VVTAT įspėja dėl galimų pasekmių perkant keliones į nerekomenduojamas vykti šalis

VVTAT įspėja dėl galimų pasekmių perkant keliones į nerekomenduojamas vykti  šalis
VAS 17
2021-02-17 11:47 2021

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pažymi, kad žinodami apie Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijas nevykti į tam tikras šalis ir įsigydami keliones į šias šalis, vartotojai prisiima riziką dėl tokios kelionės pasekmių. Kelionių organizatoriai raginami, prieš sudarant sutartis su vartotojais, tinkamai informuoti apie galimus kelionių ribojimus ir kitas svarbias aplinkybes.

 

VVTAT atkreipia kelionių organizatorių ir turistų  dėmesį, kad nuo pat COVID-19 pandemijos pradžios VVTAT vadovavosi Užsienio reikalų ministerijos teikiama informacija bei rekomendacijomis dėl kelionių į užsienio šalis (https://keliauk.urm.lt/). Užsienio reikalų ministerija šiuo metu yra paskelbus griežčiausią rekomendaciją „Į šalį rekomenduojama nevykti“. Nors Užsienio reikalų ministerijos raginimas piliečiams nevykti į atitinkamas šalis yra įvardijamas, kaip rekomendacija, VVTAT tai vertina, kaip apribojimą, kuris gali būti susijęs tiek su turistų saugumu, tiek su tam tikrais apribojimais, siekiant užkirsti kelią COVID-19 plitimui (pavyzdžiui, saviizoliacija nuvykus ar sugrįžus, vietinių ekskursijų ribojimas ir pan.), dėl kurių kelionių organizatorius negalėtų įvykdyti kelionės taip, kaip numatyta organizuotos turistinės kelionės sutartyje.

 

Svarbu pažymėti, kad jei turistas savo noru, žinodamas apie rekomendaciją nevykti į tam tikrą šalį (pastaruoju metu ypač populiarios kelionės į Egiptą, Tenerifę, Madeirą ir pan.), vis tiek nusprendžia vykti ir sudaro sutartį su kelionių organizatoriumi, vartotojui tenka rizika dėl galimų tokios kelionės pasekmių. Situacijai nepablogėjus, vartotojas neturėtų pagrindo nutraukti sutartį nesumokant sutartyje numatyto sutarties nutraukimo mokesčio.

 

Papildomai informuojame, jog prieš sudarant sutartį turistui turi būti pateikta visa informacija apie kelionę, įskaitant ir su sveikata susijusius formalumus (informaciją apie valstybių, į kurias vykstama, užkrečiamųjų ligų epidemiologinę būklę, privalomas ir rekomenduojamas profilaktikos priemones), visus apribojimus, reikalavimus kelionės šalyje, reikalavimus grįžus į Lietuvą po kelionės ir kita informacija, kuri yra svarbi vartotojui priimant sprendimą dėl sutarties sudarymo.

 

Kilus ginčui ir su kelionių organizatoriumi ir vartotojui nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.

Panašūs straipsniai

VVTAT skelbia žaislų saugos savaitę - #SaugiŽaislųDėžė

VVTAT skelbia žaislų saugos savaitę - #SaugiŽaislųDėžė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 2020 m. rugsėjo 21–25 d. skelbia žaislų saugos savaitę – #SaugiŽaislųDėžė. Švietimo kampanijos metu VVTAT sieks atkreipti visuomenės dėmesį į pažeidžiamia...

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Per tris šių metų ketvirčius Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė rekordinio vartotojų ir verslininkų kreipimųsi skaičiaus – beveik 30 000. Asmenys kreipėsi net 27 proc. dažniau, nei ...

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų dėl įvairiose socialinių tinklų paskyrose bei skelbimų portaluose įsigyjamų prekių. Vartotojai kreipiasi dėl prekių nepri...

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino 2020 m. III ketvirčio kelionių organizatorių finansines ataskaitas. Daugiausia dėmesio skirta įvertinti COVID-19 viruso bei su tuo susijusių drau...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

Trumpinamas pinigų už neįvykusias keliones grąžinimo terminas

Trumpinamas pinigų už neįvykusias keliones grąžinimo terminas

Seimas priėmė Civilinio kodekso 6.751 straipsnio pakeitimo įstatymą, kuriuo naikinamas iki tol galiojęs 90 dienų pinigų grąžinimo terminas už neįvykusias keliones. Pinigus kelionių organizatoriai turės grąži...

Išaugo gyventojų pasitikėjimas vartotojų teisių apsauga

Išaugo gyventojų pasitikėjimas vartotojų teisių apsauga

Visuomenės nuomonių tyrimas atskleidė, jog gyventojai ir verslininkai vartotojų teisių apsaugą Lietuvoje vertina vis geriau – teigiamai vertina 51 proc. gyventojų ir 62 proc. verslininkų. Toks visuomenės ver...

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė UAB „Pigu“ apeliacinį skundą, kuriuo bendrovė prašė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl baudos už klaidinimą dė...

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „BNO“ bei UAB „Pigu“ skleistą reklamą. Reklamuodamos maisto papildus bendrovės klaidino vartotojus dėl papildams nebūdingų gydomųjų savybių....

Internetinės parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Internetinės parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Barbora“ valdomos internetinės parduotuvės www.barbora.lt taisykles. VVTAT komisija išnagr...

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

E. parduotuvės pirkimo - pardavimo taisyklėse ir tinklalapio naudojimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

E. parduotuvės pirkimo - pardavimo taisyklėse ir tinklalapio naudojimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Pigu“ Prekių pirkimo–pardavimo elektroninėje parduotuvėje Pigu.lt taisykles ir Interneto tinklalapio na...

Internetinės baldų parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Internetinės baldų parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Furnibay“ valdomos internetinės parduotuvės www.furnibay.lt taisykles.  VVTAT komisija išn...

Pataria, į ką atkreipti dėmesį perkant šviežią žuvį

Pataria, į ką atkreipti dėmesį perkant šviežią žuvį

Žuvys – maistingas ir sveikatai palankus, vertingų maistinių medžiagų turintis produktas, ypač jei yra šviežias. Įprastai prekybos vietose vartotojai gali įsigyti neišdarinėtos ir jau išskrostos, supjaustyto...

Grąžinate internetu įsigytą prekę? Nedarykite šios klaidos

Grąžinate internetu įsigytą prekę? Nedarykite šios klaidos

Pirkimas internetu tapo neatsiejama daugelio mūsų kasdienybe. Tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pastebi, kad grąžindami internetu įsigytas prekes vartotojai neretai painioja dvi ski...

Saugi žaislų dėžė: kaip pasirinkti saugius žaislus mažiesiems

Saugi žaislų dėžė: kaip pasirinkti saugius žaislus mažiesiems

Vaikai – pažeidžiamiausia vartotojų grupė, reikalaujanti ypatingo dėmesio ir apsaugos. Patys vaikai dar negali atsakyti už savo saugumą, todėl ypač svarbu, kad savo pareigą tinkamai įgyvendintų suaugusieji. ...