VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių
LIE 16
2020-07-16 13:11 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė vartotojų prašymų ir pasiteiravimų dėl internetinėse parduotuvėse http://www.aluxo-mower.com/https://procutter-garden.com/https://stabilux-shoulder.com/ ir užsakytų, tačiau nepristatytų prekių bei negrąžinamų pinigų.

Visų nurodytų svetainių stilius ir struktūra panaši, ekrane vaizduojamas tiksintis laikrodis, kuris informuoja apie pasiūlymo pabaigą, tekste apstu gramatinių klaidų. Visų svetainių domenai yra registruoti Kanadoje, o pagal svetainėse pateikiamą informaciją – įmonės registruotos Kinijoje.

Raginame nepirkti iš šių pardavėjų ir primename, kad apginti vartotojų teises, kai pardavėjas veikia ne Lietuvoje ir ne Europos Sąjungoje, labai sudėtinga. Nukentėjusiems vartotojams patariame kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo (angl. charge back) procedūros.

Siekiant išvengti nesąžiningų pardavėjų internete, patariame:

  • Patikrinkite, kokia informacija apie pardavėją yra nurodoma internetinėje parduotuvėje arba socialinio tinklo paskyroje. Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo pavadinimą, buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų nėra – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo.
  • Patikrinkite kitų asmenų atsiliepimus apie reklamuojamą produktą bei konkrečią internetinę svetainę ar socialinio tinklo paskyrą. Rekomenduojama atsiliepimus tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar jos socialinio tinklo paskyroje, kur atsiliepimai paprastai būna itin teigiami, o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.
  • Palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.
  • Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojama rinktis šį atsiskaitymo būdą.
  • Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas. Primename, kad VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, o Europos vartotojų centras Lietuvoje teikia vartotojams nemokamą pagalbą, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (http://www.econsumer.gov/).

VVTAT inf.

Panašūs straipsniai

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Techmada“ Civilinio kodekso 6.359 straipsnio pažeidimo – prekiaudama internetinėje parduotuvėje www.pigunamams.lt bendrovė pažei...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Pastaruoju metu internete daugėja apgaulingų teiginių ir reklamos, susijusios su COVID-19 infekcija bei pardavėjų siūlomais produktais. Melagingi teiginiai apima tokias šiuo metu aktualias prekes, kaip medic...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

VVTAT įspėja dėl melagingos reklamos internete

VVTAT įspėja dėl melagingos reklamos internete 1

Reaguodama į apgaulingus pranešimus bei reklamą internete, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) įspėja vartotojus ir verslininkus dėl dažniausių pastaruoju metu naudojamų melagingų r...

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

VVTAT įspėja dėl internetinės parduotuvės www.todo.lt

Pastarosiomis dienomis Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukia nemažai vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl MB Sakalo grupė valdomoje internetinėje parduotuvėje www.todo.lt už...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi ...

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Elektroninėje prekyboje vis didesnį vaidmenį atlieka socialiniai tinklai. Kol vieni čia parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (...

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) atliko tyrimus dėl keturių skirtingų bendrovių Reklamos įstatymo pažeidimų – neturėdamos reklamos vartotojų sutikimo bendrovės skleidė nepageidau...

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Svarbi informacija vartotojams dėl atšauktų renginių ir kelionių

Atsižvelgdama į sudėtingą situaciją dėl koronaviruso grėsmės, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) prašo vartotojų supratingumo ir kantrybės reaguojant į galimus nepatogumus dėl atša...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikė ...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...