VVTAT: pernai daugiausia pavojų kėlė nesaugūs žaislai, elektrotechnika ir cheminės medžiagos

VVTAT: pernai daugiausia pavojų kėlė nesaugūs žaislai, elektrotechnika ir cheminės medžiagos
KOV 04
2020-03-04 11:36 2020

2019 m. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTAT) specialistai Lietuvos rinkoje nustatė 76 pavojingus ne maisto produktus. Dažniausiai pavojų sveikatai kėlė nesaugūs žaislai, elektrotechnika bei cheminės medžiagos (valikliai, klijai ir kitos skirtingos paskirties cheminės medžiagos).

„Gerindami rinkos priežiūros procesus, 2019 m. atskyrėme iki tol regionuose vykdytas vartojimo ginčų nagrinėjimo ir rinkos priežiūros funkcijas, regionams palikdami vykdyti išskirtinai rinkos priežiūrą. Šis sprendimas leido daugiau dėmesio skirti rizikingiausioms prekių grupėms. Per metus atlikome daugiau nei 6 tūkstančius patikrinimų, kurių metu iš viso įvertinome daugiau nei 15 tūkstančių įvairių prekių ir paslaugų“, – sako VVTAT vadovė Neringa Ulbaitė.

Dažniausiai pavojų kėlė žaislų konstrukcija – bandymų metu atsiskyrė žaislų detalės, kurias vaikas gali įsidėti į burną ir jomis užspringti. Taip pat nustatyti žaislų cheminės sudėties pažeidimai – didelė kadmio bei švino koncentracija kėlė pavojų apsinuodyti. Absoliuti žaislų dauguma buvo pagaminti Kinijoje.

Situacija dėl pavojingų žaislų lėmė ir 2020 m. prioritetus – šiemet VVTAT daugiau dėmesio skirs vaikams skirtų prekių patikrinimams tiek fizinėse parduotuvėse, tiek internete.

Kitų prekių srityje nustatyti 9 nesaugūs elektrotechnikos gaminiai, 9 pavojingos cheminės medžiagos, 8 nesaugūs kosmetikos gaminiai, 6 nesaugios konstrukcijos baldai ir 5 pavojingi avalynės bei tekstilės gaminiai.

Nelaimingų atsitikimų pavyko išvengti, o nesaugius produktus įvežusios bendrovės buvo įpareigotos pašalinti pavojingus produktus iš rinkos, įspėti vartotojus bei susigrąžinti nesaugius produktus. Už Produktų saugos įstatymo pažeidimus bendrovėms taikytos sankcijos.

Daugiausia dėmesio analizuojamu laikotarpiu skirta mažmeninės prekybos patikrinimams – net 69 proc. patikrinimų atlikta mažmeninės prekybos vietose, trečdaliu atvejų nustatyti teisės aktų pažeidimai. Dažniausiai reikalavimų neatitiko ženklinimas, t. y. nenurodytas gamintojas arba importuotojas, nenurodytos privalomos saugos frazės ar nepateikta būtina informacija lietuvių kalba. Panaši pažeidimų struktūra stebėta ir didmeninėje prekyboje – iš 846 patikrinimų 25 proc. atvejų nustatyti neatitikimai.

VVTAT taip pat aktyviai dalyvavo atskirų prekių grupių tikrinimų programose. Iš viso įvykdyta 14 nacionalinių tikrinimo programų ir sudalyvauta 6 tarptautinėse tikrinimo programose. Galimybė dalyvauti tarptautiniuose projektuose buvo ypač naudinga Lietuvai atliekant bandymus užsienio laboratorijose.

VVTAT inf.

 

Nuotraukų galerija

Panašūs straipsniai

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

VVTAT praneša apie piktnaudžiavimą dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis

Siekdama užtikrinti tinkamą vartotojų  interesų apsaugą šiuo sudėtingu laikotarpiu, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebi būtiniausių prekių rinką ir ypač didelį dėmesį skiria p...

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Dažniausi klausimai dėl paslaugų teikimo atsižvelgiant į koronavirusą

Kokios vartotojų teisės atšaukus renginius Lietuvoje, į kuriuos buvo įsigyti bilietai? Sekite renginių organizatorių bei bilietų platintojų viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamus arb...

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

Vartotojų prašymų tendencijos: dažniausi skundai ir nepagrįstų prašymų augimas

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė rekordinio asmenų kreipimųsi skaičiaus – vartotojai ir verslininkai į VVTAT kreipėsi daugiau nei 31 ...

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Karantino laikotarpiu - daugiau vartotojų klaidinimo ir nesąžiningos veiklos

Siekdama užkirsti kelią nesąžiningai ir klaidinančiai verslo praktikai, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) savo iniciatyva stebi tam tikrų prekių rinką bei aktyviai reaguoja į gaun...

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

VVTAT kreipėsi į internetines platformas dėl nesąžiningų pardavėjų veiksmų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kreipėsi į didžiąsias Lietuvos internetines platformas, siekdama atkreipti dėmesį į pastaruoju metu pastebimus nesąžiningus pardavėjų veiksmus si...

Už rinkoje nustatytus nesaugius produktus - žaislą ir kėdę - skirtos sankcijos

Už rinkoje nustatytus nesaugius produktus - žaislą ir kėdę - skirtos sankcijos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) skyrė ekonomines sankcijas UAB „Kesko Senukai Lithuania“ ir UAB „Rimi Lietuva“ – bendrovės teikė į Lietuvos rinką pavojingus produktus. ...

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Elektronikos pardavėjai sulauks didesnio VVTAT dėmesio

Per pirmąjį šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 000 vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi ...

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

„Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartyje nustatyta nesąžiningų sąlygų

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nesąžiningų sutarčių sąlygų požiūriu įvertino UAB „Tez Tour“ organizuotos turistinės kelionės sutartį. VVTAT komisijai išnagrinėjus minėtos o...

VVTAT akiratyje - kietojo biokuro kokybė

VVTAT akiratyje - kietojo biokuro kokybė

Siekdama užtikrinti, kad į Lietuvos rinką būtų tiekiamas kokybiškas ir saugus kietasis biokuras (toliau – biokuras), o vartotojams pardavimo vietose būtų suteikiama visa saugiam ir tinkamam biokuro naudojimu...

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

„Influenceriai“ raginami tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose

Reklama, net jeigu ji yra skleidžiama socialinėje erdvėje, privalo būti tinkamai pažymėta. Dar 2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė Reklamos žymėjimo socialinėje erdvėje gair...

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

VVTAT atliks kelionių organizatorių pateiktų finansinių ataskaitų vertinimą

117 Lietuvoje licencijuotų išvykstamojo turizmo kelionių organizatorių iki balandžio 29 d. Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) turėjo pateikti pirmo ketvirčio ataskaitas. Kaip numato teisė...

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Vartotojo teisės perkant socialiniuose tinkluose

Elektroninėje prekyboje vis didesnį vaidmenį atlieka socialiniai tinklai. Kol vieni čia parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (...

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Koronavirusas: apgaulingos reklamos ir pranešimai internete

Pastaruoju metu internete daugėja apgaulingų teiginių ir reklamos, susijusios su COVID-19 infekcija bei pardavėjų siūlomais produktais. Melagingi teiginiai apima tokias šiuo metu aktualias prekes, kaip medic...

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Be sutikimo reklamą siuntusios bendrovės pažeidė įstatymą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) atliko tyrimus dėl keturių skirtingų bendrovių Reklamos įstatymo pažeidimų – neturėdamos reklamos vartotojų sutikimo bendrovės skleidė nepageidau...

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Startuoja apgavysčių prevencijos savaitė

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) kartu su Europos vartotojų centru Lietuvoje (toliau – EVC) š. m. balandžio 6–10 d. skelbia Apgavysčių internete prevencijos savaitę – #Neapsigauk...

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Kaip elgtis turint bilietą į atidėtą ar atšauktą renginį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pateikė ...