VVTAT: kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai

VVTAT: kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai
RGP 06
2019-08-06 12:57 2019

Maždaug pusė Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) išnagrinėjamų vartotojų ir verslininkų ginčų išsprendžiama taikiai, t. y. radus abi ginčo šalis tenkinantį sprendimą – tokius rezultatus parodė 2019 metų pirmojo pusmečio vartotojų prašymų ir pasiteiravimų analizė.

Daugiau nei 2 000 vartotojų ir verslininkų ginčų per pirmąjį metų pusmetį išnagrinėjusi Tarnyba stebi teigiamas tendencijas: apie pusė vartojimo ginčų Tarnyboje išsprendžiama taikiai, o kai ginčo šalių sutaikyti nepavyksta ir sprendimas priimamas vartotojo naudai, didžioji dauguma Tarnybos sprendimų yra įvykdomi (2019 metų pirmąjį pusmetį įvykdyti 97 proc. Tarnybos komisijos nutarimų patenkinti arba iš dalies patenkinti vartotojų reikalavimus.). Analizuojamu laikotarpiu vartotojų naudai priimti sprendimai sudarė apie 20 proc. nuo visų Tarnyboje išnagrinėtų vartojimo ginčų, dar 20 proc. atvejų vartotojų prašymai buvo atmesti, kaip nepagrįsti.

„Nagrinėdami ginčą pirmenybę teikiame vartotojo ir verslininko dialogui bei ginčo šalių sutaikinimui, – teigia Tarnybos direktorė Neringa Ulbaitė. – „Siekdami užtikrinti aukšto lygio vartotojų teisių apsaugą, pirmiausia siekiame visokeriopai šviesti vartotoją, ugdyti jo pasitikėjimą rinka bei skatinti gerąją verslo praktiką. Ir toliau skatiname verslininkus išnaudoti galimybes geranoriškai spręsti kylančius ginčus su vartotojais, kad ginčas neperaugtų į konfliktą“.

Dar viena pastebėta tendencija – Lietuvos vartotojų prioritetas žinioms ir savišvietai. Rezultatai parodė, kad 2019 metų pirmąjį pusmetį vartotojų domėjimasis savo teisėmis reikšmingai išaugo – vartotojams suteikta daugiau nei 10 000 konsultacijų telefonu, žodžiu ir el. paštu, kai tuo pačiu laikotarpiu 2018 metais vartotojams buvo suteikta kiek daugiau nei 8 000 konsultacijų. Tai, kad vartotojai prioritetą teikia profesionaliai specialisto konsultacijai, liudija apie augantį vartotojų sąmoningumą, kuris neabejotinai skatina verslo savireguliaciją bei taikų ginčų sprendimą.

Vertinant dažniausiai ginčus sukėlusias sritis, analizuojamu laikotarpiu net trečdalis vartotojų ir verslininkų ginčų buvo išnagrinėta drabužių ir avalynės srityje, kiek rečiau ginčų kilo dėl mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių, buitinių prietaisų bei baldų. Dažniausiai nesutarimų priežastimi tapo šių prekių kokybė, neatitikusi prekių komplektacija, asortimento neatitikimai, pardavėjų atsisakymas parduoti prekes už skelbiamą kainą arba vartotojams neužtikrinamos sąlygos tinkamai apžiūrėti prekę prieš ją įsigyjant. Apsiperkantiems internetu rūpesčių kėlė vėluojančios pristatyti prekės, pardavėjo atsisakymas priimti grąžinamas prekes, nepagrįstai priskaičiuoti papildomi mokesčiai, užsakymo neatitikusios prekės arba pardavėjo atsisakymas pristatyti prekes nurodant, kad jų neturi arba siūlant jas įsigyti brangiau. 

Paslaugų sektoriuje daugiausiai nusiskundimų sulaukta dėl laisvalaikio paslaugų – neįvykę arba nekokybiškai suorganizuoti renginiai bei vartotojams negrąžinami už šiuos renginius sumokėti pinigai. Reaguodama į augantį vartotojų prašymų skaičių, Tarnyba inicijavo susitikimą su vienu iš bilietų platintoju, kurio metu aptarė atšauktų bei perkeltų renginių problemą ir tolimesnius veiksmus vartotojų teisių apsaugos stiprinimui. Taip pat nemažai vartotojų prašymų sulaukta dėl sporto klubų sutarčių nutraukimo, kai vartotojams atidžiai nesusipažinus su sutarties sąlygomis ir nustojus lankyti sporto klubą, mokėjimai buvo skaičiuojami ir toliau, iki kol nebuvo gautas sutarties atsisakymas iš vartotojo. Kitos gana aktualios ginčų sritys buvo kelionių organizavimas, statybos darbai (langų, durų, buto remontas), drabužių, avalynės valymas ir taisymas bei automobilių remontas.

Analizės rezultatai taip pat parodė, kad Tarnybos rekomendacijos ir diskusijos su verslininkais davė vaisių nesąžiningos komercinės veiklos srityje – sumažėjo vartotojų pranešimų dėl prekybos vietose nurodomų kainų bei nepritaikomų žadėtų nuolaidų, o verslininkai vis aktyviau imasi priemonių, kad išvengtų tokių vartotojų klaidinimo atvejų.

VVTAT inf.

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Susiginčijote su darbdaviu - ar visada reikia teismo?

Susiginčijote su darbdaviu - ar visada reikia teismo?

Laiku nesumokėtas darbo užmokestis – dažniausias Lietuvos darbuotojų ginčas su darbdaviais. Dėl pandemijos įvesto karantino padaugėjo nesutarimų dėl neteisėto atleidimo. Vis dažniau pasitaiko atvejų, kai dar...

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino 2020 m. III ketvirčio kelionių organizatorių finansines ataskaitas. Daugiausia dėmesio skirta įvertinti COVID-19 viruso bei su tuo susijusių drau...

 UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – internetinės parduotuvės www.avitela.lt pasiūlymas klaidino dėl prekės kiekio.  VVTAT sula...

Bendrovei „mogo LT“ skirta 90 tūkst. Eur bauda

Bendrovei „mogo LT“ skirta 90 tūkst. Eur bauda

Lietuvos banko Finansų rinkos priežiūros tarnyba nustatė, kad UAB „mogo LT“ sudarinėjo automobilių nuomos sutartis, nors iš esmės teikė vartojimo paskolas, taip pažeisdama Vartojimo kredito įstatymą ir išven...

Internetinė apklausa apie psichoaktyvių medžiagų vartojimo įpročius COVID-19 metu

Internetinė apklausa apie psichoaktyvių medžiagų vartojimo įpročius COVID-19 metu

Europos narkotikų ir narkomanijos centras (EMCDDA) 2020 m. balandžio pabaigoje iniciavo tyrimą, kurio metu įvertino narkotikų vartojimo įpročius COVID-19 metu Europoje. Internetinėje apklausoje dalyvavo viso...

Internetinės baldų parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Internetinės baldų parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Furnibay“ valdomos internetinės parduotuvės www.furnibay.lt taisykles.  VVTAT komisija išn...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Asmenų draudimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino AB „Lietuvos draudimas“ Asmens draudimo liudijimą ir Asmens draudimo taisykles. VVTAT komisija ...

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė UAB „Pigu“ apeliacinį skundą, kuriuo bendrovė prašė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl baudos už klaidinimą dė...

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Maisto papildų reklamoje - nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „BNO“ bei UAB „Pigu“ skleistą reklamą. Reklamuodamos maisto papildus bendrovės klaidino vartotojus dėl papildams nebūdingų gydomųjų savybių....

Internetinės parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Internetinės parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Mados vardas“ valdomos internetinės parduotuvės www.goodlook.shop taisykles. VVTAT komisij...

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...

Daugiau dėmesio - vaikiškų drabužių saugai ir kieto kuro katilams

Daugiau dėmesio - vaikiškų drabužių saugai ir kieto kuro katilams

Rugpjūčio mėnesį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pradeda vykdyti dvi tikrinimų programas – bus tikrinama vaikiškų drabužių sauga ir kietojo kuro katilų atitiktis ženklinimo, saugos ir en...

Raginama nedelsti atsiskaityti už pandemijos sustabdytas keliones

Raginama nedelsti atsiskaityti už pandemijos sustabdytas keliones

„Invegai“ pradėjus teikti paskolas turizmo sektoriui dėl Covid-19 pandemijos patirtų nuostolių, raginame kelionių organizatorius nedelsti atsiskaityti su žmonėmis, sumokėjusiems už neįvykusias keliones, – pa...