Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių
BAL 16
2020-04-16 10:56 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) ragina nuotolinę prekybą vykdančius verslininkus ir didžiuosius prekybos tinklus atsakingai vertinti savo prekių pristatymo galimybes bei užtikrinti efektyvią komunikaciją su vartotojais. 

Pastaruoju metu VVTAT sulaukia vis daugiau vartotojų skundų dėl per pardavėjo nurodytą laikotarpį nepristatomų prekių. Vartotojams ne tik nėra pristatomos iš anksto apmokėtos prekės, tačiau ir neatsakoma į pateiktas pretenzijas. 

Nors karantino laikotarpiu ypač padaugėjo prekių užsakymų nuotoliniu būdu, VVTAT pažymi, kad verslininkui keliama pareiga tinkamai informuoti apie prekių pristatymo terminus ir užtikrinti, kad prekės vartotojams būtų pristatomos laiku. Jei dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma, pardavėjas privalo apie tai nedelsdamas informuoti vartotoją. 

Verslininkui taip pat keliama pareiga neatlygintinai išnagrinėti gautą vartotojo pretenziją ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jos gavimo pateikti vartotojui motyvuotą ir konkrečiais įrodymais pagrįstą atsakymą. Dėl šiuo metu susiklosčiusių aplinkybių, pardavėjo atsakymas gali šiek tiek užtrukti, tačiau pardavėjas visais atvejais privalo užtikrinti efektyvią komunikaciją su vartotoju. Verslininkui atsisakant tenkinti vartotojo reikalavimą, savo atsakyme jis taip pat privalo informuoti apie vartojimo ginčų sprendimo subjektą, į kurį gali kreiptis vartotojas. 

VVTAT atkreipia dėmesį, kad kiekvienas atidus ir rūpestingas verslininkas taip pat privalo užtikrinti, jog periodiškai būtų tikrinamas prekių likutis, o pastebėjus, kad prekių nebeliko – pašalinti šį pasiūlymą. Priešingu atveju tokie pardavėjo veiksmai, kai siūlomos prekės, kurių pardavėjas neturi, gali klaidinti vartotojus dėl prekių prieinamumo ir galėtų būti vertinami kaip galimai nesąžininga komercinė veikla, už kurią gali būti taikomos Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme numatytos sankcijos. 

Už prekių nepristatymą bei motyvuotų atsakymų į vartotojų pretenzijas nepateikimą taip pat gali būti taikomos Vartotojų teisių apsaugos įstatyme numatytos sankcijos. 

VVTAT inf. ir nuotrauka 

Panašūs straipsniai

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Prezidento veto: valstybinis kainų reguliavimas galimas tik išimtiniais atvejais

Prezidento veto: valstybinis kainų reguliavimas galimas tik išimtiniais atvejais

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė dekretą, kuriuo grąžina Seimui pakartotinai svarstyti balandžio 7 d. priimtus Civilinės saugos, Nepaprastosios padėties įstatymo ir Varto...

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Gyventojų nuomonių tyrimas rodo – vartotojai aktyvesni gindami savo teises

Naujausias Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) užsakymu atliktas vartotojų nuomonių tyrimas parodė, kad gyventojai, kurių interesai buvo pažeisti, 201...

Teisingumo ministerija siekia užkirsti kelią piktnaudžiavimui kainomis

Teisingumo ministerija siekia užkirsti kelią piktnaudžiavimui kainomis

Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius pavedė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai atlikti rinkos stebėseną ir prireikus imtis aktyvių veiksmų, siekiant kuo skubiau apginti vartotojų ekonominius ...

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi ...

Populiariausi mitai apie 14 dienų prekių grąžinimo teisę

Populiariausi mitai apie 14 dienų prekių grąžinimo teisę

Taip jau nutinka, kad kartais abejojame savo sprendimais dėl pirkinių – netiko dydis, nepatiko spalva, modelis, o galbūt sumokėjome kiek daugiau, nei ketinome. Tokiais atvejais dažnai turime teisę apsigalvot...

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Tikrintos vartotojų apgaulės tarptautinėse internetinėse platformose

Šių metų gegužės mėnesį 27 už vartotojų teisių apsaugą atsakingos Europos Sąjungos (toliau – ES) institucijos tikrino tarptautinėse internetinėse platformose vartotojams teikiamą informaciją apie su COVID-19...

Nebegalinčių prekiauti galimybė - prekių atsiėmimo punktai

Nebegalinčių prekiauti galimybė - prekių atsiėmimo punktai 1

Paskelbus šalyje karantiną ir artėjant pavasariniams žemės ūkio darbams, Žemės ūkio ministerija nuolat gauna prekybininkų, nebegalinčių šiuo metu prekiauti sodininkystės, žemdirbystės prekėmis įprastose prek...

STT: Nepakankamai aiški importuojamų prekių muitinio įvertinimo procedūra

STT: Nepakankamai aiški importuojamų prekių muitinio įvertinimo procedūra

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atliko importuojamų prekių muitinio įvertinimo kontrolės reglamentavimo antikorupcinį vertinimą. Nustatyta, kad importuojamų prekių muitinio įvertinimo proceso teisinis regla...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

Pastarosiomis dienomis Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia nemažai vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl MB Sakalo grupė valdomoje internetinėje parduotuvėje www.todo.lt už...

VPT parengta COVID-19 pirkimų ataskaita: atviri duomenys, nustatyti pirkimų trūkumai ir rekomendacijos

VPT parengta COVID-19 pirkimų ataskaita: atviri duomenys, nustatyti pirkimų trūkumai ir rekomendacijos

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pristato COVID-19 pirkimų, vykdytų 2020 m. sausio – gegužės mėnesiais, ataskaitą. Paskelbus karantiną VPT, reaguodama į sudaromų sutarčių apimtis, kvietė visus pirk...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skundų ir pasiteiravimų dėl kai kurių kelionių organizatorių galimai neetiškos veiklos. Kelionių organizatoriai raginami elgti...