VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių
LIE 16
2020-07-16 13:11 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė vartotojų prašymų ir pasiteiravimų dėl internetinėse parduotuvėse http://www.aluxo-mower.com/https://procutter-garden.com/https://stabilux-shoulder.com/ ir užsakytų, tačiau nepristatytų prekių bei negrąžinamų pinigų.

Visų nurodytų svetainių stilius ir struktūra panaši, ekrane vaizduojamas tiksintis laikrodis, kuris informuoja apie pasiūlymo pabaigą, tekste apstu gramatinių klaidų. Visų svetainių domenai yra registruoti Kanadoje, o pagal svetainėse pateikiamą informaciją – įmonės registruotos Kinijoje.

Raginame nepirkti iš šių pardavėjų ir primename, kad apginti vartotojų teises, kai pardavėjas veikia ne Lietuvoje ir ne Europos Sąjungoje, labai sudėtinga. Nukentėjusiems vartotojams patariame kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo (angl. charge back) procedūros.

Siekiant išvengti nesąžiningų pardavėjų internete, patariame:

  • Patikrinkite, kokia informacija apie pardavėją yra nurodoma internetinėje parduotuvėje arba socialinio tinklo paskyroje. Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo pavadinimą, buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų nėra – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo.
  • Patikrinkite kitų asmenų atsiliepimus apie reklamuojamą produktą bei konkrečią internetinę svetainę ar socialinio tinklo paskyrą. Rekomenduojama atsiliepimus tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar jos socialinio tinklo paskyroje, kur atsiliepimai paprastai būna itin teigiami, o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.
  • Palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.
  • Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojama rinktis šį atsiskaitymo būdą.
  • Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas. Primename, kad VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, o Europos vartotojų centras Lietuvoje teikia vartotojams nemokamą pagalbą, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (http://www.econsumer.gov/).

VVTAT inf.

Panašūs straipsniai

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

Rinkos priežiūrai internete ieškoma inovatyvių sprendimų

Rinkos priežiūrai internete ieškoma inovatyvių sprendimų

Šiandien startuoja pirmasis Lietuvoje „GovTech Co-Create Accelerator“, kurio metu 9 atrinktos komandos kurs ir tobulins naujus technologinius sprendimus, skirtus efektyvesniam viešojo sektoriaus institucijų ...

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi ...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...

„Maxima“ parduotuvė grįžta prie rudens-žiemos sezono darbo grafiko

„Maxima“ parduotuvė grįžta prie rudens-žiemos sezono darbo grafiko

Nuo spalio 1 dienos keičiasi dalies prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvių darbo laikas. Iš viso keisis 36 parduotuvių darbo valandos. Tradiciškai vasaros sezono metu dalies „Maxima“ parduotuvių d...

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino AB „Lietuvos draudimas“ Asmens draudimo liudijimą ir Asmens draudimo taisykles. VVTAT komisija ...

Skubančių pasinaudoti patraukliu pasiūlymu nuostabai – nesibaigianti akcija

Skubančių pasinaudoti patraukliu pasiūlymu nuostabai – nesibaigianti akcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymą skyrė baudą UAB „Odomena“ – bendrovė klaidino dėl prekėms taikomų akcijų ir prekių savybių.  Ti...

 UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – internetinės parduotuvės www.avitela.lt pasiūlymas klaidino dėl prekės kiekio.  VVTAT sula...

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

VVTAT ragina kelionių organizatorius su turistais elgtis sąžiningai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia vartotojų skundų ir pasiteiravimų dėl kai kurių kelionių organizatorių galimai neetiškos veiklos. Kelionių organizatoriai raginami elgti...

UAB „Top sport“ įspėta dėl draudžiamos lyginamosios reklamos

UAB „Top sport“ įspėta dėl draudžiamos lyginamosios reklamos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Top sport“ Reklamos įstatymo pažeidimo – skleisdama reklamą bendrovė darė užuominą į konkurentų prekės ženklą ir galėjo daryti į...

Ne vaistas, bet gydo: maisto papildų reklamoje nustatyta draudžiamų teiginių

Ne vaistas, bet gydo: maisto papildų reklamoje nustatyta draudžiamų teiginių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „Aukštėja“ ir UAB „CRB Konsultacijos“ skleistą maisto papildų reklamą. Bendrovių reklamose nustatyti draudžiami teiginiai apie ligų gydymo be...

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Sporto klubo narystės pratęsimas turi būti aptartas su vartotoju

Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų skundų dėl savavališkai sporto klubų pratęsiamų paslaugų teikimo sutarčių, kurios karantino apribojimų metu buvo laikin...

Patikrinimo teisė: kaip deramai apžiūrėti prekę karantino metu

Patikrinimo teisė: kaip deramai apžiūrėti prekę karantino metu

Prieš įsigyjant prekę labai svarbu ją apžiūrėti ir patikrinti, kadangi laiku nepastebėjus prekės trūkumų, rizika dėl šių trūkumų gali likti vartotojo atsakomybei. Kadangi karantino metu reikia vengti bet kok...