Visuomenės nuomonė: „Rail Baltica“ gerins šalies įvaizdį ir skatins turizmą

Visuomenės nuomonė: „Rail Baltica“ gerins šalies įvaizdį ir skatins turizmą
VAS 04
2020-02-04 11:59 2020

2019 metų pabaigoje atlikti visuomenės nuomonės tyrimai rodo, kad „Rail Baltica“ yra žinomas ir visuomenės palankiai vertinamas projektas, kuris, respondentų manymu, ne tik pagerins keliavimo galimybes mūsų šalyje, skatins įvažiuojamąjį turizmą, bet ir padeda kurti modernios valstybės įvaizdį.

Remiantis 2019 metų spalį bendrovės „Spinter research“ atliktu tyrimu „Šalies gyventojų nuomonės tyrimas dėl „Rail Baltica“ projekto“, apie per tris Baltijos šalis tiesiamą europinės vėžės geležinkelį žinojo 56 proc. Lietuvos gyventojų.

„Įvertinus tai, kad projektas kol kas yra neįgyvendintas, traukiniai dar nevažiuoja, tai žinomumas yra tikrai aukštas. Visuomenės dalis, kuri domisi tuo kas vyksta aplink, seka Lietuvos naujienas, apie jį žino ir realiai dar labiau padidinti šį žinomumą būtų sudėtinga“, – sako „Spinter research“ vadovas Ignas Zokas.

Kokybinės apklausos metu nustatyta, kad gyventojai iš esmės palankiai vertina „Rail Baltica“ projektą ir tikisi iš jo ne tik asmeninės naudos,  bet mano, jog jis gerina visos Lietuvos įvaizdį.

Į klausimą „Kaip manote, ar „Rail Baltica“ projektas prisideda prie Lietuvos, kaip modernios valstybės, įvaizdžio gerinimo?“ net 78 proc. respondentų atsakė, jog prisideda.

„Iš tiesų džiaugiamės, jog visuomenė ne tik žino apie vykdomą projektą, bet ir jį vertina kaip reikšmingą visai valstybei, o ne vien duosiantį asmeninės naudos. Ne mažiau džiugina ir tai, kad žmonės jaučia poreikį keliauti traukiniais ir mano, kad būtent „Rail Baltica“ jį išpildys“, – sako susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

Tyrimas rodo, kad visuomenė jaučia greitesnio ir patogesnio geležinkelio poreikį, jo trūksta 80 proc. apklaustųjų. 77 proc. respondentų nuomone, „Rail Baltica“ išpildys šį poreikį ir Lietuva turės greitesnį ir patogesnį susisiekimą traukiniais.

Pasak. AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovskio, „Rail Baltica“ reikšmingai pakeis situaciją kalbant apie galimybes patogiai keliauti tiek į užsienio valstybes, tiek šalies viduje. Pavyzdžiui, nauja europinės vėžės geležinkelio atšaka nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos eis per Panevėžį, tad šio miesto gyventojai per mažiau nei valandą galės traukiniu pasiekti Kauną ir Rygą.

„Jau dabar pastebime šalies gyventojų norą į Vakarų Europą keliauti traukiniais. Kol kas šios kelionės pradžia kiek komplikuota dėl lėto susisiekimo su Varšuva. Tačiau užbaigus „Rail Baltica“ projektą šį miestą galėsime traukiniu pasiekti per kelias valandas, greičiau nei automobiliu, o iš jo traukinių maršrutai driekiasi kone į visus ES miestus“, - sako K. Sankovski.

Taip pat tyrimo respondentų įsitikinimu, baigtas įgyvendinti „Rail Baltica“ paskatins aktyvesnį įvažiuojamąjį turizmą. Kad sulauksime daugiau keliautojų iš užsienio viliasi net 73 proc. respondentų.

Šie lūkesčiai taip pat turi pagrindą – „Ernst&Young“ analitikų skaičiavimais, prognozuojama, kad nuo 2030 metų „Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai tarp Varšuvos ir Talino kasmet perveš virš 4,5 mln. keliautojų.

„Viešosios įstaigos „Kaunas IN“ specialistų skaičiavimu, pradėjus kursuoti greitiesiems „Rail Baltica“ traukiniams, jų įtaka bendram turistų srautui bus iki 5 proc. augimas prie dabar planuojamo turistų augimo. Daugiausiai turistų tikimasi sulaukti iš Latvijos, Estijos, Suomijos, Lenkijos ir Vokietijos. Šių turistų skaičius Kaune gali išaugti iki 15 proc.“, - pasakoja K. Sankovski.

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros statybos projektas Baltijos šalių istorijoje, kurio metu per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės dvikelis. Projekto statybos, kurių suplanuota įgyvendinimo vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

Tyrimų bendrovė „Spinter research“ tyrimą atliko 2019 metų spalį, apklausta daugiau kaip 1000 respondentų, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų, apklausų analizė atlikta SPSS/PC programine įranga.

Bendras „Rail Baltica“ ilgis per tris valstybes siekia 870 kilometrų: Lietuvoje – 392, Latvijoje – 265, o Estijoje – 213. Lietuvoje europinė trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną. Lietuva išsikovojo, kad būtų pastatyta Kauno–Vilniaus jungtis, kuri taps integralia projekto „Rail Baltica“ dalis.

Projekto „Rail Baltica“ pirmąjį etapą Lietuva įgyvendino 2015 metais – europinės vėžės geležinkelio linija buvo nutiesta nuo Lenkijos-Lietuvos sienos iki Kauno. Šio etapo metu įrengta 123 km ilgio europinio standarto tarpvalstybinis geležinkelis, kuriuo tarp Kauno ir Balstogės kursuoja keleiviniai traukiniai. Ateityje šis ruožas bus modernizuotas, kad keleiviniai traukiniai, kaip visoje „Rail Baltica“, galėtų važiuoti maksimaliu 249 km/h greičiu.

Šiuo metu aktyvūs „Rail Baltica“ statybos darbai vyksta Kauno geležinkelio mazge, kuriuos užbaigus iš Kauno į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europą galės vykti krovininiai traukiniai.

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ yra projekto „Rail Baltica“ vykdytoja Lietuvoje, atsakinga už europinio geležinkelio infrastruktūros statybas šalyje.

 

Panašūs straipsniai

Savivaldybių, kurias kirs „Rail Baltica“, merams pristatytas naujas projekto etapas bei naudos

Savivaldybių, kurias kirs „Rail Baltica“, merams pristatytas naujas projekto etapas bei naudos 1

Vilniuje LR Susisiekimo ministerijos kvietimu susitikti su „Rail Baltica“ projektą įgyvendinančių ir koordinuojančių įstaigų atstovais susirinko merai, kurių savivaldybėse bus tiesiamas „Rail Baltica“ geleži...

Susisiekimo ministras ragina „Rail Baltica“ projekto partneres užtikrinti projekto įgyvendinimą laiku

Susisiekimo ministras ragina „Rail Baltica“ projekto partneres užtikrinti projekto įgyvendinimą laiku

Susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič kreipėsi į Latvijos ir Estijos kolegas, ragindamas pristatyti konkrečius planus dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo modelio pakeitimo bei dėl infrastruktūros vald...

Lietuva pervedė avansą „RB Rail AS“, taip užtikrindama bendros įmonės finansavimą

Lietuva pervedė avansą „RB Rail AS“, taip užtikrindama bendros įmonės finansavimą

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pervedė 1,039 mln. eurų avansą „Rail Baltica“ įgyvendinimą koordinuojančiai bendrai Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonei „RB Rail AS“ pagal...

NŽT baigė žemės paėmimą projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti

NŽT baigė žemės paėmimą projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT), prisidėdama prie ypatingos valstybinės reikšmės projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo, sėkmingai įvykdė žemės paėmimo visuomenės poreikiams darbus. Tarnybos direktorius Laimon...

Rengiamasi „Rail Baltica“ geležinkelių depų įrengimui

Rengiamasi „Rail Baltica“ geležinkelių depų įrengimui

Pradėtas naujų, „Rail Baltica“ geležinkeliui aptarnauti skirtų, depų vystymo teritorijų planavimas. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, AB „Lietuvos geležinkelių infrastru...

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Žeimiai-Šėta projektiniai pasiūlymai

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Žeimiai-Šėta projektiniai pasiūlymai

Projektą „Rail Baltica“ vykdančios bendrovės „RB Rail AS“ ir už sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakingos Ispanijos kompanijos IDOM atstovai visuomenei pris...

Baltijos šalių transporto ministrai aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą

Baltijos šalių transporto ministrai aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą

Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai, atsakingi už transporto sektorių, balandžio 17 d. nuotolinėje konferencijoje aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo eigą.  Ministrai pažymėjo, kad C...

„Rail Baltica“: rengiamasi Mikainių bei Varpių senovės gyvenviečių detaliesiems archeologiniams tyrimams

„Rail Baltica“: rengiamasi Mikainių bei Varpių senovės gyvenviečių detaliesiems archeologiniams tyrimams

„LTG Infra“ pasirašė dvi sutartis su Jungtinės veiklos pagrindu veikiančiomis VŠĮ „Kultūros paveldo išsaugojimo pajėgos“, UAB „Statybų archeologija“ ir UAB „Kultūros vertybių paieška“ dėl papildomų detaliųjų...

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradeda skelbti 475 mln. eurų vertės konkursus „Rail Baltica“ geležinkeliui įrengti

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradeda skelbti 475 mln. eurų vertės konkursus „Rail Baltica“ geležinkeliui įrengti

Už projekto „Rail Baltica“ geležinkelio Lietuvos teritorijoje statybas atsakinga „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ skelbia rangos darbų konkursus, kuriuos laimėję rangovai įrengs geležinkelio kelią su i...

Visuomenei bus pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Žeimiai-Šėta projektiniai pasiūlymai

Visuomenei bus pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Žeimiai-Šėta projektiniai pasiūlymai

Už „Rail Baltica“ sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos kompanija IDOM rugpjūčio 19 d. pristatys rekomenduojamus projektinius pasiūlymus Jonavo...

Visuomenei bus pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Visuomenei bus pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Už „Rail Baltica“ sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakinga Ispanijos kompanija IDOM liepos 1 d. pristatys projektinius pasiūlymus Jonavos rajone esančioje a...

Premjeras: „Rail Baltica“ – kertinis Lietuvos ir Baltijos šalių prioritetas

Premjeras: „Rail Baltica“ – kertinis Lietuvos ir Baltijos šalių prioritetas

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis išsiuntė laišką Europos Komisijos narei, atsakingai už transportą,  Adinai Vălean ir išreiškė  nuoširdų dėkingumą už susidomėjimą projektu „Rail Baltica“ bei paramą j...

LTG INFRA paskelbė konkursą „Rail Baltica“ privažiavimo kelių statybai

LTG INFRA paskelbė konkursą „Rail Baltica“ privažiavimo kelių statybai

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ (LTG INFRA) paskelbė konkursą, pagal kurį už daugiau kaip 35 mln. eurų bus statomi vietinės reikšmės ir privažiavimo keliai prie „Rail Balt...

Galimybe laikinai naudotis dėl „Rail Baltica“ paimta žeme jau pasinaudojo 122 asmenys

Galimybe laikinai naudotis dėl „Rail Baltica“ paimta žeme jau pasinaudojo 122 asmenys

Per metus laiko galimybe laikinai naudotis dėl „Rail Baltica“ visuomenės poreikiams paimta žeme jau pasinaudojo 122 Panevėžio ir Pasvalio rajonų ūkininkai arba žemės ūkio bendrovės. Nacionalinės...

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Visuomenei pristatyti „Rail Baltica“ atkarpos Šveicarija-Žeimiai projektiniai pasiūlymai

Projektą „Rail Baltica“ vykdančios bendrovės „RB Rail AS“ ir už sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakingos Ispanijos kompanijos IDOM atstovai visuomenei pristatė rekomenduojamus proje...

Ko ieško archeologai netoli Kurmagalos

Ko ieško archeologai netoli Kurmagalos 1

Netoli Kurmagalos gyvenvietės, Kulvos seniūnijoje, prieš būsimas „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį statybas, atliekami archeologiniai tyrimai. Šiuo metu jau atidengta apie 600 kv.m. žemės ploto, apt...