VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų
KOV 30
2020-03-30 08:01 2020

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus siūlant įsigyti vartotojams būtiniausias prekes.

„Tenka apgailestauti, kad visame pasaulyje susiduriant su COVID-19 infekcija, nesąžiningi pardavėjai naudojasi vartotojų baime ir pažeidžiamumu, vykdydami apgaulingą, profesinio atidumo neatitinkančią veiklą. Internetinių platformų operatoriai gali atlikti reikšmingą vaidmenį siekiant užkirsti kelią bet kokiai neteisėtai veiklai, užtikrindami visas įmanomas korekcines priemones platformų viduje“ – teigia VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

Rašte internetinėms platformoms VVTAT akcentuoja šiuo metu dažniausiai pastebimus pažeidimus parduodant apsaugines kaukes, maisto papildus, dezinfekcines priemones ar kitas prekes, melagingai tvirtinant, kad jos gali užkirsti kelią COVID-19 infekcijai arba nuo jos išgydyti. Taip pat pastebima, kad šiuo ekstremalios situacijos metu ypač reikalingų prekių – dezinfekcinių priemonių, respiratorių ar medicininių kaukių – kainos galimai didinamos be jokios priežasties, siekiant pasipelnyti esama situacija.

Pažymėtina, kad reaguodama į sudėtingą situaciją rinkoje, VVTAT šiuo metu stebi tam tikrų prekių pardavimą internete, melagingus teiginius bei kitus nesąžiningus veiksmus. Už nustatytus pažeidimus verslo subjektams gali būti taikomos Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nustatytos poveikio priemonės.

VVTAT atkreipia vartotojų dėmesį, kad nelegali ir nesąžininga veikla pastebima ir socialiniuose tinkluose, todėl vartotojai turėtų būti budrūs ir atsakingai vertinti kiekvieną pasiūlymą (patarimai vartotojams).

Su nesąžiningais pardavėjais susiduriant visoje Europoje, šiomis dienomis Europos Komisija visų valstybių narių vardu kreipėsi į didžiausias tarptautines internetines platformas (eBay, Amazon, Facebook, Wish ir kt.) atkreipdama dėmesį į šiuo laikotarpiu plintančius pažeidimus. Internetinių platformų operatoriai turi būti suinteresuoti užtikrinti saugią internetinę aplinką – be vartotojams keliamos rizikos, susijusios su neteisėta komercine veikla, ypač šiuo metu, kai vartotojai yra labiausiai pažeidžiami.

 

VVTAT kreipimasis į internetines platformas

Panašūs straipsniai

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Šventiniai pirkiniai internetu: kaip išvengti papildomų išlaidų?

Vėluojantis prekių pristatymas, pasiūlymo neatitikęs pirkinys, kartu su pinigais mistiškai dingęs pardavėjas – pirkdami internetu negalite pilnai apsisaugoti nuo tokių situacijų. Tačiau planuodami šventinius...

Internetinės parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Internetinės parduotuvės taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Mados vardas“ valdomos internetinės parduotuvės www.goodlook.shop taisykles. VVTAT komisij...

E. parduotuvės pirkimo - pardavimo taisyklėse ir tinklalapio naudojimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

E. parduotuvės pirkimo - pardavimo taisyklėse ir tinklalapio naudojimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Pigu“ Prekių pirkimo–pardavimo elektroninėje parduotuvėje Pigu.lt taisykles ir Interneto tinklalapio na...

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

VVTAT įspėja dėl „Kelly Dress Shop“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl socialinio tinklo Facebook paskyroje Kelly Dress Shop užsakytų, tačiau nepristatytų prekių. Vartotojai info...

,,PILDYK" paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

,,PILDYK" paslaugų teikimo taisyklėse nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tele2“ judriojo telefono ryšio ir duomenų perdavimo išankstinio mokėjimo paslaugos „PILDYK“ teikimo tai...

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Vartotojai ir verslininkai skatinami ieškoti kompromiso

Per tris šių metų ketvirčius Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė rekordinio vartotojų ir verslininkų kreipimųsi skaičiaus – beveik 30 000. Asmenys kreipėsi net 27 proc. dažniau, nei ...

VVTAT skelbia žaislų saugos savaitę - #SaugiŽaislųDėžė

VVTAT skelbia žaislų saugos savaitę - #SaugiŽaislųDėžė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 2020 m. rugsėjo 21–25 d. skelbia žaislų saugos savaitę – #SaugiŽaislųDėžė. Švietimo kampanijos metu VVTAT sieks atkreipti visuomenės dėmesį į pažeidžiamia...

VVTAT įspėja dėl socialiniuose tinkluose siūlomų įsigyti kelionių

VVTAT įspėja dėl socialiniuose tinkluose siūlomų įsigyti kelionių

Pastaruoju metu pastebimi atvejai, kai socialiniuose tinkluose įvairūs fiziniai ir juridiniai asmenys siūlo įsigyti keliones, tačiau viešai neskelbia išsamios informacijos apie kelionės paketą (sudėtį), o vi...

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

VVTAT įspėja - būkite atidūs pirkdami socialiniuose tinkluose ir skelbimų portaluose

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukia vartotojų pasiteiravimų dėl įvairiose socialinių tinklų paskyrose bei skelbimų portaluose įsigyjamų prekių. Vartotojai kreipiasi dėl prekių nepri...

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Parduotuvės jamkbatus.lt pirkėjams – pažadai vietoje užsakytų prekių

Individualią veiklą internetinėje parduotuvėje www.jamkbatus.lt vykdančiai Viktorijai Kozlovskajai teks susimokėti baudą. Sistemingai prekių nepristatanti ir pinigus grąžinti delsianti verslininkė pažeidė Ci...

Kaip spręsti problemą su pardavėju, kilusią apsiperkant internetu? 6 žingsniai

Kaip spręsti problemą su pardavėju, kilusią apsiperkant internetu? 6 žingsniai

Nors gyvename internetinės prekybos aukso amžiuje, sunku rasti žmogų, kuris nebūtų bent kartą nusivylęs nuotoliniu būdu įsigytomis prekėmis ar paslaugomis. Netinkamas drabužių dydis ar kokybė, aprašymo neati...

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

LVAT patvirtino: UAB „Pigu“ klaidino dėl nuolaidų ir prekių prieinamumo

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė UAB „Pigu“ apeliacinį skundą, kuriuo bendrovė prašė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) nutarimą dėl baudos už klaidinimą dė...

Grąžinate internetu įsigytą prekę? Nedarykite šios klaidos

Grąžinate internetu įsigytą prekę? Nedarykite šios klaidos

Pirkimas internetu tapo neatsiejama daugelio mūsų kasdienybe. Tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pastebi, kad grąžindami internetu įsigytas prekes vartotojai neretai painioja dvi ski...

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Lietuvos kelionių organizatorių pajamos krenta, tačiau jie išlieka mokūs

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino 2020 m. III ketvirčio kelionių organizatorių finansines ataskaitas. Daugiausia dėmesio skirta įvertinti COVID-19 viruso bei su tuo susijusių drau...

Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

Didžiųjų išpardavimų metu tuštinti piniginės neskubėkite

Artėjant didžiųjų išpardavimų laikotarpiui parduotuvių vitrinose bei internete apstu įvairių patrauklių pasiūlymų. Prekės kaina ir galimybė ją įsigyti su nuolaida yra vienas svarbiausių veiksnių renkantis pi...

 UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

UAB „Avitelos prekyba“ įspėta dėl netikslios informacijos reklamoje

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo bylą dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – internetinės parduotuvės www.avitela.lt pasiūlymas klaidino dėl prekės kiekio.  VVTAT sula...