VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų
KOV 30
2020-03-30 09:01 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus siūlant įsigyti vartotojams būtiniausias prekes.

„Tenka apgailestauti, kad visame pasaulyje susiduriant su COVID-19 infekcija, nesąžiningi pardavėjai naudojasi vartotojų baime ir pažeidžiamumu, vykdydami apgaulingą, profesinio atidumo neatitinkančią veiklą. Internetinių platformų operatoriai gali atlikti reikšmingą vaidmenį siekiant užkirsti kelią bet kokiai neteisėtai veiklai, užtikrindami visas įmanomas korekcines priemones platformų viduje“ – teigia VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

Rašte internetinėms platformoms VVTAT akcentuoja šiuo metu dažniausiai pastebimus pažeidimus parduodant apsaugines kaukes, maisto papildus, dezinfekcines priemones ar kitas prekes, melagingai tvirtinant, kad jos gali užkirsti kelią COVID-19 infekcijai arba nuo jos išgydyti. Taip pat pastebima, kad šiuo ekstremalios situacijos metu ypač reikalingų prekių – dezinfekcinių priemonių, respiratorių ar medicininių kaukių – kainos galimai didinamos be jokios priežasties, siekiant pasipelnyti esama situacija.

Pažymėtina, kad reaguodama į sudėtingą situaciją rinkoje, VVTAT šiuo metu stebi tam tikrų prekių pardavimą internete, melagingus teiginius bei kitus nesąžiningus veiksmus. Už nustatytus pažeidimus verslo subjektams gali būti taikomos Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nustatytos poveikio priemonės.

VVTAT atkreipia vartotojų dėmesį, kad nelegali ir nesąžininga veikla pastebima ir socialiniuose tinkluose, todėl vartotojai turėtų būti budrūs ir atsakingai vertinti kiekvieną pasiūlymą (patarimai vartotojams).

Su nesąžiningais pardavėjais susiduriant visoje Europoje, šiomis dienomis Europos Komisija visų valstybių narių vardu kreipėsi į didžiausias tarptautines internetines platformas (eBay, Amazon, Facebook, Wish ir kt.) atkreipdama dėmesį į šiuo laikotarpiu plintančius pažeidimus. Internetinių platformų operatoriai turi būti suinteresuoti užtikrinti saugią internetinę aplinką – be vartotojams keliamos rizikos, susijusios su neteisėta komercine veikla, ypač šiuo metu, kai vartotojai yra labiausiai pažeidžiami.

 

VVTAT kreipimasis į internetines platformas

Panašūs straipsniai

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė vartotojų prašymų ir pasiteiravimų dėl internetinėse parduotuvėse http://www.aluxo-mower.com/, ...

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Prekių nepristatančiai www.pigunamams.lt – pakartotinė sankcija

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Techmada“ Civilinio kodekso 6.359 straipsnio pažeidimo – prekiaudama internetinėje parduotuvėje www.pigunamams.lt bendrovė pažei...

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Pastaruoju metu internete daugėja apgaulingų teiginių ir reklamos, susijusios su COVID-19 infekcija bei pardavėjų siūlomais produktais. Melagingi teiginiai apima tokias šiuo metu aktualias prekes, kaip medic...

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

Siekdama užtikrinti tinkamą vartotojų  interesų apsaugą šiuo sudėtingu laikotarpiu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebi būtiniausių prekių rinką ir ypač didelį dėmesį skiria p...

VVTAT skelbia žaislų saugos savaitę - #SaugiŽaislųDėžė

VVTAT skelbia žaislų saugos savaitę - #SaugiŽaislųDėžė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 2020 m. rugsėjo 21–25 d. skelbia žaislų saugos savaitę – #SaugiŽaislųDėžė. Švietimo kampanijos metu VVTAT sieks atkreipti visuomenės dėmesį į pažeidžiamia...

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Elektroninėje prekyboje vis didesnį vaidmenį atlieka socialiniai tinklai. Kol vieni čia parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (...

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Už nepristatomas prekes internetinei parduotuvei skirta bauda

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl UAB „Repeta“ Civilinio kodekso pažeidimo – gyvūnams skirtomis prekėmis prekiaujanti bendrovė nepristatė prekių vartotojams ir negrąži...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

Konkurencijos taryba siūlo atsakomybę didiesiems prekybos tinklams už nesąžiningus veiksmus tiekėjų atžvilgiu

Konkurencijos taryba siūlo atsakomybę didiesiems prekybos tinklams už nesąžiningus veiksmus tiekėjų atžvilgiu

Konkurencijos taryba, atlikusi Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo (MPĮNVDĮ) įgyvendinimo stebėseną, Vyriausybei išsiųstoje pažymoje pasiūlė numatyti didesnes baudas didžiosioms ...

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) atliko tyrimus dėl keturių skirtingų bendrovių Reklamos įstatymo pažeidimų – neturėdamos reklamos vartotojų sutikimo bendrovės skleidė nepageidau...

Pandemijos laikotarpiu - rekordinis vartotojų skundų skaičius

Pandemijos laikotarpiu - rekordinis vartotojų skundų skaičius

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) pastebi, kad susiklosčius sudėtingai situacijai dėl koronaviruso pandemijos ir su tuo susijusių karantino apribojimų, šiai dienai sulaukta beveik...

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Ginčų dėl elektrotechnikos problema aptarta su UAB "Pigu" atstovais

Gegužės 21 d. įvyko pirmasis iš numatomų susitikimų su elektrotechnikos prekybininkais – Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) ir UAB „Pigu“ atstovai aptarė vartotojų ginčų dėl elektrotechni...

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi ...

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikė ...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...