

VVTAT atkreipia dėmesį, kad kiekvienas atidus ir rūpestingas verslininkas taip pat privalo užtikrinti, jog periodiškai būtų tikrinamas prekių likutis, o pastebėjus, kad prekių nebeliko – pašalinti šį pasiūlymą. Priešingu atveju tokie pardavėjo veiksmai, kai siūlomos prekės, kurių pardavėjas neturi, gali klaidinti vartotojus dėl prekių prieinamumo ir galėtų būti vertinami kaip galimai nesąžininga komercinė veikla, už kurią gali būti taikomos Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme numatytos sankcijos. 

Už prekių nepristatymą bei motyvuotų atsakymų į vartotojų pretenzijas nepateikimą taip pat gali būti taikomos Vartotojų teisių apsaugos įstatyme numatytos sankcijos. 

VVTAT inf. ir nuotrauka 

Panašūs straipsniai

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Vartotojai turėtų atkreipti dėmesį, jog kilus ginčui dėl įsigytos prekės ar paslaugos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai svarbu pateikti pirkimą patvirtinančius dokumentus. Vi...

,,Juodojo penktadienio" išvakarėse - rekomendacijos atsakingam verslui

,,Juodojo penktadienio" išvakarėse - rekomendacijos atsakingam verslui

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ragina verslininkus laikytis profesinio atidumo reikalavimų ir teikia rekomendacijas, kaip užtikrinti aiškią ir neklaidinančią informaciją vartotojams apie taikom...

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Techmada“ Civilinio kodekso 6.359 straipsnio pažeidimo – prekiaudama internetinėje parduotuvėje www.pigunamams.lt bendrovė pažei...

Populiariausi mitai apie 14 dienų prekių grąžinimo teisę

Populiariausi mitai apie 14 dienų prekių grąžinimo teisę

Taip jau nutinka, kad kartais abejojame savo sprendimais dėl pirkinių – netiko dydis, nepatiko spalva, modelis, o galbūt sumokėjome kiek daugiau, nei ketinome. Tokiais atvejais dažnai turime teisę apsigalvot...

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Šių metų gegužės mėnesį 27 už vartotojų teisių apsaugą atsakingos Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijos tikrino tarptautinėse internetinėse platformose vartotojams teikiamą informaciją apie su COVID-19...

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė vartotojų prašymų ir pasiteiravimų dėl internetinėse parduotuvėse http://www.aluxo-mower.com/, ...

Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

Artėjant didžiųjų išpardavimų laikotarpiui parduotuvių vitrinose bei internete apstu įvairių patrauklių pasiūlymų. Prekės kaina ir galimybė ją įsigyti su nuolaida yra vienas svarbiausių veiksnių renkantis pi...

VPT parengta COVID-19 pirkimų ataskaita: atviri duomenys, nustatyti pirkimų trūkumai ir rekomendacijos

VPT parengta COVID-19 pirkimų ataskaita: atviri duomenys, nustatyti pirkimų trūkumai ir rekomendacijos

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pristato COVID-19 pirkimų, vykdytų 2020 m. sausio – gegužės mėnesiais, ataskaitą. Paskelbus karantiną VPT, reaguodama į sudaromų sutarčių apimtis, kvietė visus pirk...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų skundų dėl savavališkai sporto klubų pratęsiamų paslaugų teikimo sutarčių, kurios karantino apribojimų metu buvo laikin...

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS - patogus būdas apie vartotojų teisių pažeidimus pranešti ir juos spręsti internetu

VTIS – tai vartotojų teisių informacinė sistema (toliau -VTIS), kurioje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina galimybę vartotojams kilusius ginčus su pardavėjais ir paslaugų teikėjais nagrin...

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

2020 m. pirmasis pusmetis: Nesaugūs gaminiai iš Kinijos ir pavojų sveikatai keliantys žaislai

2020 m. pirmasis pusmetis: Nesaugūs gaminiai iš Kinijos ir pavojų sveikatai keliantys žaislai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) per 2020 m. pirmąjį pusmetį atliko daugiau nei 2500 įvairių gaminių patikrinimus, iš kurių beveik 35 proc. patikrinimo metu buvo nustatyti teisės aktų paž...

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Pirmasis elektros rinkos liberalizacijos etapas: kas aktualu gyventojams? Svarbiausi atsakymai

Į šiuo metu jau vykstantį pirmąjį visuomeninio tiekėjo monopolinių sąlygų atsisakymo etapą patenka daugiausiai elektros energijos suvartojantys gyventojai – daugiau nei 5000 kWh per metus. Liekant kiek daugi...