VVTAT: kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai

VVTAT: kas antras vartojimo ginčas išsprendžiamas taikiai
RGP 06
2019-08-06 12:57 2019

Maždaug pusė Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba) išnagrinėjamų vartotojų ir verslininkų ginčų išsprendžiama taikiai, t. y. radus abi ginčo šalis tenkinantį sprendimą – tokius rezultatus parodė 2019 metų pirmojo pusmečio vartotojų prašymų ir pasiteiravimų analizė.

Daugiau nei 2 000 vartotojų ir verslininkų ginčų per pirmąjį metų pusmetį išnagrinėjusi Tarnyba stebi teigiamas tendencijas: apie pusė vartojimo ginčų Tarnyboje išsprendžiama taikiai, o kai ginčo šalių sutaikyti nepavyksta ir sprendimas priimamas vartotojo naudai, didžioji dauguma Tarnybos sprendimų yra įvykdomi (2019 metų pirmąjį pusmetį įvykdyti 97 proc. Tarnybos komisijos nutarimų patenkinti arba iš dalies patenkinti vartotojų reikalavimus.). Analizuojamu laikotarpiu vartotojų naudai priimti sprendimai sudarė apie 20 proc. nuo visų Tarnyboje išnagrinėtų vartojimo ginčų, dar 20 proc. atvejų vartotojų prašymai buvo atmesti, kaip nepagrįsti.

„Nagrinėdami ginčą pirmenybę teikiame vartotojo ir verslininko dialogui bei ginčo šalių sutaikinimui, – teigia Tarnybos direktorė Neringa Ulbaitė. – „Siekdami užtikrinti aukšto lygio vartotojų teisių apsaugą, pirmiausia siekiame visokeriopai šviesti vartotoją, ugdyti jo pasitikėjimą rinka bei skatinti gerąją verslo praktiką. Ir toliau skatiname verslininkus išnaudoti galimybes geranoriškai spręsti kylančius ginčus su vartotojais, kad ginčas neperaugtų į konfliktą“.

Dar viena pastebėta tendencija – Lietuvos vartotojų prioritetas žinioms ir savišvietai. Rezultatai parodė, kad 2019 metų pirmąjį pusmetį vartotojų domėjimasis savo teisėmis reikšmingai išaugo – vartotojams suteikta daugiau nei 10 000 konsultacijų telefonu, žodžiu ir el. paštu, kai tuo pačiu laikotarpiu 2018 metais vartotojams buvo suteikta kiek daugiau nei 8 000 konsultacijų. Tai, kad vartotojai prioritetą teikia profesionaliai specialisto konsultacijai, liudija apie augantį vartotojų sąmoningumą, kuris neabejotinai skatina verslo savireguliaciją bei taikų ginčų sprendimą.

Vertinant dažniausiai ginčus sukėlusias sritis, analizuojamu laikotarpiu net trečdalis vartotojų ir verslininkų ginčų buvo išnagrinėta drabužių ir avalynės srityje, kiek rečiau ginčų kilo dėl mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių, buitinių prietaisų bei baldų. Dažniausiai nesutarimų priežastimi tapo šių prekių kokybė, neatitikusi prekių komplektacija, asortimento neatitikimai, pardavėjų atsisakymas parduoti prekes už skelbiamą kainą arba vartotojams neužtikrinamos sąlygos tinkamai apžiūrėti prekę prieš ją įsigyjant. Apsiperkantiems internetu rūpesčių kėlė vėluojančios pristatyti prekės, pardavėjo atsisakymas priimti grąžinamas prekes, nepagrįstai priskaičiuoti papildomi mokesčiai, užsakymo neatitikusios prekės arba pardavėjo atsisakymas pristatyti prekes nurodant, kad jų neturi arba siūlant jas įsigyti brangiau. 

Paslaugų sektoriuje daugiausiai nusiskundimų sulaukta dėl laisvalaikio paslaugų – neįvykę arba nekokybiškai suorganizuoti renginiai bei vartotojams negrąžinami už šiuos renginius sumokėti pinigai. Reaguodama į augantį vartotojų prašymų skaičių, Tarnyba inicijavo susitikimą su vienu iš bilietų platintoju, kurio metu aptarė atšauktų bei perkeltų renginių problemą ir tolimesnius veiksmus vartotojų teisių apsaugos stiprinimui. Taip pat nemažai vartotojų prašymų sulaukta dėl sporto klubų sutarčių nutraukimo, kai vartotojams atidžiai nesusipažinus su sutarties sąlygomis ir nustojus lankyti sporto klubą, mokėjimai buvo skaičiuojami ir toliau, iki kol nebuvo gautas sutarties atsisakymas iš vartotojo. Kitos gana aktualios ginčų sritys buvo kelionių organizavimas, statybos darbai (langų, durų, buto remontas), drabužių, avalynės valymas ir taisymas bei automobilių remontas.

Analizės rezultatai taip pat parodė, kad Tarnybos rekomendacijos ir diskusijos su verslininkais davė vaisių nesąžiningos komercinės veiklos srityje – sumažėjo vartotojų pranešimų dėl prekybos vietose nurodomų kainų bei nepritaikomų žadėtų nuolaidų, o verslininkai vis aktyviau imasi priemonių, kad išvengtų tokių vartotojų klaidinimo atvejų.

VVTAT inf.

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

Naujovė: nuo Naujųjų metų šeimos ginčuose bus taikoma privaloma mediacija

Naujovė: nuo Naujųjų metų šeimos ginčuose bus taikoma privaloma mediacija 1

2020 m. sausio 1 d. įsigalioja Mediacijos įstatymo pataisos, numatančios, kaip šeimos ginčuose padėti taikiai išspręsti kilusias problemas. Mediacija leis sutrumpinti ginčo sprendimo laiką, nes bylinėjimasis...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos įstatymo nuostatas pažeidė ž...

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

Tarp dažniausių 2019 m. produktų saugos pažeidėjų – žaislų importuotojai bei platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų pavojingų ne maisto produktų. Dažniausiai Produktų saugos...

UAB „Biofarmacija“ maisto papildų reklamoje – klaidinantys teiginiai

UAB „Biofarmacija“ maisto papildų reklamoje – klaidinantys teiginiai

UAB „Biofarmacija“ skleista maisto produktų reklama pažeidė Reklamos įstatymo nuostatas – tokį sprendimą, įvertinusi bylos aplinkybes, priėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos...

Numatytos taisyklės, kurios prisidės prie sveikos gyvensenos skatinimo

Numatytos taisyklės, kurios prisidės prie sveikos gyvensenos skatinimo

Siekdama toliau sėkmingai skatinti sveikos gyvensenos principų diegimą visuomenėje, Vyriausybė pritarė alkoholio vartojimo, jo daromos ekonominės žalos sveikatai ir ūkiui stebėse...

UAB „Techmada“ pakartotinai nubausta už nepristatomas prekes

UAB „Techmada“ pakartotinai nubausta už nepristatomas prekes

Dar šių metų birželį už vartotojams nepristatomas prekes nubausta UAB „Techmada“ pakartotinai pažeidė Civilinio kodekso nuostatas. Šį kartą į Valstybinės vartotojų teisių apsaugo...

VVTAT: apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams

VVTAT: apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams

Nuo šių metų pradžios turizmo paslaugų teikėjų veiklą prižiūrinti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) primena, kad visi apgyvendinimo paslaugas Lietuv...

Gera pradžia – pusė darbo: kaip suformuluoti reikalavimą pardavėjui/paslaugos teikėjui?

Gera pradžia – pusė darbo: kaip suformuluoti reikalavimą pardavėjui/paslaugos teikėjui?

Kai mūsų netenkina prekės ar paslaugos kokybė, verslininkas nevykdo įsipareigojimų, arba pageidaujame pasinaudoti prekės grąžinimo teise – pirmiausia turime kreiptis į pardavėją/...

NTAKD ir VVTAT pareigūnai siekia užkirsti kelia mirtinai pavojingoms el. cigaretėms patekti į Lietuvos rinką

NTAKD ir VVTAT pareigūnai siekia užkirsti kelia mirtinai pavojingoms el. cigaretėms patekti į Lietuvos rinką

Atsižvelgdamas į iškilusią neeilinę problemą dėl susirgimų ir mirčių atvejų Amerikoje, susijusių su el. cigarečių vartojimu, bei gautus pranešimus dėl Europoje nustatytų Tabako produktų direktyvos draudžiamų tie...

Nei prekių, nei pinigų: nubaustos internetu prekiaujančios bendrovės

Nei prekių, nei pinigų: nubaustos internetu prekiaujančios bendrovės

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) skyrė sankcijas MB „Riešutaujam“ ir UAB „Stirna“ – elektroninę prekybą vykdančios bendrovės pažeidė Civilinio kodekso nuostatas dėl prekių pris...

SAM: Lietuvoje sparčiai mažėja alkoholio vartojimo mastai

SAM: Lietuvoje sparčiai mažėja alkoholio vartojimo mastai

Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) teigimu, naujausi oficialūs valstybinių institucijų duomenys rodo, kad mūsų šalyje inicijuotos alkoholio vartojimo mažinimo priemonės pasite...

Tūkstantinės baudos "Senukams" ir A.Žuko įmonei

Tūkstantinės baudos "Senukams" ir A.Žuko įmonei

Nesaugius produktus platinusioms įmonėms skirtos baudos – produktų saugos reikalavimų neatitiko Artūro Žuko įmonės platintas trišakis ir UAB „Kesko Senukai Lithuania“ rinkai tiekti klijai.  Vals...

Planuojantiems būsto remontą, apdailos ar montavimo darbus - specialistų patarimai

Planuojantiems būsto remontą, apdailos ar montavimo darbus - specialistų patarimai

Atostogų metu pagaliau nutarėte skirti laiko ilgai atidėliotam būsto remontui, naujų langų ar durų montavimui, apdailai ir panašiems darbams? Prieš kibdami į darbus susipažinkite su ...

Dėl paramos saulės elektrinėms ir naujiems katilams jau kreipėsi beveik 5 tūkst. gyventojų

Dėl paramos saulės elektrinėms ir naujiems katilams jau kreipėsi beveik 5 tūkst. gyventojų

Visą sausį – iki 31 d. – gyventojai gali teikti paraiškas Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (APVA) kompensacinėms išmokoms įsirengiant saulės elektrines ir keičiant neefektyvius kuro ...

Liūdnų pasekmių dėl nesaugios produktų konstrukcijos pavyko išvengti

Liūdnų pasekmių dėl nesaugios produktų konstrukcijos pavyko išvengti

Pavojingus produktus – elektros smūgį galėjusį sukelti adapterį bei nepatvarios konstrukcijos barškutį kūdikiams – į Lietuvos rinką įvežusiems importuotojams skirtos sankcijos už...

Vėl gvildenamas Rimkų PSPC filialo perkėlimo klausimas

Vėl gvildenamas Rimkų PSPC filialo perkėlimo klausimas 1

Jonavos rajono savivaldybės meras Mindaugas Sinkevičius pirmadienį susitiko su rajono tarybos opozicijos atstovais. Susitikimo metu gvildentas klausimas dėl VŠĮ Pirminės sveikatos priežiūros centro Rimkų (Ri...