VVTAT: apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams

VVTAT: apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams
LIE 24
2019-07-24 08:21 2019

Nuo šių metų pradžios turizmo paslaugų teikėjų veiklą prižiūrinti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) primena, kad visi apgyvendinimo paslaugas Lietuvoje teikiantys asmenys privalo vartotojams teikti tikslią ir teisingą informaciją apie apgyvendinimo paslaugų rūšį, teikiamas paslaugas bei klasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų kokybės įvertinimą – žvaigždutes. Reikalavimų nesilaikantiems verslininkams gali būti taikoma teisės aktuose numatyta atsakomybė. 

Turizmo įstatymas visas apgyvendinimo paslaugas skirsto į klasifikuojamąsias ir neklasifikuojamąsias. Klasifikuojamąsias apgyvendinimo paslaugas gali teikti tik nustatyta tvarka išduotą galiojantį apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo pažymėjimą turintis apgyvendinimo paslaugų teikėjas. Tarnyba primena, kad klasifikavimas yra privalomas:

  • viešbučio paslaugoms;
  • svečių namų paslaugoms;
  • motelio paslaugoms;
  • kempingo paslaugoms.

Šias apgyvendinimo paslaugas teikiantys objektai yra klasifikuojami pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais patvirtintus klasifikavimo reikalavimus. Klasifikavimo procedūros metu yra vykdoma apgyvendinimo paslaugų objekto apžiūra, įvertinamos teikiamos paslaugos, įranga, priemonės ir surašoma apžiūros išvada. Aukščiausias viešbučio ir kempingo paslaugų kokybės lygis žymimas 5 žvaigždutėmis, svečių namų ir motelio paslaugų – 4. Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo pažymėjimas išduodamas penkerių metų laikotarpiui.

Vartotojui renkantis, kokios kokybės ir lygio apgyvendinimo įstaigą pasirinkti, informacija apie apgyvendinimo paslaugų rūšį bei suteiktą žvaigždučių skaičių yra vienas reikšmingiausių kriterijų, todėl ši informacija negali vartotojo klaidinti ar kitaip manipuliuoti vartotojo lūkesčiais. Jei apgyvendinimo paslaugos teikėjas nurodo klaidinančią informaciją apie apgyvendinimo paslaugų rūšį ar suteiktų žvaigždučių skaičių, pavyzdžiui, reklamuodamas paslaugas siūlo apsigyventi 4 žvaigždučių viešbutyje, kai viešbutis turi 2 žvaigždučių klasifikavimo pažymėjimą, arba nurodo, kad teikia viešbučio paslaugas, kai iš tiesų apgyvendinimo įstaiga neturi galiojančio viešbučio klasifikavimo pažymėjimo arba turi klasifikavimo pažymėjimą kitai apgyvendinimo paslaugų rūšiai, tokie veiksmai gali būti pripažinti klaidinančia reklama ir baudžiami Reklamos įstatymo nustatyta tvarka. Už Turizmo įstatyme nustatytų apgyvendinimo paslaugų teikimo reikalavimų pažeidimą apgyvendinimo paslaugos teikėjui gali būti taikoma Administracinių nusižengimų kodekse numatyta administracinė atsakomybė.

Tarnyba taip pat primena, kad neklasifikuojamosios apgyvendinimo paslaugos yra privalomai registruojamos. Į šias paslaugas patenka:

  • apartamentų komplekso paslaugos;
  • kaimo turizmo paslaugos;
  • nakvynės namų (angl. hostel) paslaugos;
  • nakvynės ir pusryčių paslaugos;
  • poilsio namų paslaugos;
  • turistinio laivo apgyvendinimo paslaugos;
  • turistinės stovyklos paslaugos;
  • sanatorijos apgyvendinimo paslaugos;
  • trumpalaikio apgyvendinimo paslaugos.

Tokias paslaugas nusprendęs teikti asmuo privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo veiklos vykdymo pradžios Tarnybai pateikti nustatytos formos pranešimą apie neklasifikuojamų apgyvendinimo paslaugų teikimą.

Būtina pažymėti, kad kai apgyvendinimo paslaugų teikimas yra nutraukiamas, sustabdomas ar pasikeičia paslaugos teikėjo duomenys, apgyvendinimo paslaugų teikėjas privalo per 10 darbo dienų apie tai informuoti Tarnybą.

2019 m. liepos 15 d. duomenimis, Lietuvoje yra užregistruoti 376 klasifikuojamųjų  apgyvendinimo paslaugų objektai ir 1 816 neklasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų objektų.

Išsami informacija apie apgyvendinimo paslaugų teikimo reikalavimus, taip pat klasifikuojamųjų ir neklasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų teikėjų sąrašai viešai skelbiami Tarnybos tinklalapyje.  

VVTAT inf.

 

Panašūs straipsniai

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

Siekdama užtikrinti tinkamą vartotojų  interesų apsaugą šiuo sudėtingu laikotarpiu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebi būtiniausių prekių rinką ir ypač didelį dėmesį skiria p...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Dažniausi klausimai dėl kelionių atšaukimo, susijusio su koronavirusu

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti? Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kini...

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Atsižvelgdama į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) prašo vartotojų supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus dėl atša...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos įstatymo nuostatas pažeidė ž...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...

Parengtos rekomendacijos apgyvendinimo paslaugų teikėjams

Parengtos rekomendacijos apgyvendinimo paslaugų teikėjams

Švelninant karantino sąlygas ir vis labiau augant apgyvendinimo paslaugų poreikiui, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) parengė rekomendacijas viešbučių, svečių namų, motelių, kaimo turizmo sodybų ir kitų a...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

Pastarosiomis dienomis Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia nemažai vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl MB Sakalo grupė valdomoje internetinėje parduotuvėje www.todo.lt už...

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikė ...

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) ragina nuotolinę prekybą vykdančius verslininkus ir didžiuosius prekybos tinklus atsakingai vertinti savo prekių pristatymo galimybes bei užtikri...

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų skundų dėl savavališkai sporto klubų pratęsiamų paslaugų teikimo sutarčių, kurios karantino apribojimų metu buvo laikin...