VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių
LIE 16
2020-07-16 12:11 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė vartotojų prašymų ir pasiteiravimų dėl internetinėse parduotuvėse http://www.aluxo-mower.com/https://procutter-garden.com/https://stabilux-shoulder.com/ ir užsakytų, tačiau nepristatytų prekių bei negrąžinamų pinigų.

Visų nurodytų svetainių stilius ir struktūra panaši, ekrane vaizduojamas tiksintis laikrodis, kuris informuoja apie pasiūlymo pabaigą, tekste apstu gramatinių klaidų. Visų svetainių domenai yra registruoti Kanadoje, o pagal svetainėse pateikiamą informaciją – įmonės registruotos Kinijoje.

Raginame nepirkti iš šių pardavėjų ir primename, kad apginti vartotojų teises, kai pardavėjas veikia ne Lietuvoje ir ne Europos Sąjungoje, labai sudėtinga. Nukentėjusiems vartotojams patariame kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo (angl. charge back) procedūros.

Siekiant išvengti nesąžiningų pardavėjų internete, patariame:

  • Patikrinkite, kokia informacija apie pardavėją yra nurodoma internetinėje parduotuvėje arba socialinio tinklo paskyroje. Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo pavadinimą, buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų nėra – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo.
  • Patikrinkite kitų asmenų atsiliepimus apie reklamuojamą produktą bei konkrečią internetinę svetainę ar socialinio tinklo paskyrą. Rekomenduojama atsiliepimus tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar jos socialinio tinklo paskyroje, kur atsiliepimai paprastai būna itin teigiami, o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.
  • Palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.
  • Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojama rinktis šį atsiskaitymo būdą.
  • Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas. Primename, kad VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, o Europos vartotojų centras Lietuvoje teikia vartotojams nemokamą pagalbą, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (http://www.econsumer.gov/).

VVTAT inf.

Panašūs straipsniai

Rinkos priežiūrai internete ieškoma inovatyvių sprendimų

Rinkos priežiūrai internete ieškoma inovatyvių sprendimų

Šiandien startuoja pirmasis Lietuvoje „GovTech Co-Create Accelerator“, kurio metu 9 atrinktos komandos kurs ir tobulins naujus technologinius sprendimus, skirtus efektyvesniam viešojo sektoriaus institucijų ...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino 2020 m. III ketvirčio kelionių organizatorių finansines ataskaitas. Daugiausia dėmesio skirta įvertinti COVID-19 viruso bei su tuo susijusių drau...

Teismas: sankcija už UAB ,,Palink" vartotojų klaidinimą pagrįsta

Teismas: sankcija už UAB ,,Palink" vartotojų klaidinimą pagrįsta

Teismas atmetė UAB „Palink“ skundą, kuriuo prašyta panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl sankcijos už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą. 2018 m. spali...

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų dėl įvairiose socialinių tinklų paskyrose bei skelbimų portaluose įsigyjamų prekių. Vartotojai kreipiasi dėl prekių nepri...

„Maxima“ parduotuvė grįžta prie rudens-žiemos sezono darbo grafiko

„Maxima“ parduotuvė grįžta prie rudens-žiemos sezono darbo grafiko

Nuo spalio 1 dienos keičiasi dalies prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvių darbo laikas. Iš viso keisis 36 parduotuvių darbo valandos. Tradiciškai vasaros sezono metu dalies „Maxima“ parduotuvių d...

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė UAB „Pigu“ apeliacinį skundą, kuriuo bendrovė prašė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl baudos už klaidinimą dė...

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „BNO“ bei UAB „Pigu“ skleistą reklamą. Reklamuodamos maisto papildus bendrovės klaidino vartotojus dėl papildams nebūdingų gydomųjų savybių....

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

E. parduotuvės pirkimo - pardavimo taisyklėse ir tinklalapio naudojimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

E. parduotuvės pirkimo - pardavimo taisyklėse ir tinklalapio naudojimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Pigu“ Prekių pirkimo–pardavimo elektroninėje parduotuvėje Pigu.lt taisykles ir Interneto tinklalapio na...

Internetinės baldų parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Internetinės baldų parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Furnibay“ valdomos internetinės parduotuvės www.furnibay.lt taisykles.  VVTAT komisija išn...

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino AB „Lietuvos draudimas“ Asmens draudimo liudijimą ir Asmens draudimo taisykles. VVTAT komisija ...

Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

Artėjant didžiųjų išpardavimų laikotarpiui parduotuvių vitrinose bei internete apstu įvairių patrauklių pasiūlymų. Prekės kaina ir galimybė ją įsigyti su nuolaida yra vienas svarbiausių veiksnių renkantis pi...

 UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – internetinės parduotuvės www.avitela.lt pasiūlymas klaidino dėl prekės kiekio.  VVTAT sula...